Máte nejlevnější letenku? Do letadla British Airways půjdete jako poslední
Společnost British Airways zavádí nový systém nástupu cestujících do letadla, který se bude odvíjet i podle toho, kolik kdo za
Společnost British Airways zavádí nový systém nástupu cestujících do letadla, který se bude odvíjet i podle toho, kolik kdo za letenku zaplatil.
Nový model má začít platit od 12. prosince, o jeho zavedení jako první informoval britský list The Independent.
Cestující budou rozděleni při nástupu do letadel do pěti různých skupin, její číslo bude na palubní vstupence. Čím nižší bude číslo, tím dříve se na palubu dostane. Independent se odvolává na informace z vnitrofiremního zpravodaje.
Rozdělení na skupiny je už dávno běžné u všech aerolinek, v případě BA se ale začne rozlišovat nejen podle třídy, v které cestující sedí, ale i ceny letenky.
BA rozdělí skupiny podle barvy věrnostní karty aerolinky nebo třídy. Cestující v ekonomické třídě bez jakýchkoliv věrnostních karet budou v posledních dvou skupinách. Jako první půjdou ale ti, kteří si za letenku připlatili a mají s sebou odbavené zavazadlo, jako poslední jen ti, kteří cestují s palubním zavazadlem zdarma. Přednost před všemi budou stále mít cestující se zdravotními omezeními nebo malými dětmi.
BA se odvolávají na to, že podobnou metodu používají i jiní dopravci, například American Airlines nebo Iberia.
Řada jiných dopravců zejména u letů s úzkotrupými letadly používá metodu, kdy do letadla nejprve nastupují ti, kteří mají sedačky vzadu, aby pak nedošlo ke kolizím s těmi, co mají místa vepředu. Zejména u nízkonákladových společností aerolinky cestujícím nabízí možnost přikoupit si přednostní nástup na palubu. Server The Telegraph dokonce upozornil na studii, která řešila rychlost nástupu různými způsoby. Jako nejrychlejší vyšla metoda, kdy cestující nemají konkrétní místo a sedají si tam, kde je místo. Takový způsob dlouho nabízel Ryanair, ale pak ho zrušil. Jiným rychlým, ale nepoužívaným řešením, je povolit nástup nejprve lidem s místem u okna.
British Airways v prohlášení uvedly, že se vždy snaží zlepšit zážitek z letiště pro své zákazníky a rozdělení cestujících do pěti skupin má být jedním z nich.