Maďarské dráhy poprvé představily nové vagóny s prémiovou třídou 1+

Nový vůz ARmz. Foto: MÁV - StartNový vůz ARmz. Foto: MÁV - Start

Dopravce nové vozy označuje jako začátek další éry maďarské dálkové dopravy.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš

Má někdo info zda bude v budoucnu jezdit i u nás na EC Hungarii?

Ryk Mat

Kupé je psychická porucha

Jaroslav

U nás by tyhle vozy doúpravci těžce prodělávaly .Tady jezdí prázdná i normální 1. A to i když 2. je totálně přecpaná! Jedničkou jezdí jen snobi,podnikateléa cizinci. Případně ti,kterým to platí zaměstnavatel. A ty tu 1. prostě nezaplněj.

Lukáš

To si nemyslím, že by 1 třída jezdila prázdná. Stačí se podívat na obsazenost railjetu v bussines class(1+třída). Ta jezdí celkem pravidelně obsazená. Věřím, že si tento vůz rozhodně najde své zákazníky.

Juraj

A proto má LE čtvrtky, pátky a neděle vyprodané premium leckdy týdny dopředu 🙂 Ono to třeba bude i kvalitou té 1. třídy a propagací.

ušatá

Tak za mne je odpovídající jednička ta s tím kupé. To otevřené je vhodné tak pro druhou třídu, ale alespoň sedadla lícují s okny. Jinak obecně ty podélné police na zavazadla jsou nevhodné, jsou nepraktické a nadále schází u sedadel stále věšáky na oblečení. To prostě má být u každého sedadla a minimální nějaké oddělení cestujícího od uličky, tedy aspoň minimální nějaká příčka.

Xapadlo

Nevíte náhodou, kdo ty vozy vyrábí? Na Síemens to nevypadá

TPal.

Bombardier v Maďarsku. 🙂

PetrN

Pěkně, ale nemá to spouštěcí okna a určitě to má WiFi, takže by to u mnohých místních expertů na tomto webu neuspělo : – D

Axel

Myslím, že dopravce MÁV rozhodující je zájem PLATÍCÍCH cestujících.

Počet „Like/Dislike“ od lidí žijících stovky kilometrů daleko, není příliš důležitý pro dopravce s těmito vagony

David

Začátek další éry maďarské dálkové dopravy by bylo, kdyby měl MÁV konečně restaurační vůz a služby v něm odpovídající 21. století a ne 90kám. Přitom maďarská kuchyně má tolik co nabídnout.

Ketchup1970

Chutná vám halaszlé? 😀. Pörkölt ?

Axel

Pěkné…

K čemu je to bílé pod opěrkou mezi sedačkami v kupé? To je něco jako vyklápěcí stoleček? Nebo je to svislé bílé je prostě podpěra pevné loketní opěrky?

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/202101/DSC_0097-kopie.jpg

Bjorn

Možná to jen brání tomu, aby prostorově výraznější spolusedící „přetékal“ na vedlejší sedačky. 🙂

Bert

Nezrušili Maďaři před pár lety obyčejnou první třídu v rychlících?

Jarda 2

Je vidět jak všichni „opisují“ od Leo Express a od RegioJetu…
MÁV-START to vymyslel až po vstupu RegioJetu na trasu na jedinou výdělečnou trasu Wien-Budapest a začalo to být znát na tržbách …
-do té doby by to tam nikoho ani nenapadlo!

Bert

ÖBB, jejichž railjety do Maďarska zajíždí, mají Business třídu už pěkných pár let.

Vašek

Business class není First class

Bert

Narozdíl od letadel je Business class v railjetech (a dříve i dalších vozech) lepší než First a zhruba odpovídá slovenskému a maďarskému označení 1+.

Daniel Jablonecký

Jak to vlastně dopadlo s 1+ třídou na Slovensku? Existuje ještě? Na kterých jezdí vlacích?

Lukáš

Ano, ještě jezdí na Rychlicich Bratislava Košice ale jen ve 2 vybraných vlacích.

Zdenek

Vašek byl zase chytrej….

Jarda 2

Bertíku, stačí se trošku zamyslet – OBB není konkurence – to je kvalitativně a cenově uplně jinej level!! Ale RegioJet je cenově velká konkurence – a pokud na hlavní výdělečný trati jezdí někdo levnější než MÁV a má ještě k tomu lepší vagony a nesrovnatelně lepší služby – logicky se to odrazí velmi negativně na tržbách!!!

Axel

Nabídka MÁV i ÖeBB cestujícím je doplňována taky nabídkou dalšího dopravce GySEV/Raabbahn, který jezdí v regionu mezi Rakouskem a Maďarskem . A jezdí s technikou (např. Stadler Flirt), kterou neprovozuje ÖBB , popř. ani MÁV (viz dieselové vagony 5147)

https://hu.wikipedia.org/wiki/Gy%C5%91r%E2%80%93Sopron%E2%80%93Ebenfurti_Vas%C3%BAt

Garry

Nemá to ten Jančura koupený z Rakouska?Tam to jezdilo snad 20 let zpátky.No ale žlutý guru to je jiná!!co?

Axel

Dle vagonwebu firma RGJ má ve svém vlastnictví použité vagony od:
ÖBB
SBB
(plus od SNCB, ale ty jsou asi odstavené)
DB
… A pak nové/zánovní vagony z rumunské firmy ASTRA z toho je část odkoupených od italské firmy Arena Ways.

A jezdili s dieselovými vagony od půjčoven vlaků či jiných pronajímatelů (Desiro, Talent.—). Chtěl Stadler GTW po německém dopravci. A kupuje zbusu nové elektrické vagony od polské PESy.

Tj. myslím, že panu Jančurovi je víceméně lhostejný původ/dodavatel techniky. Zaměřuje se na co nejlepší poměr: cena/užitná hodnota.

Garry

No jasně.On vás odveze do Košic třeba v popelnici za 400.-A lidí mu odpustí i blechy v kupé!.Když je to tak levný.Kdybyste viděl to osazenstvo na nočním vlaku,tak do toho nikdy nevlezete.Ale mi Češi s spokojíme s málem.Žereme sračky z dovozu naserem si sem slavnou arrivu s vrakama v reichu tam by si ani neškrtly.Ale v protektorátu to stačí.A budem volit Babiše.Tak si to užijte!

Karel

Je na tobe co budeš dělat. Koho volit s kým jezdit. Máme demokracii

Garry

To máš pravdu.Ale demokracie je jak gumová hadice.Kdo je u koryta ,tak si ji přes média ohne jak chce.Bohužel ale nic lepšího nebylo vymyšleno.A ty Babišovi slevy jsou kur..dobrej ohejbák!

Axel

Garry … zkuste si přečíst znovu… Psal jste, že jde RGJ převzal zvyky z techniky (z vagonů) z Rakouska … A já Vám doplnil zdroje (dodavatele) techniky pro RGJ. Tj. že RGJ nakupuje techniku všude možně. Nejen v Rakousku

Marek

Lukačovičův Seznam danící na Kypru, parta kolem Slonkové a Kubíka ze Seznam Zprávy, jejichž web byl založen z peněz americké ambasády za dob Shapira, dále Křetínského stáj, mimochodem Babišova velkého odpůrce, v čele s Bleskem a Reflexem, no a nakonec Bakalovy hnojomety v čele s aktuálně a centrum, nelze nevzpomenout také na dvě Bakalou placené mluvící hlavy z dvtv…Já myslím, že každý bojovník svaté války proti Babišovi si své bojiště vybrat může. Jo, a zapomněl jsem na tento server…

Jiří Kocurek

Máme volný trh. Demokracie je něco jiného, volný trh je možný i v mocharcii, například.

Jiří Kocurek

oprava: monarchii

Garry

Volný trh? když si každý dopravce může falšovat data.pokud si zaplatím borce co mi virtuálně vyprodá vlak.Investuji 100000 a dostanu 300000 .Tak to je pohoda.Nesnasím dotace ať jdou kamkoliv.Leoexpress to jsou profici v podvodech.Kdo to platí? Každý z nás! Pracujících.Proč je Jančura furt vyprodanej?I v poledne v sobotu? Babišovy slevy jsou jeden velkej podvod.No ale podle vašich komentářů jste student.Takze Ok.

Jackub

Dánsko, Švédsko, Norsko, Nizozemí, Británie… To jsou monarchie. Demokracie tam není? 😉

Ondřej

Přinejmenším v Dánsku a Norsku rozhodně není.

Jarda 2

jel jsem nočním žlutým vlakem z matičky Prahy do Košic, osazenstvo odpovídalo tomu mezi kterými regiony jsme zrovna projížděli – a cena byla mnohem levnější – bylo to 10 EURO!!

Garry

No jestli jste přesvědčen že cena odpovídá za uvedené kilometry tak se nedivím že důchodci chtějí kilo šunky za dvacku.Az se se prodlužíme do krize tak budete čumět kolik opravdu co stojí.Duchodci a študáci stojí opravdu mimo realitu.Za 10 eur super.No ale jestli má bejt regiojet záruka kvality,tak to odpovídá nejlevnějším párkům.Kdo chce kam….

Jarda 2

Já nejsem student – jel jsem za aktuálně nabízený plný tarif – objednáno online, placeno online. Důchodcům tu slevu přeju alespoň si užijou výlety, dokud se jim ještě dobře chodí.. Moje máma šla vloni do důchodu a příjmově oproti jejímu platu velmi poklesla – dostává jenom 21000Kč…

mic

Tolik peněz někdy nenabízí ani nastupující lékař …

Karl vB.

Průměrný důchod v Česku v 1.Q 2020 činil pouhých 14.397 Kč. Pokud budete chtít po zaplacení nákladů na bydlení a léků přežít do dalšího měsíce, budete při dalších nezbytných výdajích také velmi citlivý na cenu.

Axel

Můžu se zeptat, proč uvažujete tak vysoké náklady na energie a fond oprav? Mluvím o bydlení ve vlastním.

Karl vB.

Můžu se zeptat, proč uvažujete výhodnější variantu – bydlení ve vlastním?
Uvažoval jsem variantu nájemního bydlení. Když se byty privatizovaly, tak mnoho „starodůchodců“ nemělo vlastní prostředky na koupi bytu a banka hypotéku také každému nedá.

Axel

„Když se zima zeptá, co jsi dělal v létě“… No jo, chápu, že člověka může potkat životní neštěstí, nemoc atd.. Nicméně když si naprostá většina lidí nedokázala vydělat za celý život na zajištění vlastního bydlení, tak to asi nelze snadno vyřešit…

Současná drahota bydlení totiž nejvíc škodí mladým rodinám, které kvůli tomu mají míň dětí, než kolik by zvládli.

Tj. NEJLEVNĚJŠÍM řešením vymírání našeho národa je pomoct mladým, aby ke dvěma dětem si pořídili ještě jedno…

Karl vB.

Psal jsem zejména o starodůchodcích. Pokud jste pracoval do roku 1990 a bral jste např. 3.600 Kčs, jak jste něco ušetřil, ale zatímco úspory ve spořitelně zůstaly v původní nominální hodnotě, ceny vyskočily ca. 10x. Když se zaváděly hypotéky jako nóvum, tak byl úrok 12%.

Luboš Beneš

My Češi víme co je dobrý. Ano pořád se kouká na cenu, ale v boji o cestující do Ostravy to Jančura vyhrál kvalitou služeb v ojetých vozech, které byly lepší než co nabízely ČD.

Garry

No nevím.Poslední dobou podle komentářů na fb docela prohrává.Jenom nechápu jak vubec může fungovat.Na nové vozy si nikdy nevydělá.Češi by chtěli švýcarskou kvalitu za suchý z nosu.Ale tak to nefunguje!.Bern- Curych cca 50 CHF.Opravdu nechci jezdit ve vracích dalších 30 let.

Axel

Tvl .. podle komentářů na fb

Ta lidská naivita je ohromující… Dělat si názor podle clickbaitového chování resp. dle botů…

Karl vB.

To je stejné, jako když v 70. letech: „v rádiu říkali, že…“

Karl vB.

Garry, ve svých vyjádřeních si odporujete. Jedním dechem tvrdíte:
– „Ale mi Češi s spokojíme s málem“
– „Češi by chtěli švýcarskou kvalitu za suchý z nosu“

Karl vB.

Garry, rád bych vás uvedl do reality:
Češi zpravidla berou přibližně 2,5 – 3x méně, než Němci, nebo Rakušané, proto mohou objektivně být na cenu citliví.
Přes 60 % zaměstnanců nikdy nedosáhne na průměrnou mzdu (1.Q 2020 – 34.077 Kč brutto). Reálnější údaje poskytuje medián (polovina pod/ nad touto hodnotou), který v 1.Q 2020 činil pouhých 29.333 Kč brutto.
Rozdíl mezi Prahou a regiony 25 – 30%.
Pokud máte to štěstí, že se radikálně vymykáte z citovaných hodnot, můžete si gratulovat a můžete si tedy i zvolit pro vás jakýkoliv přijatelnější způsob dopravy, než jsou „žluté vlaky“.

Roman Svačina

Pletu se anebo mi tyhle vozy připomínají ty „naše“ nové rádoby bufetové vozy co známe z linky Ex1 a Ex2? Pokud ano tak palec dolů

Karel

Ta hospoda vedle ten vůz degraduje na 2-.

Savik

Svatá pravda.

Tomáš Záruba

Přesně co mě napadlo. 🙂

Garry

No pokud je ten vůz správně řazen,aby tam nešmajdal každý jeliman pro pívo tak to považuji za dobrý kompromis.Nastoupím dám si pívo sedím v sesli určené do jedničky a jedu za cenu dvojky. Raději si koupím dvě piva nežli platit do jedničky.Ten vůz mě nijak neuráží.

Ketchup1970

Tak já rad v jidelaku teplé jídlo , svíčková , telecí , chutná . A doplatek do první třídy na týden stojí 290,- to je šest piv?

Garry

Neřeším.Byl jsem v jidelaku .ceny levnější jak ve větším městě.Za mě musím říct že JLV překvapily.Obsluha super.A ceny standartní.Opravdu mě překvapuje že by si někdo měl stěžovat.Ano doplatek týdenní je cca 290.-A poslední dobou jezdím jen 1tr. a jsem v poho.