Marná snaha. Do soutěže na dvoupodlažní autobusy se opět nikdo nepřihlásil

Dvoupodlažní autobusy se staly ikonou například v londýnské MHD. Foto: Jan SůraDvoupodlažní autobusy se staly ikonou například v londýnské MHD. Foto: Jan Sůra

Dopravní podnik Ostrava (DPO) začíná být rekordmanem v neúspěšných pokusech o vysoutěžení autobusů. Už potřetí vypsaný tendr na dodávku nepřinesl

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ryk Mat

Proč vlastně chce Ostrava tyhle zvrácenosti nakoupit? Vždyť to má obludné nápravové tlaky a kapacitu jako obyč. dvanáctimetrový bus. To má být nějaká politická atrakce?

Milan

Kromě nesmyslů jako USB porty a wifi, nebyla požadovaná klimatizace? Také požadavek CNG mi přijde zbytečný a neperspektivní. Pokud chtějí jezdit ekologicky, tak jedině trolejbus.

Ondřej

Ostrava na CNG sází hodně a má pro ně dvě plničky, do roku 2020 nechce mít žádný dieselový autobus , tak pro ostravu CNG poměrně perspektivní je. Nicméně trolejbusy provozuje Ostrava taky, ale nevím o patrovém trolejbusu.

dopravak

Ano, ale nevím, jestli má v tomhle případě smysl na CNG tak lpět. Na rozměrné a těžké láhve není v doubledeckeru příliš místa a vyvíjet naprosto unikátní řešení pro dva kusy se nikomu prostě nechce. Divím se, že to v DPO ani napotřetí nepochopili.
Jestli by nebylo jednodušší pro tuhle konkrétní vice méně víkendovou linku koupit dva vyřazené busy třeba z Berlína, zrenovovat a byl by klid.

Jirka

Tady na ostravsku pracují odborníci na dopravu stylem „nikdo na světě by to nedokázal líp“ takže bych očekával, že nepochopí ani po desátém marném pokusu.
Na dotace se vyřazené busy koupit nedají a veřím, že tramvaji+trolejbusu (potřeba pro přepravu z DOV k ZOO) se bude s jakýmikoliv autobusy blbě konkurovat z hlediska ekologie, tím tuplem dvoupatrovými.

dopravak

Jasně, ale hlavně je potřeba využíva selský rozum. Jestli náhodou koupě vyřazených a opravených busů bez dotace nevyjde levněji, než nové s dotací. Při běžných nákupech vozového parku se tak samozřejmě uvažovat nedá, ale v případě téhle vice méně turistické atrakce je to opravdu na zvážení.
A když už nové, tak se vykašlat na CNG, Wifi a ostatní kraviny, které na 10 min, jízdy nemají žádný smysl. Emise dvou Euro6 dieslů zas takový problem není, na prohlížení Facebooku má každý v mobilu data, takže proč to cpát za každou cenu do vozidel.

Cestovatelix

Dvoupatrové Trolejbusy jezdily v Londýně, ale to bylo v minulém století, v současnosti snad nejezdí nikde

železničář v důchodu

Trolejbusy, pokud se nemýlím, už k ostravské ZOO jezdí …

Zdá se, že potenciální dodavatelé mají víc rozumu, než vedení DPO i města …

PetrD

Ale nejezdí mezi DOV a ZOO. K DOV jezdí tramvaje. Prestup neni hrana/hrana.

Halamus

Docela se divím, v Ostravě jdou některé věci poměrně bezproblémově, třena placení jízdného bankovní kartou nebo nové tramvaje Stadler. Pak jsou takoví frikulínštiny, jako pokus o patrové autobusy na trase mezi DOV a ZOO, tam by snad pro město vyšlo levněji, kdyby to jezdily taxíky a taxikářům by platilo město. Pokud si chce město hrát na ekologii a loudit dotace, tak může použít trolejbusy, ty sice taky mají výfuk, ale až v Dětmarovicích a troleje by se natáhly do DOV, což by znamenalo několik klížení s tramvají, nebo požít parciální trolejbusy a takhle by se teoreticky dalo jezdit už zítra,… Číst vice »