Magistrála není dálnice, aktivisté po ní chodit mohou, uvedl soud. Zakázal jim však blokády

Přechod přes magistrálu v Legerově ulici. Pramen: FB Adama ScheinherraPřechod přes magistrálu v Legerově ulici. Pramen: FB Adama Scheinherra

Magistrát ani aktivisté nejsou s rozhodnutím soudu spokojeni a hodlají spor řešit dál.

272 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirik

Uz je nekdo rozzvejkejte na tech silnicich, prazaci.

Osamělý Vlk

Prosím, vyhledejte urychleně péči v Bohnicích.

Trumway

„Magistrála není dálnice, aktivisté po ní chodit mohou, uvedl soud.“

Mohou po ní chodit, ale poze pokud dodrží všechna ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích, který se vztahuje i na chodce. Pokud by je však měli všechna dodržet vůbec by se na té komunikaci nemohli objevit. Jedinou možností jak by takovou komunikaci mohli chodci použít je organizovaný útvar chodců. Organizovaný útvar je ale něco jiného než neorganizované stádo .

Osamělý Vlk

V případě shromažďování platí čistě shromaždovací zákon.

Orange pilled

Lidé, kteří se po městě chtějí dopravovat autem, by měli být mezi prvními podporovateli alternativních způsobů dopravy, jako je kolo, MHD a chůze. Jízda autem po městě je rychlá pouze tehdy pokud většina lidí autem nejede, ale dopravují se jinak.

Pako

Ovšem až do toho okamžiku, než se nějaký mozek přilepí doprostřed magistrály.

Kleist

Do té doby než se začnou cpát všude cyklopruhy, kitičky a další nesmysli. Navíc peníze z MHD by se dali použít do stavby nových silnic pro auta, takže úplně ne.

Orange pilled

lol

Orange pilled

Ignorance is the root cause of all difficulties.

Michal Bartoníček

Co se stalo? Zapomněl jste psát česky?

Orange pilled

na tom zalezi?

Osamělý Vlk

Už takhle kradou auta příliš prostoru.

Osamělý Vlk

Tak daleko mnozí holt nevidí. Navíc, často ta opatření půjdou na úkor autíčkářů.

Gwann

ještě že máme soudy.
vyvážené a rozumné odůvodnění.

Trumway

Nemyslím si.
„Po takové komunikaci se chodec i průvod smí pohybovat i mimo chodník. Právo jedné skupiny uživatelů silnice první třídy podle soudu nesmí být zvýhodňováno na úkor druhé skupiny a naopak.“

Ano, právo jedné skupiny by nemělo převažovat, protože obě skupiny by se měli řídit zákonem a danými pravidly. Takže chodec sice nemusí jít po chodníku, ale pokud použije silnici měl by jít vlevo co nejpříže ke krajnici a nikolv prostředekem jízdního pruhu. To samé platí o organizovaném útvaru chodců s rozdílem, že ten jde vpravo.

Osamělý Vlk

No, motoristi obvykle nedodržují předpisy. Proto vznikají ještě další, aby bylo možné je postihovat, respektive policie neumí využít stávajících.

Jan Sova

Jediné nabízející se řešení je převod pozemků pod silnicemi I.třídy a dálnicemi, vedoucími skrz města, a to na ŘSD. Zákon o shromažďovacím právu se jen tak měnit nebude, na to je v parlamentě moc sluníčkářů.

mgr.pavel

Ať už je můj názor na LastGen jakýkoliv, tak vy zde apriori bez jediného argumentu automaticky předpokládáte, že stávkovat jakkoliv na magistrále se nesmí, auta musí mít vždy přednost a stát se tomu musí podřídit i za cenu změny zákonů. Možná má váš názor nějakou váhu, ale než psát z názoru závěry, bylo by užitečnější popsat aspoň trochu ty důvody, co vás k tomu vedly. (jen dotaz: může demonstrace uzavřít třeba Karlův most či jinou turistickou promenádu se spoustou pěších? není to příliš velké omezení pěších? může demonstrace uzavřít vstup do jánevím nějaké budovy vlády proti níž protestují? není to… Číst vice »

Kleist

Demonstrace pěších ulice nezavírají. Leda že by se chodci Bali demonstrantů a ti byli nebezpeční

Jan Sůra

Nepřemýšlel jste o tom, že sem začnete přispívat pouze v době, kdy nejste pod vlivem omamných látek?

Gwann

mentální bolševismus zjevně ještě nevymřel.

Kleist

Jak konkrétně?

Panda

Nechci se zastávat tohoto způsobu aktivismu, ale jaký je rozdíl mezi tím, když demonstrace/maraton zablokuje nejdůležitější tramvajové tratě v Praze a tím, když demonstrace zablokuje dálnici/důležitou silnici? (Umožní-li průjezd IZS, samozřejmě) A kopou cestující z tramvají do demonstrantů/maratonců, když spěchají a rupnou jim nervy?

Michal

Nechci se zastávat maratonců apod., ale tyto akce se většinou konají o víkendu a účelově neblokují hlavní komunikace v dopravní špičce jako rudo-zelená verbež z Poslední generace.

Gwann

já když jsem ty šašky z last gen viděl v akci na karláku, tak se mi otevírala kudla v kapse. protože dle mého ve své tuposti nechápu, že jsou užitečnými idioty, kteří mají akorát způsobit opak, než se údajně snaží.

na druhou stranu – právě proto budu hájit jejich právo na přiměřený protest, abych o toto právo kvůli jejich absurdnímu chování nepřišel sám.

a soudu tleskám, vymyslel šalamounské řešení. soudruzi z last gen nepochopili a budou jako správní vypatlaní fanatici kopat dále. nejlepší je si jich nevšímat a smát se jim, vztekání je to nejhorší, stejně jako fyzické útoky.

Zbynek

Rozdil je ten, ze maraton je uzavirka na cely den. Pochod na par (max. desitek) minut.

Ten Onen

Podobná skupina aktivistů pořádá třeba i cyklojízdu. Rozdíl je v tom, že je to o víkendu, kdy úmyslně neblokují ty, co jezdí do práce, z práce apod. A třeba maraton přinese do městské kasy tolik peněz (přímo i nepřímo), že se na rozdíl od demonstrace těchto levičáků městu i občanům vyplatí.

Gwann

mně městská kasa a její zanedbatelný výnos z maratónu moc nezajímá, když kvůli této pro mne podivné zábavě…je zašpérované celé centrum…

moot

jako jo, ale při organizaci např. maratonu se snažíte co nejmíň omezit ostatní. U demonstrace jde o to být vidět. Takže pokud budou stávkovat v neděli dopoledne na vedlejší komunikaci, moc na svůj problém neupozorní

Osamělý Vlk

No, oni řidiči úmyslně blokují ty, kdo jezdí do práce a z práce každý den.
Cyklojízdy původně byly ve čtvrtky. Bez toho by se žádné zlepšení pro cyklisty prosadit nepovedlo. Maraton zas tolik nepřinese. Demonstrace se městu a občanům vyplatí víc, protože to může přinést významné zlepšení prostoru města.

Jirik

Jde o neustalej politickej teror blabolama ad absurdum, lidi to pak zakonite min snasej, logicky. Doporucuju vozit v aute chcanky ve flasce a derave vicko pro pripad. Je lepsi, nez peprak:)

Osamělý Vlk

Prosím, neodkladně vraťte řidičský průkaz, všechny zbraně v podobě aut a nastupte odvykací léčbu.

Tomas

Takove rozhodnuti chytra horakyne. Nemuzu
hodnit soud jako takovy – holt legislativa je jednou dana (kdo ale mohl tusit, ze se objevi tyhle existence). Ale je to ukazka kdy zcela nepatrna mensina legalne “terorizuje” vyraznou vetsinu. A to je spatne.

Hozeny rucnik k tomu, aby se legislativa prizpusobila soucasnosti.

abc123

Otázkou teď je kdo „terorizuje“ koho.

mgr.pavel

Jednou naschvál pár desítek bláznů z LastGen „terorizuje“ pár stovek automobilistů, jinak denodenně „terorizují“ tisíce řidičů okolí magistrály po níž jedou.

marek hudec

jedou do prace, do skoly, k lekari a jinam, kdezto ekoteroriste demonstruji jen vlastni sobectvi a touhu po zviditelneni

Jan Tichavský

To je hodně jednostranná interpretace. Stejně tak bych mohl říct, že většina řidičů se sobecky zavírá do auta a zaplavuje omezený prostor na silnici i když by mohli klidně jet MHD a měli by plynulejší provoz. Nebo že aktivisté demonstrují pro bezpečnější provoz ve městě, který prospěje většině obyvatel, ne jen jim (tedy kdyby se opravdu vymáhal).

Jirik

Rychlost s bezpecnosti nesouvisi.

Tomas

ach jo, tahle donekonečna omílaná lež.

rychlost s bezpečností souvisí. a to velmi úzce.

Osamělý Vlk

Hele, vidím u nás ve městě, že se lidi nebojí jet po ulici na kole. No, běžná rychlost aut je do 30 km/h.

adamgolias

to je omyl. oni teď demonstruji za použitelný svět. a ti co jezdí k lékaři ( to jich je opravdu tolik?) do práce? ( celý den jezdí do práce?) , do školy ( tak to je opravdu velka blbost ) , spíš je to jinam , že? do globusu , umýt auto , jsou lini jet metrem , tohle je to ,,jinam .,,

Jirik

Kam kdo jezdi fakt neni Vase vec

Osamělý Vlk

Pokud nás to omezuje nebo ohrožuje, tak docela jo. Ti lidé svojí sobeckostí ubližují ostatním.

Osamělý Vlk

Demonstrují vlastní sobectví tím, že zbytečně jedou autem. A jsou mezi nimi i tací, kterým vadí, když potřebujete přejít přes přechod.

Osamělý Vlk

Tak je fajn, že soud ví to, co neví vlastník komunikace, tedy že magistrála není dálnice. Ale je třeba si uvědomit, že jde o zvláštní využití komunikace, takže v zásadě by jinak být právo shromažďovací nemělo, což si zřejmě soudce neuvědomil. I v takovém případě lze neomezit složky IZS.

Gwann

že magistrála není dálnici ví každý…kdo nemá místo mozku svoji plechovku. je to „jen“ velice kapacitní komunikace 1. třídy

Kleist

V praze nejsou silnice první třídy.

Osamělý Vlk

Bohužel, většina řidičů to takhle má. Když tam jedete na kole, tak vás řidiči mají vskutku rádi, protože si berete zpátky prostor, který si ukradli.

Pražec

Aktivisti musí dodržovat dvě pravidla:
1) Dohoda s policií: chodí se jen jedním pruhem. Teď potvrzeno soudem.
2) Dohoda s hasiči: po magistrále nechodit směrem z centra ven.

Zato pan Rajchl tuhle se svým pochodem zablokoval všechny pruhy a nadto směrem z centra. Na magistrátu ticho po pěšině.

Pražec

Jasně, Rajchl šel v sobotu, možná zdržel o něco míň aut.
Ale případný požár (či potřebu jiného zásahu) fakt nezajímá, že je zrovna víkend.

Gwann

a Rajchl mi vadí výrazně víc než tihle šašci

Leinad

Nejde o prosazovaný názor, ale o právo na shromáždění.
Nemůžu říct, že Strana a Vláda může, zatímco Zelenáči nesmí.

Datel

V Brně na VMO jsou značky zakazující vstup chodcům. Proč to stejné neosadit i na magistrálu? Bylo by po problémech.

https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=90995279&newest=1&yaw=5.503&fov=1.257&pitch=0.084&x=16.5741584&y=49.2109122&z=17

Kleist

Nevztahuje se to pak aji na chodník ? Ale určitě by to mělo být na estakádě a nuselském mostě včetně zákazu cyklistů.

Datel

Asi ano, primárně jsem měl na mysli úseky, kde chodník není.

P73

Tak tohle je na novostavových úsecích, který by klidně mohly být označený jako SPMV (kdyby tam nebyl ten limit 80km/h). To magistrála není.

Kleist

To by určitě šlo, se snížením rychlosti značkou.

Osamělý Vlk

Protože je to nesmysl. A v případě demonstrace to stejně nepomůže. V případě demonstrace je možno porušovat takové zákazy.
Jen takový dotaz: Nejste náhodou ten kontroverzní Youtuber, který zneužívá svou holku k tomu, aby měl vůbec nějaké prachy? (Případně ji zneužívá jako bílého koně.) V případě, že ano, tak se divím, že se vůbec pletete do debaty o zákonech.

Kleist

Nejsi ty náhodou z poslední generace

Osamělý Vlk

Poslední generace jde poněkud jiným směrem a je trochu propojená s Extinction Rebelion. V Praze už snad ani nemá propojení s 30 pro Prahu.

Caracas

Jak jste přišel na to, že v případě demonstrace je možné porušovat zákazové dopravní značky?

Osamělý Vlk

V případě demonstrací prostě spousta věcí neplatí. Normálně, když jdete po ulici, jdete po chodníku. To v případě demonstrací neplatí. Demonstrace je zvláštní využití komunikace. Jde o speciální stav. V zásadě tak lze využít i komunikaci, kterou za normální situace použít nesmíte. Běžný stav demonstrací jsou i pochody, kdy dochází k použití chodci všech pruhů, alespoň jedním směrem.

Datel

Na toto asi ani nemá smysl reagovat, co sem pletete nějakého youtubera

Osamělý Vlk

Nevím, kde všude se youtuber Datel projevuje. A lidi často mají jednu přezdívku pro víc věcí.

Komi

Ty jsi nýmand, fakt… Třeba proto, že je to totální blbost??

Kleist

Proč by byla?

Datel

Děkuji za konstruktivní příspěvek do diskuze

mgr.pavel

Protože na dost místech vede magistrála živým městem a podél ní vedou chodníky obsluhující okolní budovy?

marek hudec

ano, bylo by fajn magistralu zakopat do tunelu….ale
1) naklady jak na pristani na Venusi
2) NIMBYsti z mestske casti by vas za snizeni komfortu uzivani svych nemovitosti behem nekolikalete vystavby asi ukrizovali

Gwann

a místy nevím, jak by se tunel vlezl nad metro, např. u konce nuseláku by to mohlo být zajímavé.

adamgolias

to je přeci jednoduché řešení – ať si autisti tunel zaplati. a mohou zacit platit hned . za prujezd 5kč a za dva roky se muze zacit kreslit

Osamělý Vlk

Pozor, autista není člověk, co používá auto. Ostatně třeba Gréta Thurberg.
Auta používají motoristi, nebo závisláci na motorovém vozidle.

Osamělý Vlk

Tak magistrála již není potřeba. Stačí ji zrušit a přeměnit na funkční místo pro lidi, ne pro šrot.

Vesper

No a když to aktivisti nebudou respektovat? Bohužel v Česku se v takovém případě policie bojí opravdu tvrdě zasáhnout.

https://www.youtube.com/watch?v=r3zO4mewVnM

Kleist

Ale no tak, nějaká úroveň policistů by přeci měla zůstat, navíc a hlavně je to nezákonné.

medical_examiner

Nezákonných je takových věcí, a nikdo si z toho nic nedělá…

adamgolias

třeba z parkování na chodníku jste myslel?

Blzx

S magistrálou je potřeba něco opravdu udělat a její současný stav je neudržitelný a docela ostudný. Ale teda je smutné, že největší prostor dostává tahle skupina exotů, která dělá tomuto záměru akorát medvědí službu. Achjo

Lukáš F.

Já upřímně nechápu ten dvojí metr. Když silnici zablokují aktivisti, nadává se na ně, jako by to byl div ne terorismus. Když silnici blokují dnes a denně motoristé, je to v naprostém pořádku.

Roman Soudný

Protože ti motoristé ji neblokují ale používají k určenému účelu: dopravě. Aktivista se po magistrále nikam nedopravuje, pouze ji zneužívá pro vyjádření názoru.

Blzx

Asi tak. Dvojí metr je spíš, když auta parkují na chodnících a to nikdo neřeší

Kleist

No to je teda strašný. Policie nemá nic jiného na práci při zásahu, než dělat radost ekoteroristům.

Kleist

Kde konkrétně, mě to jako rozšířený problém nepříjde

Michal Bartoníček

Ne, blokují ji. To si špatně vysvětlujete. Magistrála není parkoviště. A já teda vidím mnoho aut na ní stát, než jet.

Osamělý Vlk

No já nevím, mne motoristi zablokovali dopravu tak, že jsem fakticky musel vystoupit v polích a jít pěšky.
V zásadě je u motoristů dvojí metr. Pokud dopravu blokují motoristi, je to OK, pokud to náhodou někdy dělá někdo jiný, tak to OK není. A to není jen tento případ. Dělo se to i před 10 lety při Critical Mass, respektive u nás šlo o cyklojízdy.

marek hudec

kola by nemela mit na komunikaci typu magistrala vubec povoleny vjezd – proste SPMV

B0risek

Aha, tak to je ovšem zajímavý styl logiky. Takže pokud je v centru města na chodnících narváno a pohyb osob je značně omezen, tak začnu všem vysvětlovat, že tam nemají co dělat, protože mi blokují cestu a chodník je od chození a ne od tlačení se? Případně zakážeme vstup turistům, protože ti tam být nemusí a tím pádem bude více prostoru pro místní?

Leinad

Až ti samí chodci budou tvrdit, že chodník je na chození a ne mačkání se, tak ano, ať chodí.
Mimochodem v případě kolony aut by často neuškodilo použití menších vozů (často obsazenost a naložení neodpovídají vnějším rozměrům)

Kleist

Oni ju neblokují oni ju využívají, jak může být někdo tak hloupí ?

Michal Bartoníček

Se svou mizernou češtinou vyčítáte někomu hloupost? 😀

Jirik

Coze? Jakejch polich tvl?

Osamělý Vlk

Sorry, že jsem to dal k Vám, přehmátl jsem se. Vzhledem k tomu, že nemám účet, tak to editovat nejde.

Michal Bartoníček

Stane se.

Roman Soudný

A on tam snad někdo zastaví, vystoupí, zamkne a odejde? Ne, takže to není parkoviště. Všichni trpělivě čekají až se uvolní cesta oni budou moci pokračovat. Nic neblokují, protože jsou zastaveni přesně podle zákona.

Zvol

Ano, na magistrále zastaví, vystoupí, zamkne a odejde, na chodníku. Že to není to podle zákona a blokuje při tom chodce, na to se tradičně zapomene.

Kleist

To je zvláštní že jich moc nevídám toto dělat

Michal Bartoníček

Na parkovišti nutně nemusíte vystupovat z auta a odejít. Takže ano, magistrála svou povahou je parkoviště.
Zastavili se sami, je jich prostě hodně, což vy nevidíte a nechcete vidět.

Karel Mio

Parkoviste ani parkovani neni b ZPPK definovano, takze se podivejte na stani x zastaveni x szastaveni vozidla. KDyz uz chcete hloupe slovickarit, tak to aspon delejte poradne.

Michal Bartoníček

Že není definováno, neznamená, že to tak reálně není. 😉 Stačí si vzpomenout, jak se obešlo nařízení o parkování tím, že parkoviště není parkoviště, ale odstavná plocha.
Když už chcete dělat chytrého, tak aspoň pořádně.

Kleist

Jen planá argumentace nesmysli

Michal Bartoníček

Nějak vám přestávám rozumět. Hlavně kvůli těm hrubkám.

Kleist

Proto ju zužíme aby na ni stálo ještě víc aut ?

Michal Bartoníček

Dopravní indukce funguje i opačným směrem. A Braessův paradox platí i zde. 😉

Jaaa

O účelu použití komunikace nemá co kdo rozhodovat, ani vy, ani soud. To je dáno Ústavou.

Nebo budeme rozlišovat řidiče na ty, co jedou do práce a co zrovna řídí jen pro zábavu?

Modré zábradlí

Který článek ústavy to konkrétně řeší?

Tomas

fakt je v ustave popsano vyuziti silnic prvni tridy?

Honza V.

I kdyby, místní komunikace by se to stejně netýkalo. Ale nějaká judikatura ohledně rozlišení obecného a zvláštního užívání jistě existuje.

Caracas

Prosím, jakým článkem ústavy je vymezen účel užívání komunikace? Ten je vymezen kolaudačním výmětem.

Caracas

Kolaudačním výměrem

Kleist

Ústavy ne, ale zákon o pozemních komunikacích

adamgolias

jenomže váš výklad je špatný . ulice a to jakákoli neni primárně určena pro jizdu autem . ulice je verejny prostor urceny vsem.

Tomas

část ulice (ta, co je silnicí) je určena primárně pro jízdu autem.

oproti tomu např. chodník je určen pro chůzi.

to není tak těžké pochopit.

Kleist

Možná tak chodník

Kleist

Auta jí neblokují, oni po ní jedou. By bylo pro příště dobrý použít hlavu.

Osamělý Vlk

Běžně. Někdy i musíte vystoupit v polích, protože auta zablokovala dopravu. Moje realita z minulého týdne. Nikdy by mne nenapadlo, že využiju zastávku Klecany, Zdibsko.

okoloběžící

Víte, co je tohle 🎻? To jsou nejmenší housle na světě a hrají jenom pro vás.

Michal Bartoníček

Nejedou, nýbrž stojí. Bylo by pro příště dobré ověřit si reálný stav věci. 👎

Kleist

Děkuji za další nesmysl 😀

Michal Bartoníček

Jestli realitu považujete za nesmysl, tak jsem rád, že se neznáme. 😀

Ondra

Ať si ji blokují ale ne celou. Nechal bych jim dva pruhy, zbyly pruh pro IZS+cyklo. Takhle to funguje v jiných městech v pohodě.

Kleist

Proč cyklisté? Co by jako dělali na magistrále ?

medical_examiner

Asi by po ní, rozněžnění utopiemi severských států jezdili.
Minimálně ve snech…

Orange pilled

Právě Vy jako někdo, kdo chce jezdit po městě autem, by měl chtít, aby město podporovalo alternativní způsoby dopravy, jako je kolo. Každý cyklista znamená o auto na silnici méně. Jízda autem po meste je rychlá, pouze pokud většina lidí autem nejede.

adamgolias

je to silnice ? je . tak proc na ni nesmeji cyklisti? vy to mate nejake prehazene v te vasi lebce

Kleist

Dálnice je taky silnice a cyklisti po ni nejezdí ty mozečku. MO v brně je silnice první třídy a taky je tam zákaz

Martas

Dokud bude mít magistrálu ve správě TSK, bude stav ostudný vždy. Doporučuji si projet hlavní autobusové tahy, v jakém stavu jsou v Praze silnice, po kterých jede autobus co minutu a potom si DPP jde a pravděpodobně co měsíc vyúčuje v lepším případě nové tlumiče, nebo v horším poloosu a kolo co autobus. Jinak co se týče exotů a i těch dalších, tak tam je to jasný sponzoring někoho, kdo chce Evropu štvát , nebo klidně ropných společností, protože to má na lidskou psychiku přesně opačný účel. Navíc jak už jsem tu psal, u některých aut (vč. mého) jedete 30… Číst vice »

Pražec

Když jedu 30 na dvojku, tak to logicky žere víc než když jedu 50 na trojku.
Zároveň to ale žere o dost míň, než když poskakuju na jedničku ve štrúdlu.

adamgolias

vy jezdite 30 na dvojku? zkuste pokracovaci kurzy autoskoly

Kleist

Ano jezdím.

Pražec

Jinak řečeno:
„laboratorní“ podmínky, kdy je auto na silnici samo, jasně hovoří ve prospěch padesátky.
Dokonce se to může stát i v reálném provozu – pokud budeme měřit jednu konkrétní jízdu.
Teprv když sečteme, kolik toho spálí všechna auta ve městě za den, tak se objeví celkový vliv takového opatření.

Kleist

Co je na ni ostudného ? Takové ulice v centru měst jsou zcela běžné.

Michal Bartoníček

Ale kdeže? 😀

Kleist

Vídeň, Berlín. Doslova všude, jen se to nejmenuje magistrála.

Michal Bartoníček

To fakt ne. 🤣

adamgolias

vy chcete říct že v berlíně je ulice široká 30 metrú obestavena petipatrovými bytovými domy a protranzituje ji denne 90000aut?
ktera to je? vy mate velmi omezeny prehled

Kleist

Například z Paříže. Pokud si budete trvat na berlinu najdu i tam.
https://maps.app.goo.gl/imUtXuy7bh89SbXC9

Michal Bartoníček

Tohle je bulvár s přechody, žádná magistrála, která se podobá té obludnosti v centru Prahy. Zkuste najít něco lepšího.

adamgolias

hanoi , rio de janeiro, nebo caracass . jedna vetsi řiť než druhá

Kleist
Kleist
Komi

Aha… Takže podle vás je ta Magistrála zcela v pohodě, jo? Sorry, ale já jako chodec se chci v pohodě dostat z jedné strany Prahy na druhou bez nějakého omezení v rámci čekání XX sekund na semaforu. Semaforu, který svítí jen pár vteřin a to jen proto, aby opět mohly ten nesmyslný velký počet aut zase jet. Tohle je na centrum zcela, ale zcela mimo. Kdyby ta silnice byla v tunelu, nebo někde, kde nepřekáží, tak bych proti tomu nic neměl. Ale takhle? Ne… Ihned to omezit průjezd a hotovo. Však ti lidi si najdou tu cestu jinudy, snad jiným… Číst vice »

mimochodem

Ano, jako chodec take nerad cekam na semaforech a proto velmi kvituji, je-li v dane lokalite k dispozici nejaky podchod ci nadchod. Kez by jich po Praze bylo vice!

Kleist

Já bych ji taky radši vyděl v tunelu. Jinak přechody pro chodce už na hodně místech dostala takže nevidím problém. U hlavního nádraží je to diskutabilní.

adamgolias

jo ,,vyděl,, . hmm tak to už vaše plkání začínám chápat.

Kleist

Ano viděl bych ji radši v tunelu ??

Dachs

No jo. Ale co? Jelikož víme, že vyloženě tranzit je jen 5 %, máme až nečekané číslo, kolik tam činí vnitroměstské jízdy a pokud nevnitro, jsou to cesty do Prahy s cílem v ní. Céčko moc lidí navíc už nepojme, s regulacemi (schválnostmi, omezeními „ve jménu dobra“) byste v tuto chvíli položil metro a ze silniční infrastruktury Strahovský tunel nebo celou uliční síť na východě zajišťující vazby jih-sever. Razantnější zásah si budeme moci dovolit minimálně až s celým Déčkem (dotaženým do centra, tj. Nám. Rep.) a až se trochu promění myšlení, že do centra je to vážně lepší MHD. Prvními… Číst vice »

adamgolias

co to je tranzit? jízda z pankráce do holešovic? a to je 5% ? to bych rád znal zdroj dat.

noerf

Jestli členové poslední generace jsou poslední generaci zakomplexovaných jedinců, která zavidi automobily, tak to vidím s budoucností pozitivně.

Michal Bartoníček

Proč si pořád někdo myslí, že jde o závist?

Roman Soudný

A co jiného to je? Když křičím: “tohle nemá být pro ně ale pro mě, dejte mi to” a “zpomalte je, protože já tak rychlý nejsem” tak to je obyčejná závist.

mlokXCM

Znamená to tedy, že vy když proti něčemu protestujete, tak to děláte proto, že závidíte?

Michal Bartoníček

Ne, závist to opravdu není. Je to stejné, jako když někdo kouří na zastávce MHD. Taky mám kuřákovi závidět, že si ničí zdraví? Ne, nechci, aby ničil moje, když už tam teda stojím.
Pokud vím, tak kouří menšina. Proč se teda má většina (já) přizpůsobovat menšině (kuřák) na veřejném prostoru? Proč mám trpět jeho kouření? Proč mám trpět hluk, smrad a prach z aut? Chodím po chodníku a nemám jinou možnost kudy jít.

Roman Soudný

Argumentace a analogie vám moc nejdou. Pokud někdo kouří na zastávce tak vám něco bere. Vy si nenárokujte nic co už byste předtím neměl. Je to asi jako kdyby vám soused chodil za ženou.

Michal Bartoníček

Nikoliv, analogie je zcela přesná. Že vy jí nerozumíte, žádný rozumný argument nemáte, nemáte jak lépe odpovědět a raději se vymluvíte na to, že je špatná, je váš problém.

adamgolias

tak tohle jste nezvládl. 😁

Jirik

Trpet to nemusis, muzes se treba postavit na hlavu😀

martin749

Takže když parkující automobilisté blokují chodníky a jetšě křičí dejte nám ještě více místa na úkor ostatních, tak je to obyčejná závist.
Nebo když brečí, že VHD může vedle nich ve vyhrazeném pruhu jet, zatímco oni musí chudáci stát v koloně, tak je to také závist?

adamgolias

ale oni křičí nesmrďte tu , nepřekážejte , nezpůsobujte otřesy domu, nerozbijejte komunikace, . zkuste poslouchat a číst. ne jen žvanit u piva

Kleist

Proč by nešlo ? Tady ti lidi chtějí aby se zrušili auta, o nic víc jim nejde.

Kleist

A taky letadla, továrny, prostě všechno.

noerf

Taky by mohli protestovat proti dotacím. To mě dráždí mnohem více než provoz na komunikaci k tomu určenému.

Karel

Jaké dotace máte na mysli? Na školy na veřejnou dopravu, do výstavby silnic? Jenže nez nich to nejde.

Michal Bartoníček

Dotace na dálnice nebo parkovací domy? No tak se milí řidiči složte a postavte si je. 🙂 Bez dotací to určitě zvládnete.

Kleist

Na mhd a všechny ty vaše zelené projekty 😘

Michal Bartoníček

Ovšem, MHD je potřeba. Měl byste líbat nohy každému, kdo nejede autem, ale přepravuje se jinak. Jen proto, aby ignorant jako vy mohl sednout do plechovky a načechrat si ego

Orange pilled

Bez MHD byste se autem nikam nedostal, pac by bylo vsechno ucpane auty.

adamgolias

mhd je zeleny projekt jo? az polovina lidi z mhd pojede autem , nejspis se nedostanete ani na dalnicni privadec . pokud tedy nebydlite pod dalnicnim mostem

Michal Bartoníček

Dotace na dálnice nebo parkovací domy? No tak se milí řidiči složte a postavte si je. 🙂 Bez dotací to určitě zvládnete.

Radek

Máte na mysli dotace parkování v modrých zónách? Souhlasím, proto jsem pro tržní parkování.

Tomas

ou je, uz je to tady … ach ta zavist 🙂

Radek

Ou je, další socialista co nevěří trhu a čeká s nataženou rukou, že za něj veřejný sektor vše vyřeší. Jak říká Václav Klaus, žijeme v nárokové době.

Tomas

kdyz jste tak moc za trzni parkovani, tak budete uplne stejne i pro ciste trzni MHD?

Radek

Tbh jo. Navíc tržní mechanismy v parkování by byly win win pro všechny. Trh by se pročistil, zmizely by auta která nejsou tolik potřebná a každý kdo by potřeboval zaparkovat by za adekvátní cenu našel místo. Celý systém by byl mnohem efektivnější a ve výsledku by pravděpodobně i ta MHD byla cenově konkurenceschopnější. Nemluvě o cyklo, taxi, sharingu chůzi.

Tomas

aha 🙂 takze jen blaznivy idealista, byvaly volic svobodnych, ktery vubec nedovede domyslet dopad svych blaznivych napadu 😉

Radek

Škatulkujte si sám sebe. Tržní parkování je zkrátka jediné spravedlivé a efektivní řešení, koneckonců žijeme v kapitalismu a zvonili jsme proto klíčema. Žádný oběd není zadarmo. Jinak tohle není samozřejmě moje myšlenka, něco podobného říká i třeba pravicový ekonom a člen NERVu Aleš Rod, nevím jestli toho byste taky označil za bláznivého idealistu. https://www.e15.cz/nazory-a-analyzy/parkovani-neni-narok-ale-ryze-ekonomicky-statek-ktery-musi-byt-radne-zpoplatnen-1396784

Michal Bartoníček

Volič Svobodných? Máte vždycky takhle mizerný odhad nebo je to výjimka? 👎

Kleist

A už je to tady coming out ekoteroristy 😀

Radek

Zkuste mi raději přednést nějaký argument proti tržnímu parkování a proč by zrovna parkování nemělo fungovat na principu nabídky – poptávky, tak jako všude jinde v kapitalismu. Nebo si o vás budu opravdu muset myslet, že jste socialista.

Tomas

klidne at tak funguje. ale jen za předpokladu, ze stejne bude fungovat i mhd.

pokud se bude dotovat mhd, je naprosto v poradku, ze se bude dotovat i parkovani

nicmene, domyslel jste uz konecne nasledky techto fantasknich planu?

Radek

Privatizovali jsme celý trh nemovitostí a privatizovat parkování vám přijde jako fantaskní plán? Jinak MHD v Praze je teď dotované cca z 60%, parkování v modrých zónách tak z 95% (při tržní ceně 20000/rok, což si myslím že bude spíše spodní hranice, ale kdo ví). Jinak některé důsledky asi domyslet dokážu, pravděpodobně mi spousta z nich uniká, ale to asi není důvod se tou myšlenkou nezabývat obzvlášť v momentě kdy ten současný systém parkování je zjevně naprosto nefunkční.

Tomas

zajimalo by me, jak jste k tem nesmyslnym 60% prisel. umyslne lzete? nebo jen vubec neznate ani zakladni fakta?

v roce 2022 prazsky dopravni podnik vybral na jizdnem 3,5 miliardy. Dotace od Prahy pak cinila vice jak 16 miliard.

jinymi slovy – dotace cini nejakych 80%.

kolik asi tak myslite, ze by jezdilo lidi MHD, pokud by se jizdne zvedlo na cca 4-5 nasobek? 😀

uz toho fakt nechte. jste opravdu legracni.

Radek

To máte čísla za rok 2022, proto se taky letos zdražilo, nové roční kupón stojí 7800 z původních 3650 (tam bylo těch 80% co uvádíte). Je třeba pracovat s aktuálnímI čísly.

Legrační je akorát to, že jste mi nedal jediný argument, proč by parkování nemělo být tržní.

Tomas

vy jste sfetovany?

v praze se zadny rocni kupon letos nezdrazil.

takze ano, mel byste opravdu pracovat s aktualnimi cisly. a ne s nejakymi, co jste si vybajil.

ad parkovani – nic proti parkovani za trzni cenu nemam. za predpokladu, ze za trzni cenu bude i mhd.

proc by mela byt jedna skupina zvyhodnena oproti jine? to je prece proti zakladum trhu, kterym se tu rad ohanite.

Radek

My bad, špatně jsem se podíval. Omlouvám se za zavádějící informaci. Pravděpodobně se teprve bude zdražovat. Takže nikoli z 60% ale jak správně uvádíte tak z 80%.
Jste teda pro, aby se i všem ostatním typům dopravy vyplácela dotace? Protože proc by mela byt jedna skupina zvyhodnena oproti jine? to je prece proti zakladum trhu. Budeme teda vyplácet desítky tisíc ročně chodcům, cyklistům nebo třeba i všem řidičům, kteří si platí vlastní parkování?

Gwann

MHD je nezbytná, aby doprava ve městě zcela nezkolabovala. nebo chcete i mýto ve městě?

Kleist

Ne děkuji nechci ani jedno 😂 protože to není potŕeba.

Gwann

MHD je podmínkou nezbytnou k (nejn dopravnímu) fungování velkého města. dotované parkování potřebné není. prostě to auto buď ustájíte za svoje nebo nebudete mít. sorry jako.

Radek

To je vlastně pravda, že získat dotaci od města na MHD může úplně každý, kdežto získat dotaci na parkování může jen ten, kdo vlastní auto.

Radek

Jinak ještě teda jaký je z vašeho pohledu argument proč nemít tržní parkování? A pokud teda dáváme peníze řidičům a cestujícím MHD a chceme tyto dotace zachovat, neměli bychom platit i chodcům a cyklistům?

Tomas

prominte, ale vy jste bud ozraly nebo zfetovany. zijete v nejake paralelni realite, kde se zdrazily kupony v praze, takze. epredpokladam, ze byste byl schopen vubec reflektovat realitu v jakekoli jine diskusi.

ztrata casu.

Radek

Viz výše, špatně jsem se podíval a za svou chybu se omluvil. Nicméně žádný argument proti trhu jsem od Vás za celou dobu nedostal.

Tomas

a cetl jste vubec, co jsem psal?

Tomas

a cetl jste vubec, co jsem psal?

Radek

Četl a neodpověděl jste mi. Budeme teda dotovat i všechny ostatní? Teda ty kdo nepoužívají MHD a neparkují na veřejném? Jinak by to přece bylo jak říkáte nefér. V modrých zónách má Praha cca 170000 míst a chodci udělají cca 1/3 dopravní práce. Neměli bychom jim tedy dle vaší logiky platit, stejně jako třeba cyklistům nebo řidičům, co si své stání zaplatili/postavii/koupili/platí?

Tomas

vy to v hlave nemate tak uplne v poradku, ze?

proc bychom chodcum meli neco platit? vzdyt vy prece chcete trh a zadne dotace. chodnik taky nebyl zadarmo. a semafory. a podchody. a nadchidy

a tem, co si ji postavili sami- proc bychom jim neco meli platit?

ty vase nesmysly – takhle to vypada, kdyz se trhem zacne ohanet nekdo, kdo vubec netusi, co to je.

Radek

Naopak, já vám chtěl jen ukázat nesmyslnost té vaší logiky, že dotovat parkování je v pořádku, protože přece dotujeme i MHD. A co se týče chodníků, pletete jablka s hruškama. Celou dobu se nebavíme o infrastruktuře (ani silnice ani troleje), ale o soukromých statcích (ano, parkování je soukromý statek – viz článek ekonoma výše). A opravdu urážejte si maximálně sebe, já se k vám celou dobu chovám slušně. Z nás dvou jsem to já, kdo chce tržní prostředí.

Tomas

no, mate zajimave predstavy o trhu. vzdyt prave vy trzni prostredi od pocatku popirate. a volate po “trznosti” jen tam, kde se vam momentalne libi v ramci vasi anti-auto retoriky.

Radek

Nevím, asi se prostě nechápeme. Já narážel na vaši argumentaci, že je přeci v pořádku dotovat parkování, protože dotujeme MHD (váš výrok). Pouze jsem to uplatnil na všechny typy dopravy, aby byla vidět ta absurdita (vy říkáte férovost). Asi nedává smysl dál pokračovat. Stejně budete dál stát s nataženou rukou a odmítat trh i vlastní zodpovědnost a požadovat od veřejného sektoru aby za vás platil vaše soukromé nároky. Byť by tohle mohl mnohem efektivněji řešit trh.

Tomas

😀 milej zlatej, vy jste tak naprosto mimo, jak to jenom jde. me jen fascinuje, ze tu volate po trhu, a v tech samych prispevcich o par radku niz popirate sam sebe , a trh odmitate. to je tak roztomile chucpe 🙂 me je uplne jedno, za kolik v praze bude parkovani (rezident nejsem a kdyz uz jedu do prahy autem, tak uz davno trzni parkovani platim). jen me (a to si nemuzu pomoct) bavi ty neskutecny hlasky o trhu 🙂 bohuzel jste jako ekoaktivisti, kteri chteji za pet let kompletne odstavit veskery prumysl, auta, a vubec vsechno. vubec nechapete… Číst vice »

Radek

Já pouze důsledně uplatňuji vaši logiku. A ano, souhlasím, je nesmyslná. Jestli ovšem nejste schopen pochopit jednoduchou aplikaci vašeho výroku, tak opravdu nemá smysl v diskuzi pokračovat a já vám děkuji za váš čas. Mou jedinou hláškou o trhu je, pojďme zavést tržní parkování, protože to je nejefektivnější způsob jak zaručit stání každému, kdo potřebuje. Jestli Vám to přijde chucpe, tak byste se měl dovzdělat nebo jít volit komunisty. Jak vzniká na trhu nedostatek? Při něm poptávané množství převyšuje nabízené množství. Nedostatek vzniká, když je cena nižší než rovnovážná cena. Nedostatek vyvolává na trhu takové jevy, jako jsou fronty nebo… Číst vice »

Tomas

🙈

Michal Bartoníček

Píše někdo, kdo je sám mimo. Jste opravdu vtipný. 😀

adamgolias

proč bychom meli chodcum neco platit- vase veta . a proc bychom meli neco platit autistum?

Kleist

To mluvíš o sobě?

adamgolias

to je dobrej napad.

Michal Bartoníček

Máte trochu zmatek v tom, že MHD je služba městu, která je nenahraditelná. Parkování není nároková služba. Zařiďte se podle toho.

Tomas

a MHD snad narokova sluzba je?

Michal Bartoníček

Samozřejmě.

Kleist

Odkdy je mhd nenahraditetelna a narokovaná??

Michal Bartoníček

Od té doby, co existuje. 😉

Gwann

MHD je veřejná služba. parkování veřejná služba není.

proto dotace MHD je oprávněná, dotace parkování není.

Kleist

Rozhodl zástupce strany KSČ

adamgolias

mhd je pro vsechny . vase auto je jen pro vas .tak si platte za pouzi vani . tedy i za zabor mista. nebo si kupte vlastnich 10 metru ctverecnich a tam si zadarmo parkujte

Kleist

Proč by mjd mělo být pro všechny a parkování ne? To rozhodla zelená KSČ?

Radek

Protože abyste mohl využít parkování, tak potřebujete mít auto. Ten prostor není pro všechny občany, vy jej nemůžete libovolně využít jak potřebujete (například na něm uskladnit cokoli jiného než auto), je určen je pro tu část populace co má auto.

Michal Bartoníček

Gratuluju k vašemu coming outu. 🙂

Kleist

Automobilisty ?

adamgolias

osla

medical_examiner

Nebo by mohl do vymezeného pásma obsluhovaného MHD pouze ten, kdo by tam měl parkovací místo.

Kleist

Jo a vězd by blokovali vaší kolegové přilepení k zemi 😀

adamgolias

mhd nikde neprekazi . to jen odstaveny plech je vsude. koupis si auto? kup si i garaz. nebo budeme resit i parkovani bez poplatku pro vrtulnik , pro kone a pro lode? ne . kazdy je povinnen se postarat o svuj majetek.

Kleist

A úplně zastavíme ekonomiku státu 😀

Radek

Ekonomika státu je odvislá od toho, jestli části společnosti budeme dotovat parkování. Co se tady všechno člověk nedozví.

Michal Bartoníček

Ano, závist ze strany plechovkářů, že se jiní mohou pohybovat bez potřeby auta.

Kleist

Děkuji nezávidím, radši si pustím hudbu v autě, zatopím si a zajedu tam kam potřebuji já a né celý autobus.

Michal Bartoníček

No jo, cestovat autobusem se musí umět. Když jedete z Florence do Malešic, tak to nesmíte brát přes Nebušice. 😀
Topení? Teď? 😀 Jinak – do spousty míst se autem nedostanete. 😉

martin749

Tak nezáviďte, že někdo je nezávislý na autě a má dokonce na jízdenku.

Kleist

Děkuji nezávidím, radši si pustím hudbu v autě, zatopím si a zajedu tam kam potřebuji já a né celý autobus.

Kleist

Na mhd a všechny ty vaše zelené projekty 😘

Radek

…včetně dotování parkování.

mimochodem

Parkovani v zonach dle mne dotovano neni, velmi hruby odhad i ve srovnani s parkovanim u soukromnika jsem jiz delal o par clanku vedle.
Ba dokonce jsou lokality, kde je parkovani u soukromnika levnejsi, nez na mestskem.
To je ten soukromnik jako hloupej, ze nedoji vic, nez muze? Nebo to mesto proste prepalilo a soukromnik tak konkuruje nizsi cenou, protoze mu to i tak velmi slusne vynasi?

Otazky, same otazky.

mimochodem

Oprava/doplneni. To, o co muze byt „dotovano“ parkovani rezidentu v modrych, je hrubo neadekvatne podojeno z kratkodobeho stani (modre/fialove). Ten system jako celek rozhodne neni prodelecnej. Proc by to taky MC delaly? Hele, zavedte si zony, u nas je mame, jejich zajisteni a srandy kolem stoji ranec penez, nevydelame si tim ani na chleba a jeste musime nabrat uredniky na ODSC, na ktery uz nemame kapacity v budgetu… (nerekl nikdy nikdo). Apropo, ocekavat od zavedeni „trzniho parkovani“ nezbytne nutne zvyseni cen, mi rovnez prijde jako predpoklad zcela mylny, nakolik ty trzni ceny jsou zname uz v soucasnosti a v nekterych… Číst vice »

Radek

Ukažte mi soukromého investora, který vás na svém pozemku nechá parkovat za 200 Kč/rok (brno) nebo 1200 Kč/rok (praha). Když si v Brně chcete ten stejná veřejný prostor pronajmout na cokoli jiného, tak to stojí 10 Kč/m2/den, tj. na 12,5 m2=45 625 Kč/stání/rok. Takže pokud ten stejný kus prostoru město pronajímá na modrou zónu za 0,4% tak ano, považoval bych to za dotování. Pokud Vám to naopak přijde drahé a máte za to, že tržně by to bylo levnější, tak tím tuplem zaveďme tržní parkování a budou všichni spokojeni.

P73

> Proc by to taky MC delaly?

Politické body pro své rezidenty.
Oni mají totiž „právo“ parkovat u baráku, narozdíl od studentů a slováků, to je oblíbený pattern tady v Brně.

Radek

Pro představu ještě přikládám odkaz, za kolik v Brně pronajímá své stání Vienna Invest. Pohybuje se to s vyjímkou Komárova (spíše již periferie), mezi 18000 – 24000 Kč/rok. https://parkovanivbrne.com/cenik/

A co se týče soukromých krátkodobých nájmu v Brně – to se pohybuje od těch 40 Kč/hod nahoru. Nadruhou stranu máte jistotu, že tam vždycky spolehlivě zaparkujete.

Gwann

který soukromník vám umožní parkovat za litr na rok?

Kleist

Myslíte ty na cyklostezky, zelené projekty a MHD ? 😀

Jan T.

Rušit auta nepotřebují, zákazy nepropagují, jen je chtějí omezit, v jejich případě rychlostí.

Kleist

Proč? Aby víc produkovala co2?

Michal Bartoníček

To si špatně vysvětlujete. Auta nikdo rušit nechce, chce pouze minimalizovat jejich množství. Ne na nulu, ale na nižší číslo, než je teď. To je vše.

Kleist

To vám tak věřím 😀 vždycky se najde někdo kdo chce víc a víc omezit.

medical_examiner

No to je v pořádku. Kdyby to bylo naráz, byla by to změna příliš náhlá, ale „salámově“ to bude výrazně snesitelnější.

Kleist

Děkuji že jste e mi přiznal že jediný cíl je jen škodít a omezovat.

Michal Bartoníček

To plechovkáři už pár desítek let dělají.

Michal Bartoníček

Když soudíte podle sebe, pak ano. 🙂

Kleist

Nějak nechápu?

Michal Bartoníček

S tím jsem počítal. 🙂

medical_examiner

Nebo alespoň aby jim nesmrděly v centru pod nos.
To že někteří mají úroveň vyjadřování slovenského politika, je věc druhá.

adamgolias

umíte číst? uši slouží? tak ještě hlavu bych tipoval , tam může být váš problém

adamgolias

protože bezohlednost a vlastní pohodlí jim neumožňuje zkusit chápat jiný pohled na svět.

Jan T.

Auta ve městě s fungující MHD opravdu není proč závidět. To si můžou myslet akorát ti, kteří stále žijí v době, že jejich auto je nějaký status symbol.

Michal Bartoníček

Někteří řidiči, i s tou nejhorší plečkou, dávají prostě všem najevo, že na to auto mají. S takovou mentalitou se nikam neposuneme.

Jaaa

Někteří holt zastydli v devadesátkách a považují auto za status symbol.

Zuřivě si ho brání, protože na nic lepšího se nezmohou.

Myslí si, že s autem aspoň něco dokázali. 😉

Kleist

Já ho považuji pouze za nejpohodlnější dopravní prostředek.

medical_examiner

Jenže na vesnici, kde vlak třeba vůbec není a autobus jezdí jen v X, a to 2x denně…

Michal Bartoníček

Co je na něm pohodlného? 😀

Kleist

Topí se vněm, v létě klimatizuje. Jede kam chci já. Můžu si v něm odložit věci.

Michal Bartoníček

Když nastoupím do správné tramvaje, tak taky jede, kam chci. 🙂
I v tramvaji se topí a klimatizuje. A můžu si v ní odložit i věci. 🙂

Kleist

Jakože si musejí koupit dražší auto?

Michal Bartoníček

Ne. Že mají něco, co si můžu pořídit pětkrát. Ale nemám chuť utrácet za takové zbytečnosti. 😉

Kleist

Spíš nejlepší dopravní prostředek na krátké a středně dlouhé vzdálenosti. (Dlouhé jsou na letadlo)

Michal Bartoníček

Nejlepší? Ani náhodou. 😀

Kleist

Spíš je to nejpohodlnější dopravní prostředek (po vrtulníku 😀)

mimochodem

Svata prostoto. Jasne, protoze mimo to mesto s dobre fungujici MHD faaaakt nikdo nikdy nejezdi. A uz vubec nikdo nema familii treba v lokalitach, kde ma VHD jizdni rad jak noty na buben.
Pro radu, ba troufam si rici, ze i vetsinu motoristu plati, ze vlastni vozidlo neni status symbol, nybrz nezbytnou nutnosti zasadne usnadnujici zivot.

Orange pilled

Jenomze problem aut je ten, ze jsou na obtiz vsem ostatnim, kteri v aute nesedi.

Kleist

Tak si do něj sedněte a nebudete mít co závidět. Jo a piknikovat se chodí do parku a ne do prostředí ulice.

Michal Bartoníček

Mám rodinu v místě, kde autobus jezdí 3x za den. Naše rodina se tam dostane i bez auta. Zato ti, co tam bydlí, myslím sousedy, nemají moc co do huby, ale mají 3 auta. 😄

Kleist

Když vás to baví a máte na to čas. Rodinu myslíte důchodce ? Nebo lidi co pracují v místě bydliště?

Michal Bartoníček

Pracujeme v místě bydliště. Přece nebudu dojíždět. 😀 Proč bych to měl dělat?

Gwann

jasně a když už to auto mám, tak budu jezdit z chodova do karlína autem.

Jan Sova

hlavní aktivista nezávidí, on auto má… To je bijec, co….