Malé velké vylepšení. Podchodem na Žižkov projdou denně tisíce lidí, počítá je automat
Nový průchod na Žižkov z Hlavního nádraží. Pramen: ROPID
Správa železnic budovala podchod od loňského května. Jde o prodloužení severního podchodu pod nástupišti.
V prodlouženém podchodu na Žižkov mě nepříjemně překvapila použitá dlažba na podlaze. Velký rozdíl oproti zbytku podchodu.
Čo bolo, to bolo, terazky je podchod a je to skvělá věc. Dřívější procesí neukázněných chodců se nekonají, přesto se sem tam najde pár přestupníků.
SŽ se velkoryse chvástá něčím, co generace blokovala? 🙄🤦
Má takové chování prosím nějaké lékařské pojmenování?
chucpe?
On to na SŽ celé generace blokoval jeden a ten samý člověk? 😲
Ne, zřejmě celé skupiny, jednoho by nějak ostatní obešli. 🙂
Teď už zbývá jen ten bájný pohyblivý chodník na Masaryčku. 😀
18 let jsou celé generace ? SŽDC vznikla k 1.1.2003 ….
A před tím zaměstnanci ČD, kteří do SŽDC přešli.
Děkujeme SŽDC, že pro nás měří průtok substrátu. Hned se nám žije lépe. 🙂
Obávám se aby se na ty pobytové schody nenatáhla část Scherwoodu. Jinak pořád se najdou jedinci kteří chodí přes koleje.
Ohledně napojení MHD, víte, že momentální nejbližší zastávka tramvaje je vzdálená průměrně 530 m, měřeno od prostředka nástupiště tramvají k prostředku prostředního nástupiště? Ten její název „Hlavní nádraží“ zní trochu ironicky…
To je přece kousek, spíše jen necelý kousek. Kousek byl definován jako vzdálenost nádraží v Brně slovy radního pro dopravu: „Je to kousek, ani ne tričtvrtě kilometru!“
😀
Dobře je to samozřejmě vyřešené na Zahraďáku. I v ČR to jde když se chce.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/09/smycka.jpg
Ano, klasický argument proti přidávání zastávek u nás ve městě…
Tak ona se ta zastavka puvodne jmenovala Bulhar, ale co je zrusena trat kolem Wils. nadr., tak je prejmenovana prave na hl. nadrazi… mj. mozna je to od ni bliz i na masarycku…
No před současným názvem Hlavní nádraží se ta zastávka desítky let jmenovala Bolzanova 🙂
A až se jednou postaví trať od muzea kolem hlaváku, dnešní zastávka by se opět měla jmenovat Bolzanova.
Nejbližší zastávkou MHD je zastávka BUS 135 Náměstí W.Ch.
Takže 6,5 tisíce lidí denně? Takže ten provoz stoupnul po legalizaci jak, snad skoro pětkrát? 😀
Hezky to potvrzuje, jak obří službu udělaj ve městě zdánlivý drobnosti. A jak důležitá je průchodnost větších areálů a podobně.
A přístupnost MHD. Ta je od tramvají tristní od dob postavení té brutální haly. Naštěstí se už pracuje i na tom.
Zajímá mě to mínus. Nechcete se raději vyjádřit?
Nikoli od postavení haly, od „zkurvení“ tramvajových tratí v Praze po zprovoznění METRA C a stavbě SJM. Nejblíže na TRAM to je do Opletalky … na obnovenou trať (sice v jiné souvislosti) …
Přesně tak!
Kolikrát mě štvalo, že nemůžu z Masaryčky jít do ulice Na Florenci rovnou, ale musel jsem nejdřív ke šturcům a pak východem kolem Rakety. A teď nejde ani to, musíme chodit hlavním vchodem, kudy se procpávají všichni.
Zkrátka Masaryčce hodně pomůže průchozí podchod v úrovni pošty, čili na opačných koncích nástupišť, než jsou šturcy.
Podobných nedostatků je v Praze víc.
Chtěl jste říct nadchod.
Jinak ano, hodně nádraží trpí takovou tou zvláštní nemocí, že cestující se musí nejprve proclít jedním jediným místem na jinak extrémně bariérovém areálu, a pak se teprve smí nahnat jediným středním podchodem k nástupištím. Kasy s tím nemají nic společného, používají se zcela menšinově.
To je z doby, kdy na nástupiště nesměl nikdo bez jízdenky nebo vstupenky na nástupiště. Jeden jediný vchod uhlídá jeden jediný hlídač.
Přesně tak. I dnes je na mnoha nádražích takový zřízenec a před ním prodejna vstupenek na nástupiště… 😀
Vršovice už jsou nyní taky vyléčené od nucené návštěvy bezdomeveckého brlhohu (nádražní haly). Třikrát hurá!!!! lze vstoupit od tramvaje rovnou do pochodu 😍
Doufám, že to Správě Železnic zásadně potvrdí význam napojení nádraží do okolí. Někde už se podchod prodlužuje, ale naprostá většina podchodů vede z odbavovací budovy na nástupiště a konec, nic dál. Přitom čím lépe je nádraží propojené s okolím, tím větší potenciál má…
Jenže nádraží nemusí mít potenciál. Na nádraží musí dopravci platit ošlapné.
Škoda te nerovné dlažby, už maji některé označené k výměně, protoze praskly🙂 taky diky za design cedule Siefertova, která vůbec nema co společného se stylem nádraží. Super je taky odjezdova tabule umístěná nad podchodem, nikoliv naproti eskalátorům, abyste viděli az dole. Taky obcas nefungují ty eskalátory. Ale jo, projít se to da a používám to furt, jen je to hezky po cesku zmrvene.
Ten podobný pocit jsem měl taky ale přesto je to super počin. Jen to zpoždění a spousta promrhaného času co to stálo, mělo to být hotové už dvacet let , přesto bohudíky .
Na tom je spise ostudne, ze na neco tak uzitecneho se muselo cekat desitky let. Kdyz se jeden vezme kolik je to lidi denne, kolik zmareneho casu…
No jo, nádražácké řešení bylo postavit ke služebnímu přechodu policajta a kasírovat. Odjakživa se to obcházelo!
To už je pryč, konečně. Co se začalo v 90. letech při dostavbě peronů je dotažené do konce.
…taky jsem chodil pres koleje sluzebnim prechodem, v posledni dobe uz to zamestnanci uplne ignorovali a nic nenamitali.
Zaměstnancům to bylo jedno vždycky, ale chlupatý tam kasírovali.
tak to jsem mel asi stesti.
Stačilo si pořídit oranžovou vestičku a nikdo si vás nevšímal …. minimálně stačilo přejít jen ten první přechod na 7. nástupiště a pak to vzít „jako slušňák“ podchodem (a naopak) a zbytečně nedráždit „policejního tygra holou nohou“ ….
Většině provozních zaměstnanců to asi jedno bylo. Ale nebylo to jedno těm „kovaným“ z Nábřeží/Dlážděné.
No, smrťáky kvůli lezení do kolejiště jsou realita.
Jistě, stávající se, ale tady? https://mapy.cz/s/bulutupuzo
Jediná „rychlá“ kolej a i na té je max 50 (nebo 60?) km/h kvůli výhybkám. Byl tam vůbec nějaký?
Chápu, že pro lidi přistávající právě na posledním nástupišti je to vopruz. Přesto ale nemůžu tak úplně souhlasit…
No já jsem jeden skoro viděl …. výhled vlevo člověku – se sluchátky na uších, jak jinak ???) zakrývala odstavená lok a „blb“ (ta sluchátka) málem vletěl pod kola vlaku jedoucího od „východu“ …
Nějaké „zastavení s rozhlédnutí se“ před vstupem do průjezdného průřezu pojížděné koleje se nekonalo …
Na tom služebním přechodu na hlaváku? Tam snad mohlo něco přejet jedině blba, kterého by stejně přejelo auto, jakmile by vylezl před nádraží.
Jsem proti porušování pravidel, ale zrovna tohle byl extrém, kde za to porušování nesla vinu především SŽDC, Praha, stát a předtím ČD. A taky jsem tudy chodil – i když od peronů to vlastně bylo legální, protože cedule zakazující vstup byla stejně stará jako ten chybějící podchod, takže že na ní kdysi býval nápis „přechod přes koleje zakázán“ už věděli jenom pamětníci, přečíst se to nedalo.
ví někdo zasvěcený zda se chystá i prodloužení jižního podchodu a lávka ke španělské?
Taky by mě to zajímalo. Mluvilo se o prodloužení v obou těchto směrech, dokonce se projekt až do poslední chvíle oficiálně jmenoval Prodloužení podchodŮ, ale teď nejak ticho.
To patrně nebude tak jednoduché.
před několika lety – v „plátku MČ Praha 2“ – byl na tohle téma článek, kde se psalo o výtahu …
Rozdíl nivelety mezi „kolejištěm“ a Španělskou je docela „brutální“ … Lávky / chodníky mají limitovaný sklon, takže tam by muselo být schodiště.
https://www.metro.cz/z-hlavniho-nadrazi-vyjedete-vytahem-na-zizkov-a-prahu-2-p1t-/praha.aspx?c=A120923_201156_co-se-deje_pho
https://www.denik.cz/praha/hlavni-nadrazi-by-mohl-s-prahou-2-a-zizkovem-propojit-vytah-20120923.html
https://www.koridory.cz/prodlouzeni-podchodu-v-zeleznicni-stanici-praha-hl-n/
Zas tak brutální to není, v tom posledním odkazu píšou 14,5 m, to jsem to ještě nadhodnotil, tipoval jsem z vrstevnic na mapě 15-20. A je tam docela prostor na to, aby to stoupání mohlo být rozložený do dlouhýho úseku.
Sice pravda, ale souviselo to i s celkovou úpravou prostoru řekněmež do podoby veřejného prostoranství … a změnou vlastnictví pozemků ….
Z mého pohledu tam šlo spíše o komerci. Čím více lidí projde podchodem, tím méně nádražím a tím méně si toho potencionálně koupí…
Poslední dobou mi přijde, že i hajzl papír na veřejných záchodech je byznys světových velmocí.
Tak si jen trošku zauvažujte. Nádraží měl Ital. Ten chtěl vydělávat. Pak to převzala SŽDC a začalo se stavit. Jenda z mála věcí, za kterou jí musím pochválit
Na druhou stranu můžou lidi, mířící z okolí VŠE a Viktorky na metro (na který by jinak jeli tramvají) celkem vyrovnat lidi, kteří jdou mezi Žižkovem a nástupišti. Takže počet lidí procházejících halou to nemusí ovlivnit zdaleka tolik.
To jsou fajn úvahy, ale ten brutální ostrovní krám, co všem překáží v brutální hale, by se měl zbourat.
Ano, to souhlasím. Počítadla nejsou všude 🙂
Mezi evidované osoby patří i moje sestřenice, která jede z Vršovic BUS 135 a projde podchodem na pracoviště u náměstí Republiky … medí si, že „jde dole kopcom“ a má to bez přestupu na TRAM – rep. na BUS 135 to má nejblíže …
Vzhledem k tomu, že ten podchod ústí do nádržní haly, platí, že čím více lidí projde podchodem, tím více jich projde nádražím. Dříve ti lidé oficiálně vůbec nechodili přes nádraží, ale podjezdem U Bulhara.