Mátl: D11 do Polska by měla být hotová do roku 2028
D11 Hradec Králové - Jaroměř. Foto: Královéhradecký kraj
Nechceme, aby po nás po výstavbě v oblasti zůstala nějaká pachuť, hledáme konsenzus, říká šéf ŘSD
Nechceme, aby po nás po výstavbě v oblasti zůstala nějaká pachuť, hledáme konsenzus, říká šéf ŘSD
Zdravím, není to dlouho co jsem osobně mluvil s panem Rýdlem z ŘSD na slavnostním otevření D11 z HK do Jaroměře a řešil jsem s ním nesmyslné a nereálné oficiální termíny ŘSD. V té době byl ještě termín dokončení 2025-26 a neměli ani územka. Jeho odpověď byla pouze proč si to myslím, že jsou nereálné ? Sám jsem mu sděloval optimistický termín 2028-30. A ejhle tím jak se to teď pohnulo, tak to snad klapne. Mádl sice není vidět v televizi, ale trochu se snad hýbe správným směrem. Co vím tak na ŘSD bují sice korupce, ale spíš na těch… Číst vice »
Nejdelší české dálniční staveniště bude během roku 2024 v Jihočeském kraji o délce 44km, kdy ještě bude probíhat stavba Úsilné-Kaplice (29km) a už se rozjede Kaplice-Rakousko (15km)
Já jen nechápu jak to kdo zamýšlel na tom úseku kde se provoz z D35 spojí s D11 u Hradce aby o kus dál u Opatovic mohl zase sjet na D35. Vždyť tam ty dva pruhy nebudou stačit. Tam to mělo být rovnou stavěné na 3 pruhy v každém směru.
převažující provoz bude od Prahy po D11 na D35 směr Olomouc, to je ostatně už teď… Sice půjde o faktický souběh dvou dálnic v úseku Sedlice-Plotiště, ale intenzity budou v reálu v tomto úseku nižší, nebo max. stejné jako v navazujících úsecích na D11 na Prahu či na D35 na Olomouc…
Presne tak, a problematickym mistem se stane MUK Sedlice. Tam by to chtelo prubezne dva pruhy Praha-Olomouc a delsi sjezdy i najezdy s postupnym pridavanim/ubiranim pruhu, jak je to bezne v Nemecku.
Napsal jsem první příspěvek a byl smazán, protože jsem kritizoval práci firem a ŘSD. Typická výmluva – 5let blokováno úřady – neschopnost vedení udělat precizní přípravu s předstihem – typický příklad odvolání p.Holubce. Příspěvky, které tady čtu jsou k ničemu, protože ti lidé si vůbec neuvědomují, že za protahování termínů stavby je zodpovědné vedení ŘSD a ne p.Holubec nebo úřady. Zapamatujte si jednu věc, že stát nelze kritizovat, smazání příspěvku je toho důkazem. Bureš
Žádný váš příspěvek smazán nebyl.
Je pěkné koukat, jak se dálnice na Prahu rozjíždějí vysokým tempem, ale zbytek republiky trochu tápe… aspoň že se ta D35 staví. Stejně je to zvláštní, jsou to samé úplně nové dálnice a stojí dřív než oněch cca 30 kilometrů z Brna na Vídeň, kde by se většinu času jelo ve stopě současné 1/52. Navíc s hotovou D11 a D35 se sice sníží zatížení D1, ale trasa Svitavy – Brno bude očistec a to ještě řeknou, že D43 není potřeba…
D55 je taky na Prahu? D1 u Přerova, rozšíření D1 u Brna?
Východní Čechy byly absolutně bez dálnic, když na Moravě už se stavěla 2.dálnice na Ostravsku…hlavně že už se to pohnulo všemi směry. Ve Stradouni na konci D35 je ten provoz dost znát, řekl bych že to přibylo oproti sjezdu na Holice před 12/2022
Co to tu melete? Pakliže všechny stavby dálnic vedou na Prahu, pak s vámi nemohu nesouhlasit. Tam, kde se nestaví, to na Prahu nevede. Tohle jste chtěl říct? Už jste si vyzvednul léky?
bude I/73 v dálničních parametrech, jen se to nebude jmenovat „dálnice“ ale to je úplně jedno
Dálnice D11 do Polska je určitě potřeba, ovšem mnohem důležitější je konečně začít stavět a postavit úsek D3 od D0 přes okolí Jílového, Kamenný Přívoz a Maršovice k Táboru, neboť současná 1/3 kapacitně nedostavuje a denně devastuje Posázaví u Čerčan, Poříčí nad Sázavou, Mrače a Konopiště. Postavme konečně D3 🙏🙂 a spojme Prahu s Táborem plnohodnotnou dálnici, která se vyhne sídlům s desetitisíci obyvateli, které dnes zatěžuje přeplněná 1/3. 👍
Kez byste byl Patrik, krestni jmeno Miroslav.
Super, konečně. Ale pokud nebude D0 nebo zkapacitneni D!1 a tahů na jih, tak se z toho na Černým Mostě či Vysočině po…. už teď je znát nárůst tranzitu na D11 HK a s prodlužováním D35 to bude maso.
Ano, je to znát. Zajímala by mě statistika, ale dřív byl výraznější pokles vozidel na D11 od Exitu 39 v celém úseku až k Opatovicím. Teď mi to připadá pocitově , že už to není jak dřív
Ano, je tu jistá naděje, že bude 2028 hotovo. Taky bych ale dodal, že po 50 letech výstavby. To je krásných 8 m za den.
Taky si všimni, Oldo, že nikoho nenapadlo ten přeshraniční úsek stavět jako silnici druhé třídy.
Zatímco taková I/3 byla dlouhou dobu jen v polovičním profilu. Je to blíž i geograficky.
Protože bolševik…
Ten byl jak na silnici, tak na železnici, totéž počasí.
Snad se toho dočkáme určitě to je dobrá zpráva. Co mne děsí je zase vedení dálnice zatáčkami a zbytečně dlouhou stopou a ne napřímo a doufám že tam všude bude 130 km/h bez nesmyslného zdržování jelikož jinak bylo bylo lepší předělat. Ten tunel který by určitě šel řešit jinak a tunelům se všeobecně vždy je lepší vyhýbat díky omezení rychlosti a nutnosti elektronického sledování
Chcete napřímit trasu a zároveň nechcete tunely? Zkuste se někdy podívat na mapu s vrstevnicemi.
Tož naptať mosteckú uhelnú a rubať. Až sa to odkope, tak sa to srovná a tunel netřeba. Enem mňa cosi hryže v zátylku, že ogar to chťél ináč.
Tunel by podle mého mohl být i delší. Dálnice vede skrz Les Království. Zbytek pohraničního hvozdu na tvrdých pískovcích. Není to CHKO, ale je to mimořádně příjemná oblast lesů pro rekreaci táhnoucí se od Nové Paky až po Červený Kostelec. Takže tunel v oblasti Výšinky alespoň trochu pomůže, že prostupnost ve směru východ západ zůstane částečně zachována. Navíc to přispěje i méně prudkému stupání od Dvora Králové nahoru. Přeci jen je Choustníkovo Hradiště 300 m.n.m a Výšinka 550 m.n.m.
Polaci jiz maji temer hotovo, jel jset tudy minuly tyden… Od hranic polozeny asfalt, mosty, svodidla… Jenom kus napojeni u Bolkowa jeste chybi asfalt… Hotovo ma byt snad do konce roku…
Pěkný článek, ale já osobně si připočtu dvouletou rezervu.Kompletní dálnice D11 bude uvedena do provozu od 01.01.2031.
Já nechápu proč se bude přednostně stavět ten kousek D11 u hranic. Jen to na tu silnici natahat mraky tranzitu z Polska a 1/11 bude v háji. Kontrolovat nikdo auta na tonáž nebude, tak naivní snad nikdo není …
Bude se stravět přednostně, protože to tak zkrátka vyšlo.
a taky proto, ze ty cesty od hranic k Trutnovu jsou dosti mizerne a prez dediny…
Aby nebyl tranzit aut přes Lubavku a Královec.
Myslím, že místní se postarají aby nebyl tranzit nákladní dopravy dokud to nebude postavené od hranic až do Trutnova, je to tak i dohodnuté (nevím, jestli je to součást nějakého rozhodnutí).
Pokud Rakušáci mohou stanovit, že přes Reintal A Grosskrut nepojede nákladní tranzit, můžeme to samé i my stanovit ve východních Čechách.
Stanovil bych to na všech silnicích okolo Prahy. Prostě do Prahy neprojedou, když pode nich jezdí zbytečně.
Ale mám jisté obavy, že někteří za celý život neviděli závoz zboží, v jejich životní zkušenosti to chybí a tím pádem to pro ně neexistuje. A když to neexistuje pro ně, tak pro nikoho a na den bez aut nemají hasiči co jezdit.
A kdyby polská dálnice končila v Lubavce, tak by nepřibyl ani jeden kamion a zkrz Královec by jich taky nepřibylo.
Ale jako jo, dáme do světa vědět, že silnice 1. třídy v ČR nejsou schopné splnit Vídeňskou úmluvu ani po 60 létech. Jsme totiž moderní, nic nevozíme, všecko máme v obchodě.