Magistrála není dálnice, aktivisté po ní chodit mohou, uvedl soud. Zakázal jim však blokády
Přechod přes magistrálu v Legerově ulici. Pramen: FB Adama Scheinherra
Magistrát ani aktivisté nejsou s rozhodnutím soudu spokojeni a hodlají spor řešit dál.
Uz je nekdo rozzvejkejte na tech silnicich, prazaci.
Prosím, vyhledejte urychleně péči v Bohnicích.
„Magistrála není dálnice, aktivisté po ní chodit mohou, uvedl soud.“
Mohou po ní chodit, ale poze pokud dodrží všechna ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích, který se vztahuje i na chodce. Pokud by je však měli všechna dodržet vůbec by se na té komunikaci nemohli objevit. Jedinou možností jak by takovou komunikaci mohli chodci použít je organizovaný útvar chodců. Organizovaný útvar je ale něco jiného než neorganizované stádo .
V případě shromažďování platí čistě shromaždovací zákon.
Lidé, kteří se po městě chtějí dopravovat autem, by měli být mezi prvními podporovateli alternativních způsobů dopravy, jako je kolo, MHD a chůze. Jízda autem po městě je rychlá pouze tehdy pokud většina lidí autem nejede, ale dopravují se jinak.
Ovšem až do toho okamžiku, než se nějaký mozek přilepí doprostřed magistrály.
Do té doby než se začnou cpát všude cyklopruhy, kitičky a další nesmysli. Navíc peníze z MHD by se dali použít do stavby nových silnic pro auta, takže úplně ne.
lol
Ignorance is the root cause of all difficulties.
Co se stalo? Zapomněl jste psát česky?
na tom zalezi?
Už takhle kradou auta příliš prostoru.
Tak daleko mnozí holt nevidí. Navíc, často ta opatření půjdou na úkor autíčkářů.
ještě že máme soudy.
vyvážené a rozumné odůvodnění.
Nemyslím si.
„Po takové komunikaci se chodec i průvod smí pohybovat i mimo chodník. Právo jedné skupiny uživatelů silnice první třídy podle soudu nesmí být zvýhodňováno na úkor druhé skupiny a naopak.“
Ano, právo jedné skupiny by nemělo převažovat, protože obě skupiny by se měli řídit zákonem a danými pravidly. Takže chodec sice nemusí jít po chodníku, ale pokud použije silnici měl by jít vlevo co nejpříže ke krajnici a nikolv prostředekem jízdního pruhu. To samé platí o organizovaném útvaru chodců s rozdílem, že ten jde vpravo.
No, motoristi obvykle nedodržují předpisy. Proto vznikají ještě další, aby bylo možné je postihovat, respektive policie neumí využít stávajících.
Jediné nabízející se řešení je převod pozemků pod silnicemi I.třídy a dálnicemi, vedoucími skrz města, a to na ŘSD. Zákon o shromažďovacím právu se jen tak měnit nebude, na to je v parlamentě moc sluníčkářů.
Ať už je můj názor na LastGen jakýkoliv, tak vy zde apriori bez jediného argumentu automaticky předpokládáte, že stávkovat jakkoliv na magistrále se nesmí, auta musí mít vždy přednost a stát se tomu musí podřídit i za cenu změny zákonů. Možná má váš názor nějakou váhu, ale než psát z názoru závěry, bylo by užitečnější popsat aspoň trochu ty důvody, co vás k tomu vedly. (jen dotaz: může demonstrace uzavřít třeba Karlův most či jinou turistickou promenádu se spoustou pěších? není to příliš velké omezení pěších? může demonstrace uzavřít vstup do jánevím nějaké budovy vlády proti níž protestují? není to… Číst vice »
Demonstrace pěších ulice nezavírají. Leda že by se chodci Bali demonstrantů a ti byli nebezpeční
Nepřemýšlel jste o tom, že sem začnete přispívat pouze v době, kdy nejste pod vlivem omamných látek?
mentální bolševismus zjevně ještě nevymřel.
Jak konkrétně?
Nechci se zastávat tohoto způsobu aktivismu, ale jaký je rozdíl mezi tím, když demonstrace/maraton zablokuje nejdůležitější tramvajové tratě v Praze a tím, když demonstrace zablokuje dálnici/důležitou silnici? (Umožní-li průjezd IZS, samozřejmě) A kopou cestující z tramvají do demonstrantů/maratonců, když spěchají a rupnou jim nervy?
Nechci se zastávat maratonců apod., ale tyto akce se většinou konají o víkendu a účelově neblokují hlavní komunikace v dopravní špičce jako rudo-zelená verbež z Poslední generace.
já když jsem ty šašky z last gen viděl v akci na karláku, tak se mi otevírala kudla v kapse. protože dle mého ve své tuposti nechápu, že jsou užitečnými idioty, kteří mají akorát způsobit opak, než se údajně snaží.
na druhou stranu – právě proto budu hájit jejich právo na přiměřený protest, abych o toto právo kvůli jejich absurdnímu chování nepřišel sám.
a soudu tleskám, vymyslel šalamounské řešení. soudruzi z last gen nepochopili a budou jako správní vypatlaní fanatici kopat dále. nejlepší je si jich nevšímat a smát se jim, vztekání je to nejhorší, stejně jako fyzické útoky.
Rozdil je ten, ze maraton je uzavirka na cely den. Pochod na par (max. desitek) minut.
Podobná skupina aktivistů pořádá třeba i cyklojízdu. Rozdíl je v tom, že je to o víkendu, kdy úmyslně neblokují ty, co jezdí do práce, z práce apod. A třeba maraton přinese do městské kasy tolik peněz (přímo i nepřímo), že se na rozdíl od demonstrace těchto levičáků městu i občanům vyplatí.
mně městská kasa a její zanedbatelný výnos z maratónu moc nezajímá, když kvůli této pro mne podivné zábavě…je zašpérované celé centrum…
jako jo, ale při organizaci např. maratonu se snažíte co nejmíň omezit ostatní. U demonstrace jde o to být vidět. Takže pokud budou stávkovat v neděli dopoledne na vedlejší komunikaci, moc na svůj problém neupozorní
No, oni řidiči úmyslně blokují ty, kdo jezdí do práce a z práce každý den.
Cyklojízdy původně byly ve čtvrtky. Bez toho by se žádné zlepšení pro cyklisty prosadit nepovedlo. Maraton zas tolik nepřinese. Demonstrace se městu a občanům vyplatí víc, protože to může přinést významné zlepšení prostoru města.
Jde o neustalej politickej teror blabolama ad absurdum, lidi to pak zakonite min snasej, logicky. Doporucuju vozit v aute chcanky ve flasce a derave vicko pro pripad. Je lepsi, nez peprak:)
Prosím, neodkladně vraťte řidičský průkaz, všechny zbraně v podobě aut a nastupte odvykací léčbu.
Takove rozhodnuti chytra horakyne. Nemuzu
hodnit soud jako takovy – holt legislativa je jednou dana (kdo ale mohl tusit, ze se objevi tyhle existence). Ale je to ukazka kdy zcela nepatrna mensina legalne “terorizuje” vyraznou vetsinu. A to je spatne.
Hozeny rucnik k tomu, aby se legislativa prizpusobila soucasnosti.
Otázkou teď je kdo „terorizuje“ koho.
Jednou naschvál pár desítek bláznů z LastGen „terorizuje“ pár stovek automobilistů, jinak denodenně „terorizují“ tisíce řidičů okolí magistrály po níž jedou.
jedou do prace, do skoly, k lekari a jinam, kdezto ekoteroriste demonstruji jen vlastni sobectvi a touhu po zviditelneni
To je hodně jednostranná interpretace. Stejně tak bych mohl říct, že většina řidičů se sobecky zavírá do auta a zaplavuje omezený prostor na silnici i když by mohli klidně jet MHD a měli by plynulejší provoz. Nebo že aktivisté demonstrují pro bezpečnější provoz ve městě, který prospěje většině obyvatel, ne jen jim (tedy kdyby se opravdu vymáhal).
Rychlost s bezpecnosti nesouvisi.
ach jo, tahle donekonečna omílaná lež.
rychlost s bezpečností souvisí. a to velmi úzce.
Hele, vidím u nás ve městě, že se lidi nebojí jet po ulici na kole. No, běžná rychlost aut je do 30 km/h.
to je omyl. oni teď demonstruji za použitelný svět. a ti co jezdí k lékaři ( to jich je opravdu tolik?) do práce? ( celý den jezdí do práce?) , do školy ( tak to je opravdu velka blbost ) , spíš je to jinam , že? do globusu , umýt auto , jsou lini jet metrem , tohle je to ,,jinam .,,
Kam kdo jezdi fakt neni Vase vec
Pokud nás to omezuje nebo ohrožuje, tak docela jo. Ti lidé svojí sobeckostí ubližují ostatním.
Demonstrují vlastní sobectví tím, že zbytečně jedou autem. A jsou mezi nimi i tací, kterým vadí, když potřebujete přejít přes přechod.
Tak je fajn, že soud ví to, co neví vlastník komunikace, tedy že magistrála není dálnice. Ale je třeba si uvědomit, že jde o zvláštní využití komunikace, takže v zásadě by jinak být právo shromažďovací nemělo, což si zřejmě soudce neuvědomil. I v takovém případě lze neomezit složky IZS.
že magistrála není dálnici ví každý…kdo nemá místo mozku svoji plechovku. je to „jen“ velice kapacitní komunikace 1. třídy
V praze nejsou silnice první třídy.
Bohužel, většina řidičů to takhle má. Když tam jedete na kole, tak vás řidiči mají vskutku rádi, protože si berete zpátky prostor, který si ukradli.
Aktivisti musí dodržovat dvě pravidla:
1) Dohoda s policií: chodí se jen jedním pruhem. Teď potvrzeno soudem.
2) Dohoda s hasiči: po magistrále nechodit směrem z centra ven.
Zato pan Rajchl tuhle se svým pochodem zablokoval všechny pruhy a nadto směrem z centra. Na magistrátu ticho po pěšině.
Jasně, Rajchl šel v sobotu, možná zdržel o něco míň aut.
Ale případný požár (či potřebu jiného zásahu) fakt nezajímá, že je zrovna víkend.
a Rajchl mi vadí výrazně víc než tihle šašci
Nejde o prosazovaný názor, ale o právo na shromáždění.
Nemůžu říct, že Strana a Vláda může, zatímco Zelenáči nesmí.
V Brně na VMO jsou značky zakazující vstup chodcům. Proč to stejné neosadit i na magistrálu? Bylo by po problémech.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=90995279&newest=1&yaw=5.503&fov=1.257&pitch=0.084&x=16.5741584&y=49.2109122&z=17
Nevztahuje se to pak aji na chodník ? Ale určitě by to mělo být na estakádě a nuselském mostě včetně zákazu cyklistů.
Asi ano, primárně jsem měl na mysli úseky, kde chodník není.
Tak tohle je na novostavových úsecích, který by klidně mohly být označený jako SPMV (kdyby tam nebyl ten limit 80km/h). To magistrála není.
To by určitě šlo, se snížením rychlosti značkou.
Protože je to nesmysl. A v případě demonstrace to stejně nepomůže. V případě demonstrace je možno porušovat takové zákazy.
Jen takový dotaz: Nejste náhodou ten kontroverzní Youtuber, který zneužívá svou holku k tomu, aby měl vůbec nějaké prachy? (Případně ji zneužívá jako bílého koně.) V případě, že ano, tak se divím, že se vůbec pletete do debaty o zákonech.
Nejsi ty náhodou z poslední generace
Poslední generace jde poněkud jiným směrem a je trochu propojená s Extinction Rebelion. V Praze už snad ani nemá propojení s 30 pro Prahu.
Jak jste přišel na to, že v případě demonstrace je možné porušovat zákazové dopravní značky?
V případě demonstrací prostě spousta věcí neplatí. Normálně, když jdete po ulici, jdete po chodníku. To v případě demonstrací neplatí. Demonstrace je zvláštní využití komunikace. Jde o speciální stav. V zásadě tak lze využít i komunikaci, kterou za normální situace použít nesmíte. Běžný stav demonstrací jsou i pochody, kdy dochází k použití chodci všech pruhů, alespoň jedním směrem.
Na toto asi ani nemá smysl reagovat, co sem pletete nějakého youtubera
Nevím, kde všude se youtuber Datel projevuje. A lidi často mají jednu přezdívku pro víc věcí.
Ty jsi nýmand, fakt… Třeba proto, že je to totální blbost??
Proč by byla?
Děkuji za konstruktivní příspěvek do diskuze
Protože na dost místech vede magistrála živým městem a podél ní vedou chodníky obsluhující okolní budovy?
ano, bylo by fajn magistralu zakopat do tunelu….ale
1) naklady jak na pristani na Venusi
2) NIMBYsti z mestske casti by vas za snizeni komfortu uzivani svych nemovitosti behem nekolikalete vystavby asi ukrizovali
a místy nevím, jak by se tunel vlezl nad metro, např. u konce nuseláku by to mohlo být zajímavé.
to je přeci jednoduché řešení – ať si autisti tunel zaplati. a mohou zacit platit hned . za prujezd 5kč a za dva roky se muze zacit kreslit
Pozor, autista není člověk, co používá auto. Ostatně třeba Gréta Thurberg.
Auta používají motoristi, nebo závisláci na motorovém vozidle.
Tak magistrála již není potřeba. Stačí ji zrušit a přeměnit na funkční místo pro lidi, ne pro šrot.
No a když to aktivisti nebudou respektovat? Bohužel v Česku se v takovém případě policie bojí opravdu tvrdě zasáhnout.
https://www.youtube.com/watch?v=r3zO4mewVnM
Ale no tak, nějaká úroveň policistů by přeci měla zůstat, navíc a hlavně je to nezákonné.
Nezákonných je takových věcí, a nikdo si z toho nic nedělá…
třeba z parkování na chodníku jste myslel?
S magistrálou je potřeba něco opravdu udělat a její současný stav je neudržitelný a docela ostudný. Ale teda je smutné, že největší prostor dostává tahle skupina exotů, která dělá tomuto záměru akorát medvědí službu. Achjo
Já upřímně nechápu ten dvojí metr. Když silnici zablokují aktivisti, nadává se na ně, jako by to byl div ne terorismus. Když silnici blokují dnes a denně motoristé, je to v naprostém pořádku.
Protože ti motoristé ji neblokují ale používají k určenému účelu: dopravě. Aktivista se po magistrále nikam nedopravuje, pouze ji zneužívá pro vyjádření názoru.
Asi tak. Dvojí metr je spíš, když auta parkují na chodnících a to nikdo neřeší
By museli začít u sebe 🙂
https://www.google.cz/maps/@50.1086158,14.4438179,3a,75y,231.42h,94.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHqXfqRDWGijWkbR1Kt_uKQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
No to je teda strašný. Policie nemá nic jiného na práci při zásahu, než dělat radost ekoteroristům.
Kde konkrétně, mě to jako rozšířený problém nepříjde
Ne, blokují ji. To si špatně vysvětlujete. Magistrála není parkoviště. A já teda vidím mnoho aut na ní stát, než jet.
No já nevím, mne motoristi zablokovali dopravu tak, že jsem fakticky musel vystoupit v polích a jít pěšky.
V zásadě je u motoristů dvojí metr. Pokud dopravu blokují motoristi, je to OK, pokud to náhodou někdy dělá někdo jiný, tak to OK není. A to není jen tento případ. Dělo se to i před 10 lety při Critical Mass, respektive u nás šlo o cyklojízdy.
kola by nemela mit na komunikaci typu magistrala vubec povoleny vjezd – proste SPMV
Aha, tak to je ovšem zajímavý styl logiky. Takže pokud je v centru města na chodnících narváno a pohyb osob je značně omezen, tak začnu všem vysvětlovat, že tam nemají co dělat, protože mi blokují cestu a chodník je od chození a ne od tlačení se? Případně zakážeme vstup turistům, protože ti tam být nemusí a tím pádem bude více prostoru pro místní?
Až ti samí chodci budou tvrdit, že chodník je na chození a ne mačkání se, tak ano, ať chodí.
Mimochodem v případě kolony aut by často neuškodilo použití menších vozů (často obsazenost a naložení neodpovídají vnějším rozměrům)
Oni ju neblokují oni ju využívají, jak může být někdo tak hloupí ?
Se svou mizernou češtinou vyčítáte někomu hloupost? 😀
Coze? Jakejch polich tvl?
Sorry, že jsem to dal k Vám, přehmátl jsem se. Vzhledem k tomu, že nemám účet, tak to editovat nejde.
Stane se.
A on tam snad někdo zastaví, vystoupí, zamkne a odejde? Ne, takže to není parkoviště. Všichni trpělivě čekají až se uvolní cesta oni budou moci pokračovat. Nic neblokují, protože jsou zastaveni přesně podle zákona.
Ano, na magistrále zastaví, vystoupí, zamkne a odejde, na chodníku. Že to není to podle zákona a blokuje při tom chodce, na to se tradičně zapomene.
To je zvláštní že jich moc nevídám toto dělat
Na parkovišti nutně nemusíte vystupovat z auta a odejít. Takže ano, magistrála svou povahou je parkoviště.
Zastavili se sami, je jich prostě hodně, což vy nevidíte a nechcete vidět.
Parkoviste ani parkovani neni b ZPPK definovano, takze se podivejte na stani x zastaveni x szastaveni vozidla. KDyz uz chcete hloupe slovickarit, tak to aspon delejte poradne.
Že není definováno, neznamená, že to tak reálně není. 😉 Stačí si vzpomenout, jak se obešlo nařízení o parkování tím, že parkoviště není parkoviště, ale odstavná plocha.
Když už chcete dělat chytrého, tak aspoň pořádně.
Jen planá argumentace nesmysli
Nějak vám přestávám rozumět. Hlavně kvůli těm hrubkám.
Proto ju zužíme aby na ni stálo ještě víc aut ?
Dopravní indukce funguje i opačným směrem. A Braessův paradox platí i zde. 😉
O účelu použití komunikace nemá co kdo rozhodovat, ani vy, ani soud. To je dáno Ústavou.
Nebo budeme rozlišovat řidiče na ty, co jedou do práce a co zrovna řídí jen pro zábavu?
Který článek ústavy to konkrétně řeší?
fakt je v ustave popsano vyuziti silnic prvni tridy?
I kdyby, místní komunikace by se to stejně netýkalo. Ale nějaká judikatura ohledně rozlišení obecného a zvláštního užívání jistě existuje.
Prosím, jakým článkem ústavy je vymezen účel užívání komunikace? Ten je vymezen kolaudačním výmětem.
Kolaudačním výměrem
Ústavy ne, ale zákon o pozemních komunikacích
jenomže váš výklad je špatný . ulice a to jakákoli neni primárně určena pro jizdu autem . ulice je verejny prostor urceny vsem.
část ulice (ta, co je silnicí) je určena primárně pro jízdu autem.
oproti tomu např. chodník je určen pro chůzi.
to není tak těžké pochopit.
Možná tak chodník
Auta jí neblokují, oni po ní jedou. By bylo pro příště dobrý použít hlavu.
Běžně. Někdy i musíte vystoupit v polích, protože auta zablokovala dopravu. Moje realita z minulého týdne. Nikdy by mne nenapadlo, že využiju zastávku Klecany, Zdibsko.
Víte, co je tohle 🎻? To jsou nejmenší housle na světě a hrají jenom pro vás.
Nejedou, nýbrž stojí. Bylo by pro příště dobré ověřit si reálný stav věci. 👎
Děkuji za další nesmysl 😀
Jestli realitu považujete za nesmysl, tak jsem rád, že se neznáme. 😀
Ať si ji blokují ale ne celou. Nechal bych jim dva pruhy, zbyly pruh pro IZS+cyklo. Takhle to funguje v jiných městech v pohodě.
Proč cyklisté? Co by jako dělali na magistrále ?
Asi by po ní, rozněžnění utopiemi severských států jezdili.
Minimálně ve snech…
Právě Vy jako někdo, kdo chce jezdit po městě autem, by měl chtít, aby město podporovalo alternativní způsoby dopravy, jako je kolo. Každý cyklista znamená o auto na silnici méně. Jízda autem po meste je rychlá, pouze pokud většina lidí autem nejede.
je to silnice ? je . tak proc na ni nesmeji cyklisti? vy to mate nejake prehazene v te vasi lebce
Dálnice je taky silnice a cyklisti po ni nejezdí ty mozečku. MO v brně je silnice první třídy a taky je tam zákaz
Dokud bude mít magistrálu ve správě TSK, bude stav ostudný vždy. Doporučuji si projet hlavní autobusové tahy, v jakém stavu jsou v Praze silnice, po kterých jede autobus co minutu a potom si DPP jde a pravděpodobně co měsíc vyúčuje v lepším případě nové tlumiče, nebo v horším poloosu a kolo co autobus. Jinak co se týče exotů a i těch dalších, tak tam je to jasný sponzoring někoho, kdo chce Evropu štvát , nebo klidně ropných společností, protože to má na lidskou psychiku přesně opačný účel. Navíc jak už jsem tu psal, u některých aut (vč. mého) jedete 30… Číst vice »
Když jedu 30 na dvojku, tak to logicky žere víc než když jedu 50 na trojku.
Zároveň to ale žere o dost míň, než když poskakuju na jedničku ve štrúdlu.
vy jezdite 30 na dvojku? zkuste pokracovaci kurzy autoskoly
Ano jezdím.
Jinak řečeno:
„laboratorní“ podmínky, kdy je auto na silnici samo, jasně hovoří ve prospěch padesátky.
Dokonce se to může stát i v reálném provozu – pokud budeme měřit jednu konkrétní jízdu.
Teprv když sečteme, kolik toho spálí všechna auta ve městě za den, tak se objeví celkový vliv takového opatření.
Co je na ni ostudného ? Takové ulice v centru měst jsou zcela běžné.
Ale kdeže? 😀
Vídeň, Berlín. Doslova všude, jen se to nejmenuje magistrála.
To fakt ne. 🤣
vy chcete říct že v berlíně je ulice široká 30 metrú obestavena petipatrovými bytovými domy a protranzituje ji denne 90000aut?
ktera to je? vy mate velmi omezeny prehled
Například z Paříže. Pokud si budete trvat na berlinu najdu i tam.
https://maps.app.goo.gl/imUtXuy7bh89SbXC9
Tohle je bulvár s přechody, žádná magistrála, která se podobá té obludnosti v centru Prahy. Zkuste najít něco lepšího.
hanoi , rio de janeiro, nebo caracass . jedna vetsi řiť než druhá
Např https://maps.app.goo.gl/dKGFMkGBWCyVBiww7 ?
Nebo:
https://maps.app.goo.gl/imUtXuy7bh89SbXC9
Aha… Takže podle vás je ta Magistrála zcela v pohodě, jo? Sorry, ale já jako chodec se chci v pohodě dostat z jedné strany Prahy na druhou bez nějakého omezení v rámci čekání XX sekund na semaforu. Semaforu, který svítí jen pár vteřin a to jen proto, aby opět mohly ten nesmyslný velký počet aut zase jet. Tohle je na centrum zcela, ale zcela mimo. Kdyby ta silnice byla v tunelu, nebo někde, kde nepřekáží, tak bych proti tomu nic neměl. Ale takhle? Ne… Ihned to omezit průjezd a hotovo. Však ti lidi si najdou tu cestu jinudy, snad jiným… Číst vice »
Ano, jako chodec take nerad cekam na semaforech a proto velmi kvituji, je-li v dane lokalite k dispozici nejaky podchod ci nadchod. Kez by jich po Praze bylo vice!
Já bych ji taky radši vyděl v tunelu. Jinak přechody pro chodce už na hodně místech dostala takže nevidím problém. U hlavního nádraží je to diskutabilní.
jo ,,vyděl,, . hmm tak to už vaše plkání začínám chápat.
Ano viděl bych ji radši v tunelu ??
No jo. Ale co? Jelikož víme, že vyloženě tranzit je jen 5 %, máme až nečekané číslo, kolik tam činí vnitroměstské jízdy a pokud nevnitro, jsou to cesty do Prahy s cílem v ní. Céčko moc lidí navíc už nepojme, s regulacemi (schválnostmi, omezeními „ve jménu dobra“) byste v tuto chvíli položil metro a ze silniční infrastruktury Strahovský tunel nebo celou uliční síť na východě zajišťující vazby jih-sever. Razantnější zásah si budeme moci dovolit minimálně až s celým Déčkem (dotaženým do centra, tj. Nám. Rep.) a až se trochu promění myšlení, že do centra je to vážně lepší MHD. Prvními… Číst vice »
co to je tranzit? jízda z pankráce do holešovic? a to je 5% ? to bych rád znal zdroj dat.
Jestli členové poslední generace jsou poslední generaci zakomplexovaných jedinců, která zavidi automobily, tak to vidím s budoucností pozitivně.
Proč si pořád někdo myslí, že jde o závist?
A co jiného to je? Když křičím: “tohle nemá být pro ně ale pro mě, dejte mi to” a “zpomalte je, protože já tak rychlý nejsem” tak to je obyčejná závist.
Znamená to tedy, že vy když proti něčemu protestujete, tak to děláte proto, že závidíte?
Ne, závist to opravdu není. Je to stejné, jako když někdo kouří na zastávce MHD. Taky mám kuřákovi závidět, že si ničí zdraví? Ne, nechci, aby ničil moje, když už tam teda stojím.
Pokud vím, tak kouří menšina. Proč se teda má většina (já) přizpůsobovat menšině (kuřák) na veřejném prostoru? Proč mám trpět jeho kouření? Proč mám trpět hluk, smrad a prach z aut? Chodím po chodníku a nemám jinou možnost kudy jít.
Argumentace a analogie vám moc nejdou. Pokud někdo kouří na zastávce tak vám něco bere. Vy si nenárokujte nic co už byste předtím neměl. Je to asi jako kdyby vám soused chodil za ženou.
Nikoliv, analogie je zcela přesná. Že vy jí nerozumíte, žádný rozumný argument nemáte, nemáte jak lépe odpovědět a raději se vymluvíte na to, že je špatná, je váš problém.
tak tohle jste nezvládl. 😁
Trpet to nemusis, muzes se treba postavit na hlavu😀
Takže když parkující automobilisté blokují chodníky a jetšě křičí dejte nám ještě více místa na úkor ostatních, tak je to obyčejná závist.
Nebo když brečí, že VHD může vedle nich ve vyhrazeném pruhu jet, zatímco oni musí chudáci stát v koloně, tak je to také závist?
ale oni křičí nesmrďte tu , nepřekážejte , nezpůsobujte otřesy domu, nerozbijejte komunikace, . zkuste poslouchat a číst. ne jen žvanit u piva
Proč by nešlo ? Tady ti lidi chtějí aby se zrušili auta, o nic víc jim nejde.
A taky letadla, továrny, prostě všechno.
Taky by mohli protestovat proti dotacím. To mě dráždí mnohem více než provoz na komunikaci k tomu určenému.
Jaké dotace máte na mysli? Na školy na veřejnou dopravu, do výstavby silnic? Jenže nez nich to nejde.
Dotace na dálnice nebo parkovací domy? No tak se milí řidiči složte a postavte si je. 🙂 Bez dotací to určitě zvládnete.
Na mhd a všechny ty vaše zelené projekty 😘
Ovšem, MHD je potřeba. Měl byste líbat nohy každému, kdo nejede autem, ale přepravuje se jinak. Jen proto, aby ignorant jako vy mohl sednout do plechovky a načechrat si ego
Bez MHD byste se autem nikam nedostal, pac by bylo vsechno ucpane auty.
mhd je zeleny projekt jo? az polovina lidi z mhd pojede autem , nejspis se nedostanete ani na dalnicni privadec . pokud tedy nebydlite pod dalnicnim mostem
Dotace na dálnice nebo parkovací domy? No tak se milí řidiči složte a postavte si je. 🙂 Bez dotací to určitě zvládnete.
Máte na mysli dotace parkování v modrých zónách? Souhlasím, proto jsem pro tržní parkování.
ou je, uz je to tady … ach ta zavist 🙂
Ou je, další socialista co nevěří trhu a čeká s nataženou rukou, že za něj veřejný sektor vše vyřeší. Jak říká Václav Klaus, žijeme v nárokové době.
kdyz jste tak moc za trzni parkovani, tak budete uplne stejne i pro ciste trzni MHD?
Tbh jo. Navíc tržní mechanismy v parkování by byly win win pro všechny. Trh by se pročistil, zmizely by auta která nejsou tolik potřebná a každý kdo by potřeboval zaparkovat by za adekvátní cenu našel místo. Celý systém by byl mnohem efektivnější a ve výsledku by pravděpodobně i ta MHD byla cenově konkurenceschopnější. Nemluvě o cyklo, taxi, sharingu chůzi.
aha 🙂 takze jen blaznivy idealista, byvaly volic svobodnych, ktery vubec nedovede domyslet dopad svych blaznivych napadu 😉
Škatulkujte si sám sebe. Tržní parkování je zkrátka jediné spravedlivé a efektivní řešení, koneckonců žijeme v kapitalismu a zvonili jsme proto klíčema. Žádný oběd není zadarmo. Jinak tohle není samozřejmě moje myšlenka, něco podobného říká i třeba pravicový ekonom a člen NERVu Aleš Rod, nevím jestli toho byste taky označil za bláznivého idealistu. https://www.e15.cz/nazory-a-analyzy/parkovani-neni-narok-ale-ryze-ekonomicky-statek-ktery-musi-byt-radne-zpoplatnen-1396784
Volič Svobodných? Máte vždycky takhle mizerný odhad nebo je to výjimka? 👎
A už je to tady coming out ekoteroristy 😀
Zkuste mi raději přednést nějaký argument proti tržnímu parkování a proč by zrovna parkování nemělo fungovat na principu nabídky – poptávky, tak jako všude jinde v kapitalismu. Nebo si o vás budu opravdu muset myslet, že jste socialista.
klidne at tak funguje. ale jen za předpokladu, ze stejne bude fungovat i mhd.
pokud se bude dotovat mhd, je naprosto v poradku, ze se bude dotovat i parkovani
nicmene, domyslel jste uz konecne nasledky techto fantasknich planu?
Privatizovali jsme celý trh nemovitostí a privatizovat parkování vám přijde jako fantaskní plán? Jinak MHD v Praze je teď dotované cca z 60%, parkování v modrých zónách tak z 95% (při tržní ceně 20000/rok, což si myslím že bude spíše spodní hranice, ale kdo ví). Jinak některé důsledky asi domyslet dokážu, pravděpodobně mi spousta z nich uniká, ale to asi není důvod se tou myšlenkou nezabývat obzvlášť v momentě kdy ten současný systém parkování je zjevně naprosto nefunkční.
zajimalo by me, jak jste k tem nesmyslnym 60% prisel. umyslne lzete? nebo jen vubec neznate ani zakladni fakta?
v roce 2022 prazsky dopravni podnik vybral na jizdnem 3,5 miliardy. Dotace od Prahy pak cinila vice jak 16 miliard.
jinymi slovy – dotace cini nejakych 80%.
kolik asi tak myslite, ze by jezdilo lidi MHD, pokud by se jizdne zvedlo na cca 4-5 nasobek? 😀
uz toho fakt nechte. jste opravdu legracni.
To máte čísla za rok 2022, proto se taky letos zdražilo, nové roční kupón stojí 7800 z původních 3650 (tam bylo těch 80% co uvádíte). Je třeba pracovat s aktuálnímI čísly.
Legrační je akorát to, že jste mi nedal jediný argument, proč by parkování nemělo být tržní.
vy jste sfetovany?
v praze se zadny rocni kupon letos nezdrazil.
takze ano, mel byste opravdu pracovat s aktualnimi cisly. a ne s nejakymi, co jste si vybajil.
ad parkovani – nic proti parkovani za trzni cenu nemam. za predpokladu, ze za trzni cenu bude i mhd.
proc by mela byt jedna skupina zvyhodnena oproti jine? to je prece proti zakladum trhu, kterym se tu rad ohanite.
My bad, špatně jsem se podíval. Omlouvám se za zavádějící informaci. Pravděpodobně se teprve bude zdražovat. Takže nikoli z 60% ale jak správně uvádíte tak z 80%.
Jste teda pro, aby se i všem ostatním typům dopravy vyplácela dotace? Protože proc by mela byt jedna skupina zvyhodnena oproti jine? to je prece proti zakladum trhu. Budeme teda vyplácet desítky tisíc ročně chodcům, cyklistům nebo třeba i všem řidičům, kteří si platí vlastní parkování?
MHD je nezbytná, aby doprava ve městě zcela nezkolabovala. nebo chcete i mýto ve městě?
Ne děkuji nechci ani jedno 😂 protože to není potŕeba.
MHD je podmínkou nezbytnou k (nejn dopravnímu) fungování velkého města. dotované parkování potřebné není. prostě to auto buď ustájíte za svoje nebo nebudete mít. sorry jako.
To je vlastně pravda, že získat dotaci od města na MHD může úplně každý, kdežto získat dotaci na parkování může jen ten, kdo vlastní auto.
Jinak ještě teda jaký je z vašeho pohledu argument proč nemít tržní parkování? A pokud teda dáváme peníze řidičům a cestujícím MHD a chceme tyto dotace zachovat, neměli bychom platit i chodcům a cyklistům?
prominte, ale vy jste bud ozraly nebo zfetovany. zijete v nejake paralelni realite, kde se zdrazily kupony v praze, takze. epredpokladam, ze byste byl schopen vubec reflektovat realitu v jakekoli jine diskusi.
ztrata casu.
Viz výše, špatně jsem se podíval a za svou chybu se omluvil. Nicméně žádný argument proti trhu jsem od Vás za celou dobu nedostal.
a cetl jste vubec, co jsem psal?
a cetl jste vubec, co jsem psal?
Četl a neodpověděl jste mi. Budeme teda dotovat i všechny ostatní? Teda ty kdo nepoužívají MHD a neparkují na veřejném? Jinak by to přece bylo jak říkáte nefér. V modrých zónách má Praha cca 170000 míst a chodci udělají cca 1/3 dopravní práce. Neměli bychom jim tedy dle vaší logiky platit, stejně jako třeba cyklistům nebo řidičům, co si své stání zaplatili/postavii/koupili/platí?
vy to v hlave nemate tak uplne v poradku, ze?
proc bychom chodcum meli neco platit? vzdyt vy prece chcete trh a zadne dotace. chodnik taky nebyl zadarmo. a semafory. a podchody. a nadchidy
a tem, co si ji postavili sami- proc bychom jim neco meli platit?
ty vase nesmysly – takhle to vypada, kdyz se trhem zacne ohanet nekdo, kdo vubec netusi, co to je.
Naopak, já vám chtěl jen ukázat nesmyslnost té vaší logiky, že dotovat parkování je v pořádku, protože přece dotujeme i MHD. A co se týče chodníků, pletete jablka s hruškama. Celou dobu se nebavíme o infrastruktuře (ani silnice ani troleje), ale o soukromých statcích (ano, parkování je soukromý statek – viz článek ekonoma výše). A opravdu urážejte si maximálně sebe, já se k vám celou dobu chovám slušně. Z nás dvou jsem to já, kdo chce tržní prostředí.
no, mate zajimave predstavy o trhu. vzdyt prave vy trzni prostredi od pocatku popirate. a volate po “trznosti” jen tam, kde se vam momentalne libi v ramci vasi anti-auto retoriky.
Nevím, asi se prostě nechápeme. Já narážel na vaši argumentaci, že je přeci v pořádku dotovat parkování, protože dotujeme MHD (váš výrok). Pouze jsem to uplatnil na všechny typy dopravy, aby byla vidět ta absurdita (vy říkáte férovost). Asi nedává smysl dál pokračovat. Stejně budete dál stát s nataženou rukou a odmítat trh i vlastní zodpovědnost a požadovat od veřejného sektoru aby za vás platil vaše soukromé nároky. Byť by tohle mohl mnohem efektivněji řešit trh.
😀 milej zlatej, vy jste tak naprosto mimo, jak to jenom jde. me jen fascinuje, ze tu volate po trhu, a v tech samych prispevcich o par radku niz popirate sam sebe , a trh odmitate. to je tak roztomile chucpe 🙂 me je uplne jedno, za kolik v praze bude parkovani (rezident nejsem a kdyz uz jedu do prahy autem, tak uz davno trzni parkovani platim). jen me (a to si nemuzu pomoct) bavi ty neskutecny hlasky o trhu 🙂 bohuzel jste jako ekoaktivisti, kteri chteji za pet let kompletne odstavit veskery prumysl, auta, a vubec vsechno. vubec nechapete… Číst vice »
Já pouze důsledně uplatňuji vaši logiku. A ano, souhlasím, je nesmyslná. Jestli ovšem nejste schopen pochopit jednoduchou aplikaci vašeho výroku, tak opravdu nemá smysl v diskuzi pokračovat a já vám děkuji za váš čas. Mou jedinou hláškou o trhu je, pojďme zavést tržní parkování, protože to je nejefektivnější způsob jak zaručit stání každému, kdo potřebuje. Jestli Vám to přijde chucpe, tak byste se měl dovzdělat nebo jít volit komunisty. Jak vzniká na trhu nedostatek? Při něm poptávané množství převyšuje nabízené množství. Nedostatek vzniká, když je cena nižší než rovnovážná cena. Nedostatek vyvolává na trhu takové jevy, jako jsou fronty nebo… Číst vice »
🙈
Píše někdo, kdo je sám mimo. Jste opravdu vtipný. 😀
proč bychom meli chodcum neco platit- vase veta . a proc bychom meli neco platit autistum?
To mluvíš o sobě?
to je dobrej napad.
Máte trochu zmatek v tom, že MHD je služba městu, která je nenahraditelná. Parkování není nároková služba. Zařiďte se podle toho.
a MHD snad narokova sluzba je?
Samozřejmě.
Odkdy je mhd nenahraditetelna a narokovaná??
Od té doby, co existuje. 😉
MHD je veřejná služba. parkování veřejná služba není.
proto dotace MHD je oprávněná, dotace parkování není.
Rozhodl zástupce strany KSČ
mhd je pro vsechny . vase auto je jen pro vas .tak si platte za pouzi vani . tedy i za zabor mista. nebo si kupte vlastnich 10 metru ctverecnich a tam si zadarmo parkujte
Proč by mjd mělo být pro všechny a parkování ne? To rozhodla zelená KSČ?
Protože abyste mohl využít parkování, tak potřebujete mít auto. Ten prostor není pro všechny občany, vy jej nemůžete libovolně využít jak potřebujete (například na něm uskladnit cokoli jiného než auto), je určen je pro tu část populace co má auto.
Gratuluju k vašemu coming outu. 🙂
Automobilisty ?
osla
Nebo by mohl do vymezeného pásma obsluhovaného MHD pouze ten, kdo by tam měl parkovací místo.
Jo a vězd by blokovali vaší kolegové přilepení k zemi 😀
mhd nikde neprekazi . to jen odstaveny plech je vsude. koupis si auto? kup si i garaz. nebo budeme resit i parkovani bez poplatku pro vrtulnik , pro kone a pro lode? ne . kazdy je povinnen se postarat o svuj majetek.
A úplně zastavíme ekonomiku státu 😀
Ekonomika státu je odvislá od toho, jestli části společnosti budeme dotovat parkování. Co se tady všechno člověk nedozví.
Ano, závist ze strany plechovkářů, že se jiní mohou pohybovat bez potřeby auta.
Děkuji nezávidím, radši si pustím hudbu v autě, zatopím si a zajedu tam kam potřebuji já a né celý autobus.
No jo, cestovat autobusem se musí umět. Když jedete z Florence do Malešic, tak to nesmíte brát přes Nebušice. 😀
Topení? Teď? 😀 Jinak – do spousty míst se autem nedostanete. 😉
Tak nezáviďte, že někdo je nezávislý na autě a má dokonce na jízdenku.
Děkuji nezávidím, radši si pustím hudbu v autě, zatopím si a zajedu tam kam potřebuji já a né celý autobus.
Na mhd a všechny ty vaše zelené projekty 😘
…včetně dotování parkování.
Parkovani v zonach dle mne dotovano neni, velmi hruby odhad i ve srovnani s parkovanim u soukromnika jsem jiz delal o par clanku vedle.
Ba dokonce jsou lokality, kde je parkovani u soukromnika levnejsi, nez na mestskem.
To je ten soukromnik jako hloupej, ze nedoji vic, nez muze? Nebo to mesto proste prepalilo a soukromnik tak konkuruje nizsi cenou, protoze mu to i tak velmi slusne vynasi?
Otazky, same otazky.
Oprava/doplneni. To, o co muze byt „dotovano“ parkovani rezidentu v modrych, je hrubo neadekvatne podojeno z kratkodobeho stani (modre/fialove). Ten system jako celek rozhodne neni prodelecnej. Proc by to taky MC delaly? Hele, zavedte si zony, u nas je mame, jejich zajisteni a srandy kolem stoji ranec penez, nevydelame si tim ani na chleba a jeste musime nabrat uredniky na ODSC, na ktery uz nemame kapacity v budgetu… (nerekl nikdy nikdo). Apropo, ocekavat od zavedeni „trzniho parkovani“ nezbytne nutne zvyseni cen, mi rovnez prijde jako predpoklad zcela mylny, nakolik ty trzni ceny jsou zname uz v soucasnosti a v nekterych… Číst vice »
Ukažte mi soukromého investora, který vás na svém pozemku nechá parkovat za 200 Kč/rok (brno) nebo 1200 Kč/rok (praha). Když si v Brně chcete ten stejná veřejný prostor pronajmout na cokoli jiného, tak to stojí 10 Kč/m2/den, tj. na 12,5 m2=45 625 Kč/stání/rok. Takže pokud ten stejný kus prostoru město pronajímá na modrou zónu za 0,4% tak ano, považoval bych to za dotování. Pokud Vám to naopak přijde drahé a máte za to, že tržně by to bylo levnější, tak tím tuplem zaveďme tržní parkování a budou všichni spokojeni.
> Proc by to taky MC delaly?
Politické body pro své rezidenty.
Oni mají totiž „právo“ parkovat u baráku, narozdíl od studentů a slováků, to je oblíbený pattern tady v Brně.
Pro představu ještě přikládám odkaz, za kolik v Brně pronajímá své stání Vienna Invest. Pohybuje se to s vyjímkou Komárova (spíše již periferie), mezi 18000 – 24000 Kč/rok. https://parkovanivbrne.com/cenik/
A co se týče soukromých krátkodobých nájmu v Brně – to se pohybuje od těch 40 Kč/hod nahoru. Nadruhou stranu máte jistotu, že tam vždycky spolehlivě zaparkujete.
který soukromník vám umožní parkovat za litr na rok?
Myslíte ty na cyklostezky, zelené projekty a MHD ? 😀
Rušit auta nepotřebují, zákazy nepropagují, jen je chtějí omezit, v jejich případě rychlostí.
Proč? Aby víc produkovala co2?
To si špatně vysvětlujete. Auta nikdo rušit nechce, chce pouze minimalizovat jejich množství. Ne na nulu, ale na nižší číslo, než je teď. To je vše.
To vám tak věřím 😀 vždycky se najde někdo kdo chce víc a víc omezit.
No to je v pořádku. Kdyby to bylo naráz, byla by to změna příliš náhlá, ale „salámově“ to bude výrazně snesitelnější.
Děkuji že jste e mi přiznal že jediný cíl je jen škodít a omezovat.
To plechovkáři už pár desítek let dělají.
Když soudíte podle sebe, pak ano. 🙂
Nějak nechápu?
S tím jsem počítal. 🙂
Nebo alespoň aby jim nesmrděly v centru pod nos.
To že někteří mají úroveň vyjadřování slovenského politika, je věc druhá.
umíte číst? uši slouží? tak ještě hlavu bych tipoval , tam může být váš problém
protože bezohlednost a vlastní pohodlí jim neumožňuje zkusit chápat jiný pohled na svět.
Auta ve městě s fungující MHD opravdu není proč závidět. To si můžou myslet akorát ti, kteří stále žijí v době, že jejich auto je nějaký status symbol.
Někteří řidiči, i s tou nejhorší plečkou, dávají prostě všem najevo, že na to auto mají. S takovou mentalitou se nikam neposuneme.
Někteří holt zastydli v devadesátkách a považují auto za status symbol.
Zuřivě si ho brání, protože na nic lepšího se nezmohou.
Myslí si, že s autem aspoň něco dokázali. 😉
Já ho považuji pouze za nejpohodlnější dopravní prostředek.
Jenže na vesnici, kde vlak třeba vůbec není a autobus jezdí jen v X, a to 2x denně…
Co je na něm pohodlného? 😀
Topí se vněm, v létě klimatizuje. Jede kam chci já. Můžu si v něm odložit věci.
Když nastoupím do správné tramvaje, tak taky jede, kam chci. 🙂
I v tramvaji se topí a klimatizuje. A můžu si v ní odložit i věci. 🙂
Jakože si musejí koupit dražší auto?
Ne. Že mají něco, co si můžu pořídit pětkrát. Ale nemám chuť utrácet za takové zbytečnosti. 😉
Spíš nejlepší dopravní prostředek na krátké a středně dlouhé vzdálenosti. (Dlouhé jsou na letadlo)
Nejlepší? Ani náhodou. 😀
Spíš je to nejpohodlnější dopravní prostředek (po vrtulníku 😀)
Svata prostoto. Jasne, protoze mimo to mesto s dobre fungujici MHD faaaakt nikdo nikdy nejezdi. A uz vubec nikdo nema familii treba v lokalitach, kde ma VHD jizdni rad jak noty na buben.
Pro radu, ba troufam si rici, ze i vetsinu motoristu plati, ze vlastni vozidlo neni status symbol, nybrz nezbytnou nutnosti zasadne usnadnujici zivot.
Jenomze problem aut je ten, ze jsou na obtiz vsem ostatnim, kteri v aute nesedi.
Tak si do něj sedněte a nebudete mít co závidět. Jo a piknikovat se chodí do parku a ne do prostředí ulice.
Mám rodinu v místě, kde autobus jezdí 3x za den. Naše rodina se tam dostane i bez auta. Zato ti, co tam bydlí, myslím sousedy, nemají moc co do huby, ale mají 3 auta. 😄
Když vás to baví a máte na to čas. Rodinu myslíte důchodce ? Nebo lidi co pracují v místě bydliště?
Pracujeme v místě bydliště. Přece nebudu dojíždět. 😀 Proč bych to měl dělat?
jasně a když už to auto mám, tak budu jezdit z chodova do karlína autem.
hlavní aktivista nezávidí, on auto má… To je bijec, co….