Magistrát zahájil řízení k prodloužení tramvajové trati na Pankráci
Tramvajová zastávka, zprovozněná v květnu 2020. Pankrác. Foto: DPP
První úsek ke stanici metra Pankrác chce DPP postavit příští rok, později mají tramvaje dojet až na Budějovickou ulici.
Ta tramvajová trať má skutečný význam až na budějárnu jen pokud se prodlouží po Jeremenkově ulici na Dvorce, protože pak to bude nejrychlejší a nejjednodušší spojení Smíchova/Barrandova s Pankrácí. A tuhle trať ODS ze čtyrky taky úspěšně blokuje a blokovat bude dokud to půjde. Pokud se stane zázrak a ten blok poleví, postaví se to rychle.
Apropó, když se tak zaštiťují parkovacími místy, o které nechtějí přijít, vyřešil bych jim to nějakým projekčním návrhem, kde budou tramvaje i parkovací místa (jistě by si s tím nějaký šikovný architekt poradil) a pak by se jasně ukázalo, že jim o žádná parkovací místa nejde, protože jsem přesvědčen, že by tramvaj stejně blokovali (akorát by si vymysleli jiný důvod).
Včera bylo pozdě. A to nelze to protažení tvrdě prosadit jako veřejný zájem? Když jde o dálnice, parkoviště apod., tak se to prosadí za každou cenu bez ohledu na lidi, přírodu, zdraví. Už je načase to parkování řádně zpoplanit a to leccos pak vyřeší.
Naopak..je to vyhazování peněz….vždyť je tam metro, není žádný rozumný důvod tam tahat tramvaj!!!!!Hlavně že muchomurka prohlásil že Praha nemá na silnicni obchvat, ale na tyhle blbosti peníze má…
jasný, na vzdálenost jedné, dvou stanic pojedu metrem… Od toho je tramvaj.
nNejsou v Budejovicke nahodou parkovaci mista placena?
Jsou „placená“ stejně směšnou částkou, jako v zbytku Prahy, kde platí modré a fialové zóny.
Diky…
Nápad – dejme tramvaj do stávajícího jízdního pruhu ke kraji vozovky, jako je to třeba ve Vídni. Na těch dvou set metrech snad jízda tramvaje a auta ve společném pruhu nebude tak vadit a parkovací místa mohou zůstat zachována.
Protoze parkovaci mista jsou posvatna. Tramvaj je investice do budoucnosti a bude slouzit mnohanasobne vetsimu poctu lidi nez zparkovaci zmista, ktera jsou zbytecna.
„nenahraditelnost parkovacích míst“. Ale tramvaj nahraditelna je?
Je.
S poukazem na nenahraditelnost parkovacích míst, která stojí v cestě??? Ta místa vznikla pouze a jedině zrušením předchozí tramvajové trati po zprovoznění metra…
Což se stalo v roce 1974. To už je skoro na úvahu, co tam je/bylo déle. Zda původní tramvajová trať nebo parkovací místa, která tam máme bezmála padesát let.
To nemluvím o výchozí situaci po zrušení tramvají, kde jedno auto připadalo na 3-4 rodiny.
Tak ta trať tam snad byla déle, už jenom proto, že snad někdy do 90. let pořád byly koleje, stejně jako v ulici Na Florenci.
A i když tam byla ta parkovací místa dlouho, neznamená to, že to musí tak zůstat, a že je to žádoucí, aby to tak zůstalo.
Trat… a mam takovy pocit, ze uredne tam je porad trat…
ještě po r. 2000 byly zbytky kolejí.
Praha 4 je defakto protitramvajová, to není žádné překvápko. A Budějovická ulice plná zaparkovaných aut je hnus, ale někomu (vedení P4) se to může líbit.
Prostě ODS!
A zase ubudou stovky parkovacích míst!
No a? Jsou to dotovaná parkovací místa, která Praze motoristi neplatí v reálné výši, takže není povinnost je zajistit.
A kaštani co jezdí tramvají platí jízdné v reálné výši? Ne…naopak na tramvaje doplácíme všichni neskutečně penize,zvlášť v místě kde je MHD dobře zajištěna metrem….úplná zbytečnost,jenom proto že náměstek je muchomurka
Nemusely by stovky. Budějovická by klidně snesla dva jízdní pruhy (jeden každym směrem) a parkování po stranách – dokonce autosedi by to měli lepší, auto před barákem a netřeba přebíhat doprostřed.
Jenom přes křižovatky nechat odbočováky (aby neklesla propustnost) ale nepotřeba závodit kdo bude první u dalšího semaforu.
Rozumím tomu správně, že se de facto nic nepostaví? Jako je smutné, jak se Praha 4 chová ke svému prostředí. Ta místa jsou samozřejmě nahraditelná.
Nebo spíš, nejsou vůbec potřeba. Ostatně, před rušením tramvajové trati na Kačerov a Budějovickou tam vůbec nikdo ta místa nepotřeboval, a vlastně je tam nikdo nepotřebuje ani dnes.
Jak jinak. Soudruh, v tomto případě zelený, ví vždycky nejlíp, co ostatní potřebují.
Přitom každý ví, že jediní soudruzi, kteří ví vždycky nejlíp, co ostatní potřebují, jsou ti modří soudruzi.
Když se trať rušila tak byl tuhá normalizace a auto si mohlo dovolit (a bylo jim dovoleno) jenom minimum lidí). Dnes už si ho naštěstí může dovolit každý a proto je potřeba více parkovacích míst. Ostatně, kdyby nebyly potřeba, tak nejsou plná.
Kdyby v Praze nevládl parkovací socialismus, tak ta parkovací místa jsou. Bylo by jich přesně tolik, kolik by si jich majitelé aut zaplatili. Komunismus nefungoval proto, že neexistuje žádná „potřeba“. Vždycky je to jen přání, které může být různě silné – a ideální je vyvažovat to tím, kolik je člověk ochoten za danou věc obětovat, zaplatit za ni. To je způsob, který funguje – říká se mu tržní ekonomika. Nebo-li, kdyby majitelé aut za ta parkovací místa museli platit tržní cenu, ukáže se, že ta „potřeba“ je mnohem menší, než dnes, kdy jsou prakticky zadarmo (pro vlastníka aut, ty náklady… Číst vice »
Ok, začneme platit za parkování tržní ceny ale v tom případě se bude platit i za MHD tržní cenu bez dotaci ok? Žádný socialismus!
Záleží, z které perspektivy to berete. Ono muset vysvětlovat, že kvůli IAD jste dorazili třeba o půl hodiny později, je docela blbý. A budovat další stavby pro auta není řešení. To věděli už za dob socialismu.
Vy jste dorazil pozdě kvůli parkujícím autům? Nejde spíš o to, že jezdí/stojí ?
Ony aby mohly vyjet, tak musí někde taky někde stát. Ale je to reakce na to, že je dobře, že si každý může dovolit auto. Není.
Když auto parkuje v průjezdném profilu tramvaje, tramvaj to zdrží – klidně o desítky minut, když řidič někam v pohodě odejde, nepodaří se ho sehnat a auto se musí odtáhnout.
Když auto nelegálně parkuje na místě pro zásobování, zásobování pak musí parkovat v jízdním pruhu a auta ho objíždí přes tramvajový pás, kde vytvoří kolonu, zase jsou tramvaje zdržené kvůli parkujícím autům.
Když se ta trať rušila, tak z různých materiálů jsem se dočetl, že právě proto, že tam je metro, se musí tramvaj zrušit, aby bylo uvolněno místo pro jízdu aut a parkování. Takže se nic nezměnilo a stejný typ lidí nadále rozhoduje!
Když budeš pilně pracovat třeba si někdy taky budeš moct dovolit koupit auto a budeš ho potřebovat parkovat..do té doby jsi holt odkázán na socku
„“… Trať původně měla vést ještě dál po Budějovické, to ale prozatím zablokovala Praha 4 s poukazem na nenahraditelnost parkovacích míst, která stojí v cestě. …““ – furt nechápu, proč v Praze se navrhují TRAMvajové pásy jedině ve středu pozemních komunikací, a nikoliv i vpravo od souběžných jízdních pruhů pro nekolejová vozidla – jako např. v Plzni https://maps.app.goo.gl/wNjbCdirVVnkYZDGA, a na středovém páse v mnohem více široké – https://maps.app.goo.gl/9Duqo5q1jMNDcas78 ulici Budějovické by při tom mohla zůstat šikmá parkovací stání.
To by se ubraly jízdní pruhy – asi ne moc velká škoda, ale nikdo z Ropidu ani P4 to nenavrhl.
V te Plzni ale nejsou parkovaci mista vubec, v takovem pripade vetsinou je vhodnejsi ten jizdni pruh s tramvaji a tram. zaliv jako v Karline…
Na Budejovicke je trat podle me stale v papirech, parkovat se da u chodniku a daji se postavit i nova parkovaci mista pobliz…
Proč budovat nové těleso za drahé peníze, když tam je vybudované a stačí položit lože a koleje.
Zablokovala ODS, konkrétně radní Kovářík, pro něhož je veřejná doprava socka. Momentálně je už na Magistrátu a škodí ve velkém. Lanovku z Podbaby blokuje také on, slovy, „na takovou kravinu peníze nikdy nedám!“
Alespoň po Bystřickou prodloužit. Od Lihovaru pojede tramvaj po Dvoreckém mostě, Jeremenkovou, Olbrachtovou, Vyskočilovou, V Zápolí, Pekárenskou, přes Ohradní kolem ONJ do U Plynárny (naproti Nad Vinným potokem). Ze Smíchova i z Michle spojení jako hrom na Budějovickou tramvají. Pak snad těch pár metrů dotáhnou na přestup.
Tak částečně to tu už v minulosti bylo. Tram jezdila kolem Pankráce (Mládežnické) i Budějovické ulicemi Na Pankráci, Budějovická Antala Staška atd. Kruh se uzavírá.
Tramvaj do ulice Antala Staška nejezdila kolem stanic metra, jak popisujete, ty tam v té době ještě nebyly 🙂
Pravda, ale trat tam byla i po stavbe metra, i kdyz uz se na ni tramvaj nevratila… Trat tam zustala v cele sirce dvoukolejna na samostatnem telese. To bylo zruseno nejprve u polikliniky a pote i v cele ul. A.Staska az pozdeji. Jeste v 90.letech bylo teleso cele vcetne odbocek do smycky Budejovicka, oblouku do ul. A.Staska az po Rysanku…
Prvne tramvaj jezdila z Taborske pred soud na nam. Hrdinu, pokracovala ul. 5. kvetna, az Jawe, cca k OC Pankrac (poznate podle puvodnich domu na krizeni Hvezdovy a 5.kvetna), zde byla take konecna trolejbusove trati z Vacl. nam. pres Podolskou vodarnu a Dekanku, pokracovala do Budejovicke ul., na Budejovicke byla tram. smycka, jedna vetev trati pak pokracovala Budejovickou a odbocovala do ul. A.Staska a pokracovala az na krizovatku Rysanka, kde byl kolejovy trojuhelnik, druha vetrev za smyckou Budejovicka (na jejim miste dnes stoji budova trianonu) odbocovala do Jihlavske ul. a na konci Jihlavske ul. cca v mistech dnesni magistraly a… Číst vice »
Já bych kašlal na rezidenty na Budějovické a poslal tramvaj na Strž, ideálně až dolů k nádraží a pak do Braníka s napojením na Přístaviště.
Super, za tři roky v komunálních volbách máte šanci.
Až se dostanete do rady, pak si řekneme, jak to s podobnými deklaracemi je.
Pod ulicí Na strži se staví =M=D, tak je nesmysl nad ním stavět TRAM trať, když rozhodně více lidí navštěvuje ulici Budějovickou než Na Strži! od =M=C Budějovická má vést TRAM kolem =M=D Na Strži či Olbrachtova do ulice Jeremenkova, a tou na Dvorce, sevrně od nichž se staví most zejména pro TRAMvaje i BUSy MHD na Lihovar = spoje od/ke Smíchovskému nádraží, což je směrově rozhodně atraktivnější než TRAM cca od Nádraží Krč (starým) Braníkem na Prístaviště!
zasfaltovaný tramvajový pás mezi stanicí Pankrác a Budějovická neslouží jako parkoviště pro místní – ale jako parkoviště pro zaměstnance mnoha kancelářských budov v bezprostřední blízkosti dané ulice.. Rezidentů se to tak vůbec netýká…
I toto drobné dopravní zlepšení je argument, proč konečně prolomit českou malost a umožnit na Pankráci stavby mrakodrapů, jako má Varšava.
A to snad dost rychle na to, abychom se nestali provincilí Polska, jako tomu už naznačují mnoho let obrácené toky služebních cest, místo do Prahy z Varšavy se jezdí z Prahy do Varšavy.
Nehromadí se v té Varšavě horníci?
Ze služební cesty se lidé obvykle vracejí. Porovnávají se cesty z výchozího bodu z Prahy a cesty s výchozím bodem ve Varšavě.
No já nevím. Pan Tomáš se mi jeví jako plácal a celý logický řetězec s kolonií a mrakodrapy jako pitomost.
Žádné dost rychle, to se prostě stane. Mrakodrapy jsou to nejmenší, ale celé nastavení společnosti je v Polsku orientované na rozvoj a růst a u nás jen na stagnaci.
Bezohledné stavění všeho možného nepovažuju za růst.
mrakodrapy nejak urcuji, jestli jsme ci nejsme provincii polska?
to je nejaka obsese mrakodrapy? 🙂
Nechápu. Kancelářských prostor až tolik třeba není, bydlet se v mrakodrapu nedá (nebo dá, ale proč nejdřív nezastavět všechny pražské brownfieldy a všemožná bordelná, ale využitelná zákoutí?
Už zase mrakodrapy?! 🤦♂️
Mrakodrapy jsou falickými symboly hromadění peněz. Některé jedince to holt vzrušuje.
První mrakodrapy vznikaly v důsledku enormně vysokých cen pozemků v některých městech. Když už se někdo k takovému pozemku dostal, chtěl ho pak vytěžit (celkovou podlahovou plochou budovy) co nejvíce a to právě mrakodrapy umožňují.
Hledat v tom nějaké falické symboly… No, asi každému podle jeho gusta. 🙂
Proč ne? Kde jinde než na Pankráci.
Proč ne? Protože pokud zrovna město netrpí akutním nedostatkem místa, tak jsou mrakodrapy nepraktická blbost.
To jen Tomáš má pocit, že významné firmy si vybírají lokalitu podle výškových baráků. Tomáš patrně nikdy nebyl v Kalifornii, nebo v Amsterdamu, nebo v Berlíně, nebo ve Stockholmu…
Ze všech věcí, které Prahu trápí, je nedostatek výškových budov fakt až ta úplně poslední.
Počet budov přes 100 metrů:
Los Angeles – 52
San Francisco – 57
San Diego – 37
Amsterdam – 9
Berlín – 12
Stockholm – 6
Praha – 3
… a az budou mit v san diegu na namesti deset bobků, tak budete horovat za to, ze je budeme mit i v praze?
to, ze nekde maj mrakdorapy prece neznamena, ze je musime mit taky … teda nejsem jejich odpurce, klidne at se na pankraci stavi o sto šest, ale delat z toho otázku přežití a nepřežití?
ale no tak.
Například ve Washingtonu D.C. není budova přes 100 metrů ani jedna. A zjevně to nijak nevadí.
Sice tam mají obrovské problémy s dopravou a nedostatkem místa, ale jinak to fakt nevadí. A výškové budovy tam nejsou kvůli regulaci, ne proto, že by je nikdo nechtěl.
Washintonův monument 169 m
Tam nic vyššího nikdo nepostaví 😀
Shazujete slaměného panáka (argumentační klam). Já pouze vypsal počet výškových budov v Jurajem zmíněných městech jako reakci na jeho tvrzení, že tam žádné nejsou. Že jsou potřeba na Pankráci nikde netvrdím. Naučte se prosím reagovat a nevymýšlejte si postoje, jen abyste proti nim mohl argumentovat.
No a co? Sem taková zástavba nepatří, to není k životu. Naše země je Střední Evropa a ne Amerika.
Tak to je přece problém investora jestli to financuje nebo ne. Tam kde je poptávka je i nabídka, když nebude poptávka nebude nabídka.
Žádné mrakodrapy, díky
Proč? Vždyť šetří místem a umožňují “město krátkých vzdáleností” bez aut a tak podobně.
I vertikální vzdálenost se počítá. Tu ale pravda autem nevyřešíte.
Vzadu, vždy dál od Budějovické ul., v oblasti Zelené lišky nebo nebo v tzv. sídl. Michelská od zavedení modrých ta situace už tak hrozná není. (Vysazuju v oblasti v noci kolegu po návratu z pracovní cesty a na volné místo se dá natrefit celkem bez problémů, horší je to spíš „dole“ – okolo Jihlavské, Sedlčanské a těch obřích věžáků tam. Takový problém udělat brainstorming, z něhož by nejspíše vylezlo řešení? Nečekat až na Déčko. Tzn. v prvé řadě Budějovická v jednopruhovém uspořádání (dva pruhy zcela zbytečné), parkovací místa situovat k chodníkům, zvednout cenu na modrých pro nerezidenty (anebo strop max.… Číst vice »
Velká část parkovacích kapacit by šla nahradit v okolí. Nicméně správný městský automobilista přece nebude chodit 200 metrů k autu, kurňa. Za 700 CZK parkujeme plechovku před domem, abychom se zbytečně neunavili.
Tak hlavně by šel zrusit ten dvoupruh, kterej je tam úplně zbytecnej
Proběhla vůbec nějaká místní participace ze strany magistrátu, nebo si to prostě od stolu rozhodli a názor obyvatel je nezajímá?
Bohužel ti největší křiklouni by nejradši parkovali u sebe v obýváku (a ještě chtěli, ať jim MČ zaplatí zdviž).
Tramvaje mají z nějakého důvodu velice špatnou pověst, s vážnou tváří vám tu lidi argumentují tím, že autobus přece stačí…
Děkuji, že jste neodpověděl na otázku.
Rád poradí, když ví víc
Evidentně neví když otázku nechal bez odpovědi a místo toho napsal dost pochybný názor.
Napsal to správně.
Mimochodem, kdyby skutečně parkovali u sebe v obýváku, tak to znamená že mají soukromé stání a nezabírají místo na ulici, což je chvályhodné 😉
Dům s výtahy na auta až k bytu se staví v Modřanech.
https://vanguardprague.psn.cz/sluzby
Tak E-Type bych na ulici taky nenechal😃
když je schválen záměr Jižní tramvajové tangenty, proč to nevede rovnou na Budějovickou?
Je to napsané v článku: odpor MČ Praha 4.
Kovaní soudruzi z ODS s mentalitou podnikatelů ve fialovém sáčku z devadesátek… No cement 😀
Můžu vám před domem postavit vlak, kterým nejezdite a říct vám, ať si pro auto chodíte někam kilometr a nebo ho hodíte ze skály.
Já v tom vidím spíše nějaký pokusy o sociální inženýrství z dob komunistů – hlavně se neptat lidí.
Autem nejezdím ani za něj nevyhazuji peníze do luftu. Bydlím uprostřed města a když ho potřebuji 1-2x za rok, buď si ho půjčím nebo pomůže někdo z rodiny či kamarádů. A vlak docela mimo město používám 🙂 Bacha na prasklou cévku a přeji hodně svobody při dušení sebe sama v kolonách 😀
Ale oni se lidí ptají. A o tom, kde má být tramvajová trať, nemohou rozhodovat jenom místní, protože ta tramvaj není jenom pro místní. Ostatně kdybyste to nechal jen na místních lidech, nepostavilo by se nikdy nic. Každý by chtěl z baráku výhled rovnou do lesa, a příjezd k baráku zezadu autem po široké silnici, která povede *jinudy*.
Protože na někdejším tramvajovém pásu si místní navykli parkovat a nechtějí se toho zpět vzdát. Neomezené a prakticky bezplatné parkování pro pár desítek aut je jim milejší než tramvajová trať, která by denně odvozila tisíce až desetitisíce cestujících.
Takže auta tam mají jenom desítky lidí, ale zároveň by se tam vygenerovaly desetitisíce cestujících? 🧐
Desítky aut sedí a cestujících by byli mým odhadem nižší tisíce, co na tom je špatně?
A co se vám na tom zdá nelogické? Když kvůli tramvaji zrušíte parkoviště pro 100 aut, tak to přece neznamená, že tou tramvají budou jezdit jen ti lidé, co na tom parkovišti parkovali.
Za prvé tou tramvají nebudou jezdit jenom místní. Za druhé tramvají mohou jezdit i lidé, kteří auto nemají.
I ti, keří to auto mají!
Cestujících v trase tramvaje zase hafo nebude, pokud bude jezdit C, většinu jich pobere ono. Zbyde těch par desítek lidí co teď v pobere bus. Konec konců ta 19 od budovy OK systemu taky nejezdi moc plná, spíš prázdná, směr Nusle, tam není moc velká poptavka. Určitě by se ale trat využila při výpadku metra. Jen jestli by pak bylo dost obousmernejch tramvaji.
Z Pankráce na PP nebo z Budějovické na Pankrác bude většina lidí jezdit tramvají. Stejně jako se bude jezdit na Václaváku od Muzea „doprostřed“ tramvají a ne metrem. Hluboké metro není dobrý dopravní prostředek na jednu dvě stanice. Žádná tramvaj nejezdí z konečné plná, pokud tam není nějaký napaječ.
Souhlasím, že fárat do metra kvůli krátkým relacím typu Můstek-Muzeum, Flora-Jiřák, a to tím spíš, když je to v místech, kde je metro tak hluboko, není úplně atraktivní. Ale zrovna to Céčko je v těch nejstarších úsecích dost mělce založené, takže pak už to tak jednoznačné není. Podobně jako v Budapešti, kde na některých linkách jezíd metro jen pár metrů pod ulicí a stačí seběhnout jen pár schodů…
Pa Pankráci ani na Budějovické to ale pár schodů z ulice není. V obou případech musíte po jedněch schodech z ulice do vestibulu resp. toho divného atria na Budějovické, tam musíte přejít ke druhým schodům a po nich teprve na nástupiště. Než to zdravý člověk sejde, je tramvají na další zastávce. O hůře pohyblivém člověku ani nemluvě.
A kolik lidí jezdí tím busem dneska? Do nedávna tam žádný nejezdil (jen noční) a ze Zelené Lišky to bylo na jakoukoliv MHD až nesmyslně daleko. Teď je bus využívaný a tramvaj nabídne mnohem atraktivnější relace.
Ona se právě musí protáhnout dál, aby to mělo smysl, zatím to nemá komu moc sloužit.
Ano, protože ta linka obsluhuje velké území s tisíci lidmi, zatímco na té ulici stojí desíky aut pro desítky lidí a neslouží to veřejnosti. Ta z toho nic nemá, jen to vše platí. A to se to jezdí, když nám to jiní platí,že?
Pankrác se otevřela 2021, ne 2020.
V tom článku je evidentně více chyb… Nová trať totiž taky ani zdaleka nemá měřit 700 metrů. Je to podstatně méně.
Kdyby radši makali na okruhu, Blance 2 a Radlické radiále a Vestecké spojce tj. na nejdůležitějších stavbách. Tohle je fakt blbost a když dole je metro a te žo komunisti tramvaj zrušili chápu a přijde mi že to bylo rozumné. Je to hrozné ale co v Praze udělali komunisti je v mhohém lepší než co dělají ty pseudo dopravní experti dnes. Viz. např. podchody pod magistrálou které ti blázni dnes nahrazují přechody tj. Wenzigova, Muzeum. Za to by měla být defenestrace
Blanka 2 jsou vyhozene penize
Komunisti byli neschopní postavit silniční tunely pod centrem, tak buransky protáhli dálnici vinohradskými bulváry a centrem.
A v roce 2023 se najde blb, který je za to pochválí, nádhera…
Ano, to je „pomník“ Štrougalovy vlády, o tom žádná. Jenomže ti komunisté už tu skoro 34 nevládnou (leda bývalí komunisté v jiných stranách). Komunisté toho jistě zpackali dost, ale už mne nebaví výmluvy na ně. Vládli tu 41 let, ale už 34 let nevládnou. Kdy konečně přestanou výmluvy na ně, Až bude poměr 41:41? Podle mne to bude pokračovat i nadále, to nebude mít konce. Vymlouval se snad někdo např. v SRN 34 let po válce na nacisty? Ostatně to ani čsl. komunisté, pokud se pamatuji, se nevymlouvali v r. 1978 (34 let po válce) na protektorátní režim (či Slovenský… Číst vice »
Problém bude asi v tom, že některé zásahy jsou tak velké, že je nejde jednoduše změnit nebo předělat. Například dneska magistrálu nemůžete jednoduše zahrabat, když ti samí komunisti do centra najebali mělké tunely podzemní tramvaje, která se s osou magistrály několikrát proplétá.
K tomu ta magistrála „nějak“ funguje, zatímco jiné části chybí zcela (něco jako zcela vybydlený byt s hnusně zrekonstruovanou, ale funkční koupelnou). Současná strategie je asi dokončit okruh, utlumit dopravu ekonomickými nástroji a zjistit jak velký je zbývající problém – a uvidíme, jestli je to na tunel z Roztyl na Prosek…
Defenestrace by měla být za magistrálu taženou touto trasou. Zahánět chodce do nory jak krysy je hanebné. Je dobře, že tam ty přechody jsou, dá se aspoň trochu důstojně (nechám-li stranou nutnost čekat) dojít k Muzeu z jedné nebo druhé strany, když už bylo takhle brutálně odříznuto od civilizace.
Ty nory tam vznikly pro bezpečnost chodcu, Já je používám i teď, např z metra na Vinohradskou pohodové a rychle.
– A tati, kdo je za tím ostnatým drátem?
– My, synku, my.
Nejlepší je někoho pro jeho vlastní bezpečnost zavřít do klece.
Neměla by se nebezpečnost aut řešit spíš na straně aut? Třeba omezením rychlosti ve městě na 30? Proč mají být ostatní šikanováni proto, že někdo chce jezdit autem po městě rychle?
a on tím, že chodci maj přchody nebo pdochody nebo nadchody chodce někdo šikanuje?
už to malinko (víc, než dost) přeháníte. se trošku uklidněte, a respektujte, že svět nebude skákat jenom podle vašeho dost militantního a nesnášenlivého vidění světa.
Šikanuje je tím, že je nutí lézt do podchodů nebo nadchodů, místo aby mohli jít normálně rovně.
Já jsem pro rovný přístup ke všem druhům dopravy. Návrat z extrému do normálu vypadá jako militantní přístup, ale militantní je ten extrém.
jste si opravdu jistý, že jste pro rovný přístup? protože zuatím se tu dlouhodobě chjováte jako ten nejmilitantnější anti-autíčkář a militantní propagátor MHD.
zatím jsem tu od vás nezaregistroval, že byste volal po zrovnoprávnění mhd a iad po stránce dotací. zatím neustále tady voláte po ukončení dotování IAD. jen a jen IAD.. proč nevoláte tedy i po ukončení dotovanén MHD?
a podobně je to s čímkoli jinýám. i poslední komentáře týkající se „jakési šikany“ tím, že člověk musí do podchodu / nadchodu svědčí o velmi zkresleném pohledu na IAD.
Já volám po postupném zmenšování protežování IAD. Vzhledem k tomu, že je protežována zdaleka nejvíc, je to logické. Až se zmenší protežování IAD na úroveň MHD, pak se můžeme bavit o tom, zda se má snižovat obojí. Jak jinak, než šikanou, chcete nazvat to, když ženete člověka úplně bezdůvodně do podchodu? Pro člověka (i zdravého) je to náročnější, delší, podchod je úzký, špinavý, zdržují se tam pochybné existence. To nad tím mají chodci jásat a klanět se autům, že jim umožnila užít si podchod? Kdyby vám někdo jen tak v baráku umístil tlačítko pro přivolání výtahu do sklepa, jak byste… Číst vice »
prosim vas, už toho nechte 🙂 tohle je fakt trapné.
Trapné je škodit lidem a tvářit se, že je to normální.
Nemáte žádný argument, proč hnát lidi do podchodu, ale stejně na tom trváte. To je trapné.
A nemáte pocit, že jste trapný vy? Chodec má se někde trápit do schodů a ze schodů, má ztrácet čas a ještě dýchat zplodiny, trpět přehřáté město od silnic, parkovišť a ještě přispívat na tu silniční dopravu, která se nedá v podstatě zaplatit? Proč, že vám se to líbí a žijete na úkor jiných?
Z metra je to něco jiného. Ale když někdo přijede tramvají, tak nepotřebuje zalézat po zem.
Nejdřív chodcům ohrozím tu bezpečnost, zkomplikuji jim život a pak je milostivě zaženu do podchodů, aby si to užili ještě víc.
Zas neříkejte, že se lidi objeví na Muzeu a dolů jedou metrem. Buďto jako návaznost nebo pěšky.
To je pozoruhodné, že co nakonec hlásá v dopravě ods a podobní je v zásadě to samé, co komunisti. Náhoda? Nemyslím si.
Řadě lidí jde o moc a o peníze a proto se vždy přimknou tam, kde to jde. Jednou hlásají tu ideologii, jindy jinou a když tu povládnou třeba šikmoocí, tak si i ty oči zešikmí. Tak už o chodí. Smutné je, že se to takovým lidem daří a že jim to ostatní umožní..
Kdyby radši makali na infrastruktuře pro autíčka že? A víte, že je nejméně efektivní s nejvyššími náklady? A že i když platíte spotřební daně, tak to ani z poloviny nepokryje veškeré náklady na provoz vašeho automobilu? Vy jste se měl narodit před válkou a za komunistů si to pořádně užít. Dnes už žijeme jiném světě a i v Praze jsou dopravní priority jiné, nežli stavět tunely a dálnice, i když i ty mají své místo. Hned za metrem a rozvojem MHD. Ale musejí si na sebe ty tunely nějak vydělat, protože narozdíl od MHD jsou to náklady, na přepravní výkon… Číst vice »
Když se dole postaví metro, můžou se nad ním zrušit tramvaje…typické pro tehdejší uvažování komunistů, každý, kdo má alespoň trochu rozumu, tak ví, že je to absolutní blbost. Karlín toho budiž důkazem, stejně tak plánovaný návrat tramvají na Václavák.
Kdyby jen Karlín. Jsou to i Vinohradská, Sokolovská ve Vysočanech, Trojská, Evropská, ohromné množství busů, které přejíždí Libereckou na Střížkově…
Není to tím, že komunisti by tramvajím nepřáli, ale v 70. letech už to žití na dluh bylo hodně vidět (stav tramvajových tratí v Praze byl otřesný) a do toho přišla ropná krize.
Takže byli rádi za sebemenší důvod k tomu kus infra zavřít.
Omyl, to byla koncepce, dopravu na povrchu uvolnit pro auta, dopravu ve státě mít na silnicích a dálnicích. Proto také ty pětileky obsahovaly v podstatě jen stavby silniční infrastruktury a bylo to nepokrytě i v plánech. A ani se s tím netajili, kolejová doprava byla pro ně něco překonaného a zbytečného. Proto také to rušení kolejové dopravy obecně, nulové investice do nich, proto to rušení tramvají – nejen nad metrem, proto už tehdy snahy po rušení železnice apod. Naštěstí se jim to docela nepodařilo. Ale lidé, co to prosazovali dál v tom pokračovali v jiném dresu a s jinou argumentací.… Číst vice »
Čistě technicky, investorem Vestecké spojky je Středočeský kraj, tak to u článku týkajícího se Prahy pláčete na špatném hrobě. Jinak přechody jsou samozřejmě super, jsou řádově levnější na údržbu a uživatelsky pohodlnější než podchody. Navíc přechody jsou zřízeny na místech, kde semafory stejně musí být kvůli autům z jiných směrů, tak je jejich přínos ke zdržení aut nulový (pokud máme vůbec takové kritérium brát v potaz).
Uvědomujete si, že vás, kdo pravidelně cestujete automobily, je mezi Pražany méně než 30 %? A uvědomujete si, že zájmy automobilní menšiny jsou v rozporu se zájmy té drtivé většiny, která chodí pěšky a jezdí MHD? Městský okruh a radiály jsou nejzbytnější ze všech plánovaných dopravních staveb. Praha totiž roste a ten růst se zrychluje tak, že už dnes je naprosto nemožné budovat silnice takovým tempem, aby procento IAD neklesalo. Město musí rozvíjet veřejnou dopravu, jednoduše protože je to mnohem levnější, než extrémně nebezpečné mnohaproudové silce a ještě nebezpečnější a násobně dražší silniční tunely.
To, co jste napsal, jsou podstatně méně důležité trasy, než tramvajové trati. To, že chodci nemusí zalézat do podchodů, je naprosto v pořádku. Že komunisti považovali auta za důležitější, než lidi, to jak tak nějak pochopitelné, oni to komunisti měli s hodnotami dost překroucené. Ale že někdo dává přednost autům před lidmi i dnes, to je nepochopitelné.
Naopak, velmi pochopitelné. Ten typ lidí zůstal stejný, sobci, ti, co sledují jen své zájmy, co žijí z peněz druhých, neodborníci v řadě důležitých oblastí atd. No a k tomu rádi využívají možnost vetřít se do míst, kde se rozhoduje, kde se dá lobovat, uplácet, do politiky apod.
Ano, neskutečně vyhozené peníze za prosazovanou a roztahující se silniční dopravu, kterou musíme někomu platit a na ni zdravím, prostředím doplácet. Nejste také z té radnice nebo z ODS?
Doufám, že časem bude zrušeno těch pár parkovacích míst a povede se trať v původní stopě až na Budějovickou.
Neni ta zanikla trat stale jen nevyuzivanou trati?
není – je to vyasfaltované a slouží to jako parkoviště – troufnu si říct, že se jedná o několik stovek parkovacích míst…
To by mělo nahradit záchytné parkoviště na jižním konci právě budované linky metra D..
Myslel jsem uredne…
Ono totiz pokud je to jen uredne, tak se proste trat pouze zrekonstruuje, coz tedy znamena sice novostavbu, ale uredne to bude rekonstrukce… a tim i nemuze byt uredne mozne na ni parkovat.
K čemu bude člověku bydlících na Budějovické auto v písnici?
Tak ho prodá nebo se přestěhuje.
https://tinyurl.com/2uhbkt9w
Za ty chybějící podchody mají plus. Chtělo by to rozkopat a dodělat podchod i k té zmíněné poště.
Přece jen význam lokality a dopravní momenty těch přechodů jsou jinde než v roce 1975 kdy otevřeli „Mládežnickou“. (Ti komouši, to byli stejně hovada…)
Přímo u Pošty bude výstup z metra D, ale jestli to půjde použít i jako podchod (bez nutnosti „fárat“ do stanice) od Arkád/Bauhausu/Gemini z toho obrázku neumím vyčíst
https://www.dpp.cz/cs/data/metro-d/stanice-pankrac-navrh-doplneneho-vystupu-ve-smeru-posta.jpg
Kvůli pár parkovacím místům blokovat rozvoj tramvajové dopravy v Praze. Gratuluji ODSÁNO z Prahy 4
Na Praze 4 je NIMBY i ve výstavbě bydlení.
Snad už u voleb budou lidi přemýšlet i jinak, než podle populistických hesel.
No hlavně kvůli tomu nebude rozumná náhradní doprava z Budějovické při úplné výluce stanice Pankrác.
Právě že bude – od toho tam bude právě ta protažení tramvajová trať od sousední stanice metra C – Pražského Povstání… anebo prostě vystoupíte z druhé strany na předešlé stanici metra C – Budějovická a těch několik set metrů se prostě projdete – je to po absolutní rovině…
Já s tím problém nemám, naštěstí toto není moje trasa. Ale úplně vidím to nadšení, s jakým lidé půjdou v dešti z Budějovické do kanclu na Pankrác.
Samozřejmě bude možnost dojet až na Pražského povstání, tam si počkat 8 minut na tram 19 a vrátit se na Pankrác. Taky super.
Rozumná náhradní doprava by byla tramvaj jedoucí od Budějovické přes Pankrác na PP. Obsluhovat to jen z jednoho konce sice je náhradní doprava, ale ne moc rozumná.
Hlavně lze ta místa z větší části přemístit k chodníkům, aspoň by automobilisté nepřebíhali jízdní pruhy ke svým strojům. Takový provoz tam zpravidla není, aby to něčemu překáželo. Akorát to možná neumožní zatravnění kolejí, a ulice tak bude nadále šedá, v létě rozpálená (což naštěstí trochu zmírní tamní stromy).
Přesně tak, spoustu míst jde zachránit jiným uspořádáním ulice. Takže kompromis by se našel, pokud by byla vůle k jednání.
Mnoho lidi zije v (mylnem) presvedceni ze mesto ma povinost zajistit jim levne parkovani a tady se jim o tom podarilo presvedcit i politiky.
Město nemá povinnost dělat spoustu věcí. Můžou se však domnívat, že jestli něco zřídí, pak to i zachová (což platí zejména pro služby). K soudu to pochopitelně dát nemůžou.
Je to prostě politické rozhodnutí. Stejně jako cena kuponu pro MHD. Lidi volí populistická řešení, ale nevšiml jsem si v pražských komumnálních volbách žádné strany, která by měla v programu zdražení jednoho či druhého.
Stejně tak spousta lidí má pocit, že město musí zařídit levnou MHD. Skutečně musí? Nebo je to jenom stejný názor jako s auty?
Ta levná a atraktivní MHD či obecně veřejná doprava je nutnost. Jinak by se život ve státě zastavil. Není možné, aby každý měl auto a jezdil s nim kdykoliv, kamkoliv. Na to není místo a technicky to není také možné. To by v ČR musely žít tak max. 3 miliony lidí.
mesto sice tu povinnost nema, ale pokud by pripustilo vetsi ztratu parkovacich mist, tak jim to pak spocitaji lidi ve volbach …
Já vím, že je snadné kritizovat P4 za blokování tramvajové trati. Mně osobně by se tramvaj na Budějovickou líbila moc. Na druhou stranu je to zrušení řádově skoro 300 parkovacích míst, nad tím fakt nemůžete jen tak mávnout rukou. (To se s křikem kvůli pár místům v Počernické fakt srovnávat nedá.) Parkování kolem Budějovické je po zavedení modrých zón lepší, ale ubrat tolik míst se projeví. Jasně, parkování není nárokové, ale obyvatelé těch dlouhých činžáků kolem Budějovické moc jinou možnost v okolí nemají.
A proc by meli mit?
zejmena proto, ze maj volebni pravo.
Cestující v tramvaji volební právo nemají?
samozrejme, ze maji.
a co ma byt? pokud budete pracovat s verejnym minenim, tak nezavadeni kusu tramvaje (navic v obnlasti, kde je MHD uz tak velmi silna) bude mit podstatne mensi dopad na volebni preference, nez kdyz tam napochodujete a zrusite jim kolik .. 300 tu tusim zaznelo .. parkovacich mist.
Jenže vedení města by se nemělo zabývat jenom veřejným míněním svých voličů. Městská část je tam i pro ty, kteří tam projíždí, kteří tam pracují, podnikají, chodí do školy atd.
A voliči také ne všechno dokážou domyslet. Třeba že když tam není úplně dobrá MHD (jako v oblasti Pankráce a Budějovické), bude tam do kanceláří víc lidí jezdit autem a budou parkovat na těch místech, která pak budou chybět místním.
ale samohzrejme, ze by se mesto melo zabyvat verejnym minenim.
vedeni mesto je tu proto, aby realizovalo to, co chteji obcane. a to je prave to verejne mineni.
Přečtěte si ještě jednou a pořádně, co jsem napsal.
ano, podle vas jsou obcane hlupaci, protoze chteji neco jineho, nez vy
Zase jste to nepochopil. Přitom to není nijak složitý text.
Oni občané někdy neví, co chtějí. Naštěstí je tady někdo, kdo myslí za ně.
Ono to není tak, že má radnice říct „vy jste blbí a nerozumíte tomu, uděláme to takhle“. Radnice ale má víc možností se tomu věnovat, zaplatit experty a získat tak informace, které občan normálně nemá. A pak má tyhle informace vzít a lidem to vysvětlit.
Nejen to, co chtějí, ale co je možné a správné a to musí rozhodovat a navrhovat odborníci a nikoliv politici, diletanti, laici. Politik může mít nápad, ale ten musí posoudit a provést vždy jen odborník.
To je hodně špatný předpoklad. Městu, potažmo městské části, má jít i o to, aby život v ní byl uspokojivý a dopravní obslužnost kvalitní. To teď není, proto se oživuje tramvaj. Město potřebuje kvalitní infrastrukturu MHD stejně, jako vy potřebujete jíst a pít.
Proč prostě neubrat místo toho jízdní pruhy?
Možností je více. Od přesunutí míst na okraj ulice, kde je uspořádání 2+2 naprosto přebujelý luxus a nebo si mohou na misky vah dát zelený prostor mezi paneláky vs. parkovací místa. Jenže oni by si rádi nárokovali oboje. Mít zelené louky před okny a parkovat na úkor veřejné dopravy a to vše za veřejné peníze.
A ona tam veřejná doprava není? Je tam metro a jezdí tam autobus. Ano, nejlépe tam udělat tramvajovou trať a nad ní postavit ještě lanovku.
Různé druhy dopravy slouží k různým účelům. Metro je pro spojení mezi čtvrtěmi, ale nezajistí místní obsluhu území. Autobusy jsou hezká věc, ale všimněte si, kolik nových kancelářských budov na Pankráci a v okolí vyrostlo.
Až na to, že autobus není ani čistý, ani pohodlný, ani tichý a příjemný a ani zdravý z hlediska provozu.
Jsou tam i široké chodníky, daly by se tam udělat i šikmá stání.
Jak to že nemají? Obyvatelé dlouhých činžáků nebydlí na pustém ostrově, ale uprostřed civilizace, kde je čilý dopravní ruch MHD, která je pátou nejlepší na světě. Mají v blízkosti metro a mnoho autobusových linek s krátkým intervalem. Reálně parkují na zaasfaltované trati, která ani nebyla zrušená. A tím, že parkují na veřejném pozemku, mají počítat s tím, že se město rozhodne změnit užívání pozemku. Jestli jim to vadí, ať se řidiči složí na hypotéku a nechají si postavit svůj vlastní parkovací dům.
Místní jezdí metrem, které je pod tou tramvají. Vy byste jásal, pokud by vám někdo sebral parkovací místo a dál tam nějaký zdroj pískání?
Ty byty v ty lokalitě stojí kolem 10 mio, na jejich pořízení je třeba příjem aspoň 100k měsíce, fakt jako se čeká, že ti lidi nemají auto a radi ho teď prodají a budou jezdit na kole?
Měli radši postavit parkovací dům pro rezidenty. Ve Vídni či v Německu je vidíte všude možně.
Třeba já mám příjem nad 100k/měs a auto nemám. Proč jako? Jaksi mi nikdo neřekl, že teď už jen auto.
Parkovací dům nevypapírujete ani kdybyste se postavil na hlavu. Navíc věřím tomu, že většina parkovacích míst nahradit jde.
(Když už teda hrajeme hru na ústavní právo na parkování dvou aut pro každou domácnost na veřejném prostranství…)
> Vy byste jásal, pokud by vám někdo sebral parkovací místo a dál tam nějaký zdroj pískání?
Jenže to parkovací místo není jejich. To parkovací místo je místo, které předtím oni sebrali ostatním, aby tam mohli uskladnit svůj majetek.
Když ty byty stojí 10 mio a mají příjem 100 k měsíčně, to jako nemají na to zaplatit za parkování? On by tam soukromý developer parkovací dům velice rád postavil – kdyby v něm pak mohl vybírat komerční parkovné a nekonkurovalo mu město tím, že nabízí parkování prakticky zadarmo.
Jestli jste si neráčil všimnout, tak ta auta parkují na místě, kde dřív jezdily tramvaje. Takže ti, co tam parkují, sebrali tramvajovou trať.
Btw.můj nebožtík strejda bydlel na Antala Staška (až na konci u Ryšánky) a měl garáž na Reiknechtce. To by dnes nikdo nedal.
a ono se tam tramvajova trat zrusila kvuli parkovani? nevzniklo tam to parkoviste az pote, co trat byla zrusena, bo nikoho nenapadlo tam dat neco lepsiho?
Ne. Ale dnes se ze strany městské části blokuje obnova té trati s argumentem těch parkovacích míst. Takže v současném výsledku to vyjde nastejno.
to nevyjde. to jsou dva dost odlisne pribehy.
kauzalita je dulezita.
Ne, to byl záměr rušit tramvaje a povrch uvolnit pro auta. Tramvaje pak nahrazovat autobusy nebo jen zvýšit délku docházky na to metro a povrchovou MHD dopravu vůbec omezit.
Tak krátký úsek stavět na dvě etapy, jako vážně? Co tak brání to k té poště postavit rovnou? Když už teda ne až na Budějárnu…
Stavba metra a potřeba rozkopání nové TT
na Budějovickou by trať měla jednou vést tak jak tak, protože se (doufám) napojí na chystanou trat z Michle do Dvorců
Důležité ale je, aby tam vedla z obou směrů, tedy nejen z trati Dvorce–Michle, ale právě i z Pankráce. Akorát o tom se nesmí před vedením P4 mluvit.
A jak to vypadá s tratí na Václaváku? Měla se začít stavět letos, ale zatím ticho po pěšině.
Už se psalo, že letos se nezačne.
Víc než smutné a stejně je to s ní k Hlavnímu nádraží.
Složitý výběr zhotovitele. Pokud chcete opravdu stavět, tak tohle bohužel neurychlíte.
A jak to tedy v současnosti vypadá co se termínů týče?
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0002394/zakazka/549220
Nabídky se zřejmě už otevírají.
Když protahli na současnou zastávku Pankrác, dost jsem se divil, že to neprotahli za křižovatku rovnou. Takhle budou muset cca 80m koleji se zastávkou rozebrat, včetně nástupišť atd. Zbytečně vyhozené peníze. Protažení za křižovatku již nyní má velký smysl, i jako náhrada za uzavření stanice metra Pankrác.
Trochu si říkám, zda budou mi dost vozu pro další úvrať? I když Holyně teď zanikne, tak snad ano. Mohli by už koupit třeba 20 oboustranných tramvají, uzivili by se.
To říkám furt, kupuje se všecko, ale oboustranné tramvaje ne, takže ty staré KT8D5 (nebo co to je za typ) tady asi budou navěky…
Postupně se připravuje výběrko na docela hodně tramvají, část z nich bude oboustranná
Já mám naopak pocit, že nové tramvaje mají být všechny jednosměrné. Oboustranné budou budou pouze KT, které se budou dále repasovat.
Me by nevadilo, ze se kt dal pouzivaji, napr. pri vylukach, ale to, ze je tim zabita jedna linka v provozu, ktera je tak cela bez klimy…
Snad všechny KT8 jsou se středním NP článkem a po rekonstrukci, díky které je čeká ještě mnoho let provozu. Nedostatku obousměrných tramvají bych se (zatím) nebál.
A má to skutečně smysl? Dlouhodobě jediná úvraťová konečná bude jen Pankrác.
Holyně zanikne za pár týdnů, už teď žádné KT8 na Barrandov nejezdí. Libuš je otázkou několika let, než vznikne smyčka Nové Dvory.
Letos jsme zažili historické maximum úvratí. Kde jinde se obousměrné vozy uživí?
Úvrať bude i na Žižkově…
Tam nebude úvrať, ale vrátný trojúhelník (Zvonařka, nebo kdysi Laurová.
Kde bude trvale úvrať jsou Bohnice.
Nemáte úplně pravdu, v první etapě úvrať a vrátný trojúhelník až ve druhé etapě.
A všechno opičárny. Jak si všichni oddechli po konci té Laurové…
Nesmysl.
Na západním konce Bohnic bude smyčka.
Výluky
Doufejme, že to zas tak moc dlouhodobé nebude.
Pokud se nepletu, neprotažení je hlavně důsledek mizerné situace vedení P4, které blokuje jakoukoliv výstavbu a preferuje dvě souběžné čtyřproudovky před TT
Ne, je to o neschopnosti Prahy postavit vedle náhradu za parkovací místa, která zmizí postavením TT. A jedná se ve stylu proti zdi, takže se na P4 zeď postavila a stojí to na mrtvém bodě.
Proč by Praha měla stavět parkovací místa pro soukromá auta? Ať přestane dotovat parkování a parkovací místa pak postaví soukromníci.
Protože voliči to tak chtějí. Realita je taková že pro většinu lidí je důležitější možnost zaparkovat před domem než nějaká tramvaj kterou dodnes nepotřebovali.
Ale tady nejde o většinu lidí, tady jde o pár desítek lidí, kteří tam opravdu parkují vs stovky až tisíce lidí, kteří tu tramvaj využijí. Navíc tu ulici jde postavit tak, že za cenu jedno pruhu pro provoz se vejde i tramvaj i parkovací místa. Problém je, že politici slyší pouze tu nejhlučnější menšinu protestujících, kteří nechtějí absolutně žádnou změnu. Stejně jako v Počernické, kde už ten středový pás pro tramvaj je bez jediného parkovacího místa.
Ty tisíce lidí už dnes využívají například autobus 134.
134 přes Lišku moc substrátu nevozí. Je to jen takové místní přibližovadlo, které hůře pohybliví rádi využijí. Pokud by tramvaj nabídla atraktivní vazby (na obě strany) o zaplnění bych pochybnost neměl.
Tady je ale ještě jendo řešení. Udělat parkování místo druhého pruhu v ulici Budějovická. Pruh stačí jeden v každém směru
Politici slyší to, co chtějí slyšet a to, co sami chtějí a prosazují.
MHD jezdí daleko víc lidí, než auty. Ale bohužel je pravda, že v Praze působí Stockholmský syndrom a za auta bojují nejen ti lidé, kterým auta pomáhají i škodí, ale i lidé, kterým auta jenom škodí. Naštěstí už se to pomalinku mění.
Jenže řada voličů nechce nikomu platit jejich ježdění autem a jejich parkování, parkoviště, garáže. Tak co s tím?
proc by praha mela stavet mhd pro pouziti lidmi?
at prestane dotovat mhd a mhd postavi soukromnici.
uvedomujete si, jaky nesmysl jste placl? a ze to, co tvrdite o parkovani, se da uplne stejne vztahnout i na mhd?
MHD zajišťuje základní dopravní obslužnost města pro všechny, je to tedy jedna z moha veřejných služeb (podobně jako zdravotnictví, policie, soudy atd. atd.).
Jako ze usek tramvaje nekde u budejovicke pouzije nekdo , kdo se pohybuje nekde v kobylisich? tady se nabvime o nejake paterni casti MHD, kterym by bylo treba metro, ale o v podstate bezvyznamnem kusu tramvaje v oblasti, kde MHD je uz tak dost silná. verejna sluzba neni jediny „imperativ“ cinnosti mesta. to musi svou sluzubu poskytovat vsem skupinam obyvatelstva, nejen „vybrane“ skupine, ktera se zrovna vam libi. a at se vam to libi, nebo ne, tak skupina, ktera v praze vlastni auto, je take dost silna a mesto a politici musi podkurovat i ji. s tim se budete muset… Číst vice »
Jako že úsek tramvaje někde u Budějovické použije někdo, kdo bydlí třeba v Nových Butovicích a pracuje na Brumlovce. MHD funguje jako celek, nemůžete z něj vytrhnout jen metro a tvářit se, že to stačí. Metro, tramvaje, vlaky, autobusy – každé to má v MHD jinou funkci. MHD v oblasti Pankráce není silná, naopak tam obrovsky zaostává za výstavbou. Což je vidět například na tom, kolik aut tam zajíždí. MHD není služba vybraným lidem, je to služba všem. Na rozdíl od podpory IAD – to je vybraná skupina. Vlastníci aut je z hlediska dopravy jediná skupina, které Praha podkuřuje. Všichni… Číst vice »
Vy v podstatě kopírujete názory funkcionářů a politiků ze 70. let. Zvláštní. Ono to pak pokračovalo od 90. let, kdy se ti kariéristé a převlékači kabátů zase dostali k lizu a ve jménu jiné ideologie zase prosazovali totéž a chovali se stejně. Smutné v našich dějinách.
budne asi fajn si uvedomit, kolik procent obyvatel prahy má auto. mozna jich bude vic nez tech, kteri auto nemaji.
a jednim z demokratickych principu je, ze mensina se podridi vetsine.
takze ano, mnhd je dulezita, ale majitele aut nelze zcela opomijet, ci je sikanovat, jak byste si predstavoval. ale budete si asi muset zvyknout, nebo se odstehovat.
Auto nemají děti, nemají je staří lidé, nemají je studenti. Takže i lidí vlastnících auto je nepochybně v Praze menšina. A ještě menší je počet těch, kteří auto dennodenně používají.
To, že se menšina podřizuje většině, není demokratický princip.
Majitele aut nikdo neopomíjí ani nešikanuje. A bylo by dobré konečně přestat psát tuhle lež, když skutečnost je přesně opačná – menšina automobilistů šikanuje všechny ostatní. Nikdo jiný než automobilisté si v Praze nedovolí tolik otravovat život všem ostatním – parkovat na chodnících, na zákazech, před přechody, vytlačovat z ulic vše ostatní, přizpůsobovat si ulice, křižovatky, domy.
A stačí se podívat na chodníky, a to i nově vybudované, jak jsou rozježděné, s lavory, prohlubněmi od aut, takže není ani problém si zlomit nohu. A nikdo za to nenese odpovědnost, nikdo to nehradí, nenapraví. Prostě „vyvolení“ mohou víc a beztrestně cokoliv?
Mít auto přece neznamená jezdit všude autem. V Praze je celkem normální mít jak auto, tak Lítačku.
Ono to ani jinak nejde. Tady se „mít auto“ uvažuje jako „v domácnosti je auto“ = „(minimálně) všichni dospělí v domácnosti mají auto“. Jenže když jsou v té domácnosti dva dospělí a jedno auto, těžko tím autem jeden dospělý ráno odjede do práce, pak se to auto teleportuje zpět a odjede jím i ten druhý.
Proto se také už pomalu a anenápadně protlačuje názor, že je normální mít v domácnosti víc aut, takže je třeba mít i víc parkovacích míst u domů!!!!
Pokud se nebudou počítat počty aut, ale to co dělají, co to stojí, jak škodí apod. a bude se považovat za samozřejmé, že to musí zaplatit, pak to bude hned jinak. Prostě schází fakta, pravda. A jestliže tu máme jiné, vhodnější, levnější a méně škodlivé řešení, tak proč prosazovat to špatné, nebo mírněji řečeno – to horší.
Nesmysl píšete vy, MHD je pro všechny a proto je nutná, protože doprava nemůže být založena na dopravě silniční. To je při hustotě osídlení v ČR a počtu obyvatel nereálné. Tou MHD může jet každý.
Navíc zrovna tady nejde o parkovací místa, tam už žádná nejsou. Jde tam o zrušení odbočovacích pruhů.
Pokračování na Budějovickou…
Ano,jenže v prvním kroku se bude protahovat trať jen přes křižovatku ke stanici metra, tam žádná parkovací místa nejsou. A nejsou ani ve zbytku ulice Na Pankráci, ani na začátku Budějovické – začínají až na úrovni pošty.
Tam to primárně lze postavit bez zániku parkovacích míst, ale o tom se P4 už tak nějak nezmiňuje. Ano, znamenalo by to úbytek 1+1 pruhu v Budějovické. Které jsou tam zcela zbytné.
To stejně nějaká místa zmizí (většina), protože v pruhu se dá parkovat jen podélně, ale na bývalém tramvajovém pásu jsou 2 řady kolmo.
Nejsou tam náhodou 2 řady šikmo, ne kolmo? Stejně tak by se mělo šikmé parkování vejít ke krajům silnice. Dva pruhy pro auta opravdu nejsou potřeba (sejde se tam 10 aut na semaforu, na zelenou zmizí a pak je ulice prázdná) a po otevření metra D to může ještě poklesnout.
Když tam někdo povolil tu šílenou zástavbu a zahuštění administrativou, tak měl stavitelům dát za povinnost tam v podzemí vybudovat to potřebné množství garáží – stání – třeba i pak placených a na povrchu mohlo být „čisto“.
Tahle varianta se nabízí už pár let a stále jsem nezaregistroval, že by to někdo tlačil do oficiální podoby pro realizaci. Takže se nabízí otázka, kde to vázne, je to opravdu stále jen ta neochota P4 o tom vůbec jednat?
A to docela dává smysl, vyměnit tranzitní dopravu (tramvaj) za tranzitní, ne za statickou.
Jetam střední dělící pás v šířce tramvajové trati – momentálně lsouží jako velkokapacitní parkoviště
To se nepletete, ale jen částečně. Píšu o protažení za křižovatku před Arkady, to myslím neblokovali.
Jinak souhlas, vedení MČ Praha 4 je fakt šíleně neschopné.
souhlasím, a ještě podivnější mi přijde stav, kdy jedna zastávka bude přímo před Arkádami a druhá jen o pár metrů dál u pošty ? Nebo potom hodlají zrušit i tu novou zastavku Pankrác a zůstane jen ta před poštou ? V opačném případě to bude nejkratší úsek tramvajových zastávek v Praze
Trochu je o tom v článku. Zastávka tramvaje Pankrác bude o kus dál (v místě dnešních výlezů z metra) a bude přístupná z podchodu.
Současný ostrůvek u úvrati se zruší a u pošty může být zase jen něco dočasného. Další zastávka bude asi až Zelená liška na půl cestě k Budějovické (dnešní autobusová zastávka je trochu zvláštně).
já vím, že se současná zastávka zruší, mluvím o té nové na arkádách, výdyť pešky k poště je to tak 200 metru, tak mi uniká smysl té zastávky u pošty
Je to cca 300 metrů. Což je plus minus stejně jako třeba úsek Pankrác – Kotorská. Na Vinohradské máte i kratší úseky.
pro mě za mě ať jsou si tam dají klidně tři zastávky 100 metrů od sebe …