Lufthansa už nepočítá s A380, dálkovou flotilu čeká redukce na 7 typů letadel
Dopravce redukuje počet typů dálkových letadel kvůli snižování nákladů na 7.
Letecká skupina Lufthansa Group v příštích letech výrazně zeštíhlí svoji flotilu dálkových letadel. Kromě absolutního snížení jejich počtu dojde také k výrazné redukci počtu typů letadel. Změna se dotkne i největších osobních letadel světa. Vedení Lutfhansy poprvé potvrdilo, že s nimi už v budoucnosti nepočítá.
Vyplývá to z prezentace vedení firmy k výroční zprávě za loňský rok. Všechny A380 Lufthansy jsou od vypuknutí pandemie odstavené, dosud ale firma nikdy neřekla, že už s žádnými nepočítá.
Plán celé skupiny počítá se zjednodušením flotily na celkem 7 typů dálkových letadel. Společnosti definitivně vyřadí Boeingy 747-400, 777-200 a 767-300. Nejde jen o Lufthansu, ale všechny aerolinky patřící do skupiny. Austrian například tento týden poslaly do šrotu Boeing 767-300. Z flotily zmizí i všechny Airbusy A340-600 a A330-200. Skončí také nákladní McDonnell Douglas MD-11F.
Dopravce si od tohoto kroku slibuje snížení nákladů i spotřeby, pryč půjdou spíše starší typy. Do flotily se má naopak v příštích letech dostat nový Boeing 787-9 a 777-9. Od kroku si Lufthansa slibuje snížení nákladů i díky nižší spotřebě novějších typů. Jediným čtyřmotorovým zástupcem ve flotile bude Boeing 747-8i. Celkově postupně zmizí 150 letadel, nejen dálkových. Během roku půjde například o 40 Airbusů A320. V jejich případě jde ale o plánovaný konec: některé se blíží už třiceti letům věku. Během deseti let chce dopravce koupit 175 nových strojů.
Lufthansa má ve flotile celkem čtrnáct Airbusů A380. Většina dopravců je postupně začala vyřazovat, výjimkou jsou Emirates a nedávno také Singapore Airlines, které začaly s modernizací interiéru části odstavených strojů.