Ze 101 prodaných Ferrari je 95 služebních. Česko odpočty DPH na auta omezilo, nyní však couvá
Z provozu na německé dálnici. Foto: John_h / Pixabay.com
Luxusní auto jako pracovní nástroj. Vláda daňové odpočty dočasně omezila na dva miliony, místo vyšších příjmů však hrozí obcházení.
No tak hlavně, že na to aby si řemeslník OSVČ mohl koupit montérky za pak korun pomalu musí písemně doložit jejich nutnost použití nebo mít zaměstnance.Ale auto do nákladů klidně za x mega.Pro mě za mě ať si ho koupí když na něj má.Pak může zaplatit i DPH.Sporťák není modelovým příkladem auta pro výkon podnikání…
Pokud se podívám jak stát šetří na výdajích, tak proč by si nedala firma do nákladů Ferrari? Je zvláštní , jak je dvojí metr. To nemluvím o parametrech jako je ISO.
Takže těch zbývajících 6 Ferrari je koupených státem?? I tak by to byl poměr 20:1…
Co je účelem tohoto článku? Jen vyvolat závist lidí co na Ferrari nemají a nikdy nebudou mít. Takové auto si koupí buď majitel firmy popř. Pro Vysoce hodnoceneho zaměstnance. A tihle lidi opravdu nemají pracovní dobu od 6 do 14, jsou v práci defacto porad- přemýšlejí nad strategií apod. Takže úplně klidně, pokud si to auto koupi“na firmu“ až si klidně odečtou DPH.
přesně tak. těžko se rozděluje co je práce a co není. Ještě mě třeba napadlo, když potkám zaměstnance třeba nějaké firmy, co už má po práci a má na sobě pracovní oděv. Není to taky krácení daní a využívání pomůcek k soukromým účelům? Jako když v tom sedí v hospodě, tak v pohodě, tam to moc neopotřebuje, ale když třeba v monterkách doma pracuje. To je prostě hrozné, měli by to zakázat zákonem.
I nošením pracovního oděvu v hospodě se obohacuje – šetří životnost soukromého oděvu 🙂
Prostě nemá smysl se snažit regulovat popř. zakazovat úplně vše…
A není účelem článku prostě informovat o dané věci?
to máš takhle normálně, že za vším vidíš závist?
A co když na něho mám, a stejně mi ten odpočet přijde chucpe? 😉
„přemýšlejí nad strategií“ 😂😂😂
Celý koncept DPH mi přijde praštěný. Měli bychom se vrátit k rovné dani z prodeje, kterou by platili všichni. Samozřejmě s minimální sazbou.
Mě naopak DPH a spotřební daně smysl dávají asi jako jediné daně. Co my opravdu nedává smysl je danit příjmy. Daně mají sloužit hlavně k tomu, aby se vykryly náklady a negativní důsledky vzniklé činností lidí. Vůbec ale nevím, co je negativního na tom, že někdo dostane za svoji práci zaplaceno. Nebo na tom, že vlastní nemovitost.
Ne. Daně primárně slouží k provozu státu a k jeho rozvoji. Regulační funkce je sekundární, stejně jako přerozdělovací. Nemovitost: – omezený statek, který mají lidé silnou tendenci akumulovat, platí multiplikační efekt, úspory z rozsahu, dědí se. – stát ručí za ochranu vlastnictví – nezbytný pro naplnění zcela základních životních potřeb (bydlení, pohyb). – je jednoduché ji vyměři Práce: – Placené funkce státu mají velký podíl na tom, že jste svoji ekonomickou aktivitu vůbec mohl udělat (bezpečnost, právní prostředí…) – Je jednoduché ji vyměřit. Jinak řečeno, společnost si nemůže dovolit anarchii jako na Haiti (tolik k libertariánským snům o bezpečnosti na… Číst vice »
Ach tihle libertariani…
Rovná daň z prodeje je prosím co? DPH je nejjednodušší způsob zdanění spotřeby statků ať se vám to líbí nebo ne. On ten kdo si koupí drahé auto a na firmu si odečte DPH snad neprodává svoje služby a zboží s DPH a tím je DPH zatížena právě jeho přidaná hodnota ke zboží či službě? On snad jako fyzická osoba nenakupuje jako jiní za ceny včetně DPH? Chápete jak DPH vlastně funguje?
Hele a jak si jako myslite, ze vypada podnikatelska cinnost lidi, co si porizuji tahle auta na firmu? Ze maj v kufru bednu s naradim a jezdi po stavbach? Tihle lide jezdi po schuzkach, jednanich, domlouvaji obchody, nebo proste jen kontroluji situaci. Vsechny ty jizdy lze vykazat jako sluzebni. Otazka odpoctu je samozrejme platna, ale resenim nejsou otravne zavistive nesmysly typu at ma kazdy povinne obri logo firmy na dverich a vykazuje byrokraticke knihy jizd.
jj, logo na dveřích definované velikosti je top.
To by vám zmehlo, dělat machry s cedulkou na dveřích, co? 😛
Absolutně nechápu, co neustále vede lidi k tomu podvádět a krást. Hrozná svoloč!
kdo mluví o podvodech? to si nemůžu pro firemní fungování koupit Ferrari? To mám snad jezdit 810? 😀
Klidně si kup třeba Bently, ale za svoje peníze, nečekej žádné dotace od státu, je to úplná blbost, náš stát, který nemá peníze, ale dotuje např. :elektromobilni a luxusní auta.
na jednu stranu voláte po spravedlnosti a poctivosti ze stran firem a podnikatelů, ale co státní správa? Tam je vše v pořádku? možná by stát měl zamést hlavně před vlastním prahem!
S tím nelze než souhlasit, viz nedávná kauza s nákupem Arteonu na Praze 3.
Jj, výdaje na zajištění a udrženi příjmů…
Osobně nevidím nic špatnýho na tom, že by třeba generální ředitel české Kooperativy dostal jako služební auto Veyrona. Proč by si firma která státu odvádí na daních přes 3 miliardy ročně nemohla odečíst DPH z auta za miliony?
Když naopak nějakej ťunťa podnikající ve výrobě, obchodu a službách neuvedených v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona si v klidu odečte celý DPH z Audi A7, pokud je jeho plátcem.
Firemní vozidlo se nepořizuje „na firmu“ ale pro firmu a především za účelem provozování firmy, tedy jako pracovní nástroj. Za socialismu platila povinnost označení všech služebních vozidel logem s názvem firmy na dveřích řidiče a spolujezdce. Především kvůli silničním kontrolám. Řidič pak musel při kontrole předložit předem vypsaný příkaz k jízdě, kde bylo uvedeno odkud a kam jede, za jakým účelem, razítko firmy, podpis nadřízeného. Pokud takový příkaz řidič neměl, jednalo se o černou jízdu a pak měl dost velký malér. Ne že by se mi po tom stýskalo. Rozhodně ne. Ovšem když už si někdo pořídí firemní vozidlo, pak… Číst vice »
Vítejte v socialismu. Tak to abychom zakázali podnikat a zavřeli hranici na západ, ne? Nebo kde začneme ?
V některých zemích firemní auta mají jiné SPZ a taky je problém pokud člověk použije firemní síti k soukromým cestám. A třeba v Dánsku mají i kombinované (žlutobílé SPZ), kde je jenom částečný odpočet, a jde použít i soukromě.
Ty o podnikání moc nevíš co?
Opět zbytečná diskuze, korporáty a banky vyvedou 500 mld mimo CZ bez zdanění a energobaroni též a to nikdo neřeší a tady se řeší Richtrové omezení DPH u aut, které dá řešit operákem nebo jinak a jen a pouze vytváří závist..
To, ze mozna existuji vetsi problemy neznamena, ze mensi jsou v poradku nebo ze se s nimi nema nic delat.
Obojí je ve skutečnosti stejný problém – firmy odmítají vyplácet v ČR rozumné mzdy. Ty zahraniční peníze vyvedou; a to včetně toho, že je částečně vyplatí svým „domácím“ zaměstnancům. Ty české radší z peněz nakoupí nesmysly.
Samozřejmě, kdyby několik let všichni vypláceli v ČR mzdy odpovídající odvedené práci, firmy by měly nějakou dobu nižší zisky, ale naše ekonomika by raketově rostla, a za nějakých 10-20 let by na tom firmy začaly stabilně vydělávat mnohem více. To ale dnes nikoho nezajímá. Důležitý je jen přístí kvartál, maximalizace krátkodobých zisků.
Zbývá jen direktivně stanovit a určit výši tzv. „rozumných“ mezd, popř. mzdy „odpovídající práci.“ Možná to pro vás bude překvapení, ale mzdy se stanovují dle daných kritérií a možností firmy v tom či onom oboru na základě kalkulace mzdových nákladů a rovněž je určuje daný trh práce. Nadnárodní kolosy a korporáty přišly podnikat do ČR z důvodu nižším mzdových nákladů a nebudou mít problém jít dále na východ. Navíc tvoři v celkové skladbě odvodů tvořící HDP jen asi 12% Zbytek jsou malé firmy do cca třiceti zaměstnanců, kde jedou mzdově a nákladově často na hraně rentability. Z logiky věci u… Číst vice »
Ale mohou. Když se bude systematicky dařit místním firmám prodávat na západ za západní ceny.
Neustálým opakování tržních pouček, které nikdy nereprezentovaly realitu, skutečně situaci nezlepšíte. Každý trh je výsledkem souboje neetické snahy maximalizovat zisk, a regulací bránících dopadu těchto neetických kroků na jednotlivce. Rovnováha těchto stran je momentálně v ČR giganticky ve prospěch korporací. Není třeba stanovovat žádné konkrétní částky, je třeba jen začít pořádně vymáhat zákony a vrátit rovnováhu do rozmezí, kde firmy stále něco vydělají, ale výrazně se zvýší záchyt zisků v ČR. Mikroekonomická produktivita práce je v ČR obecně vyšší, než v západní Evropě, jinak by tu jejich firmy nepodnikaly, a neměly by tu často nejvyšší měrný zisk ze všech zemí.… Číst vice »
Banky a korporaty byť že zahraničním vlastníkem maji-li sídlo v ČR (kuk na justice.cz), odvádí v ČR daň z příjmů PO. Daň ze závislé činnosti se vždy odvádí v zemi výkonu této činnosti. Organizacni složka se případně řídí SZDZ a zdaňuje za ni coby nerezident a její zřizovatel („doma“ si pak daň zaplacenou v ČR započatou). To, čemu říkáte 500 mld nezdaněných je cca 300 mld čistého zisku (po zdanění dani z příjmů i ostatními přímými daněmi) a je odvodem nezdaněných dividend . A operak teda po pravdě nevím, jak to vyřeší, když společnosti tento poskytující si DPH taktéž neuplatní.… Číst vice »
DPH si odečtu při nákupu, ale zároveň odvedu při prodeji. Zbytečný povyk, žádná extra výhoda pro firmu. Na DPH se nevyděláva. Výhodou jsou pouze náklady na servis, parkováni, pohonné hmoty a pod kdy DPH lze uplatnit, ale to nemá s cenou vozu nic společného a je vlastně jedno jak drahé auto mám. V zásadě to jsou „drobné“. Vyhodou pro firmy jsou spíše účetní odpisy, ale tam DPH nehraje roli, ale daň z příjmu, resp. uplatnění nákladů.
Ano, pokud je to auto sluzici k vytvareni produktu nebo sluzby, kterr se pak prodaji.
Pokud je to ovsem auto pro soukrome ucely, tak neni duvod si neco odecitat pri nakupu. A to je prave ten problem. Kde je ta hranice mezi soukromym autem a autem slouzicim k podnikatelske cinnosti.
No a ty odpisy u Ferrari ale už zajímavá položka jsou.
Omezení odpočtu DPH by se mělo týkat všech aut. Nechápu proč pro služební účely je auto daněno jinak než pro soukromé. Jaká je podstata rozdílu? Auto jezdí jinak? DPH samotné je široká šedá zóna kde se soutěží kdo DPH více a lépe obejde. Nízká daň z obratu by všechny šedé zóny vyřešila, ale to se nehodí do krámu hlavně těm co zákony schvalují.
Daň z obratu by se měla zvýšit, to je jasné.
DPH je jediná daň, která se odrbat nedá. Jedině podvodem, ale to je stejně trestné, jako krást. Obecně je DPH nejlépe vybíraná a kontrolovaná daň, zároveň jde také objemově o největší přínos ve výběru daní.
Problém je, že lidé, kteří si mohou dovolit koupit takováto auta a podobné srandy mají povětšinou jednoho, více, nebo armádu daňových poradců, kteří jim pomohou peníze optimalizovat jinak, stát utře tak jako tak.
A někteří zjevně i lobbing v parlamentu a na ministerstvu. Stačilo by to prostě výslovně zakázat a bylo by po ptákách.
Já ale nechci nic zakazovat. Jen prostě vláda narazila na to, že tím omezením se nevybere na daních víc, jenom se budou ty peníze optimalizovat jinak než koupí Ferrari.
A já říkám, že to, jak moc to jde obcházet, závisí jenom na tom, jak je to legislativně definované. Tenhle váš defétismus je nesmyslný.
Tak ono cokoliv pro vlastni potřebu, koupené za firemní penize… Je to takový český standard. Stát je naprosto bezzubý, stejně jako není schopný vybrat ani pokutu za parkováni, tam někde to začíná…
Píšete hlouposti. Tahle ta malost a závist je daná v zemích, kde působil bolševik. V Německu, po kterém pokukujeme, tedy odboráři a levicoví populisté se rádi srovnávají a snaží dohnat nedohnatelné, se dává vůz celý do nákladů, nikoli s pětiletým odpisem, jako tady. Prostě potřebuji jezdit, tak si koupím auto, na které vydělám, či to patří k sociální vrstvě daného oboru podnikání, aby ten dotyčný reprezentoval. Pokud ovšem považujete závit a nenávist za český standart, tak máte samozřejmě pravdu.
Inu, jak je v článku uvedeno… a též je tam uvedeno že to není zdaleka většinové řešení!
To je naivní představa. To by takové pravidlo muselo být na úrovni celé EU. Zákaz jen v Česku neřeší nic.
A zalážou se výslovně i sociální dávky?
Firma kupující ferrari potřebuje sociální dávky? Pán bude asi z ODS, ne?
A nejsou to náhodou vesměs velmi chudí lidé? Například jako ten pán, co si musel kupovat dluhopisy v nominálu 1,- Kč???
Stát neutře tyhle lidi od státu žádné sociální dávky nečerpají a to že se snaží svůj vlastní majetek ochránit před krádeží je naprosto v pořádku. Nebo co konkrétního navíc proti jiným by z toho DPH dostali?
Aha, takže daň je krádež. Takže jsme doma.
firmy…mohli….
Krácení daně z příjmů nákupem luxusních osobních vozidel, vil u moře a bytů v Praze výhradně využívaným k osobním potřebám je sice problém, ale proti rozkrádání státního rozpočtu politiky a ně napojenými zloději, je to kapka v moři.
A pointa příspěvku je jaká? Že se to tedy nemá řešit?
Nebo jen běžný whataboutismus?
Pointa je asi ta, že si dotyčný najde jiné řešení. Třeba mu to služební Ferrari koupí pobočka na Slovensku, nebo ho bude mít přes leasing. Však oni si poradí. Je ale naivní si myslet, že se vyberou nějaké peníze navíc. Pokud někdo řeší, že se koupí auto za 8M na firmu, tak bude mít pravděpodobně schopného daňového poradce, který přijde s nějakým jiným kreativní řešením.
Jistě, nemá cenu dávat pokuty, stejně i tak pokračuje páchání přestupků…
Nějaká čísla dokládající toto tvrzení?
Třeba tři zbyteční ministři bez portfeje v úsporné vládě, jejich náměstci, poradci, auta (tam chci vidět jak se to daní), sekretariát, repre výdaje. Nebo průvodce od Michellona za 51 milionů. Tím bych začal – halíře dělají talíře.
Uvedl jste jediné číslo, 51 milionů, které tedy rozhodně nedělá ono „moře“, proti nemuž je odklánění DPH pouhou „kapkou“.
Zkuste příště prosím uvést víc faktů.
Plus celé toto vlákno je jeden velký whataboutismus.
A tohle prý není závist??
Takže menší zlodéjina je v pořádku, protože existují i větš? Zlodějina je špatně, i když jde o jen o rohlík…
Nelze nepřipomenout bolševického dinosaura Rychetského a jeho 4 luxusní služební auta, koupené z peněz daňových poplatníků.
Tak logicky si koupím auto na firmu – proč bych měl nejdříve danit zisk firmy, následně si vyplatiti dividendu a tu opět zdanit … a jako bonus si koupit auto, které mi stát zdaní dalšími 21 %.
Tak „logicky“ si koupím chleba (maso, pivo, gril a sekačku na zahradu..) na firmu – proč bych měl nejdříve danit zisk firmy, následně si vyplatiti dividendu a tu opět zdanit … a jako bonus si koupit chleba (maso, pivo, gril a sekačku na zahradu…), které mi stát zdaní dalšími 21 %.
Vy jste člen ODS nebo minimálně jejich volič jako z definice.
Jestli vozidlo potřebuju k podnikání, jakože podnikat bez vozidla vesměs nejde, tak je snad jedno, jestli je to fábka nebo Maybach. Úplně stejně bychom mohli uvažovat, jestli třeba dodávka Mercedes Sprinter není zbytečný luxus, protože všem stačí přece Boxer nebo Movano… Nebo je moc MacBook Pro za kilo? Neomezíme zákonem počítače od nákladů na 30 tisíc? Nebo třeba iPhone když můžu mít nějaké Vivo? Váš příklad je klasický nesmysl, porovnávat jídlo, gril a pivo s autem – nic z toho k podnikání, na rozdíl od auta, nepoužívám. A sekačku k údržbě areálu má snad v nákladech každá firma s areálem…… Číst vice »
A mimochodem – ti politici, co tohle rozhodují, si z těch našich odvedených daní kupují auta nad ten udaný limit nákladů – a to je v pohodě?
Já toho potřebuju. Jsou věci, které je podporovat vhodné, a věci, které ne.
Luxusní auta podnikatelů opravdu podporovat z daní průměrných lidí vhodné není; bez ohledu na to, k čemu ho potřebují nebo “potřebují”.
Potřebujete třeba medikaci, a to je rozhodně vhodné podporovat.
Vy zase potřebujete si přečíst pravidla zdejší diskuze..
Pane Kurci, ani pod stopadesátou přezdívkou zde zjevně nejste schopen změnit své diskuzní návyky, takže přeji klidný pobyt v diskuzních věčných lovištích.
to by mě zajímalo jak podporujete podnikatele kteří si koupí luxusní auto …
Odpočtem daně, kterou jinak musí každý platit? Zvykem bývá luxusní zboží naopak zdaňovat více, protože je to efektivní.
Jo a luxusní auta politiků pořízených z daní průměrných lidí a nedaněných vůbec jsou v pořádku?
Jinak ty auta podnikatelů, pořízených za jejich vlastní peníze nikdo nijak nepodporuje, jenom je méně okrádá na dani.
Daně nejsou krádež.
Daně nejsou krádež.
Daně nejsou krádež.
..
Ano, máte pravdu, auto je mimo jiné i symbol. Tudíž nastává i logická otázka, proč by stát měl takovéto symboly podporovat.
Btw. Podnikat bez auta samozřejmě jde.
Vy jste zjevně nikdy nepodnikal. To v jakém autě přijedete na schůzku většinou rozhodne, zda s Vámi klient udělá business nebo neudělá. Dokonce i ten telefon hraje roli.
A nebo taky ne. Kriticky záleží v čem podnikáte.
Vy se rozhodujete na byznys schůzce podle luxusu auta nebo mobilu?
Já tedy raději dle konkrétních parametrů nabízeného zboží či služeb..
No, to ani zdaleka ne. Ale je blbý, když řadový servisák dorazí v s klasse s tím, že je potřeba služby/produkty zdražit… Ale to nikdo soudný nedělá. Taky se to mění v čase. Před 20 roky v určité branži člověk prudil i oktávkou, dneska tamtéž je passat/superb „fplný“ běžná norma.
Založte firmu a směle do toho. Na to nemusíte být z ODS, to může skoro každý…
Ideál je si na to auto vydělat tichým vínem
Protože TAK je ten zákon napsaný?? To že se vám to nelíbí ještě automaticky neznamená že je to tak špatně…
Stát je pěkně nenažranej. Měl by hlavně umět pořádně hospodařit, s tím co vybere na dani. Ne pořád řešit, že když je někdo úspěšný a vydělá, tak si to prostě na firmu koupí. Další věc je, že při vyplacení zisku z firmy se to daní 15%. Proč? Vždyť už je to jednou daněné (DPPO 19%). To prostě směřuje k tomu koupit na firmu a ještě si odečíst DPH.
Stát jsou plátci daní. Fakt je podle vás fér, aby průměrný plátce daně přispíval úlevami někomu, kdo pomoc zjevně nepotřebuje, navíc na luxusní věc?
Fakt vám to nepřijde chucpe?
tak být plátcem DPH znamená mít obrat 2mio, což je vlastně prd. Ale je potřeba to vydělat a je jasné, když si někdo koupí takové auto, tak obvykle má za rok větší obrat než 2mio. A ono je otázkou co je fér a co není. Prostě dokáže vydělat, tak si koupí lepší auto. Pak je otázkou, zda třeba někde nesedí statní zaměstnanci nebo úředníci co berou peníze skoro za nic. Nebo třeba výsluhy u PČR, dopravní policista, co dělá v kanclu za 15let u PČR má nároky na výsluhu, jde pracovat jinam a peníze stejně bere. Je to spravedlivé? A… Číst vice »
Samozřejmě. Protože si volič nedokáže uhlídat svoje poslance, aby nedávali výsluhy “každému” bez ohledu na to, zdali jeho práce riziková je nebo ne a zdali omezuje jeho následné uplatnění na trhu práce nebo ne, tak je zcela fér, že se nebudou danit luxusní auta bohatých.
To je opravdu velmi elegantní logický obrat, přesně tahle se to má dělat a takhle má náš stát fungovat. Jen se pak nedivte, že jsme horší než Balkán, můžete si za to sami.
to bychom se pak třeba mohli dostat na oblíbené téma – režijka 🙂 kdo má mít a kdo ne? dříve to měli nejen pracovníci na dráze, ale i děti a celá rodina . otázkou je . Proč to tak bylo? bylo to spravedlivé? asi moc ne, co?
Nebo bychom se mohli dostat na další téma, na whataboutismus..
Nebylo a proto to asi už neexistuje. Takže stačí pokračovat v dalších krocích.
Režijku daníme. Co tam máte dál?
a kolik pak odvede na té dani?
jelikož to byl benefit k zaměstnání…
Vám to musí asi hodně ležet v žaludku.
a nebo ještě jinak, stát vybere DPH popř. DPPO, to pošle na kraj a město a to z toho zaplatí svůj megaprojekt – letiště a zadotuje nějakou linku, aby pár jedinců mohlo letět na dovču. Je toto správné rozdělní veřejných peněz? a pak chtějte spravedlnost…pak se divte, že než někdo aby platil daně si raději koupí lepší auto…
no počkat to se ale taky omezí dovolené jen do 60,000,- na hlavu , vejš k tomu budou zvláštní přirážky za luxus
Veřejné peníze jsou pod veřejnou kontrolou. Pokud to tak veřejnost chce (nebo toleruje), tak to tak bude.
Navíc – pokud si osobujete právo rozumět všemu, co státní správa a samospráva dělá, tak je asi něco v nepořádku, nemyslíte? Nebo se vám zdá, že jste polyglot?
Dppo je 21%
za rok 2023 byla 19%
K tomuto tématu by bylo dobré prezentovat i rozpočtový dopad jednotlivých přístupů.
Tomu nerozumím, pokud budete podnikat, tak můžete dát sportovní vůz do nákladů, přestože předmět podnikání s dopravou nesouvisí. Pod tímhle argumentem mi přijde, že se může už rovnou schovat rovnou luxusní dovolená, bydlení, jídlo…Stále mě fascinuje, jak stát vytěžuje daně od zaměstnanců, kteří mají zpravidla nižší rozpočty, než firmy, které nedaní ani náklady k dosažení jejich příjmu, resp. toleruje slabou argumentaci jejich zařazení do nákladů. Nijak zároveň neslyším v politickém spektru od žádné strany (ani ty, která se zaštiťuje zájmy zaměstnanců), že by chtěli tuto daňovou nerovnost změnit
zároveň bychom se mohli podívat, čím jezdí vedení jistých státních podniků, úřadů a hlavně firem jako jsou ČD !?
Podnikejte a kupte si ho taky, vždyť je to tak snadné.
To je teda argument pro daňovou nerovnost. Podnikání má svá rizika a je odměněno, v případě úspěchu, vyššími příjmy, ale nechápu proč by měly být odměnou nižší daně
Takže jako lék na nesystémové zvýhodnění jednoho z více druhů výdělečné činnosti navrhujete, aby na tento druh výdělečné činnosti přešli všichni?
Víte, já bych i souhlasil s tím, aby OSVČ měly nižší daňovou sazbu. Přecejenom tvoří základ zdravé ekonomiky a podnikají na vlastní riziko a náklady. Určitě je třeba OSVČ podporovat. Ale tato daňová sazba by měla být řádně a férově stanovena z rozdílu mezi výnosy a skutečnými náklady.
Pokud platnou právní úpravu v oblasti daní nazýváte nečím nesystémovým, netřeba dále debatovat.
Tak zrovna dovolená a jídlo se prostě vykáže jako školení, žádná věda. Popravdě se do školení dá vykázat i návštěva vykřičeného domu, pokud poskytuje i ubytování a stravování. Že byla školitelka v latexu a s bičíkem bych ale na berňáku neříkal. Jako buďme rádi že v tomhle čechistánu někdo je ochotný podnikat. Každý může, dobrý nápad a spousta práce může dát dokupy i pár peněz na pěkný vůz.
Bordel na fakturu?
Normální daňový doklad, tj. Paragon. Zaplatíš cash a je to. Stačí to správně napsat. Nevím, proč by soukromá společnost nemohla dá návštěvu bordelu do nákladů. U státních firem to je jiná, tam bych to kontroloval, zda úředníci nemají na hotelu nějaké služby navíc 🤪
Podotýkám před závorku, že nezpochybňuji, že to mnozí nepochybně využívají čistě jen pro osobní účely a takhle to obchází. A myslím, že není od věci to limitovat nějakou hodnotou vozu. Nicméně představa, že nákladem může být jen to, co viditelně souvisí s předmětem podnikání, je mylná. Např. to vámi uvedené jídlo tam s klidem může být, když to je třeba nějaký pracovní oběd, zrovna tak byt třeba v městě, kde máte pobočku a nárazově tam dojíždíte, nebo naopak byt, který poskytujete zahraničním partnerům při jednání, může být legitimně firemní. No a zrovna tak i auto – majitel/manažer společnosti jezdí na… Číst vice »
Že je něco nákladem podnikání automaticky neznamená, že na to má být daňový odpočet. Fakt jsme takový národ natahovačů rukou?
Definice daňového odpočtu je věcí zákonné úpravy a příslušných kontrolních mechanismů. Samotné vykazující subjekty na v tom nehrají roli. Za mne to p. SaulGoodman to pěkně trefil s tím Ferrari vs. Mercedes a já se sám celkem divím, že 30 let po revoluci někoho dokáže drahé auto takto vytočit. Ale jo, nějaký strop proč ne. A situaci, kdy má někdo sporťák k podnikání si klidně představit dokážu. Zrovna soused jezdí všude pouze Lambem, jiné auto (kromě obytňáku) nemá. Ale jak říkám, zastropování by mohlo být kompromis, každý si pak může vybrat, jestli zahrne celého medvěda nebo 3/4 Ferrari (já chápu,… Číst vice »
A proč celého medvěda? Kde máte oporu v tom, že medvěd je OK?
Luxusní dovolené se už dávno schovávají… Přestože je např letenka daňový doklad, tak je zcela běžné, že jsou vyžadovány faktury na firmu bez uvedení jmen cestujících a nejlépe i bez uvedení destinace…
To by snad měl finančák hned vidět, ne?
No, obávám se, že to takto stále prochází, buď proto, že to finančák neřeší nebo se prostě spokojí s fakturou tak, jak je. Tím, že na mezinárodní dopravu není DPH, tak to asi není oblast, kterou by se zabývali, jinak by ty požadavky na faktury nebyly tak časté…