Malá stavba, velký přínos. Nástupiště hlavního nádraží je nově přístupné od magistrály
Zánovní chodník dosud nelogicky končil zdí a vjezdem na parkoviště.
Správa železnic (SŽ) dnes slavnostně završila malou stavbu, která odstranila velkou nelogičnost u pražského hlavního nádraží. Zpřístupnila 1. nástupiště z chodníku podél magistrály (Legerovy ulice), který město postavilo a otevřelo v roce 2020.
„Díky stavebním úpravám se lidé přicházející od Národního muzea i z Vinohradské třídy mohou na pražské hlavní nádraží dostat rychle a hlavně bezpečně,“ uvedl šéf Správy železnic Jiří Svoboda na síti X. Právě bezpečnost lidí přicházejících pěšky po chodníku směrem od Muzea a Vinohrad byla hlavním důvodem stavby. Zánovní chodník dosud nelogicky končil zdí a vjezdem na parkoviště.
Správa železnic přitom zakázku vypsala pod krycím názvem Komplexní rekonstrukce zastropení nové odbavovací haly ŽST Praha hl. n. s tím, že jde zatím o takzvanou nultou etapu. Odhadovaná cena byla 3,8 milionu korun bez DPH, zakázku získala s cenou 3,72 milionu firma REMEX CZ. Stavba začala koncem února.
Později má přijít na řadu první etapa za stovky milionů korun, která zahrne přestavbu haly nádraží (do které zatéká) pod magistrálou včetně opravy vozovky samotné magistrály. Budoucí podoba nádraží vzešla z architektonické soutěže.