Lýkožrout přihrál železnici byznys, vadí ale nízká kapacita tratí a nedostatek vagonů

Vlak se dřevem v Hodoníne. Autor: IDS CARGO, Jan KužílekVlak se dřevem v Hodoníne. Autor: IDS CARGO, Jan Kužílek

Současná kůrovcová kalamita, která zasáhla především lesy na severní Moravě a ve Slezsku, výrazně zvýšila přepravu dřeva po železnici. Lýkožrout

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

Budoucnost pro železnici bohužel rozhodně není růžová, svoz dřeva je jen krátkodobá záležitost a poté přijde v nákladní železniční dopravě opět pád přepravních výkonů. Vlečky do bývalých průmyslových podníků a manipulační koleje postupně, ale trvale zanikají, nové vlečky do logistických center nevznikají. A s útlumem uhelných elektráren to bude teprve mazec.

K.S.

No tak uhelné vlaky jezdí tak do Mělníka a Chvaletic, něco v severních Čechách, pravda něco z Polska a Německa, ale jejich zrušení asi nebude mít moc velký podíl, naopak to uvolní kapacitu pro vlaky jiné. Ale máte pravdu v tom že železnice má problém udržet a přilákat přepravy, ale to je prostě částečně legislativou, částečně odporem společností, částečně neschopností zajistit „dnes podáte zítra dodáme“, částečně neadekvátním vybavením překladišť… Zeptám se Vás, pokud byste byl majitelem společnosti vyrábějící větší ale poněkud choulostivé stroje, řekněme vodní paprsky, ve městě sice bylo nádraží, ale na nákladišti bylo všeho všudy skladiště 10x6m, a… Číst vice »

DRABADURA

Místo aby se psalo, jak je možné, že nejsme schopni sami zpracovat u nás vytěžené dřevo, tak se píše o ÚŽASNÉM vyvážení surového dřeva. To je k pláči. Banánová republika hadr. I Rumunsko je už před náma :(((((((((((((

K.S.

Říká vám něco pojem kalamita, specializace průmyslu atd.? Prostě ČR není zemí zaměřenou na dřevozpracující průmysl a je zároveň třeba vytěžit objem dřeva který je vyšší než je vůbec roční spotřeba.

ApolloXI.

ČR není specializovaná už snad na nic. Primárně nejde o kalamitu, to dřevo se vyváží, i když žádná není. Levně vyvezeme, draze dovezeme (výrobky) a předraženě prodáme (bohužel i ten dřevěný sektor z Číny). A vlastně jo, na něco specializaci máme: blbost politiků a mainstreamu je podporující. Montovny a sklady s levnou pracovní sílou odjinud, která nic, vyjma zničení 8 ha orné půdy denně, republice nepřináší je jen takovým jedním z příkladů s tou blbostí úzce provázanou.

K.S.

Samozřejmě to už není specializace jak za RVHP, nicméně tu máme třeba obrovský kus ekonomiky stojící na automobilkách. Sklady a montovny mne také vytáčí, ovšem ne tak jako ta část společnosti co tyto podniky vidí jako vrchol ekonomiky a pak si stěžuje na nízké příjmy v nich, jak říkají v Anglii „What goes around comes around“. Co je ale možná ještě nebezpečnější je hledání spásy v minulosti, růst populistických stran je tohoto hledání nebezpečným důkazem.

info@pavelklicpera

Nejdříve musíte přestat udržovat manipulační koleje vedoucí k nakládacím rampám a nakladkovým prostorům ve stanicích s oprávněním k nakládce a vykládce. Pak zarazíte za výhybku těchto kolejí červený terč s bílým rámováním, pak odeberete z výhybky k této nesjízdné koleji jazyk anebo ji při „náhlé opravě trati“ výjmete ze zhlaví. Ruku v ruce s tím probíhá proces tzv. tarifní, ze stanic s oprávněním k nakládce a vykládce zmizí jako tarifní bod ze světa. Necháme tam ještě druhou dopravní kolej, třeba se tam někdy něco vykřižuje… Hned poté se v následujícím grafikonu zruší v celé délce trati manipulační vlaky, nemají přece… Číst vice »

Jirka

Velká a smutná pravda.Když už se dopracujeme k opravě a modernizaci stanice, ve které probíhá nakládka na manipulační koleji,tak se kolej nesmyslně zkrátí nebo zruší.SŽDC se ani nenamáhá oslovit nákladní dopravce,jestli v oné stanici probíhá nakládka či vykládka.

Gogo

Teď je v Rožďalovicích spoustu dřeva protože ho napadl kůrovec, ale pár let předtím se odtamtud neodvezla vlakem ani tříska, všechno se vozilo auty. Nikdo nebude udržovat vozy jen co kdyby se to náhodou někdy v budoucnu hodilo.

Pibik

Ono je to jednoduchý, to by nesměl infrastrukturu vlastnit stát, pak teprve by se viděla ta ruka trhu, co je opravdu nejvýhodnější v té oblasti za dopravu. Stát nikomu nepatří, pouze Ti co jej dočasně ovládají si z něj chtějí trochu nasát, tak „podniká“ stát a proto plačte tam. Státu je buřt jestli to, co nabízí, k něčemu je. Ono třeba jen nezbylo politikům na nějaké zapadlé tratě, když se více nasálo a nebo opravdu to je neudržitelně drahé, ale to zjistíte až tam bude skutečný trh a soukromé vlastnictví, tak to je.. PS: Vždyť ten stát ani monopol v… Číst vice »