Lufthansa přichází každou hodinu o milion eur, varoval její šéf v poselství zaměstnancům

Airbusy A330 a A340 společnosti Lufthansa. Foto: LufthansaAirbusy A330 a A340 společnosti Lufthansa. Foto: Lufthansa

Lufthansa přichází kvůli koronaviru každou hodinu o milion eur (téměř 27 milionů Kč), sdělil ve středečním videoposelství zaměstnancům šéf firmy

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel Jezbera

Otevření hranic Česka není otázka týdnů ani měsíců, řekl ČT ministr zdravotnictví Adam Vojtěch. Cestování by podle něj vláda mohla případně v budoucnu povolit do jednotlivých zemí podle toho, jaká v nich bude situace kolem šíření koronaviru.

A to je případ České republiky. V ostatních státech jako je Španělsko, Francie a Itálie, které mají hranice také zavřené je situace obdobná. Sice se mírně zlepšuje, ale rozhodně nelze ani v průběhu května čekat jejich otevření. V takovém prostředí nelze očekávat obnovení letecké dopravy, takže letecké společnosti budou ještě nějaký ten měsíc krvácet.

Nekdo

bolševický aparátčiku, zalez do své díry. víme, že Tvým vlhkým snem je udělovat výjezdní doložky, ale tato doba se bohudík již nikdy nevrátí!

bohyn

Zrejme zijete v paralelnim vesmiru. V tomto bohuzel brzkemu otevreni hranic nic nenasvedcuje.

Frantisek

A to jsou komplet „ušlé zisky“, nebo „jen“ reálné ztráty? Pokud někdo takhle plácne jen číslo, tuším za tím spíše snahu navodit pocit potřebnosti než reálnou obhajobu případného uskromnění se ostatních.

Y.K.

To nejsou ušlé zisky, to jsou účetní ztráty. (Reálné do té míry nakolik můžeme věřit tomu co řeknou).
Musíte si uvědomit, že aerolinka je něco co nejde „zastavit“. Většina nákladů je fixních. Letadla na leasing, jejich průběžné opečovávání i když stojí na zemi, placení „parkovného“, zaměstnanci. Jediné co teď platit nemusí je palivo a přeletové taxy.

Někdo

No jasně taky ta cena letenek tomu odpovídá, aby méli dostatek vaty. Stabilní značka od roku 1926 v tom musí umět chodit, žádná nízkonákladovka.

Tomas

Jaká cena letenek? byly úplně stejne levní, jako konkurence – čili letenky za pár korun prakticky kamkoli.

EM*

Loni stála u Lufthansy letenka Kodaň-Los Angeles-Vídeň-(Kodaň) s odletem na konci srpna kupovaná 2 týdny předem 6500 Kč. Byly nejlevnější ze všech, i se započtením cesty do Kodaně.

Anonymus

Jak muze firma prezit,kdyz kazdou hodinu projde o 27 milionu korun???!!! Kdyz krize bude trvat dalsi tydny. Jak muze nezkrachovat??????????

Jája

Lufthansa byla vždy firma s velkými finančními zálohami na účtech, vzpomínám si na článek, ve kterém se psalo, že Lufthansa je jediná firma na světě, která je schopná nakupovat nová letadla z cash flow bez nutnosti úvěrů.

Y.K.

Fakticky to znamená, že teď firma každým dnem ztrácí hodnotu.

Částe letadel má Lufthansa na leasing, ale pravda je, že to je menší část. Takže letadla tvoří podstatnou část hodnoty firmy. Overall, around 86% of the total fleet is owned and about 14% is leased… https://investor-relations.lufthansagroup.com/fileadmin/downloads/en/financial-reports/annual-reports/LH-AR-2019-e.pdf#page=26

Anonymus

Pokud Lufthansa vlastni svoje letadla tak je ve velike vyhode.muze je i prodat a dostane penize.aerolinky,ktere musi platit leasing,jsou v hajzlu…

Y.K.

Určitě. Nevýhoda bude, že teď prodat nějaké letadlo asi nebude právě snadné. 🙂 Každopádně ti co mají splátky jsou na tom o dost hůře.

Jara 16

Ale musí je někdo koupit….

Anonymus

Koukam,ze lravhla Germaniawings patrici pod Lufthansu. Tak preci jen. Mne bylo dibny,ze pri ztrate 27 milionu za hodinu by se nic nestalo.

jkjk

Když máte (k 31.12.2019) na účtě 1,415 mld. eur (+1,97 mld. eur ve zpeněžitelných cenných papírech), tak to chvíli vydrží. Ale ne věčně.