Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Zprávy

Mánesův most je ve špatném stavu, TSK chystá jeho podrobnou diagnostiku a opravu

Mánesův most v Praze. Autor: A.Savin (Wikimedia Commons · WikiPhotoSpace) – Vlastní dílo, FAL, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53723596
Mánesův most v Praze. Autor: A.Savin (Wikimedia Commons · WikiPhotoSpace) – Vlastní dílo, FAL, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53723596
Z ročního zkoumání mají vzejít možné varianty opravy mostu.

Pražská Technická správa komunikací (TSK) upřela svou pozornost na další vltavský most. Vypsala tendr na provedení podrobné diagnostiky Mánesova mostu, který spojuje Klárov a náměstí Jana Palacha. Předpokládaná hodnota zakázky je 19,3 milionu korun. Z ročního zkoumání mají vzejít možné varianty opravy mostu.

„Jde o dlouhodobě plánovanou velkou diagnostiku, kterou TSK realizuje postupně na všech historických mostech přes Vltavu. Bude to klasická velká diagnostika zaměřená na celkový stav mostu a zejména na kvalitu betonu. Součástí diagnostiky bude zhodnocení aktuálního stavu mostu, statické spolehlivosti a zatížitelnosti,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková.

Podle ní je nosná konstrukce mostu (oblouky) hodnocena na sedmistupňové škále číslem V (špatný stav), spodní stavba (opěry a pilíře) pak je na stupni IV (uspokojivý stav). „Další částí diagnostiky je i návrh budoucí správy a variant rekonstrukce včetně odhadu nákladů těchto variant,“ doplnila Lišková. Rozsah rekonstrukce i náklady mají naznačit právě výsledky diagnostiky.

Diagnostika postupně proběhne na všech historických mostech v Praze. V minulosti už se uskutečnila velká diagnostika Libeňského, Hlávkova a Palackého mostu a mostu Legií.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radim

Nebyl náhodou tento most kompletně opravován v 90 – letech? Co si pamatuji, tak byl cca 3 roky pro auta a tramvaje uzavřen.

ČD4ever

Nebyl to Čechův most? Je taky s tramvajema a opravil se v roce 2000.

Kalanis

Opravovaly se oba.

Herold

Byl…vzpomínám si, když jsem přišel do Prahy na studia v r. 1992, tak byl Mánesův most uzavřený a tramvaje jezdily okolo Právnické fakulty.

Honza

Však už to bude brzy 30 let. Most je historický a hodně zatěžovaný, jak dlouho by měl podle vás vydržet bez větší péče? I novodobý Nuselský most nevydržel bez velké opravy víc jak 40 let. Plus je otázka, jak dalece a kvalitně byla rekonstrukce v počátku 90. let provedena. I to by měla diagnostika ověřit.

Jan

Ten titulek vyznívá trochu alarmisticky, ale v Praze je hodně mostů ve špatném stavu. Přímo ve stupni pět jich je 8, pokud se obě části Hlávkova mostu počítají zvlášť. Více třeba na https://www.mapotic.com/analyza-stavu-mostu-v-praze. Ještě hůře na tom jsou Karlův, Libeňský a Palackého most, všechny ve velmi špatném stavu. Takže tento je ne tom ještě relativně dobře, tedy nějaký čas vydrží počkat na řádnou opravu. Ale jsem rád, že to pan radní za dopravu řeší. Každý rád otevírá nové stavby, ale údržba se nikomu řešit nechce, protože nutně znamená značné výdaje a omezení dopravy.

Martin

kazdy most potrebuje udrzbu, hydroizolace napr. ma zivotnost 30 let… Pokud posledni oprava probihala v 90. letech, tak uz potrebuje min. udrzbu a v 90. letech to nemusela byt extra kvalitni oprava, zvlaste u historickeho mostu…

Ano, jsou v Praze mosty temer v havarijnim stavu, a ty budou potrebovat mnohem vetsi zasahy a rekonstrukci, ale neznamena to, ze bychom meli zanedbat udrzbu jinde…

Take souhlasim a jsem rad, ze se to resi,…

Partneři


Czechtoll

pst
podcast