Mánesův most je ve špatném stavu, TSK chystá jeho podrobnou diagnostiku a opravu
Mánesův most v Praze si na opravu ještě musí počkat. Autor: A.Savin (Wikimedia Commons · WikiPhotoSpace) – Vlastní dílo
Z ročního zkoumání mají vzejít možné varianty opravy mostu.
Nebyl náhodou tento most kompletně opravován v 90 – letech? Co si pamatuji, tak byl cca 3 roky pro auta a tramvaje uzavřen.
Nebyl to Čechův most? Je taky s tramvajema a opravil se v roce 2000.
Opravovaly se oba.
Byl…vzpomínám si, když jsem přišel do Prahy na studia v r. 1992, tak byl Mánesův most uzavřený a tramvaje jezdily okolo Právnické fakulty.
Však už to bude brzy 30 let. Most je historický a hodně zatěžovaný, jak dlouho by měl podle vás vydržet bez větší péče? I novodobý Nuselský most nevydržel bez velké opravy víc jak 40 let. Plus je otázka, jak dalece a kvalitně byla rekonstrukce v počátku 90. let provedena. I to by měla diagnostika ověřit.
Ten titulek vyznívá trochu alarmisticky, ale v Praze je hodně mostů ve špatném stavu. Přímo ve stupni pět jich je 8, pokud se obě části Hlávkova mostu počítají zvlášť. Více třeba na https://www.mapotic.com/analyza-stavu-mostu-v-praze. Ještě hůře na tom jsou Karlův, Libeňský a Palackého most, všechny ve velmi špatném stavu. Takže tento je ne tom ještě relativně dobře, tedy nějaký čas vydrží počkat na řádnou opravu. Ale jsem rád, že to pan radní za dopravu řeší. Každý rád otevírá nové stavby, ale údržba se nikomu řešit nechce, protože nutně znamená značné výdaje a omezení dopravy.
kazdy most potrebuje udrzbu, hydroizolace napr. ma zivotnost 30 let… Pokud posledni oprava probihala v 90. letech, tak uz potrebuje min. udrzbu a v 90. letech to nemusela byt extra kvalitni oprava, zvlaste u historickeho mostu…
Ano, jsou v Praze mosty temer v havarijnim stavu, a ty budou potrebovat mnohem vetsi zasahy a rekonstrukci, ale neznamena to, ze bychom meli zanedbat udrzbu jinde…
Take souhlasim a jsem rad, ze se to resi,…