Maďaři na měsíc uzavřou stanici Budapest-Nyugati. Vlaky z ČR pojedou na jiná nádraží
Západní nádraží v Budapešti prochází rekonstrukcí. Pramen: FB Magyar Építő
Kompletní rekonstrukce má být hotova za rok, náklady se pohybují kolem 9 miliard forintů (cca 660 milionů korun).
Na tomto nádraží jsem před několika lety byl. A byl jsem z něho unešený. Genius loci starého uherského království , bohužel však v totálně zdevastované podobě.
Nakolik že vyjdou ty Pardubice?
No udělat se modernizace musí to chápu,ale zase ČD trochu zaspala.Chápu ,že Keleti se nenafoukne ,tak vlaky budou končit jinde ,ale mohli to zařídit jinak než končit v téhle dědině.Jo je tam MHD ,několik druhů ,ale cca 37 min do centra a když už jedu o půl hodiny déle přes Vysočinu ?Jinak přehodit vlaky na Nyugati a tvrdit jak se zkrátila cesta Metropolitanem až o 20 min je jako tvrdit ,že EC z Berlína je v Praze o 13 min dřív ,protože končí v Holešovicích a ne na hl /n.(to EC je jen příklad)Jo a jsem zvědavej jak na směrovkách… Číst vice »
To srovnání Holešovic s Nyugati kulhá na obě nohy. Těžko se lze chlubit zkrácením jízdní doby počítaje čas v Holešovicích místo na hlavnim, protože Holešovice jsou na periferii na rozdíl od hlavního. To ale u Nyugati neplatí – je centru Budapeště dokonce blíže než Keleti, není tedy důvod se ostýchat to jako zkrácení jízdní doby prezentovat.
Hlavní problém na Nyugati je málo přípojů, většina jich jede z Keleti.
Pro návštěvníka Budapešti je Nyugati většinou lepší.
Na Nugátovém nádraží je zoufalý především podchod … i na můj poměrně liberální a otrlý vkus, je to za čárou …
a co je na něm špatného? děkuji
Například nemá prakticky žádné eskalátory ani výtahy (a to ani na nejfrekventovanějších trasách) …
Náhodu ten se mi líbil. O pár minut mi ujel vlak na Ostravu a naštěstí v podchodu ráno točili pivo a u toho jsem sledoval jak policie sbírá bezdomovce kteří okupovali podchod.
Podchod je normální, podobně jako na Keleti. A je v něm Spar se slušným výběrem a několik dalších krámků.
To myslíte asi ten druhý podchod (pokud nejsou propojené). Spar je u průčelí budovy, příslušný podchod je tak trochu ušmudlaný stejně jako ten Spar, ale jde to. Výživný podchod je ovšem tam kde končí ty předsunuté koleje – jak už bylo zmíněno, je komplet bariérový, ne moc dobře označený (i když je tam taky vestibul metra) a jsou tam opuštěné zrušené krámky s napůl staženou drátěnou roletou a před nimi takové ty zavírací kovové stánky, ale v poledne jsem jich viděl právě dost zaklapnutých. Není to místo kde bych se rád nacházel, to radši projít podél kolejiště (v dešti který… Číst vice »
Keleti se mi líbí víc, Nyugati je taková Masaryčka
Taky postradatelné?
Jak pro koho!
Je to jen můj úhel pohledu.
Tak jak to udělali ve Vídni, se mi líbí.
Hlavně z přestupních důvodů.
Já jsem ještě zažil tramvaj č.18 , která byla sice zážitek, ale jen poprvé možná podruhé.
Pak už to byla jen ztráta času.
Nejsem žádný expert, ani architekt.
V Budapešti by to podle mně nešlo.
Navíc, je tam dobře vyřešeno rychlé spojení až na Déli.pu
Ve Vídni jsou dokonce dvě nástupiště a dvě linky. Konkrétně O a 18.
V Praze mi to přijde lepší. Sice se člověk vyvenčí, ale jezdí mu tam 5, 9, 15, a 26…
Tři 🙂 Východním podchodem jezdí ještě linka D s taky velmi zajímavou trasou, protože jede kolem Belvederu, Karlsplatz, Burgring, Rathaus, Börse a pokračuje přes Heiligenstadt do půvabného Nußdorfu. Na opačnou stranu je od loňska protažena novou trasu na Absberggasse, kde navazuje na tzv. Balkan-Express, tedy linku 6.
Nepřijde vám 660mil. korun celkem málo na rekonstrukci historického nádraží v centru hlavního města?
Nesmíte to porovnávat s mistry ve vyhazování peněz z Dlážděné.
Díky za ukázání zaujatosti toho serveru…
Bohužel je to pravda. V řadě na desátek nejsou jenom eFka.
Vyhazování peněz to je taková nepěkná novinářská zkratka.
Samozřejmě, že ty peníze nepřijdou vniveč. Luděk S by vám vysvětlil proč ale asi už ne kam.
Tak záleží co všechno v té částce je započítané
Budapešť se třemi hlavovými nádražími je celkem nešťastná. Neplánují s tím něco dělat, stejně jako obdobný problém už vyřešili vedle ve Vídni?
Jn, v tomhle měla v 19. stol. Praha jako provinční město docela štěstí.
Jojo…a nakonec to bude město, které bude mít jediné nádraží („hlavák“)
He? Praha měla 4 hlavová nádraží. Jedno zbourali a z jiného se dalo protunelovat.
Možná plánují, ale myslím, že na to nemají jednoduše prachy… Teď je potřeba dát do rozumného stavu tratě.
Nemyslím že je to skutečný problém jako spíš šotoproblém. Že má každá dráha své nádraží je celkem běžná věc. Třeba v Paříži, Londýně nebo i Moskvě také neexistuje žádné hlavní nádraží. Cestujících tranzitujících skrz je minimum a těch pár co jsou si v klidu můžou přejet metrem/tramvají.
A v Paříži je to tím absurdnější, že jsou ta nádraží víceméně vedle sebe… 😀
no srovnávat Paříž, Londýn, nebo Moskvu taky nejde. Jen v Moskvě žije 2x víc lidí než v celém Maďarsku. Budapešť je relativně malá a bohatě by stačilo jedno centrální nádraží jako v Praze, Vídni nebo Berlíně
mělo být srovnávat Paříž, Londýn nebo Moskvu s Budapeští nejde
Jako trať na Keleti vede prapodivná shybka.
Paris – Nord a Est jsou opravdu vedle sebe. Stejně jako Bercy a Lyon, které jsou oboje hlavové a dokonce vedou na jedny koleje.
Londýn je na tom obdobně s King’s Cross a St.Pankras a vedle je ještě Euston.
Protože původní přímá trať z Keleti na východ byla zrušena a nahrazena z části metrem.
Mimochodem, i Berlín kdysi míval vícero velkých, hlavových nádraží.
Jedno centrální nádraží se pokud vím neplánuje, co ale bude zajímavé, jestli se to postaví, tak se plánuje tunel mezi Nyugati a Déli, což bude primárně zajímavé pro traffic flow mezi dvěma konci aglomerace BP, které teď nejsou dobře propojitelné vlakem, ale může to ve výsledku skrývat i zajímavé možnosti pro mezinárodní spoje.
Čímž ale Nyugati víceméně dosáhne na roli centrálního nádraží.
To byste na něj musel zavést i vlaky z východu.
Moderní průjezdné je Budapest-Kelenföld. Jenže od Štúrova / Vácu se musí objet polovina Pešti ne příliš vysokou rychlostí po spojkách …