Luxus v úzkotrupém letadle. JetBlue odhalil podobu části sedaček v A321LR pro lety přes Atlantik
Americký dopravce chce luxusním provedením ukázat, že cestování jednouličkovým letadlem na dlouhé trasy může být komfortní.
Letecká společnost JetBlue ukázala novou podobu své prémiové třídy Mint pro Airbusy A321LR. S těmito letadly chce vstoupit příští rok na transatlantické lety. Dopravce se snaží ukázat, že i v úzkotrupém letadle může mít cestující na dálkovém letu dostatečný komfort.
Ve třídě Mint bude celkem 24 míst, každý cestující bude mít své „kupé“ se zavíratelnými dveřmi. JetBlue nové sedačky považuje za průlom u dálkových letů s úzkotrupými letadly.
„Jde o reakci na úspěch třídy Mint na letech po USA. Zavedení podobného konceptu na vnitrostátních linkách vysoce předčilo naše očekávání,“ uvedla provozní ředitelka Joanna Geraghty.
Nový koncept vyvinuly JetBlue ve spolupráci se společností Acumen Design Associates. Během letošního roku ho vyzkouší cestující mezi New Yorkem a Los Angeles. „Součástí je sedmnáctipalcový monitor či možnost dobíjení elektroniky. JetBlue vybaví svoji třídu sedačkami Vantage Solo od Thomson Aero Seating. Je vyvinuté speciálně pro jednouličková letadla. V každém letadle budou ještě dvě sedačky nazvané Mint Studio, které budou mít ještě více místa. Kolik míst bude ve zbývající části letadla, zatím dopravce neuvedl.
We’re giving you a tour of our new private, all aisle-access Mint suites — developed in collaboration with @TuftandNeedle to have everything you need to get from point A to point ZZZ. Seat back, sound on. Learn more: https://t.co/QX948FdhXB #JetBlueMint pic.twitter.com/cAuJ1ndjKu
— JetBlue (@JetBlue) February 1, 2021
JetBlue oznámily svůj vstup na transatlantické lety v roce 2019, původně měly začít létat letos. Úzkotrupá letadla s prodlouženým doletem jsou považována za velmi perspektivní pro lety mezi Evropou a Severní Amerikou. Nasazují je například už portugalský TAP nebo kanadský Air Transat, v minulosti je používaly také Norwegian Air Shuttle.