Malaysia Airlines létají s prázdnými A380, chtějí zvýšit šanci na jejich prodej

Airbus A380 společnosti Malaysia Airlines. Foto: Adrian Pingstone / Wikimedia CommonsAirbus A380 společnosti Malaysia Airlines. Foto: Adrian Pingstone / Wikimedia Commons

Zatímco někteří dopravci se k A380 po pandemii vrátili, malajsijský dopravce s nimi už nepočítá.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jfp

Unnötige Reisen verlängern den Krieg!

Panoramix

Že nezkusí vyhlídkové lety jako svého času ČSA, půl hodiny kolem Kuala Lumpur. Nějaké tržby by tu určitě hodilo a náklady by se nemohly o moc zvýšit, když nepotřebují třeba vůbec handling. Pro spoustu lidí by to mohl být zajímavý zážitek a příležitost, jak si zkusit A380. Takové propagační lety v rámci snahy o prodej letadel.

Blume

Napad dobry, jen ma ta 380ka znacne horsi pomer poctu sedadel na pocet okynek. A vlasne i pomer poctu okynek na pocet motoru nevychazi moc lichotive v porovnani s takovou 320kou. Na vyhlidky to tudiz asi moc ekonomicke nebude 🙂

Navic by k tomu byl potreba i dalsi palubni personal, kterych takovych lidi asi neni uplne nazbyt.

Nicmene.. proc neni takova „bazarova“ 380ka sen kazdeho kargovnika? 777 vyjde na provoz lepe?

Sch

Protože ma nízkou tonaz k objemu, divný tvar trupu a pevnou podlahu mezi podlazimi.

Otakar

A380 byla konstruována jen jako osobní letadlo, nikoliv cargo derivát. Tj. konstrukce přestavbu neumožňuje (nebo ne tak, aby to mělo ekonomickou návratnost). Proto A380 skončila, jinak by určitě běžela výroba dál.

M19

Takže bez platících je to ekonomické a s nimi ne?

Y.K.

Bez cestujících na takový skok nepotřebujete platit za odbavení a handling, nepotřebujete cabin crew, takže to skutečně může být levnější nebo přinejmenším nastejno (záleží na ceně letenek).

M19

Což platí i u pravidelného letu, ne?

Y.K.

Běžný let trvá mnohem déle, tedy dramaticky roste podíl spáleného paliva a poplatků ve vzduch vůči fixním nákladům na jeden let. Ten musí být naplněný na maximum (což u vyhlídkového, kde většina sedaček je daleko od oken asi bude těžko) a také účel je jiný. Sedadla ve first na dálkovém letu prodáte klidně za statisíce, byznys za desetitisíce, to asi nebude případ vyhlídky na 20 minut.

Jirka

Není, protože A380 se nedá přestavět na cargo.

Martin

Čsa s jedním letadlem v provozu a 2hým na zemi po rozkradení Tvrdíkama a spol je k smíchu…

Martin Csabo

Zaprvé: obě letadla jsou v provozu a zadruhé: nějak nechápu jaký má váš komentář smysl

Zdeněk

Prostě si tu jen chtěl plivnout….

Jan Novák

Co to ma spolecneho s clankem?
Co to je 2hým ty tatare?

JirkaF

No nevím, zase výstřel do tmy bez znalostí … bez handlingu by to moc neklaplo.