Lufthansa prohlubuje spolupráci s Deutsche Bahn. Část letů nahradí vlaky přímo na letiště
Cestující na nádraží na letišti ve Frankfurtu. Foto: Lufthansa
Z některých měst pojedou na největší německé letiště nově vlaky bez zastávky.
Nejvíce jsem zvědavý na ICE (München) – Nürnberg – Frankfurt(M)Flughafen. Zajíždění a úvrať na Frankfurt(Main) Hbf fakt žere hodně času pro lidi, kteří z jihovýchodu cestují jak na letiště, tak dál směr Köln a Belgie/Nizozemí. Je otázka, do jaké časové polohy budou tyto nové spoje vsunuty, zda na ně bude v Nürnbergu možný krátký přestup od RE vlaků ze směru Cheb / Schwandorf. Aktuálně je třeba čekat okolo 40 min na ICE směr Porůří, které odjíždí v celou. Další otázka je, kolik minut se bude muset na letišti čekat na nějaké další ICE, které pojede (z Frankfurt(Main) Hbf) směr Köln,… Číst vice »
Nic nového …
V letech 1982 – 1987 existovala EJ BR 403 DB Lufthansa Airport Express.
V ICE FFM Flughafen – Köln vyhrazena místa pro letecké cestující, doba jízdy po VRT od 50 minut ….
to u nás v Praze samozřejmě nehrozí, protože na letiště žádný vlak nedojede….
Jezdí. Už desítky let. Nákladní @zesnad_cz 😉
Cesta na uhlí ubíhala celkem klidně až na to, že Zelí občas vypadl z vagónu, když si prohlížel krajinu.
Sme na tom podobne v BA. Na letisko M.R.Stefanika vozia po zeleznici iba cisterny s kerosinom. A take velke plany so modernou stanicou na letisku v ramci TEN-T sa chystali 🙁
nic proti BA, ale pro tu by bylo lepší napojení na schwechat, samozřejmě nejlépe na obě letiště zároveň
Ani ja nemam nic proti ziadnemu ceskemu letisku…. 🙂 Je to velka skoda, ze sa zlepsenie zeleznicneho pripojenia na letisko BA nic nezlepsilo.
Oprava: Je to velka skoda, ze sa zeleznicne spojenie z BA letiska vobec nezlepsilo….
Zkoušelo se. Pha-Ova. Let v hladině 0.
to bylo něco zcela jiného, to byl vlak hl. n.-hl. n. takže spojení s letadlem nulové a ČSA byly v podstatě jen prodejce jízdenek, tady pojede vlak přímo na letiště, tj. odpadá courání centrem Prahy (města) bus airport expresem, tím to má hned jiné kouzlo
To nehrozí…
✈ > 💩
tak ale mohli bychom konečně linku Ostrava-Č. Budějovice !
Mě by tohle asi i lákalo, jenže má to dvě ale: 1) Pozemní doprava je daleko náchylnější k nějakým mimořádnostem a dopravci si tohle zjevně uvědomují, protože třeba Austrian mi u vlakových „letů“ z Linze vždycky nabízel nejkratší transfer ve Vídni 2 hodiny. Tím se docela výrazně natahuje doba strávená na cestě, protože u kombinace letadlo-letadlo je vždycky k dispozici i transfer okolo hodiny. (Třeba jsem měl jen smůlu a někdo mě vyvede z omylu). 2) Bylo by daleko pohodlnější, kdyby byl ten vlak organizovaný podobně jako Eurostar – izolované a zabezpečené nástupiště na nádraží s bezpečnostní, případně pasovou a… Číst vice »
Váš bod dvě má zásadní nevýhodu: musel by to být speciální letecký vlak, který by nepřepravoval neletecké cestující. Dále by musel být personál a zázemí na zastávkách, sumasumárum, by takové řešení bylo velmi nákladné a ztratilo by se hlavní kouzlo tj. ekonomická výhodnost takové spolupráce
Taky ad 2)
Nástupiště pro Eurostar byly za účelem kontrol takto vybudovány od začátku, což by na německých nádražích mohl být kapacitně logistický problém, a i nástupiště u letiště ve Frankfurtu mají pro dálkovou dopravu jen 2 koleje + 2 pro příměstskou.
Ostatně na tom, že Němci toto na svých nádražích nechtěli (nestálo jim to za vyčlenění potřebnýho prostoru, přestavbu, atd.), ztroskotaly myšlenky na přímé spojení Eurostarem i do Německa.
Inspirace pro Ostravu a přímá spojení Pendolinem z Mošnova? Začal bych o tom uvažovat. Aspoň by ta trať na letiště konečně k něčemu byla.
Jelikož za 6 let existence té trati nebyl kraj schopný zařídit ani to, aby tam ty místní vláčky z Ostravy jezdily jindy než 3 hodiny před nejbližším odletem a 5 hodin po nejbližším příletu, tak bych se tam do nějakých větších akcí radši nepouštěl.
Jelikož se preferuje takt. systém dopravy, chápu vaši kritiku.
Smysl té akce je ale nadčasový.
Škoda, že to spousta lidí chápe jako kdysi před spousty let páni radní např. v Litomyšli.
Obraťte se na pana hejtmana Vondráka, vlaky objednává MS kraj, trať na letiště patří MS kraji. ČD jsou pouhým služebníkem. Kdo si co objednal, to taky dostává ….
A koho by prosím pěkně to pendolino vozilo a kam? Proboha..
Když může téměř prázdné do Varů v době covidu…
Přirozený a logický vývoj . Holt , Němci jsou o kousek dál . Ale i v Praze se snad schyluje ke zlepšení s dopravou na letiště
Já sice k zájezdu od Jančury dostanu zdarma vlak po Německu nebo jeho bus z Prahy na německé letiště, ale je to jedna firma, která myslí kapitalisticky.
Ostatní jen natahují ruce ke státu, ČD, ČSA a další…nemyslím jen Covid dobu.
Myslel jsem že nám na plnou transformaci zřízení stačí max. 30 let, teď to vidím na min. 50 let…
Dvě tři neovlivněné generace . Bolševik byl zakořeněn . A s papalášským chováním stávajících prominentů se to snad o další dvě generace neprotáhne .
O Jančurovi se budou na některých školách jednou učit , snad to nepodělá a nepřestřelí expanzi , úroveň servisu trochu klesá .
O Jančurovi se bude vyučovat hlavně v muzeu olomouckého anatomického ústavu…😂👺
Zdarma nedostáváte nic, vlak po Německu je v ceně zájezdu jíž jste zaplatil ….jelikož má přístup do německého jízdenkového a rezervačního systému, dokáže ulovit tu nejlevnější nabídku ….
A to je dobře.
Ja jsem si dneska koupil k obedu prazdnej talir a dostal jsem zdarma gulas… Hospodskej mysli kapitalisticky.
Treba aspoň dve generácie
To ano. Zatím je letiště Ruzyně napojené na celostátní železniční síť pouze ve stanici Noutonice, což se do budoucna jeví jako poněkud nedostatečné 😁
Nikoliv, Středokluky
Že by (v pozadí) ekonomické důvody – pochopitelně především na straně letecké společnosti?
Ne. Jde o plnění klimatických závazků. A sledoval bych to bedlivě, abysme věděli, co dělat, až je budeme s 30 letým zpožděním kopírovat.
Ono, pokud bude rychlost vlaku více než 300 km/hod, tak cesty dvě až tři hodiny vlakem budou časově zajímavější než letadlem (čas před odletem, po příletu, přesun z letiště do centra), kdežto nádraží jsou v blíže center.
K tomu je nutné v ČR vybudovat infrastrukturu, které zde odpovídá 20. století a také vlaky musí svou kvalitou a službami nalákat cestující.
To se nebojte. Nebude co kopírovat, respektive nebude proč…😂👺
Je klidně možný, že k tomu trochu přispěly nebo to lehce uspíšily, ale myslím, že by s tím brzy přišli i bez nich.
ne. vliv zelene lobby.