Lufthansa ruší svoji nejkratší linku, mezi Norimberkem a Mnichovem začnou jezdit autobusy
Canadair Regional Jet CRJ-900LR. Foto: Oliver Holzbauer
Z Norimberku zůstává vnitrostátní letecké spojení do Frankfurtu nebo Lipska.
V Norimberku na letiště vlakem nelze…
Další argument pro propojení letiště s VTR u nás, ale to přeci není potřeba…..
Tady se kolegy zastanu. Trasovat VRT tak, aby to na letiště trvalo další půlhodinu nějakým ešusem na Kladno, se mi taky zdá jako zhovadilost. Směr na Drážďany by měl jet přes letiště. Nemusí jet 300 přes Ořechovku, vyjede tou plánovanou supertratí pod Prahou 6 tunelem z města, obslouží letiště a pokračuje do Německa. A spoje z Ostravy (ty, které by nepokračovaly) by mohly končit na letišti a odstavovat se na nějakém „obratišti“ a údržbové základně za letištěm. Ušetří se místo ve městě i potřeba peronů na hlaváku.
Nikoli, jak se na trať via Veleslavín dostanete (?) – z HLN via Semmering > Zličín > tunelem na letiště > směr SEVER.
Já jsem před mnoha – v minulém tisíciletí – podobnou „fantasmagorii“ (dávající logický smysl) na nějaké mapě načmáranou viděl …
Mnichovské letiště je (narozdíl od Frankfurtu) velmi špatně napojeno na železniční síť. Je tam jen regionální doprava a donedávna jen spojení směrem na jih (Neufahrener Kurve teď vyřešila aspoň napojení na severovýchod). Ideální by byla VRT Mnichov-Ingolstadt přes letiště, ale toho se v Bavorsku jen tak nedočkáme.
Naprostá většina cestujících jedoucích mezi Mnichovem a Norimberkem nejede na letiště, ale z města do města. Pro ně je současné trasování ideální, protože HBf je v obou městech v bezprostřední blízkosti města. Cesta přes letiště by většině cestujících zbytečně protáhla cestu. Hlavní trasa ICE Hamburg – München je už teď dlouhá dost.
Naopak, ICE výchozí / končící na letišti München … z HBF úvratí po trati do Landshutu …
Z německého článku: V listopadu 2018 cestovalo cirka 5300 lidí, ale jen 155 z nich mělo cíl v Mnichově, to je 5 za den. A mnozí z nich měli pravděpodobně letenky dál z Mnichova na vlastní riziko (bez garance přestupu od Lufthanzy). Z toho máme méně než 200 lidí za den na letiště. 200 lidí za den. Řekl bych, že autobus bude dostačující a mnohem lepší než letadlo až 4x za den, může jet častěji za daleko menší náklady. A penež nemá nazbyt ani Lufthanza. A teď: Ikdyby dráha z Ingolstadtu na letiště v Mnichově výheldově obsloužila 5x více lidí… Číst vice »
Domnívám se, že cestujících by v případě VRT až na letiště přibylo více. Jen můj názor, nikomu ho nepodsouvám.
Pro nejrychlejší vrstvu Mnichov-Berlín je mnichovské letiště zbytečná zajížďka. Kdyby chtěli leťet, tak sotva poletí z Mnichova, v Berlíně je taky letiště. I pro pomalejší vrstvu je 200 lidí za den fakt málo.
V Brně dovede 200 lidí nabrat 1 vlak sám o sobě, dneska, bez VRT a několikrát za hodinu. A to se mnozí snaží, aby do Brna VR vlaky vůbec nezajížděly.
Opačně – ICE končí / vyjíždí z Letiště …
Ty LufthanZo jedna.. …