dpp

Má přeprava zboží na českých řekách budoucnost? Ptejte se rejdaře Lukáše Hradského

Vůz nové jednotky pro belgické dráhy při nakládce na loď. Pramen: EVD-Sped.Vůz nové jednotky pro belgické dráhy při nakládce na loď. Pramen: EVD-Sped.

Lukáš Hradský pohovoří o podnikání v nákladní dopravě na českých i zahraničních vodních cestách.

V novém díle podcastu Cesty Zdopravy.cz vás tento týden pozveme na vodu. Naším hostem bude jednatel a spolumajitel rejdařství EVD-Sped. Lukáš Hradský. Otázky mu můžete do zítra pokládat i vy.

EVD, tedy Evropská vodní doprava, je největší lodní společností v Česku. Jde o skupinu plavebních společností, pod kterou spadá provoz výletních lodí na pražské Vltavě i nákladní rejdařství. To přepravuje náklad na našich řekách i na klíčových vodních trasách Evropy a spojuje Česko po vodě s velkými evropskými přístavy. Lukáš Hradský se domnívá, že současné politické a energetické změny, kterými Evropa prochází, jsou velkou příležitostí pro nákladní vodní dopravu.

Lodě v Děčíně čekají na vodu. Autor: EVD-Sped.

Lodě v Děčíně čekají na vodu.
Autor: EVD-Sped.

Potřebuje labská vodní cesta nový jez u Děčína? Existuje reálná šance přesunout více nákladu ze silnic a železnic na řeky? Jaké trasy dnes na českých řekách nákladní lodě nejvíce využívají? Jak dnes rejdaři nakupují a vybírají své nákladní lodě? Kde všude v Evropě se můžete setkat s loděmi rejdařství EVD? Jaké komodity má opravdu smysl přepravovat po našich řekách? Které zakázky EVD byly zatím nejnáročnější? Jak vypadá práce posádky nákladní lodi, která se plaví několik dní Evropou? Které české přístavy mají stále potenciál v nákladní dopravě, a které zůstanou spíš jen vzpomínkou na minulost?

Otázky můžete Lukáši Hradskému pokládat v diskusi k tomuto článku až do úterního večera. Rozhovor ve formě podcastu vám nabídneme tradičně v pátek v čase oběda.

Tagy EVD-Sped. Lukáš Hradský podcast Cesty Zdopravy.cz
20 komentářů