Lufthansa už nepočítá s A380, dálkovou flotilu čeká redukce na 7 typů letadel
Airbus A380 v barvách Lufthansy. Foto: Lufthansa
Dopravce redukuje počet typů dálkových letadel kvůli snižování nákladů na 7.
Dopravce redukuje počet typů dálkových letadel kvůli snižování nákladů na 7.
Škoda těch 747, A380, A340 a MD11. Moje nejoblíbenější letadla a bohužel už začínají být celkem vzácná. U těch MD11 nevím o žádné jiné evropské společnosti, která by je ještě provozovala, jen LH Cargo. I UPS zrušil některé linky s MD11 nebo je nahradil za jiná letadla. MD11 mi ještě před pár lety létal nad domem a teď už je celkem vzácný v eu. Škoda i těch A340, ty nelétají už skoro vůbec. Aerolinky prostě potřebují šetřit, a provozovat tyto letadla je dražší, tak se nedá nic dělat.
Těch jumb je věčná škoda…
To letadlo vzniklo v jiné době a pro jiný obchodní model. Dneska se více lítá přímo i z/do menších letišt. 747 ale mají tu výhodu, že je Boieng zkonstruoval také jako nákladní stroje. Takže v nákladní verzi ještě lítat budou.
Mě osobně je nejvíc líto těch 340…
Taky taky, měl jsem tu čest s A346 letět v polovině prosince 2019, paradoxně z Pekingu do Frankfurtu..
Ano, a těch MD-11 stejně tak.. 🙁
Je jen otázkou času, kdy tahle letadla budou potřebovat……..časem se situace může zlepšit díky vakcínám po celém světě a záhy bude cestovní horečka, všeho do čau.
Takže to automaticky znamená že Austrian končí s dálkovýma linkama, škoda :((
To určitě ne, třeba VIE-EWR se létá i teď. Bude se pro ně hodit A333 i B789.
Mají i 777?
FR24 uvádí, že mají 6ks B777-200
Jdou do šrotu :(((
To těžko, vždyť je mají prakticky nové, cca 2-4 roky.
Ale oni nemají a333 nebo B789
VIE-EWR se lita bud s B777 nebo s B767 ale ty jdou pryč a s a320 to fakt litat nebudou
Tomu se říká šrotovné 😁
Potkal A380 bude holt zanedlouho rarita. Kdo by to byl před pěti lety řekl.
Jinak třeba těch A330-200 po Brussels Airlines opravdu škoda…9 let stará letadla.
Spíš si myslím že ty se ještě prodaj, ale souhlasím věk 9 let je v letectví prakticky skoro nové letadlo
Tak záleží hlavně na typu letadla, ale všechny krom A 350, B 737 Max či B 787 jsou technologicky stará letadla,
jak v rámci spotřeby či nákladů na údržbu 🙂
těhle proklamací tu už bylo, co bude dál nikdo neví to je věštěním z křišťálové koule. Konec covidu bude spíš politická záležitost.
Zajímavé že teda v podstatě přestávají počítat s cestujícími v první třídě. Po vyřazení A380 a A340-600 jim tak zůstane pouze B747-8, což je zeštíhlení z jestli dobře počítám 43 na 19 kusů letadel. Poměrně velký útlum.
A co A350-900?
Ta první třidu nemá, ne?
No jo, tak koukám, že máte pravdu (nevěděl jsem).
https://www.lufthansa.com/xx/en/35a
To jim obchodně nešla? Asi ne, když ji eliminují.
No jsem byl právě taky překvapený. Že by byl odliv všech těch CEO a jim podobných k letům v bisjetech takový? Nebo možná usoudili že se spousta rozhodnutí dá udělat i přes „skype“ a nemusí se kvůli tomu „trmácet“ přes půl zeměkoule?
Nie, mnoho veci napr vo vyrobe sa skutocne neda tak lahko urobit cez skype/mail. Tento argument ked pocujem tak sa mi otvara nozik vo vrecku. Akoze ano, da sa dohodnut vyroba/dizajn s Aziou a cez mail/chat to trva tak 1-2tyzdne nervov ci ste sa vzajomne pochopili ( vacsinou pri jednom produkte ). A potom je tu druha moznost…sadnut do lietadla, za dopoludnie vybavit/upresnit celu kolekciu a na obed mozes ist spokojne na kacku a pivo.
Ok. Tak jaký je dle tebe důvod toho útlumu poptávky, kterou generují právě typicky nejvyšší představitelé firem?
A tihle lidi, co řeší nějaké výrobní detaily, tam lítali první třídou? A asi taky nikdo netvrdí, že se na služební cesty přestane létat úplně, ale pokles tam jednoznačně bude. Možná ne tolik do Číny, ale po Evropě a mezi Evropou a severní Amerikou určitě.
No, lidem z výroby nikdo nekoupí First. Techniky nejspíš pošlou do ekonomické, obchodníky, když budou hodní a dělat profit, do byznysu.
Nebylo F i u A333?
Fakt že jo. Mea culpa. To hledím, to mi zcela uniklo. Měl jsem za to že ji má LH jen v těch třech érech. I na svém webu v sekci first class fleet píše jen o těch třech… Zas jsem o něco chytřejší 🙂
Potřebu Lufthansy koupit z každého typu letadla po cca 20 kusů jsem nikdy nepochopil.
Snad aspoň dojde k vytěžení surovin z nich a recyklaci a neskončí odložená někde v poušti;)
tak příležitost jak obnovit ČSA 🙂
koupit ve frcu značku a po Lufthanse starší letadla
Co těmi staršími letadly máte na mysli? Hodně starý A320, B747, B777, B767? Na trhu jsou daleko novější letadla s nižší spotřebou, než toto.
A332 po Brussels airlines jsou 9 let staré
Ty by se hodily i pro Smartwings…