Malaysia Airlines obnoví flotilu dálkových letadel, uspěl Airbus s modelem A330neo

Airbus A330neo v barvách Malaysia Airlines, vizualizace. Pramen: AirbusAirbus A330neo v barvách Malaysia Airlines, vizualizace. Pramen: Airbus

Airbusy A330neo nahradí u malajsijských aerolinií starší Airbusy A330-200 a A330-300.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
L. T.

Mam A330-900 moc rad. Pro stredne velke spolecnosti idealni kocar. Perfektne zapada do flotily Malaysia Airlines.

Cekubina

Musím jen souhlasit. K Malajcům do flotily skvělě padne. Jen doufám, že bude postupně popularita (objednávky), právě na A339, ale především u A338 stoupat. Držím palce ať je neo taky tak úspěšné, jako jeho starší brácha

KrizeVychodniSpolecnosti

Co jsem měl možnost slyšet, tak Airbus je s prodejem 330neo dosti spokojený, jeho vývoj totiž stál circa jen 2 mld. dolarů, pro srovnání vývoj 787 stal 16x víc (pro dnešek kvůli různým problémům to bude ještě víc) a Boeing na 787 pořád prodělává i když model jako takový je u zákazníku velmi oblíbený, zatímco 330neo si už na sebe vydělává.

Y.K.

No ono srovnávat náklady na vývoj A330neo (evoluční typ) a B787 (zcela nová generace) poněkud nejde. Stejně jako to nejde mezi A350/A380 a A330neo. Spíše to znamená, že nemusí prodat A330neo několik stovek, aby se investice do modernizace A330 vyplatila.

KrizeVychodniSpolecnosti

Jenže vy zapomínáte na 1 důležitý fakt: 330neo a 787 jsou prakticky přímí konkurenti, a proto ty náklady takto porovnat lze, je mi jasné, proč jsou tak rozdílné, že 787 je nový apod., to nic však nemění na tom že jsou přímí konkurenti a Airbus na 330neo už vydělává, zatímco Boeing na 787 pořád ještě ne.

Mysel

Uplne ignorujete, ze znacna cast tech nakladu sla do technologii, ktere budou vyuzity i jinde. Proto ma smysl snad jedine srovnani s A350.

Y.K.

Jenže takovýto čistě matematický pohled na věc znamená, že se vývoj nezbytně zastaví.Vyvinout úplně nový typ od základu stojí majlant a je těžké udělat návratnost (viz A380, B787, Bombardier CS100). Evoluční typy stavějící na hotovém produktu jen inovující dílčí kousíčky jsou proto s návratností úplně jinde, protože větší část nákladů na vývoj vězí ve zdánlivě oddělené předchozí generaci. Airbus know how A380 jistě využil pro A350, Boeing z Dreamlineru zatím nic neodvodil a budoucnost ukáže co se svou nabídkou hodlá v budoucnu dělat. Prostě je to prodloužení života oblíbenému modelu se všemi výhodami pro dopravce i výrobce, úplně stejný důvod… Číst vice »

Cekubina

Musím jen souhlasit. K Malajcům do flotily skvělě padne. Jen doufám, že bude postupně popularita (objednávky), právě na A339, ale především u A338 stoupat. Držím palce ať je i neo taky tak úspěšné, jako jeho starší brácha

KrizeVychodniSpolecnosti

Měl jsem možnost letět s A330neo TAP Portugal a musím říct, že velmi povedený stroj, co mě velmi mile překvapilo byla ta (ne)hlučnost. Za mě se zdál tišší než 787, zařadil bych ho mezi A350, která je opravdu extrémně tichá (byl jsem jednou svědkem, kde se 1 dosti vystrašený cestující ptal letušky při klesání, jestli pořád jdou motory, protože opravdu nejdou při klesání téměř ani slyšet v A350 :D) a právě 787, která je dle mého názoru o trochu hlasitější než 330neo. Navíc 2-4-2 v EC je suprová věc.

Ivan

S tím hlukem jste mne potěšil, A330n jsem ještě neletěl a tohle me zajímalo. Jinak B787 e na tom co se týče hluku dobře. Takže tím lépe.

Mad_Majk

Tak nevím.. mám zkušenost s A350 u Finnairu, Iberie a Lufthansy a z “tichosti” jsem byl velice zklamaný.. jasně, nečekal jsem ticho jako na horní palubě A380, ale aspoň něco, co se tomu bude vzdáleně blížit. Ač fanoušek Airbusu, chtě nechtě musím uznat, že Dreamliner je co se zvukového pohodlí na palubě týče, mnohem příjemnější než A350 (a to i v přední části kabiny, kde to není až tolik ovlivněno hlukem z motorů..)