Mapy.cz: Letos je rekordní počet uzavírek a přenosných semaforů

Kolona, ilustrační foto. Autor: Osvaldo Gago – Vlastní dílo, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=265548Kolona, ilustrační foto. Autor: Osvaldo Gago – Vlastní dílo, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=265548

Pocit motoristů, že letos o prázdninách stojí v kolonách více než v minulých letech, má zřejmě reálný základ.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

U těch oprav si provoz semaforů řídí zhotovitel stavby, takže tam dávají intervaly, že by se jeden po….al, o chytřejších semaforech s odpočtem nebo vypínání v noci ani nemůže být řeč. Úředníky by takto všichni sežrali, ale na pána stavitele se nikdo nedomůže.

Leinad

Dlouhé vyklízení se občas hodí. Najdeš na svoji zelenou, zdrží tě pohyb vozidla stavby.
Vypínání v noci, no když vidím protisměr, tak nejsem přesvědčen ani o nutnosti semaforu ve dne. Ale na dlouhý úsek by i v noci mohla najet auta z obou stran. Chytřejší semafor by mohl v noci ukazovat defaultně červenou oběma stranám a hodit zelenou při detekci blížícího se auta. (Pro cyklisty tlačítko)

Andrej

Dĺžka uzávierok (a to aj pri rekonštrukciach na železniciach) je ten hlavný problém. Pritom pri troche snahy
rišeteľný ak je dĺžka opráv limitovaná kapacitou stavebných firiem.
Predstavme si že sú 2 opravy prebiehajúce súčasne pol roka. Pracuje sa na nich trebárs 3-4 dni v týždni. S rovnakým počtom strojov a robotníkov by sa dalo pracovať 7 dní v týždni, 3 mesiace na jednej stavbe a ďalšie 3 mesiace na stavbe druhej.
Viem, že je to veľké zjednodušenie a nie vždy aplikovateľné, ale priestor na veľké zlepšenie tu je.

bkv

Janě už vidím investora jak se tváří, když mu zhotovitel říká „Mohl byste to mít hotové za čtyři měsíce, ale teď máme v pořadí jiné dvě stavby, takže za šest měsíců začneme a za další tři to máte hotové.“

Leinad

Normálně, možností jsou počkat, zkusit najít jiného dodavatele, zkusit přeplácet.
A když výběru „počkat“, nemusím vyhlašovat výluku hned. (Pokud objednavatel není trotl, co si to schválně nesesynchronizoval aby měl co nejdelší výluku s co nejméně prácemi)

Apten

V Opavě letos rozkopané za léto všechny výpadovky z města. Některé nesmyslně a to tak, že odbagrovali příkopu a dali semafory a 2 měsíce se nic neděje. K tomu ještě výměna semaforu a oprava kanalizace v centru města na hlavním tahu. To je poježděníčko.

Diesel

Tak je to dáno i tím, že hromada lidí místo moře volí letos dovolenou doma, provoz v době covidove i pocovidove skutečně narostl ač auta paradoxně zdražují a samozřejmě i stavem komunikaci. Cestu je dobré si dopředu připravit trochu a dá se tím ušetřit nejeden zasek na cestě. I se zdržením musí člověk počítat to k cestám patří.

babilon

Kdyby jenom silnice. I železnice je na tom nejhůř za posledních víc než 15 let.

SaulGoodman

No tak nejhůř… Nestaví se, lidé kritizují. Staví se, lidé kritizují. Já jsem teda rád za každé rozkopání vedoucí k nějakému zlepšení infrastruktury.

jva

Že se dělá – dobře. Horší ja ta nekoordince (když tahle ulice patří městu, tohle kraji, tohle státu). Když už jedete po objížďce objížďky objížďky, tak už se v tom nemístní začíná ztrácet a místní jen nadává…

jfk

Ještě bych taky doplnil, že často padne třetí odpoledne a nikde ani noha…

tom the second

to je na tom to nejorší…určitě by člověk stání v koleně chápal jinak když by viděl že se tam pracvuje ještě v 6 večer…

Jiří Kocurek

Jak kdy, jak kde. Někde dělají i přes soboty a neděle. Spíš jsou horší ty prostoje, když se třeba hodinu stojí protože se na něco čeká. 🙁

Jan Sova

se nedivte. Křečci a veverky chtějí také spát a že tady mají hodně zastánců….

Leinad

I když je majitel stejný, tak si najust uzavře možnosti (Spržel rozkope Poříčany i Lysou Nad Labem, aby se nedalo jet z Prahy na východ)

Jan

Klidně ať se staví, ale ať se na tom úseku opravdu maká alespoň 12 hodin denně a pak se přesunou na další část. A ať se tomu přizpůsobí jízdní řád, který bude se zpožděním počítat. Lidé kritizují že vlaky mají po většinu roku zpoždění kvůli pracem na trati, na nádražích i ve vozech se denně hlásí zpoždění jako mimořádné, a ještě jim ujíždějí přípoje, protože kupodivu jízdní řád si zachovává jízdní doby jako kdyby byla trať bez jakéhokoliv omezení. Není to padlé na hlavu?

Leinad

Stavět rozumně, plánovaně. (Ne Poříčany a Lysou zároveň)
Stavět s pokrokem (to není fotka rychlostníku s 200, ale systémová jízdní doba).
A mít výlukové GVD, plánovaná výluka není důvod zpoždění.

Dfens

Tak je před volbami. Poslední možnost sáhnout si na utrácené peníze. Nebo se pletu a většinu letošních oprav financují organizace, kterých se letošní volby nedotknou?

Jan Sůra

Letos jsou parlamentní volby, ty se dotýkají ŘSD. Většina oprav jsou města (příští rok volby) a kraje (za 3 roky)

mlokXCM

Jakože by někdo lákal voliče na to, že jim nechá rozkopat cesty?

Jackub

„Nekecáme, makáme!“ To neznáte? 😉

Jakub

To je jako ve hře OpenTTD :-), rozkopu soupeřům ulice, aby nemohli podnikat… (co mi to jen připomíná?)