dkv-spojujeme

Masarykovo nádraží má nové pokladny, místo kasina se vrátí restaurace

Pokladny na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPokladny na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Masarykovo nádraží dnes prodělalo další dílčí krok do 21. století. České dráhy zde v místech někdejších nevábných toalet otevřely (pro

Masarykovo nádraží dnes prodělalo další dílčí krok do 21. století. České dráhy zde v místech někdejších nevábných toalet otevřely (pro cestující cca ve 13:00) nové pokladny, které jsou přístupné z odjezdové haly. Celkem jde o šest přepážek, které včetně zázemí vyšly na necelých 15 milionů korun. Obnoven byl například původní světlík ve stropě.

„Na Masarykově nádraží byly pokladny historicky umístěny daleko od odjezdové haly, nástupišť a současné hlavní přístupové cesty od metra a tramvají. Proto jsme je v rámci rekonstrukce budovy přesunuli hned k prvnímu nástupišti. Odbavení bude rychlé a pohodlné,“ uvedl šéf ČD Radek Dvořák.

Rekonstrukce nádraží, která se děje po etapách už od roku 2011, se v následujících měsících dotkne i dalších temných zákoutí. V nejbližších týdnech chtějí dráhy zahájit stavbu čekárny v křídle přiléhajícím k Hybernské ulici, náklady budou 3,6 milionu.

Nové pokladny na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNové pokladny na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí obchody na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStaré pokladny na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNové pokladny na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNové pokladny na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPůvodní pokladny na Masarykově nádraží. Foto: Jan SůraNové pokladny na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Výrazně větší investicí pak má být oprava malé secesní sloupové dvorany na příchodu od metra. Kromě dvorany chtějí dráhy (celkem za 100 milionů korun) opravit i přilehlé křídlo se zázemím pro zaměstnance včetně nocležny.

V dalších částech se činí partner Českých drah, kterým je skupina Penta. Ta chystá na příští rok obnovu a otevření velké restaurace v místech, které na dlouhá léta zabralo kasino. „Zároveň do ní obnovíme vstup z Hybernské ulice, jako tomu bylo za první republiky,“ uvedl ředitel pro komerční výstavbu Penta Real Estate Pavel Streblov. Nové obchody chce Penta otevřít v místech starých pokladen, které se dnes definitivně uzavřou.

Už dříve Penta opravila vstupní dvoranu. Celkové náklady na obnovu nádraží do roku 2021 mají přesáhnout čtvrt miliardy. Dráhy a Penta mají na obnovu nádraží společný podnik Masaryk Station Development. Nádraží patří k nejvýznamnějším stanicím v zemi, denně jím projde až 35 tisíc lidí. Do budoucna by mělo být výchozí a konečnou stanicí dráhy na letiště.

Tagy České dráhy Masarykovo nádraží Penta pokladny Top
121 komentářů