Malá Skála vyhrála boj proti nádražnímu podchodu, SŽDC na něj nedostala povolení
Nádraží v Malé Skále. Foto: Krokodýl/Wikimedia Commons
Plány Správy železniční dopravní cesty vybudovat v Malé Skále podchod pro pěší pod tratí Liberec – Pardubice padly. Jde především
Je zajímavé, že pan starosta tvrdí, že mu přišlo navržené řešení odklonění vozidel nebezpečné, když ho sám odsouhlasil.
https://uloz.to/!1vUcA4Js2Q82/souhlas-obce-mala-skala-vjezd-pdf
(Podpis starosty skryt z důvodu ochrany osobních údajů)
Já nevím, co tu všichni řešíte. Tou stanicí projíždím několikrát denně… Pro těch pár lidí, co tam nastoupí, a tím pár, myslím opravdu pár, nemá cenu dělat podchod. Tam to smysl fakt nemá. Ve Staré Pace také nejsou podchody a to se to tam sjíždí ze 4 směrů. To za chvíli bude podchod všude, kde jsou dvě koleje… Už vidím ten podchod třeba v Příšovicích. Tam se vlaky také nekřižují a také tam nastupuje pár kousků. Oni nahoře prostě vidí 2 a víc kolejí, tak tam Chládkovi hodí podchod, hlavně ať se čerpá dotace z Unie. Jsem z tohohle rozhodnutí… Číst vice »
Co pořád řešíte ten podchod. Obci vadí posunutí zastávky. Ono taky ty nástupiště, pokud to tam znáte, by měly být asi na třímetrovým náspu a dělat na něm přechod je nesmysl. A taky víte kolik stojí kontrukce prejezdu a jeho zabezpečení? Ono to těch 10 milionů bude. Nevím proč se pořád traduje že přejezdy jsou něco levného.
Martin: Obci vadí i posunutí zastávky. Celé to ovšem odstartoval ten nesmyslný podchod.
Rakouský Semmering byl před lety rekonstruován v prospěch cestujících. Každé nádražíčko i zastávka má podchod, výtah na kryté nástupiště a vyhřívané čekárny na nástupištích. Vše provedeno v nerezu,tady hodně praktické. Doporučuji starostovi projížďku po této krásné dráze. On by zřejmě uvítal ve své obci zavedení koňských povozů kvůli hlučnosti a možná i hnojiště místo košů.
Je sice dobře, že podchod nebude. Nicméně jsem myslel, že obec bude konstruktivně spolupracovat na lepším řešení. Zatím to vypadá tak, že jsou připraveni do čehokoliv hodit vidle 👎
Dosud SŽDC konstruktivně za pomoci Koridu tlačila pouze svoji verzi.
Osobně by mě zájímalo, kolik z vás vidělo ten projekt? Jen pro představu , měla by vzniknout výhybna se dvěma vnějšíma nástupištěma. Myslím plně dostačující k významnosti stanice….
Stáří lidé nebudou muset podchoden, za to však o 500 metrů dál. Co k tomu říci. Starosta je …. A nikdy nejezdí vlakem. Prostě je třeba tyhle pitomce ze stavebních povolení vyšachovat zákonem, jinak tu železnici rovnou zrušme.
Starosta předvedl rozhodně racionálnější pohled než projektant a investor. Pokud někoho potřebujeme vyšachovat z železničních staveb, tak právě takové „pseudoodborníky“. Stav naší infrastruktury o jejich erudici vypovídá nejlépe. A zrovna v Libereckém kraji je to vidět i bez lupy.
Je rok 2018. Ne 1988.
Vlastimil: Méně emocí a více informací. Starosta a obec má víc rozumu než někteří projektanti na SŽDC, kteří plánují tak, aby utráceli za každou cenu. Co jim však chybí, je koncepční řešení české železnice.
„Je rok 2018. Ne 1988.“ …. Souhlas, výstavba stanic a potřeba pro provoz a požadavky pro cestující, jsou dnes úplně někde jinde, to obec musí pochopit….
Navrhl bych panu starostovi rovnou projíždění všech vlaků v jeho obci, vlaky evidentně nevyužívá, zastávku nepotřebuje, no tak tam nemusíme ani stavět a nebude ho obtěžovat zastavování a rozjíždění vlaků.
Nevím zda se dá radovat nad tím, že nádraží se nebude opravovat. Nevím co si od toho obec slibuje, ale rozhodně vím, že normy se kvůli n měnit nebudou….
Jestli jim adí bezbariérový přístup a osvětlení nástupiště tak opravdu nevím…
Vadí jim zbytečný podchod
Pokud vím tak podchod má vést po celou stanicí a spojí obec i z druhé strany, nechápu co je na tom špatnýho.
Tak ono hlavně nejde o podchod, problém je v opuštění stávající budovy. Ona ale obec je poměrně díra , akže tam nikdo nebude stavět nádraží jak si obec přeje. Prostě už není rok 1980 , ale 2018, tak jak si přeje obec se nádraží už dávno nestaví….
Aha, takže se staví, jak si řekne SŽDC? Zjevně to podle rozhodnutí stavebního úřadu úplně nefunguje…
TAk ono jde o to, z jakého důvodu to stavební důvod shodil. Jsem si 100% jistý, že z nějakého legislativního a ne technického. Protože jestli a kde bude zastávka je stavebnímu úřadu naprosto jedno.
Odkaz na rozhodnutí máte v textu.
No co, já bych podal odvolání na podjatost obce, musel by to řešit stavební úřad v Brodě a ten by to schválil. Bohužel pokud jde o stavbu státu tak na to nemá nikdo koule….
je to dobré rozhodnutí, nebot dost starších lidí se podchodů bojí a ještě nevím podrobnosti jestli ten podchod by zůstal sždc nebo by ho vlastnila potom obec.
Není divu, ve většině nových podchodů by se mohly vesele točit psychothrillery nebo horory.
Staniční rozhlas by upozorňov například na hlášení o příjezdu obce, … 🙂
Dopravák: ,,Staniční rozhlas by upozorňov například na hlášení o příjezdu obce, … 🙂,,
No třeba ve 4 ráno, nebo v 11 večer je to opravdu to co všichni potřebujou.Stejně tak celonoční osvětlení. A o hlučnosti nových přejezdů škoda mluvit, když za hranicemi v Rakousku to jde i jinak bez obtěžování tisíců lidí bydlících v jejich okolí. Nikdo nechce zastavit pokrok, ale je opravdu pokrok to, co se dnes dělá jen z alibismu?