Matterhorn Gotthard Bahn kupuje 27 vlaků za 300 milionů franků
Vlak Matterhorn Gotthard Bahn. Pramen: BVZ
Švýcarská společnost Matterhorn Gotthard Bahn (MGB) se rozhodla pro největší obměnu vozového parku ve své historii. Pro své úzkorozchodné dráhy
Konec stahovacích oken, tak krásně se z toho fotilo 🙁
Teoreticky by to nemusel být konec, pokud by došlo ke stejné věci jako u nových jednotek RhB nasazovaných mezi Churem a Sv. Mořicem, kde jedna část vlaku je naopak záměrně se stahovacími okny (pozor – stahování oken funguje „elektricky“ – podobně jako v autě).
O. K., v opačném případě ne.
Pozn. už i tak tam (přinejmenším mezi Zermattem a Andermattem) jezdí jednotky bez stahovacích oken, tzn. u části spojů tam již dnes není možné koukat z otevřeného okna, i když jde o menší část spojů.
Ty staré vozy luxusně topí, takže i když velká část lidí zírala z otevřeného okna, ti zbylí nijak neprotestovali 🙂
Výrobcem toho nízkopodlažního vozu na fotce je také Stadler? Znamená tento nákup konec klasických souprav na této trase?
Ano, co vím kromě vybraných historických vlaků. Víceméně v celém Švýcarsku existuje plán na postupný přechod na provoz pouze elektrických jednotek. K vyřazení posledních lokomotiv má dojít někdy kolem roku 2045. Detaily tuším v některém ze starších čísel ŽelMag, kde o tom byl poměrně rozsáhlý článek.