Luxus na kolejích, rozplývají se Němci nad českými jídelními vozy
V jídelním voze Českých drah. Foto: České dráhy
V Česku je považujeme často stále ještě za samozřejmost u dálkových vlaků, v Německu ale už za luxus. Pověst českých
Aj ceny maju luxusne na nemecke pomery.
JLV Pepsi 0,25l ……2,6 Euro
DB Coca Cola 0,5 l …..2,8 Euro
JLV hLavne jedlo od 9,9-12,90
Db hlavne jedlo od 7,90-11,90
JLV sandwich: 4,90
Db sandwich: 3,9
…..
Odkaz na virtuální prohlídku 360′ PENDOLINO= TAKÉ BISTRO VŮZ , kterou fotil můj kolega, když Pendolino začínalo provoz. Tehdy foceno v depu v Praze v noci , exteriér=pohledy z oken dodány z jiné prohlídky a pokud „vyjdete ven“ ,ocitnete se na nádraží v Bohumíně : http://www.virtualtravel.cz/pendolino/vuz-c-3-bar.html
A proto je škoda, že mají pohodlné JV ustoupit trapným a nepohodlným bistro vozům. Na lince Ex2 bývaly JV super, pro mně o důvod navíc proč jsem tuto linku využíval.
Zdravím
To si skutečně někdo myslí že si na sebe jídelní vozy vydělají? Kolik je pořizovací cena jídelního vozů? Jaké jsou mzdové náklady na personál (třeba na EC Cracovia, kde personál jede do zahraničí a je tam přes noc)?Atd. atd. atd. Je třeba brát jídelní vozy jako doplňkovou službu. Bohužel v ČR si drtivá většina raději koupí bagetu v trafice (cca 55 CZK), pivo v plechu (30 CZK) a do jidelaku málokdo vstoupí… Jel jste někdo EC Sobieski z Katowice do Warszawy? V jidelaku narváno a na oknech polepy, že se má cestující nažrat a vypadnout, protože čekají další…
„Dotace“ do jídelních vozů a článek z roku 2015 od jakéhosi Jana Sůry 🙂 : https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ceske-drahy-soutezi-provozovatele-jidelnich-vozu.A150519_091834_eko-doprava_suj „Dosavadní kontrakt se společností JLV uzavřely ČD na konci roku 2012. Smlouva ještě běží, ale je nastavena tak, že skončí, až dopravce vyčerpá celkovou částku uvedenou ve smlouvě. Ta je 258 milionů korun.“ Ano, ČD platí jiné firmě za její činnost, ne že by ta firma platila Českým drahám za podnikání v jejich prostorách (nebo aspoň „nájem“ za koupi a údržbu „hospody“). Za tři roky poskytování cateringu ve vlacích zaplatily ČD skoro 250 miliónů korun (vyhlašovaly novou soutěž proto, že se částka 258 mega… Číst vice »
Normalne Ceske drahy moc nepodporuji, ale tady napisi pozitivne: v ceskych jidelnich vozech mivaji fakt dobre palacinky.
A luzkove sluzby jsou taky super. Skoda, ze misty jen malo vytizene.
Tak ty restaurační v Německu jsou ještě ok, daleko horší to je ve Francii a Itálii…
To si toho musel všimnout až německý tisk? Tak to je. Bohužel u nás se tohoto docenění zatím nedostalo.
Je nádherné, jak takovou pozitivní zprávu dokáže spousta zdejších “diskutujících” otočit a psát opět ty samé štvavé komentáře. Věnujte se raději něčemu produktivnímu, než je neustálé psaní komentářů. Zlepšíte tím život nejen ostatním, ale hlavně sobě.
Dostávají režijkáři stravenky do těchto vozů? Jestli ne, pak jsou zbytečné.
Co je to režijkář? Jestli je to zaměstnanec dráhy, který se přepravuje někam pro svůj vlak, tak proč by si neskočil do špajzáku na řízek. Vůbec mu nemusí vadit závist nějakého VRTáka.
To nic VTR, takovej výplod se dá jenom zdědit.
To beru jako špatný vtip.
Zbytečný příšpěven.
To nic lidé, toho si nevšímejte, to jen zas VRTák a Souprava pravidelně šijí do všeho co nemá něco společného s jejich vizí hyperloopového teleportovacího supermoderního světa, kam dle nich pomalé vlaky naprosto nepatří.
Režijkáři dostávají běžné stravenky stejně jako spousta jiných zaměstnanců. V jídelňáku berou troje nejrozšířenější stravenky. Pokud s tím máš problém, jdi pracovat jinam. (Nejsi nemocný? Většinou máš rozumné názory…)
VRT, nejsou voni zakuklenej Kalousek?? Tomu taky režijky ležely v žaludku….
Není se čemu divit, na jídeláky (i bistra) JLV můžeme být fakt pyšní. Na jídlo v nich zajdu i víc než 10x do měsíce (Praha-Brno), občas dokonce na cestě z Plzně do Prahy raději počkám hodinu či dvě na Pendolino, abych se mohl najíst.
Ona ani roznáška do jedničky na porcelánu zdaleka není běžná a moc za ni děkuju. Tuším před dvěma lety jsem takhle dostal řádně vynadáno ve slovenském jídeláku na Bratislava-Košice, co si to jako sakra dovoluju chtít donést jídlo do vedlejšího vagonu…
Tak abychom zase neházeli jen svinstvo na DB, tak i tam přinesou jídlo do jedničky v porcelánu a dokonce i točené pivo. Problémem je spíš německý jídelní lístek…
Nevidím žádný problém v tom, že náš daňový poplatník zadotuje oběd třeba i Němci. Ale – proč nemůžou být v jídelním voze i nějaké obědy za sociálně citlivé ceny pro běžného českého občana, který nemá na zdejší luxus?
Vlaky nejvyšších kategorií nejsou pro socky, to jen v poslední době využívá mezinárodní vlaky skupina lidí, kteří by před lety jezdila rychlíkem. Jinak jestli někomu připadá moc jídlo za 150-180 s polévkou nebo pitím, tak bych mu doporučil spíš autobus, stejně tihle ublížení chytráci, kteří si myslí, že mi tady něco někomu dotujeme, jdou podobně jako s tím jídlem, jen po tom nejlevnějším.
Cože?
Cože někomu opravdu připadá pro běžného českého občana drahé se naobědvat do dvou kil?
Tvůj nick teda rozhodně neodpovídá tomu, co píšeš. Pankáči, tedy anarchisti by něco takového nikdy v životě neschválili.
Co že by přesně kdo neschválil?
No, něco na tom bude.. Punks a sharps jsou přece především fetky a levoty.
Tak to úplně paušalizovat nelze, ale tenhle „dobrák“ s nima nemá nic společného. A to pomíjím, že skini a pankáči mají poněkud jiné „vyznání“.
Jenže on je nejspíš jen (modrá) smažka, podle toho co často píše.
Hádám, že od silných slov za klávesnicí to ke konfrontaci dotáhnout schopen nejsi.
Punks not red.
No El Gumo, pozorně si prostuduj ten jídelní lístek. Uvidíš kolik Skopčáci platí. Tam se určitě nic nedotuje.
Naopak dost výrazně dotujeme stravu a chlast poslanecké sněmovně!!!
Tam bych to se.e výrazně víc. Jelikož výkonnost té bandy je prakticky nulová a nezaslouží si to! 😉
Modraguma: Onehda jsem se u JLV najedl asi za 80 (i kdyz mensi porce), to mi neprijde drahe.
Vždyť pro českého občana je HappyHours… Němci a nejen oni mají cca dvojnásobné ceny. Když jsem jel EC Cracovia tak pivo na území ČR za 35 CZK. No a když jsem psychicky nevydržel pomalou jízdu v Polsku na trati do Krakowa tak jsem za pivo vysolil…kurde, kolik to bylo? 75 CZK? Když tak mě opravte.
Ne, přeháníte.. Konkrétně do Polska jsou ceny mimo happy hours o 15 – 50% dražší. A jste si jistý, že jste si koupil na polském území pivo?
„že jste si koupil na polském území pivo?“
co je na tom prosím zarážející
Ilono, hned dva aspekty..
Jednak je konzumace ve vlacích na územích PL zakázána, ale v tomto bodě se nepřu, sám nevím a třeba je pro jídelní vozy vyjímka.
A jednak, pan Svačina se nás tady snaží seznámit si tím, že jsou ceny u JLV na polském území dvojnásobné, oproti tuzemským happy hours. Z toho usuzuji, že se neoddal až tak pivu, jako spíš kořalce, když má ty ceny na polském území v takové vlčí mlze. Jak jsem psal, až na vyjímky jsou ty ceny na území našich severních sousedů vyšší o 15 – 50%.
*konzumace alkoholu ve vlacích na území PL..
Konzumace alkoholu je ve vlacích v PL zakázána s výjimkou jídelních vozů a to že si nevzpomenu na přesnou částku za 10tku Gambáče po cca 15 měsících ještě neznamená mlhu. Ale jak se to říká? Podle sebe, soudím tebe. Pane Soukupe, pokud máte rodinu tak ji vemte do Krakowa, nejenže potěšíte manželku, ale možná vám to pomůže s tím alkoholem. Bych byl taky nešťastný kdybych byl žlutý z chlastu.
děkuji za vysvětlení, podle Vašeho příspěvku jsem sice tušila, že se to bude týkat zákazu konzumace alkoholu, ale neznám polsko tak jsem se radši zeptala
Pokud pojedete např. EC Sobieski tak kdekoliv na trase v úseku Zebrzydowice-Gdynia Vám v jídelním voze samozřejmě pivo i cokoliv jiného co obsahuje alkohol prodají. V EC Cracovia jsem sice viděl nápis že alkohol na území Polska neprodávají, ale týká se to situace, kdy by jdte si pivo odnesla na své misto. Pan Soukup evidentně tráví čas u klávesnice a v Polsku jídelní vůz podle všeho nikdy nevyužil.
České jídelní vozy jsou opravdu skvělé, ale je škoda že jezdí na tak málo vlacích. Bylo by dobré kdyby jídelní vozy řadili na všechny expresy a i na některé rychlíky.
Kdyby si to na sebe aspoň vydělalo… nebo kdyby to aspoň v noci ve sklepě při pohledu na účetnictví ve studni o ulici vedle mohlo vypadat, že by si to na sebe vydělalo… pak by to třeba mohlo jezdit na více vlacích.
Když začaly jezdit podkrušnohorské rychlíky Cheb – UnL – Praha tak měly špajzáky (firma Urblík) , ale pro velkou ztrátovost to dlouho nevydrželo.
A teď máme ještě navrch EET…
už jsem se ptal, ale nikdo neodpověděl, čdáci mají stravenky v jaké hodnotě a kolik doplácí, berou jídelní vozy a bistro stravenky?
???jak souvisí stravenky zaměstnanců s tématem???
asi kde vlaková četa obědvá? Nebo vy si myslíte, že u nich se nedodržuje po 4,30hod přestávka, že jsou to roboti? Vy jste neviděl video, jak stevardka nese fírovi občerstvení a kávu?
Často nedodržuje a většina si nosí rendlíky z domova, které si pak ohřívá kde se dá.
Ohřívají si to na kotlu parní mašiny. 😉 Když fíra dovolí.
petr.r: JLV stravenky přijímají.
Petr: Jen ho nechte, vždy se nad jeho vzkazy královsky pobavím, on je neuvěřitelný blbec 😀
Problém je, že jídelák je z pohledu jízdy vlaku 27m problémů a 54t železa, kdy není ani započten do obsaditelnosti (kapacity) vlaku. Byť ho mám rád, tak se dá chápat, že je dnes trend bistrovozů, kde je část „stálé sedačky“ která zvyšuje kapacitu soupravy. Samozřejmě při těch cenách, co tam jsou, si bez „podpory“ na sebe ani personál vydělat nemůže. I když tam jsou „frančízanti“, co dělají na sebe, tak stejně provoz a údržba něco stojí a není to málo. Pokud by měly dál jezdit klasické velké jídeláky, musí to dopravci dotovat, jinak na to nejde. Pokud by to mělo… Číst vice »
Přesně tak, udivuje mě, že to někteří nedokáží pochopit. Jen s tou ekonomikou provozu si Vás dovolím poupravit, ani řízek za 500 Kč by provoz celých jídelních vozů nedostal do černých čísel. Aby si na sebe zařazený jídelní vůz do soupravy sám vydělal (pro představu uvádím jídelní vůz na trase Praha – Žilina), muselo by jej během cesty navštívit obvyklých asi padesát lidí, udělat svou běžnou a obvyklou útratu /z toho se zaplatí personál a provoz kuchyně/ a při placení by ještě každý host musel zaplatit navíc k útratě 1000 Kč /z toho se zaplatí náklady na vypravení a zařazení… Číst vice »
Jenže čeští cestující jsou oproti těm německým docela chudí, tady trochu nemyslitelné, aby byly přecpané dvě jedničky, navíc i ta všední Žilina jezdí docela prázdná, oproti těm zaplněným deseti vozům do Berlína..
Tak tak. Lepší prodat pět baget než jednu svíčkovou.
Budu malinko oponovat, ale to by si na sebe nevydelala ani cast urcena pro jizdni kola, jidelni vuz neco stoji a naklady musi jit i na cestujici, byt jej nevyuziji,… Na dalkovych trasach, predevsim mezinarodnich bych jej uvital, na kratke vzdalenosti, to nema smysl… Dokonce by se dalo uvazovat i o beznych automatech na jidlo ve stanicich nebo primo ve vlaku…
A to ještě nepočítáte s jistou skupinou mimotarifních cestujících, kteří si do Ex ze Žiliny sednou v neděli večer Hranicích/Olomouci a do Prahy cucají jedno pivo, protože přece ve vlaku nenechají zbytečnou korunu a tak je jídelák pro večeře chtivé zákazníky obsazen. Bohužel personál to tak trpí, v normální hospodě by vás po čase vyrazili…
Trondo s tou hospodou to jsou vlastní zkušenosti?
Určitě je, z hospody ho vyrazili. Ale pro prudící kecy, ne kvůli pomalému upíjení piva.
když jsem ještě využívala jídeláky já, byla na každém jídelním lístku napsaná maximální doba pobytu v jídelním voze (cca to bylo 1-2 hodiny, přesně si nepamatuji)
PS: už nevyužívám proto, že méně cestuji a na mnoha vlacích již nejsou… není to nespokojeností
A přesně z toho důvodu volím při cestách na Slovensko vždy ČD a Pendolino. Pro klid v duši by to akorát chtělo nějaké dvě zastávky dál od sebe, vždy mám strach, že mi při obědu v jídeláku někdo vystoupí s kufrem, který tam s sebou táhnout fakt nemohu.
Další důvod, proč by tam měl jezdit někdo jiný. Nikdy nemůže být „státní“ lepší než soukromý.
🙂
Gratulace! Tak a teď ještě pochopit, že WR (žádné bistro!) je způsob, jak zkrátit jízdní dobu o cca 30-60 min. (podle toho, jak by komu dlouho trvala zastávka v restauraci před/po/během cesty autem). Takže je to vlastně způsob, jak eliminovat nevýhodu VHD v nutnosti dosažení nádraží.
Na možnosti najíst se ve vlaku se asi shodneme všichni. Otázka je, jestli WR je to pravé ořechové. RegioJet roznáší léta 4 stejná jídla k sedačce a podle toho, co vím, tak to jeho cestujícím taky vyhovuje. Samozřejmě nižší kvalita je vykoupená nízkou cenou, nicméně to je o preferencích. Někdo tu psal, že v jídeláku ho znervózňují zavazadla bez dozoru. Další názor.
Za sebe bych viděl kombinaci obojího, tedy jídelní vůz/oddíl s možností posezení i roznáškou. Ať si každý vybere.
A proto se předělávají na „bistro vozy“? Chytré…. 🙁 . Jednoznačně bych uvítal jejich (jídelní ne bistro) nasazení na „dlouhojedoucí“ Slovácké expresy.
„Chytré. . ..“
Spíš ekonomické. Pravděpodobně vůbec nemáte tušení, kolik (vás) celá ta sranda stojí (i když si ani nečuchnete).
Vůbec bych neporovnával klientelu německých turistů a managerů s českými důchodci do lázní, nebo lidmi z chudšího východu republiky, na rozdíl od toho Berlín a Hamburku nevěřím v celodenní a celotýdenní vytížení vozu.
jak se měří chudoba východu? to je tedy blábol. Oceňuji servis Leoexpresu v prémiové třídě, která je bohužel pouze pro 6 lidí a je permanentně vyprodaná na cestě ze/do Zlína. Proto bych To samé ocenil i u ČD, protože po konci RJ na Slovácko už bohužel příliš variant kulturního cestování není. Pokud tím tedy nemyslím vozík z jehož instantní kávy a baget se mi dělá mdlo.
Ano, 6 míst ve vlaku o kapacitě menší, než tři velkoprostorové vozy firmy, která po letech není v zisku, to jsou ty mraky lidí, kteří by uživili jídelní vůz, píšu o jídelním voze, ne v mikrovlnce ohřívaném baleném jídlu. Podle rezervačního systému je následujících dnech prodaná tak polovina Premia z těch celkových šesti sedaček.
Tak kdepak je ten petr.r. ? Určitě lepší než točené pivo a svíčková je Rajec a croasan u RJ. Že Péťo 🙂
Petr.r a Tronda jsou teď zalezlý pod dekou. Petr.r a Tronda teď jen čumí, jak to ČD s JLV umí.
🐷🐖
A kolik to dráhy dotují, já vím je to pozlátko čd a čdáci berou na to peníze chudým z moravy nebo 810 nemůže táhnout jídelnák, ale je dobře, že v německu se nají levně za naše peníze, ale nevím když čd se maže z mapy čr jak dlouho to tym němcům budete dotovat, Měli by čdákům snížit prémie a co uštří na tych lotrách, tak vrazit do slevnění jídel.
v cizině neplatí happy hours přeci
Teda větší blbost asi nikdo není schopen vymyslet. Pochopil vůbec někdo co ten petr.r napsal? Moravák a takovej chudák nemocnej…
Paddy Tož to ne synku. Moraváky si do hobe neber. Náš Péťa je náhodou pozůstatek ze šlechtitelského programu JZD Slušovice. Doc. Čuba a jeho tým se snažili vyšlechtit z opice moudrého dělníka. Jenže přišla sametová revoluce a nějak to uvízlo v půlce. Nebo spíš na začátku. A pak od teho tady čteme výtvory, které půl věty diktuje pravá hemisféra a druhou část věty pak levé varle. Já vím, je velmi těžké ho pochopit ale dejte mu čas,prosím. Na evoluci. 😉 Prof. Mudr. Judr. Pudr. Kostival Poštěvský v.r. Emeritní profesor Antropologie a Biologie. Odborný asistent Mudr. Mengeleho bei Max Planck Institut… Číst vice »
Ještě větší blbec,než jsme doufali.
Vcera jsem jel Slovackzm expresem do Prahy. První třídou. Za 600. Měli Rajec a croissant.
Těmhle to nevysvětlíte. Ti mají v hlavě modře vygumováno.
No a někdo zase zežloutne. Pokud to přežene s chlastem…
Mám rezervacku na Berliner příští měsíc, tak uvidíme.
Vzhledem k tomu, že dederáci nikdy neuměli vařit, tak uspět nemuselo dát moc práce.
Typicky česká malost či spíš neomalenosti
No, já nemám rád celonárodní (nebo celorasové) paušalizování, ale – byl jste někdy třeba v Drážďanech v restauraci? Oni fakt vařej „divně“.
Ale taky to nemusím… i u nás kde kdo vaří „že by to pes nežral“, ale taky to tady řada lidí umí na výbornou. V tom bývalém DDR to je výrazně horší. Nemusím chodit daleko, sestra je tam narozená a její máti se do smrti vařit nenaučila, hnus za hnusem. Ségra však vyrostla tady, naučila se od známých a kamarádek, po škole (před 20ti lety) „odtáhla“ k příbuzným do Bavorska, tam se ještě něco přiučila a vaří dobře. Vždy když pak jela za matkou, tak se děsila, co zas bude za blaf. Já se jídlu u nich taky vyhýbal jak… Číst vice »
😃
Jojo,svíčková je ve vozech JLV fenonenální 🙂 …Na druhou stranu,jejích bufetový vozík je předražená ostuda,ve srovnání s mibinarem čd naprosto neporovnatelné.
No jo, v Nemecku zrejme neni danovy poplatnik tak stedry.
Ty jídeláky v Německu financuje DB, a za české náklady si je může dovolit. (Resp. dostane je asi jako bonus k celému vlaku.)
Jídelní vůz je komerční služba dopravce. Žádné dotace na ZDO na něj ČD neberou (navíc je jen na linkách na komerční riziko, ne na dotovaných v ZDO)
Peníze daňových poplatníků při podvadeni s doplacenim státních slev odklání úplně jiný dopravce, oblíbenec pana Petra.r a zdejšího redaktora
Linky Ex3, kde jídelní vozy například jezdí, jsou v ZDO. Tak aspoň nelžete.
Ale asi těžko na jídelní vůz berou dráhy dotace. Je to komerční služba jiné firmy (byť s majetkovym podílem ČD)
Na spoji v závazku.
Pane Sůra, můžete mi prozradit, v čem je vliv Vašeho poukázání, že se jedná o spoje v závazku? Z mého pohledu je snad plus, že jsou nasazeny vozy s řekněme nadstandardní službou i do spojů, jež jsou objednány v závazku.(Ačkoli bych je mohl nasazovat jen na spoje v kom. riziku). V závazku se často jedná i o nutné přítomnosti wifi a zasuvek na spoji, o JV nikoli, tak bych měl být snad jen rád že tam JV jezdí, nebo ne??). Nějak mi uniká relevantnost Vašeho upozornění….
Upozornil jsem pouze na to, že pan Tuhý nemluví pravdu, když tvrdí, že jídelní vozy jsou pouze na spojích mimo závazek.
A kdo doplácí ztrátu ČD? Daňový poplatník!
Ale ta „ztráta“ ( není to ztráta, ale úhrada za objednané služby ) je u toho vlaku stejná ať táhne jídelak nebo ne.
Plus je to zvýšení komfortu cestování, PP kterém tady všichni voláte
nechte tych přetvářek, podívejte se i na tu odvrácenou tvář čd.
Ty by jsi se měl napřed naučit gramatiku a potom dělat chytrého.
Samozřejmě, že není! Jednak vlak váží o 54t víc (to už jsou minimální náklady). Ale v tom voze se musí chladit, topit, svítit. A někdo musí na tom voze dělat údržbu, opravy a revize. A to jsou slušné peníze.
To spíš ta obsluha, která na tom jezdí, na tom bude drahá.
To pletete ale jablka s hruškami dohromady. Úhrada prokazatelné ztráty objednaných vlaků je jedna věc a ztráta firmy jako takové z důvodu špatného podnikání je věc druhá.
Na jídelák se sice doplácí, ale i tak je Děčín-Břeclav zdaleka nejméně ztrátová objednávaná linka, i když si na tom samozřejmě nese vinu i neúměrné přetěžování vlaků.
3,2,1… za to může Jančura , bez něj by ČD byly pravěk.
É… JLV je soukromá společnost nabízející služby ve vlacích ČD… Soukromá. Fakt jako soukromá. 🙂 Provozuje také frančízy Burger King…
38% mají podíl ČD.
Loni jsem jel Cracovií v bistrovoze a byl jsem velice spokojen …
Tak je třeba JLV asi pogratulovat k takovému úspěchu.
Otázkou je ale, jestli to není tím, že kvalita služeb a západ od našich hranic pomalu ale jistě upadá.
Možná je škoda že se jídelní či bistrovozy nenasazují na dlouhé rychlíky v klasice, nebo na soupravy, které plynule přecházejí z jednoho rychlíku na druhý a dá se jimi tak vykonat poměrně dlouhá cesta bez přestupu. Myslím že třeba na Luhačovických bistrovozy ani jídelní nejsou, přestože by se i k typu spoje celkem podle mého názoru hodily.
K.S.
Ano. Na Slováckých expresech, by se celkem hodily.
Jakože za pantera zapřáhnete wr?
Chanov
Panter do Luhačovic?
Změň dealera. Šňupat sádru ti nedělá dobře.
Nevím jestli kvalita, těžko posoudit, celkově spíše upadá nabídka jídla na palubě. Jídelní vozy mizí ze železnic a nahrazuje je bistříčko, automat se sendvičem a podobné službičky. Na druhou stranu ten zmíněný vlak má opravdu dlouhou jízdní dobu, potenciál pro jídelní vůz je značný.
Konečně budou i v jižních expresech. 🙂
Je mi líto, ale nebudou.
Tam mají být bistrovozy …
Bistrovůz je prostorově poloviční jídelní vůz. V případě JLV je tam nabídka a servis naprosto stejný. I cenová politika. „Happy hour“ při jízdě po území ČR a za hranicemi běžné evropské ceny.
Snad v tomhle nebudeme oblíbený Západ následovat… No a k cenám, oběd tam stojí jako ve městě v restauraci, tak proč ne?
Myslíte že by v tom bylo lepší následovat oblíbený východ?
Stačilo by slepě nekopírovat západ. Ne vše co tam vymyslí se osvědčilo (a to se týká i liberalizace železnice). Divoký kapitalismus a Klausova neviditelná ruka trhu není v mnoha připadech nejlepším řešením
Pěkné, Němci si užijí. Ale znáte někdo běžného Čecha jezdícího 2. třídou, který by pravidelně využíval těchto služeb? Možná je to jen mojí zabedněností, ale já nikoho takového osobně neznám.
Rozhodně jich není tolik, kolik je těch Němců.
Ano, je to jak píšete, je to jen Vaší zabedněností. Byť jen na dálku se nyní můžeme seznámit a hned si můžete říct, že již někoho takového znáte 🙂
Začněte otázkou, kolik lidí běžně jezdí dlouhé trasy. Osobně třeba jídelní vozy používám relativně často. Typicky když jedu alespoň tři hodiny a z časových důvodů nemám čas se najíst před nebo po cestě, protože ceny jsou ok a na kvalitu jsem si ještě nikdy nemohl stěžovat.
Jenže takhle dlouhé trasy pravidelně nejezdím, takže v praxi tam zajdu tak 2-3x do roka. Vaše kritérium pravidelného používání tak nesplňuji. A takhle „nepravidelných“ zákazníků bude myslím většina.
Souhlasím, vzhledem k tomu že jezdím často, ale krátké trasy, tak se mi ve vlaku nevyplatí vůbec o jídelním voze uvažovat, stejně jako se mi nevyplatí v regiojetu uvažovat ani o objednávce bagety, pokud stewardka nepřijde chvilku po odjezdu, ale třeba na rychlíku Brno-Olomouc bych už o návštěvě uvažoval, a na dlouhé trase z Brna do Prahy, zvlášť jestli to pojede horem přes Vysočinu skrz nickolejný provoz co se plánuje snad na příští rok kolem Svitavy, bych to bral jako ideální způsob jak si zajistit oběd či snídani. Ale takové trasy prostě běžně nejezdím.
Hlásím se jako příklad běžného Čecha jezdícího 2. třídou, který pravidelně využívá možnosti dát si teplý oběd v jídelním voze.
Třeba já, jídlo mají opravdu výborné.
Ano, jste zabedněný. Loni jsem 2x absolvoval trasu Ústí – Praha. Z časových a jiných důvodů jsem si to naplánoval tak abych se mohl najíst ve vlaku příborem jako člověk. Byl jsem velmi rád, že tato trasa neprošla „liberalizací“ železniční dopravy, protože pak bych jedl smradlavou bagetu z igelitu a měl kávičku zdarma…
„Smradlavá bageta z igelitu a kávička zdarma…“
A to nabízí který dopravce, že jsem tak smělý.
Přece ten nejlepší ve vesmiru a přilehlých galaxiích, před jehož nástupem na e tu jezdili na dinosaurech….
To máte dost kliku, že za zvoleném cancíčku vás náhodou mohou obsloužit transevropské dálkové vlaky. Jídelní vozy rozhodně nejsou běžné v řazení vlaků ČD.
Nic proti, ale kafe má RJ lepší než jidelak CD a klidně by mohlo být za peníze. Jinak bageta resp. Croissant od RJ je třeba v čem horší než něco z vozíku u ČD? Jistě, když chci teplé jídlo, je lepší ČD, ale drobnější občerstvení má lepší RJ
A za co tu kávu Regiojet nakoupil, když ne za peníze. Že by výměnný obchod?
A!e zase byste měl kávičku zdarma a wiffi a jel s nejlepšími dopravcem na Zemi a v přilehlých galaxiích…😂.
A moooozna by vám to kafe a oslizlkj bagetu stihli donést dřív než v Holešovicích
A také je jízdné dražší než do Brna, za těch pár kiláků hrkání podél vody nic moc, ale hlavně že tam není konkurence a cestující hejly řádně oškubeme.
Pokud na to něm ad, jet autobusem. ( Żluťak ti tam mám dojem jede) .
Vlak není pro socky.
Naše trasa taky neprošla žádnou divokou, nespoutanou liberalizací a poslední špajzák na ní jezdil na EC 100. 🙂
Hlásím se. Jednu dobu jsem pravidelně jezdíval v čase oběda z Prahy do Pardubic a celou cestu jsem trávíval v jídeláku nějakého žilinského rychlíku – vyšlo to v pohodě na jídlo a kafe, cena a kvalita přijatelná.
Proč by si tam normální člověk nemohl zajít? Jezdím trasy 2-3 hodiny a vždy se v jídelním voze zastavím a najím. Někdy podle toho i plánují čím pojedu.
Kdykoli jedu kamkoli, kde jezdí něco s jídelákem, snažím se volit vlak podle toho. Třeba mezi Prahou a Ústím či Děčínem je to na dobré jídlo a dvě tři malé Plzně, nebo opulentní snídani. Za posledních několik jízd jsem nikdy neseděl v „normálním“ oddíle :)))
Já teda jo (ale neznáme se, uznávám 🙂
U nás nejezdí, ale na 1. koridoru se to snažím navštívit a podpořit…
Úplně stejná nabídka i kvalita je i v railjetech do Rakouska a všech Metropolitanech na Slovensko. Jídelní vozy bývají plné v obou směrech….
Cenově je to ok. Možná je problém i v tom, že nechte v plném vlaku věci bez dozoru a ještě se po návratu z jídla dohadujte s někým o místo.
Místenka?
Možná by nezaškodilo dát část míst v jídeláku do rezervačního systému. A třeba rovnou s objednávkou 🙂
O.K., tak tentokrát jsem opravdu šlápnul vedle.
Propříště si budu muset ušetřit názory za každou cenu, i když o něčem vím lejno…
Kdykoliv jedeme z Ústí do Prahy tak využíváme. Ceny naprosto standartní.