Maximum 32 km/h. Londýn od pondělí zpomalí auta v centru města
Značka Maximální dovolená rychlost 20 mil za hodinu. Foto: ETCS.eu
Londýnská radnice od pondělí výrazně zpomalí provoz aut v centru města. V oblasti, kde se už nyní platí mýto za
Linoprdelnikum praskne žilka:)
Prosím zavést i ve vnitřní Praze. Mýto i 30 km/h.
Jsem pro 30 na všech místních komunikacích. Na hlavních tazích (silnicích I. a II. tříd) skrz města by to ale asi vhodné nebylo.
Bob: Tenhle nápad ale má problém v tom, že na území Prahy jsou všechny veřejné pozemní komunikace vedené jako místní komunikace, takže i z D1 se u značky „Hlavní město Praha“ stává místní komunikace.
Všem odpůrcům: tak je nechte, ať se to vyzkouší a v praxi se ukáže, o kolik klesne nehodovost. Pak můžeme podiskutovat o výsledcích.
A co teprve když snizis rychlost na nulu!!
Ano, klesne nehodovost. A když se limit sníží na 10 km/hodinu tak i na nulu. Ale je toto správná cesta?
Pokud bude limit 10 km/h, tak si spousta lidí pověsí na sklo mobil a budou si na něm číst noviny. Takže nehodovost naopak stoupne.
Osobní zkušenost: Když jedu v Německu na dálnici 180, tak vím o každém autě, které je kolem a jediné, co dělám, je že řídím. Kdyby opravdu bezdůvodně začala svítit 110, tak začnu kecat se spolucestujícím, ladit rádio, pít a jíst.
Tady ale vůbec nejde o nehodovost ale o to, že Londýn je šíleně přecpanej autama, tak jim chtějí to ježdění autama do centra maximálně znepříjemnit.
Řešit problém malé kapacity komunikace tím, že zprudím řidiče… to skutečně vymyslí „hlavička“… by mě zajímalo, kam se ztratil zdravý rozum.
Myslíte ten „zdravý“ rozum co nechal postavit Katy Freeway?
A na emise kálí psisko… opravdu, omezit rychlost může vymyslet jen …
Všem těm „mínusářům! – opravdu vám nevadí, že snížením rychlosti a tím propustnosti komunikace se zvýší emise? Zajímavý přístup… protože tak lze třeba dovodit, že vám jde jen o „buzeraci“ automobilistů…
Dokud nezveřejní příčiny nehod, není se o čem bavit.
Mno takže co? Šel, čuměl do telefonu, nerozhlédl se, přecházel mimo přechod. Srazil ho řidič … vozidla. Samozřejmě, že všichni vědí, že ten řidič musel jet jako prase, když to nedokázal ubrzdit před chodcem, který vylezl zpoza protijedoucího … vozidla. Řidič má povinnost předvídat. Někteří dokonce požadují, aby snížil rychlost natolik, aby před někým takovým dokázali zastavit. Už jste toho řidiče poslali na několik roků do kriminálu? I s děckama? Jste „svkělí“ soudci. Ten chodec přednost neměl. A ten řidič, tak ten řídil tramvaj, jel 30, mohl 50. Stalo se to nedávno v Brně u Ronda. Ne, ten přechod končí… Číst vice »
Pche, jsou pozadu angláni…my to zpomalení máme dávno na D1…ale zatím tam lidé nechodí ani nejezdí na kole:))
Sražený chodec na dálnici není až tak častý, ale stává se.
Zajímalo by mě, jestli omezení na 20 mph platí i pro ty cyklisty. Tachometr na kole není povinný, tak jak to má dobře vytrénovaný denní dojíždějící uhlídat?
Taky je otázka, jak se sníží cestovní rychlost městských autobusů.
Jestli po městě, kde furt zastavuješ na křižovatkách, na rovince na kole dokážeš valit víc jak 20mph, tak borec.
Chápu, že chodec nebo cyklista je slabší účastník provozu, ale kdy se policie zaměří na jejich chování a dodržování pravidel ? Cyklisté jsou mnohdy nepředvídatelní – ze silnice nejednou vjedou na chodník,pak na přechod pro chodce, kam se vřítí, tak že řidič na to musí dupnout, jestliže jedou po silnici a mají červenou tak ji klidně projedou a osvětlení kola v noci ? Škoda mluvit. Dále mi přijde, že část chodců se nějak zapomněla před v kročením do silnice zastavit a rozhlédnout ….
Přesně tak.
Podívejte se do Holandska, tam se to neděje, důvodem není ukaznenejsi cyklista, naopak Holandsti cyklisté jsou neurvali a agresivní. Ale je tam dostatečná infrastruktura a takové manévry nejsou potreba.
Souhlasím s Vámi, zároveň jsem sám chodec a cyklista. Ale ono je to taky jiné v tom, že lidé v autech drží v rukou vlastně smrtelný nástroj (několika tunový kus kovu/plechu) se kterým můžou zabít x lidí najednou, během pouhé nepozornosti. Naproti tomu člověk na kole nebo člověk co jde pěšky může tak maximálně někoho zranit.
Martine, mám pro vás jednoduchou radu.
Vylezte taky někdy z toho svýho auta. Pomůže to i vašemu zdraví.
A co kdyby ti výše zmiňovaní chodci a cyklisti vlezli do MHD, aby nedodržováním silničních pravidel neohrožovali sebe a ostatní?
Možná už mi to jen při pátku po náročnym týdnu nemyslí, ale jak se má ten chodec dostat ze zastávky MHD do cíle cesty? Máte snad teleport? Pokud ano, tak už MHD nepotřebujete. Ani auto. Ani letadlo.
MHD není pro cyklouny dost dobrá a na auto nemají, tak otravují na (sdílených) kolech. A pěšky se jim nechce.
zavedl bych povinně opět před autem bežce s červeným praporkem. a nehody spadnou na nulu.
Neblbněte, víte kolik bude přejetých běžců 😉 😉
Na.to nejsou lidi.
Opět špatný obrázek. Jako u autobusu SOR pro Liberec. Píše se zde o 32 km/h, ale značka na snímku je 20 km/h. Jak se v tom vyznat?
Že v Británii používají míle jste opravdu nikdy neslyšel?
asi to bude tím, že v UK jsou míle/h a ve zbytku Evropy km/h. Zkuste někdy google než se zeptáte… díky
Na snímku je 20 mil za hodinu, což je cca 32 km/h za hodinu. Věřím, že tohle pochopíte i Vy jako pravidelný obdivovatel vlády agenta Bureše. Pokud ne, doporučuji některé z tiskovin jeho svěřenského fondu.
Kdybych tam jel se svým Favoritem, tak mi ukazuje rychlost v kilometrech. To mám mít v ruce kalkulačku a rychlost si přepočítat? Nevím, jestli novější auta se mohou nějak přepnout.
No jestli neumíte násobit z hlavy 1,5, tak pak je ještě možnost si samolepkama přidat na tachometr popisky v mílích. Nejjistější pro vás ale bude neopouštět rodnou ves.
Ano, máte si přepočítávat. A nebo tam nelezte! Pro zjednodušení a pohyb bezpečnějším směrem stačí násobit 1,5 to se lépe počítá než 1,6.
To je váš problém. Ten přepočet je tak triviální, že pokud ho nezvládáte, měl byste odevzdat řidičák.
A raději i klávesnici. 🙂
Myslím, že Britové by kvůli Mirvaldově Favoritu měli konečně přestoupit na metrickou soustavu. Jak k tomu chudák Mirvald přijde?
Zajímalo by mě, zda je fakt tak blbej nebo úmyslně trolí.
No hlavne byste mel take jezdit vlevo, ale nevim jestli se vam ve vasem faforitu ci jinem aute podari stat volant a pedaly na druhou stranu… tedy pokud nemate nejakeho prvorepublikoveho favorita…
Tolik k nestrannosti novináře
Bude se to vztahovat i na najíždějící teroristy?
Bude.
Trochu offtopic, ale v UK se stále udává rychlost v mph? Já měl za to, že UK přešla plně na metrický systém někdy v 80. letech.
Ne, v Anglii stále jako v pravěku. Lokty, míle, sáhy atp
yardy, stopy, palce… a pak se v tom má člověk vyznat 😀
Kdyby jste tam bydlel déle, tak by jste si zvykl. Naštěstí je časové jednotky jsou stejné.
Tak si drží vlastní, pravké jednotky, které vznikly přibližně po pádu Říma.
Nejste fotbalista? Že mát potřebu si do všeho kopnout.
Je dlouhodobě snaha přejít na SI, ale zatím je z toho spíš takový hybrid. Některé normy jsou již v jednotkách SI, ale např. rychlost a vzdálenosti pořád v imperiálních jednotkách.
Třeba takové Spojené státy americké se osamostatnily ještě před tím, než UK začalo přecházet na SI, proto mají za velkou louží stále ty bláznivé divnomíry a nejspíš tomu tak bude navěky 🙂
Už teď je v USA povinnost na všech obalech udávat objemy a váhy v SI. Průmysl snad kromě leteckého jede jen na SI. Je jen otázkou času, kdy se zaryje do povědomí lidí natolik, že se na něj přejde zcela.
O USA bych radeji moc nemluvil, oni ofiko presli na metricky system, ale zvyk je zvyk a vsude se pouziva imperial, to ale take neni uplne pravda, protoze imperialni a usa jednotky se casto lisi, navic kolikrat pouzivaji jak metricke tak imperialni u tehoz vyrobku…
A casto to take s sebou nese pouzivani zlomku misto desetinych cisel, coz je take jak kdy a jak kde…
a to take casto pouzivaji i zastaraly metricky cgs system jednotek…
S Anglány je to složité. Sice oficiálně používají metrickou soustavu, ale mentálně jsou hluboko v imperiální. Metrické mají šrouby nebo kilometrovníky na dálnicích. Vše ostatní jako za krále klacka 🙂
Angláni jsou vůbec extrémně hrdý národ, který se nerad vzdává svých výmyslů, i když jsou dnes akorát komplikací. Ale tradice je tradice. Ta se musí držet i když se nám impérium rozpadlo pod rukama.
No i u nas se pouzivaji nektere imperialni jednotky,… napriklad palce, uz jste si nekdy sel koupit monitor v mm? Nebo zavity trubkovy typicky imperial G1/2″, atd…
Natoz jeste stale a i ja obcas pouziju nejakou tu ceskou miru, napr. pul tuctu vajec, 😀
Tak to dalo hodně přemýšlení tohle vymyslet. Jsem jen zvědavý jak dlouho jim ta ptákovina vydrží až bude stát štrůdl aut až do Doveru. I když možná ne, protože Anglie posledních let – tam už není o co stát.
Brouk Pytlík?
Nejdřív zákaz nošení nožů, teď tohle, co se s hrdou Anglií stalo, že tak blbne? Vlastně Londýn už Anglii nepatří.
Tohle zrovna je docela pozitivni krok,…
V čem? Ve zvýšení zacpanosti ulic?
Jestli umíte číst, v článku je zdůvodnění napsáno jasně: „Pravděpodobnost smrtelné nehody při rychlosti 20 mil za hodinu je pětkrát nižší než u 30 mil za hodinu,“
Číst nestačí zjevně, lidi jako vy by museli začít taky trochu myslet, ale to bychom chtěli moc. Navíc tady ty různé „bezpečnostní“ prohlášení jsou obecné kecy a v praxi se ukazuje, že to vliv nemá prakticky žádný. Ale dobře se tím ovcím argumentuje, jako třeba v ČR v případě zbytečných úsekových měření či radarů v polích. Ale je to „bezpečnější“ a „zlí“ piráti dostanou „trest“ za to, že nikoho nijak neohrozili a neomezili…
Fascinuje mě, kolik jsi dostal za rozumný názor mínusů. 🙂
Jinak přesně tuhle demagogii používalo Brno na kole nebo aktivisti když chtěli zakázat průjezd okolo hlavního nádraží v Brně. A když se pak člověk podíval do příčin těch nehod, tak auto resp. řidič jako viník v nich prakticky nebyl. Většinou to byl chodec vs šalina. Co s tím? Zakázat šaliny nebo chodce? Povídejte…
A zase tolik mínusů.. zajímavé, za rozumný názor…
Nejlepší by bylo zakázat chodce a cyklisty. Ti představují největší nebezpečí, protože smějí do provozu, aniž by měli tušení o nějakých pravidlech provozu na pozemních komunikacích.
V tom případě je třeba rychlost dále snížit na nulu, aby pravděpodobnost byla nulová. Jo aha, ono to pak nepojede.
Ano, pěší zóny v centrech měst jsou zcela běžnou záležitostí.
Jistě a veškeré zásobování centra londána bude probíhati nošemím zboží v batohu. Což bude poněkdu tristní, jelikož k nejbližšímu parkovišti bude půl hodiny pěšky. Nevýhoda volských potahl je dvojí: znečšťování ulice a nebude se to líbit ochráncům zvířat.
Ovšem pokud je v plánu vybydlení center měst, vyhnání lidí z nich, tak ano. Pěší zóna o průměru 5 km toto zajistí zcela bezpečně. Vznikne tak ghetto, kam se bude bát jít i policajt.
Vozidla zásobování mají vjezd do pěších zón obvykle povolen.
… v nočních hodinách.
A je k tomu nějaký relevantní odkaz na řádnou studii podpořenou skutečnou statistikou? A nebo je to jako vždy – jedna paní povídala? A nebo je to celé o těch ošklivých motoristech, kteří jsou trnem v oku všem těm aktivistům?
V Anglii bylo nošení zbraní zakázáno už od středověku, bylo vždy výsadou šlechticů.
Ale notak: The right to keep and bear arms had originated in England during the reign of Henry II with the 1181 Assize of Arms, and developed as part of common law.
Zkráceně: Právo držet zbraň zavedl Henry II v roce 1181.
Ano, ale ne pro neurozené.
Tož hlavně, že Šalingrad je shromáždištém výkvětu hrdosti a inteligence.
Nebude-li zjištěna přijatelná docházková vzdálenost pro lidi, (je to 500, nebo 1000m?) a s ohledem na tuto navrženy parkovací domy nebo MHD od kapacitních parkovišť, kde tato MHD bude muset být už něco jako další vrstva metra, jestli S-bahn, nebo šalinmetro nevím, tak více lidí chodit nebude. Mám také obavy že lidem potečou nervy a bude z toho víc byť ne smrtelných nehod. Londýn asi nebude trpět tímto problémem: youtube. com/ watch?v=6cL5Nud8d7w Nicméně je to zajímavé video jak udělat města lépe průchodná. Další problém měst je jejich vysoké zahušťování, naše touha nebydlet dále než hodinu cesty od práce a stagnující… Číst vice »
Nejhorší je, že i tady se najdou tací, kteří tomuhle nesmyslu tleskají
Proč je omezování extrémně neekologické a neefektivní a hlavně ZBYTEČNÉ a rozežranecké IAD v největším cestru velkých měst podle vás nesmysl ? A navíc vám nikdo nezakazuje tam jezdit, jen jde o to, aby bezmozci, co musí každých pár set metrů jet autem, protože „MHD a chůze je přece pro socky“, neohrožovali nebezpečnou jízdou ostatní.
Kdyby se zároveň udělala opatření pro zachování dostupnost, kdyby si hlídali co se tam staví, tak ano, pokud by udělali centrum takové aby se dalo na kraj dojet a pak to dojít, tak ano, pak by to nevadilo, nebo pokud by se dělala MHD na úrovni. Ježe když neuděláte místo kde zastavit, zvyšujete hustotu města a MHD je více méně beze změny, tak je to problém.
Na tento nesmysl nemá vůbec smysl reagovat.
tak proc reagujete?
Nemáš blbě nick? Nemělo to být spíš STUPIDIO?
Neefektivní podle tebe jakožto pána důležitého? Neekologická v čem? Jakože s teslou mohu jet 50 kmh? Opatření se schovává za bezpečnost, což je do nebe volající lež, obyčejná záminka.
Není nesmysl myslet si, že je to nesmysl?
A proto žiješ v Bílině a ne v Londýně, pepiku.
Najdou a je jich dokonce většina, to je, co?
Sympatická iniciativa!
V čem? Že bude to centrum ještě mnohem víc zahlcené než teď? A táhnout se „30“ ve veřejné dopravě, to bude cool….
Metro 30 určitě nepojede.
Ono metro jezdí všude, aha… nehledě než člověk vleze / vyleze na nástupiště…
V centru Londýna, kterého se omezení uvedené v tomto článku týká, jezdí metro opravdu takřka všude. A procházka pět bloků fakt nikomu neuškodí. I když jasně, tahat takhle daleko 4 plný tašky z Primarku, to se pronese 😉
Zkuste se podívat na schéma londýnské podzemky a vygůglit si hloubku jejích stanic.
No, u nás v Praze jezdí 🙁
Stačí udělat buspruhy s vyšší povolenou rychlostí 🙂
Přemýšlím kam se tam vejdou když už před x lety tam autobusy jezdí jeden za druhým krokem a to i v místech, kde auta jako taková měla prakticky zákaz.
Viděl jsi někdy vůbec ulice v Londýně?
Ve vnitrnim Londyne? To je castokrat jako se projizdet po starem meste v Praze…
„Je to krok, který zachrání lidské životy a současně zatraktivní ulice k tomu, aby po nich lidé raději chodili či jezdili na kole,“ uvedl londýnský starosta Sadiq Khan.
Jo, to určitě :-)))))))))))))))))))))))))
To je přesná citace a vy se můžete umívat a to je jediné, co s tím můžete dělat:)
usmívat:)
A dkyž politik prohlásí že to tak bude, tak to tak bude.
A proto je potřeba zadupad do země všechny, kteří by chtěli vytahovat statistiku sražených a usmrcených chodců po změně přenosti na přechodu. Před a Po. Protože politik prohlásil, že počet sražených klesne. Tudíž čísla ukazující 7násobný nárůst (ze 3 na 20 ročně) je nutno ignorovat.
Dobrá inspirace pro Prahu, ale nejdřív je potřeba tolik kamer a policajtů jako v Londýně.
Áno, ještě více policistů. Idelálně tak 100.000 v samotné Praze. Aby vyhnali zlé automobilisty vezoucí chleba do obchodu s odkazem, že si mají vzít jeden bochník a nést ho ručně.
Zase populistický nesmysl.
V Londýně je populistické mít bezpečnou dopravu. V Česku by bylo populistické postavit skrz města dálnice, tím by se politici zalíbili nejvíce lidem.
A teď, podle různých podob populismu, ohodnoťte úroveň jednotlivých národů.