Letecké společnosti Letectví Letiště

Lufthansa přesouvá další A380 do Mnichova

Airbus A380 v novém nátěru od Lufthansy. Foto: Lufthansa
Airbus A380 v novém nátěru od Lufthansy. Foto: Lufthansa

Lufthansa bude od příštího letního letového řádu létat z Mnichova již se sedmi airbusy A380. Další dva stroje do Mnichova přesune ze své základny ve Frankfurtu.

Firma oznámila změny v tiskové zprávě. Pokračují tak velké přesuny letadel z Frankfurtu, které začaly loni na jaře. Tehdy šlo částečně o reakci na vysoké poplatky na největším německém letišti i změnu strategie, kdy firma chtěla posílit na dálkové lety i Mnichov. Teď Lufthansa oficiálně důvody změn nevysvětlila, ale naznačila.

Budeme růst tam, kde náklady odpovídají kvalitě služeb,“ uvedl Harry Hohmeister, člen představenstva Lufthansy. Nemusí jít přitom o poslední škrty ve Frankfurtu: v tiskové zprávě uvádí, že sedm A380 zůstane zatím ve Frankfurtu, naznačují tak možná přesun na jiná letiště.

Lufthansa s A380 od zařazení do provozu v roce 2010 létala jen z Frankfurtu, od příštího roku bude mít polovinu ze čtrnácti největších osobních dopravních letadel ve flotile v Mnichově. Díky dvěma letadlům navíc s nimi bude létat do Bostonu a celoročně do San Francisca, dále pak se stávajícími letadly do Los Angeles, Pekingu a Šanghaje. Firma naopak ukončí provoz A380 z Mnichova do Hongkongu, místo něj začne létat do Šanghaje.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Mnichovské letiště se chlubí, že mu za první pololetí roste hlavně mezikontinentální doprava: https://www.munich-airport.com/press-muc-sets-new-passenger-record-in-first-half-of-2019-6881936 to nejspíš s posílením zájmu od Lufthansy souvisí. Ale celkový růst není o moc větší než v Praze.

Martin V.

Zato ve Vídni to (asi hlavně lowcosti) pěkně rozjeli – PAX +24% za pololetí: https://www.viennaairport.com/unternehmen/presse__news/presseaussendungen__news_2?news_beitrag_id=1562652124395 Ta už zase Ruzyni utíká…

Jen tak

tak viden je hodne o tom, ze se do ni ve velkem nacpaly nizkonakladovky a rozjeli tam velký kolotoč, který výrazně snížil ceny (a tím i víc cestujících).

Nekdo

Viklef Hejvl Internesnl si to dlouhodobe podpokava samo letiste. Nemaji na silnici nezavisle spojeni – kdyz v zaspe stoji 119, tak i vsechny taxiky, rozumne parkovani tam neni, P+R v Praze taky ne. Silene ceny na letisti nema cenu komentovat, ale podstatne je, ze i bez vsech techto veci je pro velkou cast republiky blizsi jet na jine letiste, at uz VIE, BTS, KTW a nekolik dalsich je srovnatelne daleko. U nas v praci (200 lidi, ze kterych vetsina ma nekolik letu rocne a asi 15 nekolik desitek letu rocne) taky temer vsichni lidi uplne prestali pouzivat PRG a premistili… Číst vice »

Jen tak

tak hlavne, ze vis, jak se prazske letiste jmenuje.

jenom ukazujes, co jsi za ignoranta. 200 lidi z nichz kazdy ma nekolik letu rocne .. to naplni sotva tri letadla. to je uchvatný vzorek.

Nekdo

tak se ukaz inteligente, jaky je Tvuj vzorek? a mimochodem, Ruzyn to bohuzel jiz neni, takze Tvuj „zert“ je fakt trapny… ale mezi nami, i kdyby to byla jen tri letadla, tak at, o co min lidi poleti z Viklef Hejvl Internesnl, tim lepe!