Malá stavba, velký přínos. Nástupiště hlavního nádraží je nově přístupné od magistrály

Od magistrály je nový průchod na nástupiště hlavního nádraží. Pramen: SŽOd magistrály je nový průchod na nástupiště hlavního nádraží. Pramen: SŽ

Zánovní chodník dosud nelogicky končil zdí a vjezdem na parkoviště.

90 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantík

Nejdřív zrušit a pak slavnostně obnovit 😀

Jiří P.

A kde je okruh?

lukas

cením to, jak nikho nenapdlo treba ten plot co stojí vedle natřít anebo táu zed nejak nahodit. 😑
….ale plus je, že aspoň ten plot neopřeli vedle, jako před tím 😁😁😁

tarten

Chtěl jsem tamtudy dnes projít, ale nešlo to. Zjevně není hotovo, celá šířka průchodu byla zabraná, manipulovalo se tam s železným plotem. Páska se už ale stříhala…

Lukáš Kníže

Super krok! 🥳 Jen mě stále rozesmívá ten přesně vyhrazený koridor… jakože chodci v těchto místech musí chodit výkradně tudy a nikudy se netrousit. Ještě tam chybí modré zábradlí.. 😅

platamond

Ono se na zbytku bude stále parkovat, teď to nejde kvůli stavbě u hlavní budovy = až stavba skončí, tak info na zemi s chodcem je pro řidiče, že jim tam někdo poleze. Stejně bych tam radši než skvělý chodník viděl tu povodní kolej, která při přestavbě zmizela, aby se ušetřila 1 výhybka. Ano byla by jen na 1x 471, ale lepší než nic.

Michal M

Měla i nástupiště?

Jiří Kocurek

Modrému zábradlí upřímnou soustrast, jako by to bylo úmrtí v rodině.

Změna je na dohled

Děkuji Janku Rubešovi, Honzíkovi a Adamu Gebrianovi. 👍

troglj

Já jsem tam chodil už dávno před tím. Širší chodník je samozřejmě bezpečnější.

Jaaa

Já jsem tam šel asi dvakrát. Jednou to bylo dost brzo a dost jsem spěchal, takže to “šlo”, ale podruhé jsem si řekl, že “tudy nikdy víc”, bylo to o život.

Marcel

Bude to velmi oblíbený přirozený vchod. V jednoduchosti je síla.

Matěj

Neuvěřitelné. Kouse podchodu trval jen desítky let, kousíček chodníku jen čtyři roky!

MirekK1

Přesně tak. Dlužno ale říct, kdo byl předtím (kromě komunistů za totáče a epizody ANO) na radnici. ODS. A teprve Praha Sobě a Piráti s tím začali něco dělat.

Gwann

trvalo to jen 4 roky…přičemž dokud tam byla ta kozí stezka…tak se do nádraží dalo projít skrz minimálně 10 let chybějící pole plotu…

a jaký to div, po postavení chodníku se náhle pole plotu vrátilo. nebyl to trochu naschvál?

Michal M

By mě zajímalo proč to nemohlo být dřív. Scheinherr musel vypapírovat zúžení magistrály a položit 200 metrů chodníku, tihle borci to měli jednodušší, trvalo jim to sto let a ještě se za to pochválej. Pásku si měli nechat na libeňský přesmyk a zastávku Výtoň…

Juraj

Pokud paměť slouží, tak to bylo přesně tak, že díky chodníku si vlastník toho platu všiml, že tam chybí jedno pole. A tak ho ihned nechal „opravit“.

gwann

To vsiml melo byt snad „vsiml“

Jiří Kocurek

Předpis je psán krví a musí se dodržovat. Ještě by tam vnikl diverzant, nekontrolován, šel mimo nádražní budovu, bez vstupenky na nástupiště a pak jel vlakem na černo.

Michal82

Ještě, že to architekt Gebrian tak zpopularizoval, že je nejen širší chodník, ale i tento vchod.

JiP

Jeho youtube prispevky jsou fantasticke, ma neuveritelny prehled, nadhled a zkusenosti.

pavelmracek

A také nulové výsledky co se týče realizace. Kdyby ten člověk měl za sebou víc architektonických návrhů jeden než plot, třeba by se mu i dalo věřit.

Jaaa

To je jako vyčítat Grygarovi, že má málo impaktů. Někdo dělá řemeslo a někdo jeho popularizaci.

Leinad

Jak a proč definovat impakt.
Zaplatil si, aby mu zveřenili článek = to nepovažuji za nic vědeckého, to je jako by si platil aby mu zveřejnili inzerci.
Citovali ho = a co psali, nechlubí se citací kde jeho teze vyvrací?
Proč článek v časopise A hodnotit jinak, než článek v novinách B (a proč je hodnotit stejně?).

DavidS

Už to mnohokrát vysvětloval…

MSword

Třeba výtoňský most

Michal M

No upřímně není to, co to bejvalo. Když člověk dělá to samý bez zásadnější inovace, tak je výsledek podobný pivu, co dlouho stojí na stole.
A bylo by lepší ho nazývat popularizátorem architektury než architektem, realizací má minimum.

panda

Dřív bych na tohle dal lajk, dnes už ne. Řeči, že není architektem jsou celkem liché, na to neskáču. Podílel se na mnoha menších realizacích komplexnějších staveb, sám o tom něco natočil. Co mi spíš na něm vadí je neuvěřitelná arogance. Vlezlo mu do hlavy, že má patent na všechno a tím jak je jediný tak mnoho lidí bezhlavě jeho názory přijímá. Je to stejné jako s Jankem Rubešem. Nemají moc „konkurenci“.

Michal M

Přesně tak – čekal bych, že laiky trochu stimuluje a přednese oba pohledy, což je u nejednoznačných témat vždy užitečné. Místo ze sebe Mistr vytlačí ryzí pravdu…
Zajímalo by mě, s kým se baví (a kdo se baví s ním), aby si udržel relevanci a různorodost pohledů, což je v tom, co dělá, poměrně zásadní.

Jarda

Stříhání pásky pro díru v plotě. Tahle země je plná fascinujících příběhů.

https://twitter.com/jirisvoboda_cz/status/1775895147034955970/photo/4

mlokXCM

Ostatně jako kterákoliv jiná země.

Bez přezdívky

Kašpaři…

Pája

Kdo neviděl, neuvěří 🙈

David

Trochu mi to připomíná takový ty africký projekty, kdy ukradli všechny peníze na most a pak aspoň hodí přes řeku třeba 2 klady, ať můžou stříhat pásku.

Asi bych byl i ok s tím, kdyby stříhání díry v plotu byl článek na 1/4. Bohužel není 🙁

Baraba

Díra v plotě za 3,72 milionu =) =) =)

tarten

Oni tu pochozí část vybagrovali do hloubky a přinejmenším stavěli kanalizaci.

Jiří Kocurek

Malý krok po člověka, obrovský krok pro Správu.

Chápejte to tak, že porušili §1 – Nikdy se to tak nedělalo, cestující byl jen substrát…

Ondra

Celý plot i s billbordama bych zrušil, tu silnici nalevo taky, rozšířil chodník, dal bych tam květinové záhonky, lavičky a kašnu. Hned by bylo okolí čela historické budovy hezčí a fotogeničtější. Imho, proč tenhle stav nevadí památkářům?

Nose Peak

Vy byste barbarsky zničil unikátní brutalistický plot???

Ondra

Ano

tarten

Jste brutální barbar !!! Nebo vlastně – naopak? 😀

Karl vB.

Nevím, jestli je ten plot brutalistní, ale za ty desetiletí, co tam stojí, je zcela jistě brutálně olezlej, a vlastníkovi je to buřt.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/11/chodnik.jpg
Stříhání pásky bylo provedeno v dostatečné vzdálenosti od něj, aby žádný slavnostní střihač (pokud by jeho oko nedejbože zabrousilo tam, kam nemá), nemohl utrpět ztrátu potěšení z tak důležitého okamžiku v dějinách pražské železnice.

Nose Peak

Vlastníkovi to není buřt, vyvalenej kus plotu si řetězem zamknul ke zbytku, aby o něj nepřišel….

Danny

Ten plot i billbordy jsou pod památkovou ochranou.

Frantisek X

Není v jejich kompetenci řešit, co dosud nebylo vytvořeno. Stačí, kolik kritiky schytají mimo jiné i tady za to, že se snaží zachovat to hezké z toho, co už vytvořeno bylo.

Martin

Jo lavičky jsou pro bezdomovce potřeba je jich tam málo. Při tomto stavu vás tam aspoň nikdo neotravuje.

David

Památkáři u nás totiž nechrání nějaké historické budovy, ale status quo. Pro ně je třeba magistrála cennější než Fantova budova.

Vvvt

Lol

thegrid

Celá ta stavba je zničena tou silnicí. Je tam jak pěst na oko. A jako třešnička tam dáme semafory aby tam auta i stála. Kéž by tu silnici nekdo zakopal pod zem.

libcha

Zakopat jak a kam? A kdyby k tomu došlo, tak to neodstraní hlavní problém, a to přivádění aut do centra. Schůdné alternativní řešení je tunel Blanka, který už jaksi existuje. Akorát nikdo neměl koule po jeho dostavbě zlikvidovat magistrálu.

thegrid

Dolů

L.

No kam asi, pod zem. Blanka vede úplně jinam. Navíc podle náměstka pro dopravu Hřiba je magistrála náhradní trasou za omezené Smetanovo nábřeží, tedy její omezování je mimo mísu.

Frantisek X

Městský okruh právě odvádí tu tranzitní část. Cílová doprava může využít jiné prostředky – nebo chcete i v centru zachovat „auta, kam se podíváš“? Zakopání pak v tomto případě jen komplikuje cestu ven, kam ta cílová auta míří, a fixuje jim dosavadní kapacitu.

MartinS.

Tunel Blanka je ovšem jen částí celého řešení okruhu. Mohl by odvést auta jedoucí z Holešoviček do Braníka nebo Roztyl. Ale mezi Holešovičkami a Roztyly máte Holešovice, Karlín, Vinohrady, Staré Město, Nové Město, Nusle, Michli, Pankrác a tam vám Blanka moc nepomůže. A žádná jiná kapacitní komunikace v tom směru nevede. Navíc Blanka a další tunely navazující na Barrandovský most a Jižní spojku nebývají zrovna plynule průjezdné. Pokud by se dokončil městský okruh z Holešoviček přes Balabenku k Zahradnímu Městu, bude do centra směřovat těch komunikací víc (ne, že by také už nebyly plné) a pak se dá uvažovat třeba… Číst vice »

Frantisek X

Aneb nabídneme další trasy, kudy dostat auta stejně do města, jen budeme vybírat. Co takhle P+R v okolí města a kapacitnější vlaky do něj, když už sem tedy tolik lidí z okolí denně „musí“…

rzc

Blbe a jak dojedes Blankou do centra?

Ondra

Silnici raději zredukovat na 2+2 pruhy, přidat cyklostezky, přechody, stromy a bude to dobré

Zapa

Jako takhle se to píše hezky, ale vysadit byť jen jediný strom v centru Prahy je docela problém, protože sítě. Jinak na střeše odbavovací haly těch stromů asi fakt moc nevysadíte.

EM*

Proč ne? Když mohou být na střechách podzemních garáží, mohou i nad halou

digi

Paragraf 1 … Nikdy se to tak nedělalo…

MartinS.

Legerova od náměstí I. P. Pavlova až k hlavnímu nádraží klesá. Kdybyste jí chtěl zahloubit, tak to nejde dříve než mezi náměstím I. P. Pavlova a Anglickou, protože jinak by se musel v podzemí vybudovat úrovňový přejezd s metrem. Tam by byl ale příliš velký sklon. A další problém je u hlavního nádraží, protože kolem nádraží nemůže být magistrála zahloubena, protože tam by se zase musely vybudovat úrovňové přechody pro cestující v podchodech na nástupiště a hned za přemostěním křižovatky U Bulhara následuje přemostění kolejiště Masarykova nádraží. Tam to zase nedostanete dolů, protože tam už vede metro C. Zahloubení magistrály… Číst vice »

Mad_Majk

Tak tak. Nejprve je potreba dokoncit severovychodni cast obchvatu, ktery stahne transit z jihu na sever..

Mad_Majk

A ty minusy jsou za co? Copak to neni pravda? Nebo mate pocit, ze usek Satalice – Brezineves a napojeni D1 na D8 ten provoz na magistrale neredukuje? 🙄

investičák

Pravda to, bohužel, není: ani ta východní část vnitroměstského okruhu totiž frekvenci na SJM nezredukuje příliš významně – bude to sice lepší než teď, ale významně omezit SJM stejně možné nebude ani pak.

Filip Jirsák

Pravda to není, protože velká část provozu na magistrále není tranzit. A pokud by ten okruh desetinu provozu na magistrále ubral, ten provoz se tam zvýší odjinud, protože to bude výhodnější.
Nejprve je potřeba omezit zvýhodňování automobilové dopravy v Praze, a pak přizpůsobit infrastrukturu tomu, co zbyde. Pokud se budou auta podporovat tak, jako dosud, sama od sebe nezmizí.

Marek

To je ovšem trochu problém, že? Jak omezit něco, co neexistuje.

Jiří Kocurek

Ten problém je závist: Ja nechci hrát kuleční, ja chci na plátno položit pivo.

Filip Jirsák

Ale omezovat jen tranzit chcete vy. Já chci jen přestat podporovat IAD, což povede k omezení veškeré IAD dopravy na magistrále.

Marek

To bude ale trochu problém, že? Jak omezit něco, co neexistuje?

tarten

Ta silnice je brutalistní a určitě památkově chráněná, protože je blízko Fantovy budovy.

tarten

Nějaký hlupák kdysi vypustil „geniální“ myšlenku zakopání Magistrály, kterou zakopat nelze, a teď ten stokrát vyvrácený nesmysl po něm opakují nějaké škrábnuté gramofonové desky.

rzc

A neni to Vase uvazovani, ze zakopana magistrala by musela vest v ose stavajici magistraly? Hlavni funkce SJ magistraly je provoz Pankrac-Kobylisy a suplovani neexistujici ZV magistraly. V podstate by to mohlo stat mezikrizovatkama Zenklova a 5 kvetna, prochazet nekde stredem Vinohrad se zahloubenim vjezdu nekde u Pavlaku.

Pavel

Ten varovny a signalni pas v dlazbe je tam proc? Zadny smysl to nedava…

Filip Jirsák

Pro oddělení stezky pro chodce od části, kde mohou jezdit i vozidla?

Pavel

To nevysvetluje ten signalni pas.

Filip Jirsák

Jak by slabozrací a nevidící věděli, kudy mají chodit?

Vasek

Prosím, řízněte i ten plot s billboardy, to je přeci strašný balkán.

Pražec

Po tom plotě se ještě pne plynovod, což už jaksi patří k folkloru.
Přeložka nebude levná, ale to místo si ji určitě zaslouží.

Lukáš Kníže

Doufejme, že i všechna tato zákoutí budou předmětem rekonstrukce nádraží od dánského architektonického studia.
Jen se trochu obávám, že to tak nebude.

Ivan_pha

No ne, probourat zeď a dát kus zábradlí jenom za 3 roky? Hlavně že už je a bude sloužit, tohle využije hodně lidí.
Tedy ono to bylo využíváno i dříve, ale ne bezpečně.

Huh

Na SŽ je to výkon. Ono je překvapuje, že na nádraží v centru chodí lidi. Viz třeba průchod okolo pošty na masaryčku apod. To byly tyjátry…

Michal M

Úplně stejně byl velmi silně střežen přístup na 1. nástupiště ve Vršovicích. Prostě kaštani si cestu nemají co zkracovat…

SYN

Bože, ještě by mohl vzniknout dojem že jsme tu pro ně??

investičák

Copak 3 roky – ale ta cena …

Marek

No já nevím, ale už asi 5 let tudy chodím úplně normálně, bez jakéhokoliv problému. Jenom jsem musel projít o těch cca 30 m dál směrem k budově HN. Ale když někdo potřebuje ukázat, jak se o nás za naše peníze hezky stará …

Zapa

Já tam chodil i po tom bývalém nudloidním chodníčku a bylo to leckdy o hubu. Takže klidně, ať se o nás za naše peníze takhle někdo hezky stará. Frekvence tam na to je.

investičák

Jistě – ale není třeba okolo toho (za další nemalé peníze) dělat ještě ty nechutné komedie !!!

Marek

No já tam chodil a chodím bez nejmenšího problému. Ale je třeba být střízlivý, to jistě.

Jakub P

Reálně by bývalo v podstatě stačilo neopravovat ten děravý plot, ale chápu, že bez spousty nového zábradlí (aspoň, že je v antracitové barvě) a rituálu stříhání pásky několika muži v oblecích by to nebylo ani zdaleka ono…

Jiří Kocurek

Normální člověk by si na takové „monstr akci“ připadal trapně, kdyby to takhle slavil.