Masarykovo nádraží má nové pokladny, místo kasina se vrátí restaurace

Pokladny na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPokladny na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Masarykovo nádraží dnes prodělalo další dílčí krok do 21. století. České dráhy zde v místech někdejších nevábných toalet otevřely (pro

121 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tlapkova patrola

Uplne nechapu, proc se investuji miliony do neceho tak historickeho, jako jsou pokladny na papirove jizdenky. To je v dobe e-tiketu jako stavet na nastupistich takovy ty napajecky na parni lokotky.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Třeba aby si člověk u jízdenky vázaný na konkrétní vlak mohl při zpoždění vlaku ze kterýho přestupuje nechat přepsat jízdenku na další vlak. Pravda, zrovna na Mas. n. takovýhle vlaky běžně nezajížděj, ale odjížděj z nedalekýho hl. n. Nebo třeba aby si vyzvedl zpožděnku. Nebo aby si vyřídil „věrnostní kartičku dopravce“ kam se mj. nahrávaj ty e-tickety. Nebo aby vyřídil reklamaci. Nebo aby si koupil jízdenku a informoval o spojeních když ho přepadne nevolnost 21. století alias červená ikonka baterie, která se změnila na černý displej. No a z Mas. n. toho moc s elektrickýma zásuvkama neodjíždí.

Georg
železničář v důchodu

Nemám sice aktuální zkušenost s osobními pokladními na Masarykovu nádraží, ale když si potřebuji něco zjistit například ohledně mezistátních jízdenek, případně si nějakou koupit, činím tak v Praze-Holešovicích, kde je klid a pokladní (většinou ženy) mají dost času i pohody na to, aby se mým potřebám věnovaly (což také vždy dobře činí), a nikoli na hlavním nádraží, kde je u osobních pokladen jakýs-takýs klid snad jen okolo půlnoci – a v minulosti dost podobně jako v Holešovicích fungovaly i pokladny na Masarykovu nádraží, takže nemám důvod nevěřit tomu, že jsou užitečné a (nejen) k podobným účelům mohou dobře sloužit i… Číst vice »

Jan Králík

zajímalo by mě jestli budou v budoucnu z masarykova nádraží opět jezdit jak vnitrostátní tak i mezinarodní dálkové expresy

Kubrt

Nebudou; není k tomu žádný důvod.

XXXD

A proč jako?

liberal shark

Tak snad časem přijde doba, kdy nebude Masaryčka a její okolí hnilobným vředem v těsné blízkosti Starého města a ulice plné luxusních hotelů.

Přemek

No, ty straré pokladny měly své kouzlo v celkovém pojetí i v odkládacím pultíku. Pamatuji si to nakupování tři minuty před odjezdem a následný sprinterský úprk k perónu. Nové pokladny vypadají na obrázcích celkem decentně a snad i funkčně. Ví někdo, kdy byly vlastně zprovozněny ty staré? Tipuji ještě první republiku…

Martin

Ví někdo, kde jsou teď záchodky?

Tomas

Při vstupu do dvorany od tramvaje jsou vpravo, zhruba uprostřed.

medved

Ty dve damy v cervenych cepicich a na vysokych jehlach (bohuzel zobrazene pouze zezadu) jsou odene ve shode s uniformou vypravci anebo je to jen nejaky ad-hoc PR oblecek?

Ulafme

Tak, a teď už chybí jen ten vlak na letiště, který zejména díky Bémovi a jeho Bratrstvu ODSácké Pracky stále nemáme…

XXXD

Já bych tedy řekl, že toho chybí mnohem víc.

Roman Svačina

6 pokladen za 15 milionů? Čtu dobře?

VRT

Když tam před tím byly haj… záchody? Jo, to mi nepřijde moc.

železničář v důchodu

Ony ty osobní pokladny nejsou jen „přepážky“, ale potřebují i bezpečnostní zázemí (trezory, atd.) – proto je každé přemísťování osobních pokladen ve větších stanicích vždycky dost nákladnou záležitostí …

pavel novák

čteš dobře, Romane. Byl ses tam někdy podívat? Nebo jen sedíš u PC a kritizuješ?

Jedine vlaky

V zahraničí se to dělá aspoň tak, že jsou oddělené nádraží pro příměstskou a dálkovou dopravu. Nebo příměstské vlaky jsou používány jako „rychlotramvaje“ pod městem, například ve Vídni. A nechápu koncepci v Brně? Příměstské vlaky budou končit na stejném místě, nákladní vlaky taky přes hlavák, a dálková taky. Nebudou pak s napojením VRT problémy? Není lepší rozdělit příměstskou, nákladní a dálkovou dopravu do 3 průtahů? Nebo aspoň 2? Příměstská by jezdila na dnešní hlavas, dálková a nákladní kolem řeky? Proč to zase všechno cpát do jednoho místa? Před 40 lety se aspoň podařilo nákladní dopravu odstranit od centra, od té… Číst vice »

Xaver

„V zahraničí se to dělá aspoň tak, že jsou oddělené nádraží pro příměstskou a dálkovou dopravu.“

Jak kde. Rozhodně to není žádné pravidlo a to ani na západ od nás.
A nakonec proto se taky v Praze plánuje Nové spojení 2.

Jedine vlaky

Jste si s tím jistý? Současné hlavní nádraží vs. odsunuté nádraží nejsou nějak extra daleko od sebe. Chce to víc terminálů s napojením na MHD a vlaky, pak nám odsunuté nádraží nemusí tolik vadit. Ale pokud zůstanou některá nádraží ve stavu, kdy vlak jede jednou za hodinu a ještě se tam nemůžete jak dostat MHD, pak je nejlepší aspoň nádraží pro příměstskou dopravu nechat v centru se stávajícím napojením na MHD.

Jiří Kocurek

jasně, v zaraničí je zcela normální, že přijedete dálkovým vlakem, dáte si 3∕4 kilometru pochoďák, protože se nevlezete do MHD a pak sednete na příměstký vlak, kterým pojedete 4 zastávky domů.
Jo aha, ona je teze, že místo příměstského vlaku pojedete na vlak autem. Ale jak to uděláte v cílové stanici, kde auto nemáte?

Kamui

Asi to ČD mají spočítané, ale překvapuje mně že na nádraží S-Bahnu se uživí šest pokladen.

Radek Janata

A kdo říká, že budou obsazené? Stejně je to jedna místnost – kdyby tam udělali jenom 2 přepážky, nebude to o moc levnější.

Přemek

Myslíte, že přes MN cestují jen PIĎáci?

Kubrt

Ne, je tam tak 5 % nepiďáků, z nichž polovina do Prahy přijela – už s koupenou jízdenkou. Ostatně „cvrkot“ před těmi starými pokladnami ukazoval, že jedno okýnko by tam stačilo. Osobně bych udělal jednu pokladnu ČD a jedno okýnko PID + informace (jejda, zvládla by to jedna osoba? A kdo jí bude platit??). Zaujala mě zejména ta mezinárodní pokladna na nádraží, kde žádné mezinárodní vlaky nejsou a i v těch Holešovicích je toto okénko „fakt busy“.

Jaaa

Ta mezinárodní pokladna samozřejmě vydává i vnitrostátní jízdenky. 😉

XXXD

Až na pár drobných vyjímek tu jezdí pouze vlaky regionálního charakteru.

železničář v důchodu

Což ovšem vůbec neznamená, že vozí pouze „regionální“ cestující – asi vám uniklo, že cestou lze také přestupovat, a to i na vlaky „vyšších kategorií“, případně si při přesunu na hlavní nádraží koupit jízdenku na Masarykovu nádraží kvůli oprávněné obavě z dlouhých front u osobních pokladen hlavního nádraží.

XXXD

Jako normální člověk nemá absolutně žádný důvod jet osobákem z Masaryčky a pak přesedat na nějaký rychlík nebo expres a podobně (spěšňáky na Kolín to samé, rychlíky na Kladno ani nepočítám, protože tam není na co přesednout). Prostě absolutní nesmysl. A pak by mě zajímalo kolik existuje takových cestující, kteří nejdříve jedou na Masaryčku, kde si koupí jízdenku a až pak jedou na hlavák, odkud jim jede vlak.

železničář v důchodu

Když někdo dobře informovaný (= častěji cestující, aby měl už nějaký přehled) pojede tramvají třeba odněkud z Letné a cestuje třeba do Hradce Králové, tak než se od ní táhnout se zavazadlem pěšky na hlavní nádraží a stát tam dlouhou frontu u pokladny, klidně může popojet osobním vlakem z Masarykova nádraží do Libně a tam v pohodě přestoupí na rychlík směr HK (dokonce „hrana – hrana“), zejména je-li to už „na poslední chvíli“ – na tom nevidím nic nerealistického. A podobně to v případě Masarykova nádraží platí i pro Vysočany a Holešovice: železnice může po Praze nahradit MHD docela dobře… Číst vice »

XXXD

No pardon, ale nemyslím si, že takto uvažujících lidí je nějaké větší množství. Kromě toho vámi uvažovaná cesta nese dodatečná rizika jako například zpoždění osobního vlaku na Libeň, což znamená téměř jisté ujetí rychlíku do HK, pokud nemáte nějak extra velkou rezervu.

železničář v důchodu

Já netvrdím, že „takto uvažujících lidí je nějaké větší množství“, ale to je jen důsledek povědomí přetrvávajícího z minulosti, že železnice ani ve velkých městech nemůže sloužit i jako doplněk MHD, a že „když jedu výchozím rychlíkem (zejména na větší vzdálenost), tak do něj musím nastoupit ve výchozí stanici, abych si vůbec sedl“ – mnohdy dokonce taková cesta s přestupem může dokonce sloužit jako „záchranné spojení“, protože na hlavním nádraží už by vlak stihnout nešlo. Ani riziko „zpoždění (výchozího) osobního vlaku na Libeň“ za normálních podmínek příliš velké necítím, protože obratové doby na Masarykovu nádraží se po jejich dávnějším drastickém… Číst vice »

XXXD

To jste mě asi špatně pochopil, protože bych se rozhodně nijak nechtěl vyjadřovat, že železnice nemůže být součástí MHD daného města. Nicméně si nemyslím, že by vámi popisovanou modelovou situaci řešila většina cestující tímto způsobem. Jinak z vlastní zkušenosti si troufám říct, že většina lidí jedoucích z Prahy, kteří chtějí využít dálkový vlak, přemýšlí tím způsobem, že prostě dojedou MHD (tady pouze autobus, tramvaj, metro) do nejbližší vlakové stanice, ze které jede požadovaný dálkový vlak, než by nějak dlouze zkoumali, jestli není lepší dostat se do nejbližší vlakové stanice, odkud by třeba jel vlak právě do jedné ze zástavek daného… Číst vice »

kolkol

Ano občas si kupuji na Masaryčce lístek pro hlavák, protože ty pokladny na hlaváku jsou ničemné. Tedy – kupoval jsem si v těch starých, uvidíme, jak budou ty nové funkční.

ICE_Laco

To podlaha sa nedala vymeniť? Lebo je to v kontraste s rekonštruovanými priestormi ….

Martin

Me ta dlazba neprijde spatna,…. nejak tam patri….

a8n

I s vybetonovanými dírami a barevně nesedícími dlaždičkami?

železničář v důchodu

ICE_Laco: Jakou „podlahu“ (a kde) máte konkrétně na mysli?

ICE_Laco

Tá biela s bordovými dlaždicami do L

železničář v důchodu

To je zjevně dosavadní řešení, které asi „památkáři“ požadují zachovat – ale ta část nádraží ještě rekonstrukcí neprošla, takže i oprava té „podlahy“ přijde na řadu teprve s obnovou celé té chodby a původní (odjezdové) „pokladní“ haly.

Spravedlnost

To je skoda, v tom kasinu jsem onehda vyhral 200 tacu.

Arimatejsky

Aspoň je tam nebudete moci prohrát.

xyz

Beztak je prohraje/prosází (atd.) jinde.

Jiří Kocurek

Vidíš, to totiž znamená, že tam někdo zcela jistě prohrál. Kasino není charita.

Kubrt

Helelujá. Kdy že byla zrušená TT v Hybernské ulici a postaveno metro B? Někdy kolem poslední spartakiády, ne? No co, k některým rozhodnutím je třeba přistoupit po zralé úvaze.

Georg

posledni spartakiada 1990, metro b 1985, tt hybernska +1977… 🙂

Kubrt

Spartakiáda ´90 už neměla tu pravou atmosféru, posední opravdová byla ´85 🙂
Nedalo mi to a našel jsem zde http://prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041586 že úsek TT kolem nádraží Praha střed, abychom byli doboví (tedy od Prašné brány po Opletalovu, včetně posledního úseku v Opletalově), byl fakt zrušen až 1985, když se otvírala pěší zóna, metro B a juchalo při Poupatech.

Martin

Myslim, ze bylo velkou chybou zrusit tramvajovou vetev Konevova-Husitska-Hl.Nadr./Hybernska… Zizkov tak dostal preplnene autobusy a prestupy ve smeru do centra…

Martin V.

Ta vykachlíkovaná místnost s luxferama mi připomínala sprchy v notně omšelém plaveckém bazénu, možná rybárnu na nábřeží, ale rozhodně ne nádražní pokladny. A to umístění zcela mimo hlavní proud lidí to korunovalo.

Martin

Pac hlavni vstup byl mj. z Hybernske… Naopak od metra pruchodem se temer nechodilo,…

Kubrt

Hlavní vstup z Hyberneské byl od výstavby nádraží (1845) do zprovoznění tramvají v Hybernské a Havlíčkově (kolem 1900). Od té doby proudili lidi k nádraží z obou stran a po zrušení TT v Hybernské (1985) tamní vchod sloužil už jen pro pěší z okolí a přecházející z hlavního nádraží, a hlavním přístupovým směrem se stala Havlíčkova/metro.

Martin

No ano, samozrejme, vsak mluvim v minulem case… a ten pruchod z ulice Na Florenci nikdy frekventovany nebyl, chodilo se z Havlickovy a Hybernske… Metro se postavilo prave do ul. Na Florenci… z Hybernske uz malokdo chodi, ze Zizkova (Husitska/Konevova) trat uz nevede a autobusy jezdi na Florenc…

MartinLT88

S tou konečnou dráhy na letiště mi to stejně přijde nedomyšlené, byť nevím zda nebude dříve než se začne stavět vynalezen teleport, tak mi prostě nesedí aby byla zakončená na nádraží ze kterého vycházejí jen příměstské linky. Takto bude sloužit spíše návštěvníkům Prahy, ostatní kteří mají své domovy jinde mimo Prahu od Aše a Hřenska po Mosty u Jablunkova a Břeclav, budou muset jak štvaná zvěř utíkat na hlavák. Ať už po svých, nebo po zamýšleném pojízdném pásu.

Dushan

Komplikace je to řádná, možná bude zavedena nějaká městská linka Hostivař-Libeň-Masaryčka-Letiště. Ale, když už se prosazuje tunel pod Střešovicemi, mělo se prosadit i tunelové napojení na hl.n., které by mělo skutečný dopravní přínos na rozdíl od zmíněného.

MartinS.

Už takhle bude železnice na letiště v provozu nejdřív v roce 2035, s tunelem na hl.n. byste jí posunul do roku 2050-60…

Frantisek

Tak to je ale hlavně problém nesmyslného tunelu pod Střešovicemi, který je v rozporu s použitelností veřejné dopravy stejně, jako zmršené metro, které ani nemá pořádný výstup do největšího sídliště na trase… Odbočka z Negrelliho viaduktu pod hlavní nádraží je proti tomu prkotina, která by užití veřejné dopravy naopak vylepšila.

Martin

No bohuzel, v planu bylo propojeni pesim tunelem s pohyblivymi chodniky k hl. nadrazi… mestska linka s uvrati se taky neplanuje… Ja bych mel variantu, ale tezko prosaditelnou, od st. Dejvice (Bruska) vest tunel pod Bubenci a napojit na trat k Nadr. Holesovice… Jsou tam trochu divoke pomery, pac ve Stromovce (Psi louka) je polozena niz nez Bubenec a holezovicka trat, takze by trat byal jen skrabnuta pod povrch a jeji stoupani by vytvorilo val, prip. hure prostupnou barieru. Navic by byla pod bubenci docela nizko. Nebo by byla hloubeji a podchazela by i holesovickou trat a vystoupala az za… Číst vice »

MartinS.

Výborný nápad. Hlavně bych doporučil to zahloubení pod holešovickou trať, protože potom by se v Bubenečském tunelu (známém také jako Blanka) mohl udělat úrovňový železniční přejezd, který by se vybavil závorami:-) Myslím, že by to byl světový unikát, že v silničním tunelu bychom v Praze měli křížení se železniční tratí:-)

Martin

:-D… Pobavilo, …. To stoupani trati by tunel minulo, tunel podchazi Vltavu a je preci jen nize nez by byla stoupajici trat… :-), melo by to vyjit… takze bych se urovnoveho prejezdu v tunelu nebal 😀

Martin

Trat by zacala klesat cca v techto mistech soubezne s puvodni….

https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.4195618&y=50.1098833&z=18&base=ophoto&rm=9hAQrxYDchBNIFADHaDjHmNXLzWJSE-BSfYoQs

…a podchazela by ji cca zde…

https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.4119390&y=50.1068213&z=18&base=ophoto&rm=9g.dPxYCXqfmGfmuNnLpgNngNB

Na stoupani ma cca 750-800m, ale klidne muze byt stoupani delsi, protoze nad tunelem uz ma po 700m dost mista a vystoupat potrebujete cca 10m… to mi vychazi cca na 12-13‰, a to muze byt i vyssi…

Ja myslim, ze by to celkem slo… akorat by stavajici podchod pod trati, ktery tam je vedl do jine trati a musel by se postavit novy…

Martin

A jeste dodam:
Maximální nadloží ražených tunelů je 44 m, minimální 8 m. Nejmenší nadloží pode dnem Vltavy činí 14,5 m.

https://www.casopisstavebnictvi.cz/tunelovy-komplex-blanka-v-praze-nejvetsi-podzemni-stavba-v-cr_N206

Takze mista pro zel. trat habadej… 😀

Ušatá

To vše je také dáno nekoncepčností a jak jsem psal, nezájmem o kolejovou dopravu a veřejnou celkově. Takže pak se s dobrými koncepcemi nedá do ničeho vejít.

Lektor

Ta představa přejezdu na křížení silničního a železničního tunelu mě opravdu od srdce rozesmála, t by bylo naprosto geniální 🙂

Martin

Se srankama… 😀

železničář v důchodu

To není“nic nového pod Sluncem“: nějaké takové řešení se zkoumalo už „“za bolševika v souvislosti s plánováním výstavby Holešovické přeložky a chtěným ukončením „Buštěhradky“ ve směru do centra v Praze-Dejvicích …

Ušatá

To všechno se uvažovalo, ale nikdy se nedořešilo, protože prioritou byly vždy silnice a silniční doprava. Nakonec ta trať až po Ruzyně měla být zlikvidovaná a nahrazená dálnicí – a některým to v hlavách pořád straší. Tak aspoň vymýšlejí nesmyslné tunely přes Dejvice a za nesmyslné peníze. Proč si to nehradí přímo Praha 6 a jejich místní politici, když to tak chtějí? Ale nejde hlavně o pozemky a výstavbu na nich? Zejména v prostoru nádraží Dejvice? Tedy to asi má podpořit boj proti změnám klimatu. Vždyť každá zastavěná plocha je přeci užitečná a pro lidi přímo požehnání. Ta zeleň, stromy… Číst vice »

Dragoo

Žádná katastrofa to nebude, dostat se na hlavák bude možné s jediným přestupem (v stanici PHA-Bubny a pak Céčkem). Kdyby se stavělo na letiště metro, taky by bylo nutné přestupovat.
Ovšem souhlasím, je škoda že se neplánuje také přímé napojení Negrelliho viaduktu z hlavního nádraží.

Frantisek

Ano, za krásných 24 korun za pět minut jízdy. Letecké to asi nepoloží, ale je to nevýhoda. I když pořád lepší, než se z letiště kodrcat vyhlídkovým metrem.

Kubrt

V době tarifní integrace to nebude problém.

a8n

No nevím, jen aby integrace tarifů regionálních IDS se SJT nebyla podobně obtížná jako projednání 120.

MartinS.

Předpokládám, že z letiště se bude jezdit na PIDlístky, takže cestující do vzdálenějších destinací si na Vltavské přesedne do metra C a na hlavní (Holešovice, Kačerov) si dojede na jednu jízdenku.

Frantisek

To je řešení pro Prahu a okolí, jinak by lidé mohli mít rovnou přímé železniční lístky. Cpát se v tom úseku do metra je mimo to někdy dost záživné. Jako nouzové řešení ano, ale…

železničář v důchodu

A kde je napsáno, že nelze dohodnout platnost železničních jízdenek s cílovým / nástupním tarifním bodem „Praha letiště“ v metru „C“ v úseku Hlavní nádraží – Vltavská – Nádraží Holešovice? Při výlukách na železnici se také občas řešení formou náhradní dopravy využitím MHD sjednávají, takže je to jen záležitost dohody mezi železničními dopravci, ROPIDem a DPP …

os.ka.rek

Já bych rád viděl řešení jako mají v Mnichově mezi hlavním nádražím a Stachusem – obě stanice jsou pod zemí propojeny širokým podchodem, kde jsou obchody, restaurace, kavárny… Je tam i supermarket. Kdyby se navíc přidaly pojízné pásy, byl by přesun pohodlný.

MartinLT88

Pokud by se vyřešil problém českých, především nádražních podchodů-coby problémových míst plných nepořádku a koncentrace osob na okraji společnosti pak by to nebylo špatné řešení.

MartinLT88

To by se ale nesmělo plánovat nad Masarykovým nádražím zastřešení v podobě obří terasy.

Marek Turnovec

A to zastřešení by tomu podchodu vadilo přesně jak?

MartinLT88

Nevadilo ničemu, jen z logického hlediska by se měli rozhodnout jestli to chtějí propojit dlouhým podchodem nebo ty pásy pojízdné pásy povedou z terasy zastřešení a přes Scherwood. V této zemi bych se nedivil kdyby nakonec byly realizovány obě varianty.

železničář v důchodu

Ne obě varianty, ale ze zastřešení nutný sestup v Opletalově ulici do podchodu vedoucího pod parkem na hlavní nádraží: Zkusil jste si třeba někdy po „modernizaci“ stanice Ostrava-Svinov přestupovat tam mezi vlakem a tramvají?

Martin

O tom se prave uvazuje…

železničář v důchodu

Vůbec ne právě – už minimálně 50 roků …

Martin

Je to dokonce podminka pro cerpani dotaci, takze ano, je mozne, ze se to nepostavi jako metro na letiste, ale melo by se to realizovat…

Zvědavý cestující

Také mně to přijde nesmyslné. Preferoval bych „Bruselské“ řešení, kde hlavní trať z města má zastávku pod letištěm. V našich podmínkách tedy:
VRT/IC/EC/R trať Praha hl.n. (tief) – (tunelem) – letiště – Ústí n/L – Dresden
Tím by se vyřešilo
– přímé spojení 2 největších uzlů VHD v Praze
– obsluha letiště z centra
– na trase přibyla nová frekventovaná zastávka
– zpřístupnění letiště z Ústecka a Saska
Myslím, že něco podobného někde navrhuje HK ČR.

Tomáš Záruba

A zdvojnásobit jízdní dobu z Ústí do Prahy, pro asi tak 95% cestujících. A to se vyplatí, Horste…

Oldřich Sládek

…a to nádraží pod Václavském náměstí za 100 mld. CZK je taky bezva. Za ŽESNAD.CZ jsem to celé oficiálně poslal někam… 😉

XXXD

No jo když není něco pro nákladku, tak je to na houby, že?

Oldřich Sládek

Ne, v kontextu s řešením celého uzlu Praha je to blábol na n-tou, a to už dotýká nákladní dopravy, Emanovi Sipovi a Hospodářské komoře jsme to říkali už několikrát a hlavně – NIKDY na tohle nebudou penize. Opakuju – NIKDY. Přesahuje to možnosti České republiky násobně. Už jen prachy za tuhle nesmyslnou studii o vrtkach pod Prahou jsou mi líto, vyhozené komínem.

XXXD

No nevím, jestli teď mluvíte pouze o VRT v tunelech pod Prahou, nebo obecně o všech tunelech pod Prahou, čili i o Novém spojení 2 (Metro S). V případě VRT v tunelech, které prosazuje právě Hospodářská komora, rozhodně souhlasím, že se nejedná o optimální řešení.

Oldřich Sládek

Mluvím o VRT po Prahou, co chce Eman. Ne, není to optimální řešení, je to ryzí blbost.

XXXD

Ano o to mi jde. Protože Nové spojení 2 je daleko lepší a nejspíš taky bude o dost levnější, ale předtím jsem nabyl dojmu, že se vám nezdá ani toto.

MartinLT88

Podobně to mají vyřešené v Oslu kdy se nachází letiště na hlavní trati Oslo-Trondhaym. Nic méně v případě Prahy by to byla zajížďka jak píší ostatní. Na VRT Praha-Dresden by ale zastávka letiště přeci jen mohla být až bude realizován projekt letiště Vodochody 🙂 Na které tlačí zejména developeři z globálního turismu.

železničář v důchodu

Možná to navrhuje Šíp – tomu by to bylo podobné …
Ale je pravda, že nápad na trasu VRT pod letištěm není nový a objevil se v jakési studii SPŽUP + SUDOP už „v závěru bolševika“ -nešlo ovšem o trať do Drážďan, ale do Plzně a dál do SRN, která v tom návrhu měla být vedena společně s drážďanskou větví přes severní (východní) zhlaví hlavního nádraží snad „Roztockou přeložkou“ a někde u Roztok u Prahy se zavrtat pod zem a pod letištěm směřovat k Berounu. Ale tento návrh zjevně v dalších koncepcích sítě VRT použit nebyl a skončil zapomenut …

XXXD

No to už by ale bylo rychlejší jet do Berouna přes současnou trať kolem Berounky než takovouhle objížďkou. Samozřejmě by to měli z Plzně rovnou na letiště, ale řekl bych, že většina cestujících stejně potřebuje jen do Prahy a ne na letiště a spojení Plzeň hl.n. – Praha hl.n. by časově dost utrpělo.

železničář v důchodu

Já to řešení neobhajuji ani nevnucuji, jen jsem chtěl připomenout, že takový návrh také existoval, protože jsem přesvědčen, že 99,999 % zdejších „mudrlantů“ neví vůbec nic o tom, co všechno se v souvislosti s (nejen) „rychlým cestováním“ už zkoumalo či navrhovalo, a to třeba i relativně nedávno. Ale když se podíváte na mapu, tak proti trase okolo Berounky trasa pod letištěm s tunely mnohem kratšími než ta šílenost Barrandienem zase až o tolik delší není a je na ní to letiště (které nad navrhovaným tunelem Barrandienem není), takže se nelze divit, že to řešení někoho (asi na tehdejší SPŽUP) napadlo.

XXXD

Tak zrovna tunel Tachlovice je určitě lepší než tahle příšernost, ta by nesloužila dobře ani obslužnosti Plzně ani letiště.Mimochodem samozřejmě chápu, že tohle vyjádření bylo myšleno nadsazeně, ale aby 99,999 % zdejších mudrlantů o něčem nevědělo, muselo by zde být alespoň 100 000 mudrlantů, pokud tedy počítáme, že mudrlanti jsou celí.

LWQ

Zbytecne zabrany misto, uplne – rekonstrukce historickych pokladem by podle me davala vetsi smysl.

VRT

Já bych ten substrát poslal pro lístek až na hlavák. Co si to dovoluje obtěžovat chtít poklady hned u kolejí.

MartinS.

Proč by se cestující, který přijede metrem/tramvají neměl projít po celé Masaryčce, že? Pohyb je zdravý. Ufff…
Historické pokladny byly vybudovány u hlavního vchodu do budovy v době, kdy Hybernská byla hlavní ulicí… To už dávno není, takže proč zakonzervovat něco, co nedává smysl?

železničář v důchodu

Já bych historický vzhled dosavadních pokladen rozhodně zachoval, ale udělal bych tam prodej „normálního“ občerstvení na cestu podle jednotlivých druhů zboží.

MartinS.

O takové okénko by byl ze strany cestujících určitě obrovský zájem. Protože po tom cestující také touží udělat si procházku pro párek v rohlíku úplně mimo svou trasu MHD vlak. A určitě by byl obrovský zájem i od provozovatelů, protože to by byl opravdu lukrativní flek:-)))

železničář v důchodu

Proč myslíte? Vždyť je tam i dost prostoru pro zřízení možností posezení, tak by v některém z okýnek mohl být třeba i prodej kávy a zákusků, apod. – nehledě k tomu, že tudy soustavně prochází i dost velké „hafo“ i necestujících lidí (stačí se tam někdy podívat …).

LiborV

Smysluplné umístění pokladen. Cestou z metra byly staré pokladny opravdu nepříjemně daleko.

železničář v důchodu

Ani tohle umístění není „nic moc“: pro pokladny by mnohem lepší byl ten „blok“ mezi průchodem mezi halami a kolejištěm, kde je nyní na straně kolejiště prodejna pečiva, protože je mnohem víc „na ráně“ jak při přestupu z metra, tak i z tramvají. Ale asi bylo stavebně náročnější umístit pokladny tam …

michal0044

Trošku mě překvapuje, že ještě v roce 2019 tam je celoskleněná přepážka a mikrofon :-/ Spíš bych čekal něco ve stylu hlavního nádraží v Praze, co je běžné i na západ od nás. Nicméně každopádně to je velký pokrok oproti původnímu stavu, o tom žádná.

Dushan

Mě překvapuje, že ještě v roce 2019 ty pokladny má někdo stále potřebu využívat;)
p.s. kdy dojde k vyčištění kolejiště od zapáchajících výkalů a celkově k řádnému úklidu nádraží a přilehlých prostor?

michal

Mě zase překvapuje, že ještě v roce 2019 padají hovna na koleje.. Kontaktní místo pro cestující je normální věc.

Martin V.

Ale fuj, tak ošklivě to nazývat. ČD tomu oficiálně říkají „gravitační WC“. 🙂 Spolu s litinovými špalíky a zalamovacími dveřmi s kličkou bych to poslal do muzea nebo do kovošrotu.

LiborV

Je otázka zda tomu říkat pokladny a vybavovat jako pokladny. Možná by to kontaktní místo mohlo mít jinou podobu. Modernější.

Jiří Kocurek

No zrovna slepcům ty moderní dotykové telefony moc nevyhovují. Starej dobrej tlačítkáč s hlasovým ovládáním. A člověk nemusí být slepý, aby měl důvod provozovat starej dobrej tlačítkáč.

LiborV

Modernější koncepcí zákaznického centra Českých drah není myšlena jen přítomnost dotekových displejů a automatů. Obvykle se v těchto zákaznických centrech na západ od našich hranic aktivně nabízejí (prezentují) i promyšlené příplatkové služby (produkty typu vlak + taxi, vlak a půjčení auta v cíli a mnoho dalších). Automaty, které jsou obvykle jen jednou z částí zákaznického centra nabízí např. v Německu levnější jízdné než na přepážce (za stejnou cenu jako v e-shopu). Někde bývá zákaznické centrum propojeno s čekárnou (kde lze dobýt telefon), jinde navazují na kavárnu nebo obchod podobný Pontu. V místech kde jezdí hlavně linky vlaků zanesené do integrované… Číst vice »

Původní Pražák

Promiňte, ale mně to připadá, že si pletete Masarykovo a hlavní a trochu i století. Mým odhadem 99,9999% cestujících na Masaryčku nebo z ní půjčit auto v cíli nepotřebuje, taxík se dnes objednává přes mobil a dobíječky mobilů nebo automaty se dají dát kamkoliv. Já osobně bych jen otočil pokladny a informace, aby pokladny, které přeci jen využije víc lidí, byly vedle vchodu z dvorany, a informace až dál, ale jinak to na dnešní dobu a reálné potřeby cestujících bohatě stačí.

Michal

Nejen kolejiště. Lepší se to, ale Masaryčka je stále centrem špíny a hnusu. Hned po hlaváku.

MiK

Ono byste rychle změnil názor, až by tam na vás začali nadávat, dobývat se nebo kašlat a prskat jenom normální cestující, natož ti, kteří svým vzezřením a odérem vzbuzují odpor. Zaplať pánbůh za sklo.

Ušatá

Ano, je to zcela logické i jako prevence viroz apod. Už jen třeba při chřipkové epidemii. Ty otevřené přepážky jsou pro zaměstnance za trest. Nemluvě i o řadě agresivních spoluobčanů a zahraničních milých návštěvníků.

Tomas

No když v roce 2019 můžou širší okolí Masaryčky přímo v centru města okupovat desítky odpudivých existencí, tak naopak doufám, že ta skleněná přepážka vydrží aspoň ránu pěstí od vychlastané fetky. Civilizačně se bohužel posouváme spíš dozadu.

Ušatá

Ale zato velmi rychle.

Pezos

V roce 2017 se vybudovaly překážky, kde jsou před sklem i mříže. Asi tak vypadá pokrokové myšlení na dráze.

http://www.ihorizont.cz/trinecko/189185-cestujici-mohou-na-zastavce-trinec-centrum-vyuzivat-vetsi-cekarnu

železničář v důchodu

Asi zadavatelé rekonstrukce dobře věděli, proč je tam chtějí – „bo Ostrava je region razovity“ (jak zpívá Nohavica, který, mimochodem, žil přes 20 roků v Třinci blízkém Českém Těšíně) …

XXXD

No jo a pak jsou tu komentáře, že ostravské City Elefanty jsou úplně v perfektním stavu, zato že pražské jsou posprejované, úplně zničené a nevím co ještě všechno a Pražáci jsou prasáci.

liberal shark

Jo, na některých místech je to holt potřeba. Mohou být rádi, že před kasou není diamantový příkop :-)).