MAX po dlouhé době letěl přes Evropu, Němci ho odmítli pustit do vzdušného prostoru

Boeing 737MAX 8 v barvách Norwegian. Foto: NorwegianBoeing 737MAX 8 v barvách Norwegian. Foto: Norwegian

Téměř tři měsíce po celosvětovém uzemnění letadel Boeing 737 MAX včera odstartoval letoun tohoto typu ze španělské Malagy a zamířil

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Thom

Debilita uredniku nezna hranic !

Honza

….tento zákaz přeletu již letícího letadla vytvoří slušný stres na palubě…. což je výrazně nebezpečnější než pokračovat (a s ohledem na povolené ferry dost nepochopitelné). Ono z kanceláře se to krásně rozhoduje…

Arimatejsky

Ordnung miss sein – když nechce aerolinka stres tak si má předem vyjednat povolení, myslet si že šéf národní autority vydá nahonem výjimku z absolutního zákazu je nesmysl.

Arimatejsky

Muss

HonzaX

stres na palubě letadla bez cestujících je velmi nebezpečný

Honza

No to by mě zajímalo jaký je mezi tím rozdíl z pohledu posádky… Jako že zavřené letiště a málo paliva bez cestujících je větší pohoda?

Samo

Zrovna den predtym som si cital slovensky NOTAM k Maxom. Tam sa uvadza ze su zakazane vsetky lety okrem ferry letov ktore povolila transport autohority. Ak to Nemci maju podobne, zrejme niekto zabudol na to povolenie.

ATC potom vela nespravi, jednoducho ten NOTAM musia dodrzovat. Maslo na hlave ma aerolinka.

Jirka

Já nevím jestli v tom není něco skrytého, ale to se to Německo nedá obletět?

Y.K.

Na každý let musí být letový plán, takže to nemůžou jen tak obletět, musí se změnit letový plán. Což může být u Maxů dost proces.

železničář v důchodu

A to si pro letadlo, které má obecně „sedět na zemi“ ještě další 3 měsíce, udělají letový plán bez toho, aby si předem zjistili, jestli vůbec bude možné podle něho letět? Vám to nepřijde zvláštní, když ani není válka, kdy by se asi nepřítele neptal neptal?

Jan Kolacek

Technicke prelety MAXu jsou mozne bez omezeni. Bohuzel na posledni chvili se Nemecko “sprajclo”. Co je na tom k nepochopeni?

železničář v důchodu

Skutečně „na poslední chvíli“? Přece to, že nějaká činnost není omezena obecně (= je „obecně možná“), ještě vůbec neznamená, že nemůže být omezena lokálně – a rozumný organizátor by si to asi měl předem prověřit, nechce-li se „na poslední chvíli“ dostat do problémů!

Marek

Je vidět, že se v problematice letectví až tak neorientujete. Jinak byste věděl, že to, že nějaký stát zakáže přelet (nebo povolí) až na poslední chvíli konkrétnímu letadlu/společnosti na je časté. Stačí se podívat na některé lety přes Rusko, nebo Čínu. Kolikrát tam letadlo chvíli krouží než je mu povolen vstup do příslušného vzdušného prostoru

Ondra

O povolení letu se nejedná předem, ale až když je letadlo ve vzduchu? Poněkdu zvláštní postup, zvlášť pokud se týká takto problémového letadla.

Y.K.

Každý let letí podle letového plánu. To ani tak neznamená, že někde nemusí narazit. Stává se to vyjímečně i u letů s cestujícími, třeba před vstupem do Ruska atp.

Ondra

To ale neodpovidá na otázku, zda letový plán pro tento let byl předem projednán a schválen všemi zúčastněnými. Z informací v článku vyplývá, že nikoli.

Y.K.

Ano to neodpovídá a protože jsme letový plán neviděli, je zbytečné o tom spekulovat.

Víťa

Ano, když se obě nehody staly bezprostředně po startu při stoupání, tak je strašně nebezpečné nechat ho v letové hladině 20 000 stop přeletět Německo…

Jen tak

to neni o tom, co je bezpecne vic, a min.

pokud plati absolutni zakaz, tak plati absolutne.

AAA

„Bezpečnostní opatření vydané při uzemnění MAXů let bez cestujících povoluje“

takže akorát někdo prudí víc než je třeba. Welcome to EU.

Sova

Proč „Welcome to EU“ když EU tomu letadlu dovolila letět? Až Německo s tím mělo problém. To je tím, že EU není žádný diktát ale dává státům volnost tak prostě se někdo rozhodl být přísnější. Jediná chyba je, že to Němci tu informaci včas nerozšířili…

Martin V.

A proč vlastně chtěli letět přes Německo? Přes Benelux nebo přes britský vzdušný prostor by to do Norska bylo dokonce kratší. Že by s tím měly problém i jiné země než Německo?

Stepan

Stocholm je ve Svedsku 😉

Martin V.

Aha, sorry. To jsem nějak přehlídl…

železničář v důchodu

Což ovšem stejně nic nemění na skutečnosti, že nemuseli letět přes Německo a mohli si ten let naplánovat jinudy, byť třeba po delší trase …

Jen tak

vysoka skola zivota, ze?

prectete si ten vlanek jeste jednou.

Jen tak

bezpecnostni opatreni vydala easa.

ale eu (easa) je jedna uroven. nemci proste zasli dal a maji svuj, absolutni zakaz.

to je ta eu, co diktuje vsem (ironie)

Arimatejský

Welcome to reality, řídící let nepovolí, nemůžu letět, důvod je irelevantní.

Arimatejský

Jejich země, jejich pravidla. Tak to má být.

AAA

Tak to my bysme se třeba mohli vykváknout na celý slavný ETCS, ne? Naše země, naše pravidla….

Arimatejsky

Mohli, my jsme přece rádi že se nám tu sráží vlaky, na naše muzealni zabzar si sahat nedáme, vždyť je pořád mnohem modernější než třeba v Albánii a my přece patříme na Balkán – nebo ne?