Makabrální dluhy, říká Šatava k situaci v JHMD. Svolává valnou hromadu
JHMD Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Krajský soud začátkem září prodloužil JHMD moratorium o tři měsíce, tedy do 3. prosince.
Krajský soud začátkem září prodloužil JHMD moratorium o tři měsíce, tedy do 3. prosince.
Bankrot, či výprodej? – co bude k Vánocům?
Anebo konkurzek… Budiž dnes přáno snům
tam v nebi nahoře houf bílých andílků
už chystá každému – dle zásluh – nadílku.
Už před Balm připřáhli Čtyřicetsedmičku,
Chlapíci s páskami budou mít honičku.
Boris se usmívá v napjatém těšení,
dluhů tři prdele a hovno v kešeni.
Pravda o Šatavovi se tu maže? Zajímavé.
říkat o někom zloděj můžete, když je pravomocně odsouzen.
Za mých mladých let byl člověk, který vědomě uzavřel nevýhodou smlouvu pro společnost, kterou vedl, tunelář. U vás třeba ne. Nevím. Hezký den.
Vůbec si nemyslím, že by z toho měl p. Čajánek nějaký nezákonný prospěch, to zas ne. On to prostě jen položil.
Nabobtnalý aparát žeroucí a negenerující peníze, nepodařené akce typu hašišbedna, přejezd ve Chválkově, neudržení nákladní dopravy (kde zdatně a velice ochotně sekundovaly ČD), rozhádání se na mnoho stran (NTM s malletkou, Vysočina), rozprodej techniky na údržbu… no na pomník to opravdu není.
Akcionář s minoritním podílem svolává valnou hromadu, jaký to má v praxi vyznam? Jinak by mě docela zajimalo, jak by to bylo v případě krachu JHMD s majetkem který dostala od státu a udržovala téměř výhradně za peníze od státu. Tím myslím infrastrukturu. Je tomoprwvdu bezvyhradni majetek JHMD který půjde do drazby, když ani metr kolejí nebo nádraží neopravil a JHMD za vydělané penize, ale za peníze ze SFDI? Je tu někdo právník a vyjasní? A i u vozidel mám dost pochyby, nakolik jsou JHMD a nakolik je v podstatě zacvakaly kraje. Ale ta infra bije do očí více.
A když zkrachuje autobusový dopravce jezdící v krajském závazku, tak ty autobusy jsou v podstatě kraje, když je dopravce koupil za peníze od něj?
Nejsou, ale k té infra ta otázka otázkou zůstává. JHMD ji získaly za symbolickou cenu a veškeré investice do ní měly dotované z nějakých možná 95 procent, tak mě zajímá jaká je možnost aby to šlo do dražby. Ono jde o docela solidní množství pozemků, nejen někde v lesích. Takové nádraží v Černovicích asi nebude chtít věřitel typu Equabanka darovat obci, když leží v zástavbě a dá se tam stavět. Krach společnosti s vlastnictvím rozsáhlé infrastruktury jsme ještě v Česku nezažily. Tak by mě zajímalo, jaká možnost je v případě státu se bránit jejímu rozprodeji.
pan šatava by spís nez svolavani valných hromad, které (pokud nemá podporu ještě alespoň někoho s minimálně s 5% podilem je k ničemu (pro neznalé, Čajánek by nejspíš nesměl hlasovat v bodu jeho odvolání z funkce), vzhledem ktomu , že ale nikoho by nezvolili jako nového statutara, pak by musel požádat soud o opatrovnika) jsou pro kočku, potřeboval kontakt na pana Porize. a prachy na odkup pohledávky.
Nevím, jaký podíl má Igor Hoření, ale vzhledem k tomu, že s Honzou Šatavou ten projekt rozjížděli a o Igorovi vím, že je normální, mohl pomoci on
snad se pan šatava poradil s dobrým advokátem, jak pana cajanka zkusit odinstalovat.
Jaký prachy? Opravdu si myslíte, že pokud Kraj Vysočina dluží od roku 2010 úhradu prokazatelné ztráty a neplatí ani poplatek za dopravní cestu, tak se dá ze společnosti vygererovat 100 Mega? Tak to jste na Nobelovu cenu za dopravu nebo ekonomii a divím se, že u nás nestojí zástupy dopravců a neptají se, jak to dokážeme. Ale jistě svým příspěvkem zvednete návštěvnost těchto stránek. Informace „nula“, emoce a negativa „na 100 %“.
Jistě Vás to hřeje, jak jste skvělý.
To mě fakt nehřeje jak jsem skvělej, když přijedu k vám je mi smutno.
Pokud mi někdo dluží prachy nečekám tolik let a řeším to hned. Jhmd drží pár oddaných lidi co maj v srdci ůzkou ale toto je konečná.
Kdyby KV reálně dlužil od 2010, tak je dávno soud a platební příkaz. Pokud ne, tak proč jste se o to nestaral dřív ? Jak tu společnost vedete ?
Nechat si část dluhu patrně promlčet (nevím, jestli byla podána žaloba včas) a pořád s ním argumentovat, no nevím… To je podobná argumentace jako „Kdybych měl tenkrát na plese hasičů větší koule a řekl Marii o tanec, mohli jsme být dnes už šťastně rozvedení…“
Zde je jediné řešení, a to přechod pod České dráhy.
Ehm…. dráhy to chtěly zaříznout a poslat do kopřiv už v devadesátkách
tehdy chtěli dráhy zaříznout lecos….
hlavně to bylo za úplně jiných podmínek, takže to nemůžete brát jako bernou minci
To ony chtěly leccos, než někdo jiný ukázal, že to jde. Jizerskou dráhu, Železnici Desnou…
Spíš kdyby si to převzal p. Šatava nazpět. S drážní dopravou mu to jde dodnes, na rozdíl od aktuálního vlastníka.
Co takhle obojí?
Tedy Ing. Šatava v čele ČD, později MŽel. a tím i St. dr.
Pokračujte, prosím. V čele ministerstva železnic stane před nebo po privatizaci gymnázií? Jaký se bude psát rok?
které to v 90. letech samy opustily?
Byly nuceny opustit v rámci „politického náhledu“ tehdejší vládní garnitury … nebudu jmenovat …. na likvidaci ztrátových tratí …
Způsob, jakým se JHMD podařilo zachovat, byl nejlepším, že všech špatných řešení ….
Prostě to fungovalo, akcionáři patrně žádné dividendy nedostávali, ale akcionáři nebyli akcionáři toužícími po zisku (tučné dividendy), který by jim zvýšil životní úroveň …. Zisk po zdanění se patrně reinvestoval nebo uložil jako rezerva na „horší časy“ ….
Kolik vhodných uzkorozchodnych vozidel dráhy vlastní, aby to vubec aspoň teoreticky mohly provozovat? O to, že o to neměly zájem už v devadesatkach a s největší pravděpodobností ho stále nemají, se ani nemusíme bavit…
Pro nevěřící Tomáše, prokazatelná ztráta Kraj Vysočina za rok 2010 dosažená panem Šatavou, vykázaná panem Hruškou.
https://uloz.to/file/mEeGzs8cTWF3/vykaz-prokazatelne-ztraty-vysocina-2010-pdf#
Jenže od té doby stouplo jízdné o deset procent, mzdy v průměru o 50 %. A přibyli náklady na odpisy hašišbeden.
A prokazatelná ztráta se stále vykazuje podle vyhlášky č. 241/2005 Sb. a objednatel má možnost kontroly. Mzdy jsou výsledkem kolektivního vyjednávání s odbory a odpisy jsou určeny zákonem 586/1992 Sb. o dani z příjmů a zákonem 563/1991Sb. o účetnictví.
Vaše příjmení se v železničním sektoru už dávno stalo označením jednotky nedůvěryhodnosti. Realita je taková, že JHMD jste položil Vy, to už Vám nikdo neodpáře. Teď je to jenom o tom, jak dlouho se bude párat MD s odvoláním proti rozhodnutí o odnětí licence, protože jeho vydání ze strany DÚ lze důvodně očekávat, stejně tak to, že se proti rozhodnutí odvoláte. DÚ se s Vámi párat nebude, časy se mění a s nimi i lidé, nový sekční není žádné ořezávátko. Nemyslím si, že byste dnes dokázal oněch 18 mil. Kč na odvodech smáznout jen tak, abyste se stali finančně způsobilými,… Číst vice »
Z vaší strany nezazněl jediný argument, pouze emoce. Zauvažujte prosím, jak je možné, že: 1. JHMD obdrželo finanční prostředky z Memoranda pouze ve výši 855 000,- Kč (8,45 % předpokládané prokazatelné ztráty), když Kraj Vysočina obdržel od MD dotaci ve výši 33,1% k prostředkům, které schválil na dopravní obslužnost v drážní dopravě (závazek úhrady z rozpočtu kraje ve výši 248 876 000, dotace od MD 123 097 000 Kč). K JHMD „doputovalo“ jen 855 000,- Kč. JMHD tedy za Šatavy vykázalo ztrátu 724 489,31 v roce 2010, a může za to nedůvěryhodný Čajánek? 2. Kde jsou finanční prostředky, které MD… Číst vice »
Snažíte se dobře, ale marně. Dovolím si zopakovat to, co už tu zaznělo. Viníkem za položení JHMD jste vy sám. Máte na tom neskutečný podíl, jako nikdo jiný. Tohle je, pane Čajánku, jen a jen vaše práce.
promiňte, ale že ztráty 800tis/rok neuděláte závazky za 100 mio. a ty neodvedene dané a pojištění, to si fakt můžete skákat.
Předchozí majitel : Vykopání tratí od státu, rozjetí osobní i nákladní dopravy, oprava budov a tratí. Dovoz a zprovoznění parních lokomotiv. Dál úzký prasátko, rekonstrukce lokomotiv. O podbíječkách a osobních vagonech ani nemluvě. A potom ? Kromě hašišbeden, který se musely schválit jako tramvaje,a by vůbec mohly vyjet a i tak s věčnejma problémama, tak se nenakoupilo v podstatě nic. Akorát se dohuntovaly všechny páry. O nákladní dopravě se netřeba zmiňovat, ta zanikla. A o podvalech a jamách ani nemluvím. A o rozprodání lokomotiv se toho už napsalo dost.
Majitel je stále stejný, akciová společnost. Pouze se musí vyrovnávat se smlouvou, která předpokládá zajištění provozu základní dopravní obslužnosti za 60 % reálné ceny. Copak Vám to nedochází? Z čeho chcete nakupovat, když od roku 2010 dotujete základní dopravní obslužnost ?
A objektivně – vyjela opravená U37.
Na skutečnost, že i Šatava už v roce 2010 měl provozní ztrátu jste nedohlédl. Tedy každá diskuse marná. Nejste placený trol?
TAk proč jste v dotatcích viz: https://smlouvy.gov.cz/vyhledavani?party_idnum=62509870 nepožadovali navýšení ceny ? Do 2019 každej rok podepisovanej dodatek a nic..
Každoročně požadujeme navýšení ceny, Kraj Vysočina bohužel opakuje mantru že ztrátová cena pana Šatavy z roku 2010 může být navýšena pouze o inflaci. Takže kdo je viníkem, ten kdo podepsal v roce 2010 ztrátovou smlouvu nebo ten, kde se musí vyrovnávat s následky? Základ problému je ve smlouvě z roku 2010, podepsané za Šatavova vedení.
Zpackaný projekt hašišbeden je Váš – to primo. Secundo – JHMD byla hospodářsky vitálním subjektem do doby odchodu obou Honzů, viz účetní závěrky.
Tvrdit, že za současný stav mohou osoby, které už u toho nejsou 8 let, může akorát jedinec žijící v alternativní realitě.
Jihočeský kraj Vám sype už téměř dva roky okolo 30 mil. Kč ročně a pořád to nestačí.
Pokud by za daný stav nesl odpovědnost Šatava, dávno byste ho hnal k soudu. To se ovšem nestalo, takže lžete.
Omyl, je podaná žaloba k MV ČR.
žaloba k ministerstvu vnitra? to má být jako co?
Na spor z veřejnoprávní smlouvy, to lze. Opět zde přítomné uvádí v omyl, žalovaným totiž nemůže být Šatava, ale objednatel.
To, že jste to zažalovali nyní a poté, co to 8 let „řídíte“, je tedy úspěch.
O promlčení se raději bavit nebudeme.
Nic, necháme toho, ono to pravděpodobně vše vyplave na povrch samo, a to velmi záhy.
promlceno toho je spousta a nejspíš většina není zopravkovana. nechtěl bych být auditorem, co to takhle nechal…
Myslím si, že už to stačilo. Vyblbnul jste se, poznal jste, jaké to je řídit dopravní firmu, zaexperimentoval jste si, takže je čas sklapnout uši a nechat řízení společnosti někomu schopnějšímu. Tou Vaší obhajobou už stejně nikoho nepřesvědčíte. Nazdar, neděkujeme.
Jen malá poznámka k titulku. Chápu, že cituje p. Šatavu, ale přesto jste to mohli napsat česky. Poprosím všechny, kteří nevěděli co znamená slovo „makabrální“ ať mi dají mínus. I já jsem si to musel vyhledat.
Se slovem „makabrózní“ jsem se poprvé (a doposud naposledy) setkal v nějaké knížce ze série „Boříkových lapálií“, už tehdy to tam hoši řešili jako záhadné a nesrozumitelné slovo.
Pokud neznáte Šatavu osobně, on si libuje v různých jazykových perlách – já jsem si to musel vyhledat také ….
Tak to, pokud se toho tento nadaný jedinec dožije, pak jistě vzroste vzdělanost pracovníků v dopravě…
Když by jim byl ministrem někdo s tak velkým slovníkem…
Ty dluhy jsou nejen makabrózní, ale nejspíš i repugnant vitae. Takže JHMD může být brzo kavaverózní dárce kolejových vozidel.
Kolik tak můžou být v JHMD k dnešnímu dni aktiva….. ?
Takova castka jde bohuzel na zeleznici realne utratit, aniz by byl videt jakejkoli vysledek. Zejmena postupne za tech x let…
Jeďte se podívat na trať, co se tam za posledních 10 let změnilo. Pak suďte.
Okud se JHMD neujmou srdcaři a odborníci typu Janů Šatavy a Hrušky, budeme v budoucnu asi hledat a pátrat po zbytcích úzkokolejek a objevovat mostky, zapomenuté pražce, propustky a náspy bývalého tělesa dráhy.
Já mám obavu, že situace zašla tak daleko, že už JHMD zachrání jen zázrak.
Ani zázrak. Bohužel. Nanejvýš tam zůstane nějaký sezonní provoz na Novou Bystřici jako z Gmundu na obě strany. Ale ten sotva budou provozovat JHMD. Jakmile se kvůli insolvenci na pár měsíců zastaví veřejná doprava a bude se muset přejít na autobusy, tak už se k dražšímu vlaku nikdo nevrátí.
Čajánek se obtěžovat s reakcí nemusí. Pochybuju, že ten diletant řekne něco nového.
Ono to spíš, recesisticky vzato, vypadá, jako by na pozadí někdo řekl….my vám ukážeme, že to opravdu provozovat nejde, vzdyt jsme ti říkali už v 97 🤣
O. K., valná hromada může učinit změny ve vedení firmy, ale na těch dluzích se tím nic nezmění.
Vzhledem k tomu, že pan Čajánek vlastní přes 62 % akcií, tak pokud nebude chtít prodat, tak je šance minimální. Navíc není znám přístup dalších tři spolumajitelů. Účetní rok je od 01.07. do 30.06. Bohužel v obchodním rejstříku je účetní uzávěrka naposledy k 30.06.2019. A již tehdy mi přišlo, že jsou tam nepřiměřeně vysoké závazky vůči ČSSZ, než je z měsíčních mezd. Mimo to jsou tam dva úvěry u equa bank ve výši 40 a 20 milionů. Ovšem nyní jsme o dva roky dále. A tyto data zatím v obchodním rejstříku nejsou. Což zejména u účetního roku končící datem 30.06.2020… Číst vice »
Je to tak trochu chyba i DÚ, protože signály o finanční nezpůsobilosti byly a příslušný úředník je měl i k dispozici. Jenže známý podporovatel páry pan W. měl parní mašinky rád, a protože je JHMD také provozovala, tak se z jeho strany přistoupilo ke slepotě…
podat návrh soudu aby poslal firmu do likvidace kvůli nezveřejnění vykazu
Tak Boris zase může prodat nějaké Tůčka do Ruska s tím, že tam historicky patří, jako tehdy 921. Toho člověka kdyby tehdy rovnou zastřelili, tak mohl být klid. Dnes je celé JHMD totál KO.
Musel jsem si vyhledat, co znamenají slova „makabrální dluhy“. Čekal jse, že to znamená „dluhy neschopných Čajánků“ a ono ne.
Znamená to jen hrůzostrašné dluhy. Tak to je v pohodě. To jen bude pan Čajánek zapsán v historii jako úspěšný likvidátor úzkorozchodných železnic.
Taky to čtu a slyším prvně.
https://youtu.be/m4BqIBdvp5Q
danse macabre. a dejte si obrazky