Lufthansa váhá nad státní pomocí, dozorčí rada odložila své rozhodnutí. Nechce omezení na letištích
Průlet A320 registrace D-AIPA na závodem Airbusu v Hamburku. Foto: Lufthansa
Měla to být na první pohled jen formalita: navrženou státní pomoc měla dnes schválit dozorčí rada Lufthansy a Evropské komisi
Ne , to ne! Tohle musi u LH prijmout, jak muzou takhle delat bebi Vikoj a Simanemu a kazit jim kampan za zachranu kridelek?
Navrh pro Honzu Suru, nebo nekoho z kolegu: myslim, ze bylo by zajimave spracovat resersi kolik pomoci, v jake forme, a co za to nabidli ruzne aerolinky. I kdyz vsichni docela dobre tusime, co se z toho dalo pak vycist. Neni na to snad ani potreba nejake hlubsi ekonomicke vzdelani…
Vím, že to velká část zdejších diskutujících nebude číst ráda, nicméně Česko je v podstatě poslední zemí v EU, kde k rozhodnutí o podpoře ještě nedošlo (nepočítám země, které nemají dopravce na pravidelku, např. Slovensko).
Na Slovensku mají jiné starosti: stavbu metra a plácání se po zádech, že tam prakticky nemají Covid.
Pokud je Lufthansa v pozici, ze může počítat, zda jí státní pomoc stojí za sloty na dvou letištích, tak tu pomoc zjevně nutně nepotřebuje a proto je zbytečná.
Zároveň je zde kontroverze kvůli dceřiným firmám v daňových rájích.
Jsou to lukrativní sloty..
Zbavit se slotů v MUC a FRA? to je může prodat rovnou a nemustí si vázat kouli na noze ve formě podmínek státní pomoci.
v podstatě je to nabídka ve stylu, že stát by nabídl restauraci „my vám pomůžeme, ale přestanete vařit obědy“.
Zbytečná určitě není, ale je to koule na noze, takže oprávněně zvažují, jestli není nějaká jiná varianta u které by závazek byl méně bolestivý. Jsou to dva hlavní huby Lufthansy, takže ty sloty mají enormní hodnotu a mohlo by jim to pobořit síť.
Pro redakci: V prvním odstavci máte 9 mld. korun místo eur.
díky!