Mario má schválení od Drážního úřadu, DPMB urychlí výrobu vlastních trolejbusů
Trolejbus SOR TNS 12 v ulicích Brna. Foto: DPMB
Letos v Brně sestaví osm trolejbusů. Výhodou je nižší cena i lepší znalost pro opravy.
Letos v Brně sestaví osm trolejbusů. Výhodou je nižší cena i lepší znalost pro opravy.
Chtělo by to upřesnit:
1. vypravenost v současnosti je nejčastěji na linkách 30 a 38/39, ne na 32/34/36 z České směr Komín, na nich možná pojedou v budoucnu.
2. možná vozí figurky ze hry, ale měl jsem za to, že jde jen o přezdívky vozů, jak to bylo v Komíně občas zvykem, ne o název celého projektu pro prezentace mimo podnik. Každopádně by bylo potřeba koupit v součtu s 32Tr minimálně 80 ks a ne 40+10.
S těmi talismany skutečně raděj opatrně. Nintendo je bohužel velmi agresivní, pokud jde o ochranu jejich duševního vlastnictví.
Plyšák za oknem je snad vpohodě, není připevněný, není součástí vozidla. Plyšáky za čelním sklem vozí kde kdo. Horší je ta „erzeta“, to už by se za neoprávněné užití považovat dalo. 🙁
Jakou používají výzbroj ?
Rail Electronics.
7,4 mil. za kus to se dostali na zajímavou cenu. To už se velmi blíží ceně autobusu (i když je samozřejmě něco stojí i práce a energie, ale počítám, že extra lidi na to nenabírají).
Hlavně se to blíží ceně prázdné karosérie pro výrobu trolejbusu…
Napadá mě, že ta současná situace (že to mají všechno schválené) si říká o to, celou tu rámcovou smlouvu využít, smontovat to a prodat „přebytky“ jiným městům 🙂
Nedržel by pak záruku DPMB a ne SOR ?
No, zřejmě ano . To je ale celkem maličkost, pokud by to smlouva umožňovala. (což my nevíme)
Ona t omaličkost nebude. Pak by Dp odpovídal za všechny odstavení kvůli poruše, chybějícím dílům.. A to by mohlo vyjít hodně draho.
Není to pak otázka toho, jak se smlouva postaví? Zákazník by teoreticky mohl koupit vozidlo bez záruky.
Vy si opravdu koupíte nové auto bez záruky?
Žádné přebytky nebudou. Se všemi 40 kusy se počítá do provozu.
Škoda jen, že už před tím objednali tolik těch Škod 32 Tr, očividně by to šlo udělat i v Brně jako „Mário“
Škoda to není. Těch soutěží na sólo vozy se zrušilo několik. A v okamžiku, kdy (tehdy) byly finance a nevědělo se, jestli i ta soutěž na stavebnice nepadne, tak bylo rozumný vzít i hotový vozy.
Nebraly se přece všechny 32Tr najednou, základ byl 10 vozů a pak se další doobjednávaly, takže se mohlo koupit třeba 20 vozů 32Tr a 40 vozů (Acu)Mario.
Vzhledem k počtu (v té době) 14Tr, 21Tr dává smysl vzít obě zakázky v plné výši.
Brno využije dobře všechny nové trolejbusy, i když vezme všechny opce. Žvásty o přebytcích, a postoupení nových vozů jiným MHD, jsou totální hovadiny.
Takhle budou vozy 32Tr za rok všechny v Brně. Kdyby se to muselo všechno skládat, tak by se 80 trolejbusů poskládalo nejdříve v roce 2027.
Jako jo, ale tu opci maj už jenom do příštího roku…a že by to teda chtělo, ty 21Tr jsou už hodně za poločasem rozpadu…
Vzít tu opci kompletně. 90 sólo vozů vystačí poměrně na dlouho a hlavně za tu cenu.
Jsme v Brně. Řekne se, že nejsou love a napřesrok se udělá nový výběrko, za vyšší cenu….
Bohužel
Tak ta opce je až do konce příštího roku, a navíc specifikuje pouze objednání.
Ostatně, viz Draci. Opce je do konce roku 2024, a poslední kusy se mají stavět až příští rok.
Já to věděl v Komine jsou machři.
Příprava na možnost přestavby na parciální s baterií je perfektní nápad.
Zajímavé je, že to zvládli s větší úsporou místa než Škoda 32Tr. Ta má vzadu box kde je v dieselové verzi motor (co já tam v trolejbusů nevím), Mario má vzadu kompletní řadu sedadel.
To je paráda! Jel jsem zatím jen 32 tr a právě tady mi zatrnulo, zda stavebnice vozí ten box s balastem/prázdný. Naštěstí teda nikoliv.
To se neví. Klidně může ta možnost přestavby počítat s vyjmutím pár zadních sedadel. Ale reálně se to dělat v Brně nebude, protože právě nakoupili už dostatek těch nových dražších Škodovek s bateriemi, pro nasazení na tu linku, která bude aktuálně rozkopaná.
Bateriové TNS 12 s Rail electronics dodané do Bulharska mají interiér s kompletní řadou sedadel vzadu, takže není asi důvod proč by se kvůli tomu měla nějaká sedadla vyjímat. A dle konkurenčního webu DPmB s městem hledají možnosti uplatnění parciálních trolejbusů třeba i s výstavbou trolejbusových tratí, aby se zvětšil rádius, kam by parciály mohly dojet na baterie.
Je rozdíl jestli máte baterie na 1 km nebo skutečně použitelné na to prodlužování tras což musí být papírově alespoň 10 km, aby se dalo prodloužit o 1,5 kilometru dál a pak zpět i v zimě.
Řekl bych že za 4 roky provozu parciálů má už DPMB dostatečné zkušenosti.
No a na základě těch zkušeností, si vysoutěžili těchto 40 nejnovějších trolejbusů raději bez baterií za lepší cenu.
„raději bez baterií“
Vy jste se jich ptal, nebo si to jenom myslíte?
Tak já předpokládám, že chtějí obojí. Na většinu linek baterie nejsou potřeba, manipulační trolejové vedení mezi tratěmi a vozovnami je, tak není potřeba ty baterie zbytečně vozit ve všech trolejbusech.
Ty parciální na výluky stačí, a když se přikoupí (jako teď 32Tr), tak bude i na prodloužení 30 do Soběšic a podobné projekty
Možnost v případě mimořádností „popojet“ klidně i jen kilometr je velice cenná… viz třeba teď ta námraza, různé nehody, rozkopané úseky, uvíznutí na izolovaném úseku atd.
Takže i poměrně malá baterka může udělat dobrou službu. A bude stát čím dál míň, takže pokud je na to „vše připraveno“ tak to není otázka jestli, ale jenom kdy…
Stejně tak i bateriové TNS 12 (a 18) s Cegelecem mají vzadu kompletní řadu sedadel, jen Škoda to nezvládá tak udělat.