Maďarské dráhy poprvé představily nové vagóny s prémiovou třídou 1+
Nový vůz ARmz. Foto: MÁV - Start
Dopravce nové vozy označuje jako začátek další éry maďarské dálkové dopravy.
Dopravce nové vozy označuje jako začátek další éry maďarské dálkové dopravy.
Má někdo info zda bude v budoucnu jezdit i u nás na EC Hungarii?
Kupé je psychická porucha
U nás by tyhle vozy doúpravci těžce prodělávaly .Tady jezdí prázdná i normální 1. A to i když 2. je totálně přecpaná! Jedničkou jezdí jen snobi,podnikateléa cizinci. Případně ti,kterým to platí zaměstnavatel. A ty tu 1. prostě nezaplněj.
To si nemyslím, že by 1 třída jezdila prázdná. Stačí se podívat na obsazenost railjetu v bussines class(1+třída). Ta jezdí celkem pravidelně obsazená. Věřím, že si tento vůz rozhodně najde své zákazníky.
A proto má LE čtvrtky, pátky a neděle vyprodané premium leckdy týdny dopředu 🙂 Ono to třeba bude i kvalitou té 1. třídy a propagací.
Tak za mne je odpovídající jednička ta s tím kupé. To otevřené je vhodné tak pro druhou třídu, ale alespoň sedadla lícují s okny. Jinak obecně ty podélné police na zavazadla jsou nevhodné, jsou nepraktické a nadále schází u sedadel stále věšáky na oblečení. To prostě má být u každého sedadla a minimální nějaké oddělení cestujícího od uličky, tedy aspoň minimální nějaká příčka.
Nevíte náhodou, kdo ty vozy vyrábí? Na Síemens to nevypadá
Bombardier v Maďarsku. 🙂
Pěkně, ale nemá to spouštěcí okna a určitě to má WiFi, takže by to u mnohých místních expertů na tomto webu neuspělo : – D
Myslím, že dopravce MÁV rozhodující je zájem PLATÍCÍCH cestujících.
Počet „Like/Dislike“ od lidí žijících stovky kilometrů daleko, není příliš důležitý pro dopravce s těmito vagony
Začátek další éry maďarské dálkové dopravy by bylo, kdyby měl MÁV konečně restaurační vůz a služby v něm odpovídající 21. století a ne 90kám. Přitom maďarská kuchyně má tolik co nabídnout.
Chutná vám halaszlé? 😀. Pörkölt ?
Pěkné…
K čemu je to bílé pod opěrkou mezi sedačkami v kupé? To je něco jako vyklápěcí stoleček? Nebo je to svislé bílé je prostě podpěra pevné loketní opěrky?
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/202101/DSC_0097-kopie.jpg
Možná to jen brání tomu, aby prostorově výraznější spolusedící „přetékal“ na vedlejší sedačky. 🙂
Nezrušili Maďaři před pár lety obyčejnou první třídu v rychlících?
Je vidět jak všichni „opisují“ od Leo Express a od RegioJetu…
MÁV-START to vymyslel až po vstupu RegioJetu na trasu na jedinou výdělečnou trasu Wien-Budapest a začalo to být znát na tržbách …
-do té doby by to tam nikoho ani nenapadlo!
ÖBB, jejichž railjety do Maďarska zajíždí, mají Business třídu už pěkných pár let.
Business class není First class
Narozdíl od letadel je Business class v railjetech (a dříve i dalších vozech) lepší než First a zhruba odpovídá slovenskému a maďarskému označení 1+.
Jak to vlastně dopadlo s 1+ třídou na Slovensku? Existuje ještě? Na kterých jezdí vlacích?
Ano, ještě jezdí na Rychlicich Bratislava Košice ale jen ve 2 vybraných vlacích.
Vašek byl zase chytrej….
Bertíku, stačí se trošku zamyslet – OBB není konkurence – to je kvalitativně a cenově uplně jinej level!! Ale RegioJet je cenově velká konkurence – a pokud na hlavní výdělečný trati jezdí někdo levnější než MÁV a má ještě k tomu lepší vagony a nesrovnatelně lepší služby – logicky se to odrazí velmi negativně na tržbách!!!
Nabídka MÁV i ÖeBB cestujícím je doplňována taky nabídkou dalšího dopravce GySEV/Raabbahn, který jezdí v regionu mezi Rakouskem a Maďarskem . A jezdí s technikou (např. Stadler Flirt), kterou neprovozuje ÖBB , popř. ani MÁV (viz dieselové vagony 5147)
https://hu.wikipedia.org/wiki/Gy%C5%91r%E2%80%93Sopron%E2%80%93Ebenfurti_Vas%C3%BAt
Nemá to ten Jančura koupený z Rakouska?Tam to jezdilo snad 20 let zpátky.No ale žlutý guru to je jiná!!co?
Dle vagonwebu firma RGJ má ve svém vlastnictví použité vagony od:
ÖBB
SBB
(plus od SNCB, ale ty jsou asi odstavené)
DB
… A pak nové/zánovní vagony z rumunské firmy ASTRA z toho je část odkoupených od italské firmy Arena Ways.
A jezdili s dieselovými vagony od půjčoven vlaků či jiných pronajímatelů (Desiro, Talent.—). Chtěl Stadler GTW po německém dopravci. A kupuje zbusu nové elektrické vagony od polské PESy.
Tj. myslím, že panu Jančurovi je víceméně lhostejný původ/dodavatel techniky. Zaměřuje se na co nejlepší poměr: cena/užitná hodnota.
No jasně.On vás odveze do Košic třeba v popelnici za 400.-A lidí mu odpustí i blechy v kupé!.Když je to tak levný.Kdybyste viděl to osazenstvo na nočním vlaku,tak do toho nikdy nevlezete.Ale mi Češi s spokojíme s málem.Žereme sračky z dovozu naserem si sem slavnou arrivu s vrakama v reichu tam by si ani neškrtly.Ale v protektorátu to stačí.A budem volit Babiše.Tak si to užijte!
Je na tobe co budeš dělat. Koho volit s kým jezdit. Máme demokracii
To máš pravdu.Ale demokracie je jak gumová hadice.Kdo je u koryta ,tak si ji přes média ohne jak chce.Bohužel ale nic lepšího nebylo vymyšleno.A ty Babišovi slevy jsou kur..dobrej ohejbák!
Garry … zkuste si přečíst znovu… Psal jste, že jde RGJ převzal zvyky z techniky (z vagonů) z Rakouska … A já Vám doplnil zdroje (dodavatele) techniky pro RGJ. Tj. že RGJ nakupuje techniku všude možně. Nejen v Rakousku
Lukačovičův Seznam danící na Kypru, parta kolem Slonkové a Kubíka ze Seznam Zprávy, jejichž web byl založen z peněz americké ambasády za dob Shapira, dále Křetínského stáj, mimochodem Babišova velkého odpůrce, v čele s Bleskem a Reflexem, no a nakonec Bakalovy hnojomety v čele s aktuálně a centrum, nelze nevzpomenout také na dvě Bakalou placené mluvící hlavy z dvtv…Já myslím, že každý bojovník svaté války proti Babišovi si své bojiště vybrat může. Jo, a zapomněl jsem na tento server…
Máme volný trh. Demokracie je něco jiného, volný trh je možný i v mocharcii, například.
oprava: monarchii
Volný trh? když si každý dopravce může falšovat data.pokud si zaplatím borce co mi virtuálně vyprodá vlak.Investuji 100000 a dostanu 300000 .Tak to je pohoda.Nesnasím dotace ať jdou kamkoliv.Leoexpress to jsou profici v podvodech.Kdo to platí? Každý z nás! Pracujících.Proč je Jančura furt vyprodanej?I v poledne v sobotu? Babišovy slevy jsou jeden velkej podvod.No ale podle vašich komentářů jste student.Takze Ok.
Dánsko, Švédsko, Norsko, Nizozemí, Británie… To jsou monarchie. Demokracie tam není? 😉
Přinejmenším v Dánsku a Norsku rozhodně není.
jel jsem nočním žlutým vlakem z matičky Prahy do Košic, osazenstvo odpovídalo tomu mezi kterými regiony jsme zrovna projížděli – a cena byla mnohem levnější – bylo to 10 EURO!!
No jestli jste přesvědčen že cena odpovídá za uvedené kilometry tak se nedivím že důchodci chtějí kilo šunky za dvacku.Az se se prodlužíme do krize tak budete čumět kolik opravdu co stojí.Duchodci a študáci stojí opravdu mimo realitu.Za 10 eur super.No ale jestli má bejt regiojet záruka kvality,tak to odpovídá nejlevnějším párkům.Kdo chce kam….
Já nejsem student – jel jsem za aktuálně nabízený plný tarif – objednáno online, placeno online. Důchodcům tu slevu přeju alespoň si užijou výlety, dokud se jim ještě dobře chodí.. Moje máma šla vloni do důchodu a příjmově oproti jejímu platu velmi poklesla – dostává jenom 21000Kč…
Tolik peněz někdy nenabízí ani nastupující lékař …
Průměrný důchod v Česku v 1.Q 2020 činil pouhých 14.397 Kč. Pokud budete chtít po zaplacení nákladů na bydlení a léků přežít do dalšího měsíce, budete při dalších nezbytných výdajích také velmi citlivý na cenu.
Můžu se zeptat, proč uvažujete tak vysoké náklady na energie a fond oprav? Mluvím o bydlení ve vlastním.
Můžu se zeptat, proč uvažujete výhodnější variantu – bydlení ve vlastním?
Uvažoval jsem variantu nájemního bydlení. Když se byty privatizovaly, tak mnoho „starodůchodců“ nemělo vlastní prostředky na koupi bytu a banka hypotéku také každému nedá.
„Když se zima zeptá, co jsi dělal v létě“… No jo, chápu, že člověka může potkat životní neštěstí, nemoc atd.. Nicméně když si naprostá většina lidí nedokázala vydělat za celý život na zajištění vlastního bydlení, tak to asi nelze snadno vyřešit…
Současná drahota bydlení totiž nejvíc škodí mladým rodinám, které kvůli tomu mají míň dětí, než kolik by zvládli.
Tj. NEJLEVNĚJŠÍM řešením vymírání našeho národa je pomoct mladým, aby ke dvěma dětem si pořídili ještě jedno…
Psal jsem zejména o starodůchodcích. Pokud jste pracoval do roku 1990 a bral jste např. 3.600 Kčs, jak jste něco ušetřil, ale zatímco úspory ve spořitelně zůstaly v původní nominální hodnotě, ceny vyskočily ca. 10x. Když se zaváděly hypotéky jako nóvum, tak byl úrok 12%.
My Češi víme co je dobrý. Ano pořád se kouká na cenu, ale v boji o cestující do Ostravy to Jančura vyhrál kvalitou služeb v ojetých vozech, které byly lepší než co nabízely ČD.
No nevím.Poslední dobou podle komentářů na fb docela prohrává.Jenom nechápu jak vubec může fungovat.Na nové vozy si nikdy nevydělá.Češi by chtěli švýcarskou kvalitu za suchý z nosu.Ale tak to nefunguje!.Bern- Curych cca 50 CHF.Opravdu nechci jezdit ve vracích dalších 30 let.
Tvl .. podle komentářů na fb
Ta lidská naivita je ohromující… Dělat si názor podle clickbaitového chování resp. dle botů…
To je stejné, jako když v 70. letech: „v rádiu říkali, že…“
Garry, ve svých vyjádřeních si odporujete. Jedním dechem tvrdíte:
– „Ale mi Češi s spokojíme s málem“
– „Češi by chtěli švýcarskou kvalitu za suchý z nosu“
Garry, rád bych vás uvedl do reality:
Češi zpravidla berou přibližně 2,5 – 3x méně, než Němci, nebo Rakušané, proto mohou objektivně být na cenu citliví.
Přes 60 % zaměstnanců nikdy nedosáhne na průměrnou mzdu (1.Q 2020 – 34.077 Kč brutto). Reálnější údaje poskytuje medián (polovina pod/ nad touto hodnotou), který v 1.Q 2020 činil pouhých 29.333 Kč brutto.
Rozdíl mezi Prahou a regiony 25 – 30%.
Pokud máte to štěstí, že se radikálně vymykáte z citovaných hodnot, můžete si gratulovat a můžete si tedy i zvolit pro vás jakýkoliv přijatelnější způsob dopravy, než jsou „žluté vlaky“.
Pletu se anebo mi tyhle vozy připomínají ty „naše“ nové rádoby bufetové vozy co známe z linky Ex1 a Ex2? Pokud ano tak palec dolů
Ta hospoda vedle ten vůz degraduje na 2-.
Svatá pravda.
Přesně co mě napadlo. 🙂
No pokud je ten vůz správně řazen,aby tam nešmajdal každý jeliman pro pívo tak to považuji za dobrý kompromis.Nastoupím dám si pívo sedím v sesli určené do jedničky a jedu za cenu dvojky. Raději si koupím dvě piva nežli platit do jedničky.Ten vůz mě nijak neuráží.
Tak já rad v jidelaku teplé jídlo , svíčková , telecí , chutná . A doplatek do první třídy na týden stojí 290,- to je šest piv?
Neřeším.Byl jsem v jidelaku .ceny levnější jak ve větším městě.Za mě musím říct že JLV překvapily.Obsluha super.A ceny standartní.Opravdu mě překvapuje že by si někdo měl stěžovat.Ano doplatek týdenní je cca 290.-A poslední dobou jezdím jen 1tr. a jsem v poho.