cargo

Marná snaha. Do soutěže na dvoupodlažní autobusy se opět nikdo nepřihlásil

Dvoupodlažní autobusy se staly ikonou například v londýnské MHD. Foto: Jan SůraDvoupodlažní autobusy se staly ikonou například v londýnské MHD. Foto: Jan Sůra

Dopravní podnik Ostrava (DPO) začíná být rekordmanem v neúspěšných pokusech o vysoutěžení autobusů. Už potřetí vypsaný tendr na dodávku nepřinesl

Dopravní podnik Ostrava (DPO) začíná být rekordmanem v neúspěšných pokusech o vysoutěžení autobusů. Už potřetí vypsaný tendr na dodávku nepřinesl opět ani jedinou nabídku.

O jednací řízení projevil zájem jeden uchazeč, avšak zahraniční vedení této společnosti nakonec rozhodlo o neúčasti v tomto řízení,“ řekla mluvčí DPO Karolína Rycková.

Podobně skončily už první dvě soutěže, DPO je po zrušení opět vypsal znovu. Zda bude zkoušet najít dodavatele i na počtvrté, není jasné. „O dalším postupu bude DPO teprve jednat,“ řekla Rycková.

Autobusy měly propojit Dolní oblast Vítkovice se zoologickou zahradou a vyřešit problém s nedostatkem parkovacích míst. V minulosti v Ostravě vznikaly plány i na vybudování lanovky mezi oběma návštěvnickými atrakcemi.

DPO v soutěži poptával dva autobusy s odhadovanou cenou 18 milionů korun. Podmínkou soutěže byl motor na CNG nebo hybridní pohon. Do autobusu se muselo vejít nejméně 65 sedících cestujících. Ve vozidlech měly být USB porty na dobíjené drobné elektroniky a wifi. V hodnocení měla hlavní roli mít cena za autobus a údržbu, deset procent váhy pak připadalo na termín dodání.

Dopravní podnik provedl před vypsáním soutěže takzvané předběžné tržní konzultace, kdy se bavil s výrobci autobusů o podmínkách.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO dvoupodlažní autobus
10 komentářů