Maketa koně, otlučený Hannibal i svršek z 19. století. Muzeum vypsalo tendry k budoucí expozici

Vůz koněspřežky Hannibal v rakouském Kerschbaumu. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVůz koněspřežky Hannibal v rakouském Kerschbaumu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Příprava nového Muzea železnice a elektrotechniky v prostorách bývalého depa na Masarykově nádraží je aktuálně největším projektem NTM. Muzeum by mělo své brány otevřít v roce 2028.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

No nevím, dát 410 000 kč za autentické

Martin

škrábance na replice ? Nešlo by peníze utratit účelněji ?

Jiří Kocurek

Najdi pět rozdílů oproti dnešku…
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/06/kone_1-scaled.jpg

a pak říkej, že stavěli totéž, jenom rychleji, že se po tom dá jet 60 km/h s Hurvínkem.

… později se přešlo na dřevené pražce s litinovou botkou a upevnění dvouhlavých kolejnic dřevěným klínem, což byla slepá cesta.
Tak se začalo používat hřebové upevnění širokopatních kolejnic na dřevěný pražec. To už se mohlo jet 80 km/h s mašinkou kkStB 301 o celkové hmotnosti 43 tun na 4 nápravách a psala se 80. léta 19. století.

Mohla by se po tom původním 1kolejném Vyšehradském mostě prohnat ucelenka 2500 tun obilí?

Martin

Tady mají možnost předvést se šotouši. Mohou konečně přiložit ruku k dílu a třeba si i vydělat nejaký drobný peníz (pokud kůň, kterého vykutají bude pěkný)….místo jejich věčného vysedávání na netu a nadávání všem, kteří si dovolí poukázat na nepěkné věci na železnici nebo lpění síry na všechny alternativní dopravce mimo národního.

Jack

Vy si, prosím, ujasněte, co znamená slovo lpění, popř. lpět. Pak tady pište. Zatím sem to jsou nesmysly.

PS: Slovo, které jste patrně hledal, je dštít, popř. chrlit, prskat. Nikoliv lpět.

Martin

Ano, chtěl jsem napsat dštění, jen mi to přepsal mobil a už to nešlo opravit….vy s tím „zatím sem to…“ jste se taky moc nepředvedl😂🙈… Ale beru to a konkrétně vám se hluboce omlouvám 😂