Lufthansa opráší další dálková letadla, která už kvůli covidu vyřadila
Lufthansa a její Airbus A340-600. Foto: Lufthansa
Dalších pět A340-600 míří do Frankfurtu, firmě chybí nová dálková letadla.
Dalších pět A340-600 míří do Frankfurtu, firmě chybí nová dálková letadla.
A340-600 je uzasny stroj, ktery mi chybi na seznamu. Tak snad se mi postesti ! Skvelej krok od Luftwaffle 🙂
Poštěstí? S Luftwaffle 🙂? Těžko.
Opravdu nejkrasnejsi éro 🙂
Sice,nemají dálková letadla ale některé destinace létají s Eurowings Discover s A 330-300, to jim asi nestačí
V EWD nedostanete ani deku ani sluchatka zadarmo 😀😀😀
A ještě jsou předražený co do byznysu
Zeptám se asi úplně blbě:
Je provoz A-340 ekonomicky víc výhodný, než A-380, když jsou obě létadla čtyřmotorová a A-380 má nejspíš vyšší kapacitu?
Tak A340 má spotrebu cca 8000kg/h zatiaľ čo A380 cca 12500kg/h čo je docela rozdiel.
Pokud by byla obě letadla plně obsazená tak z toho A380 vychází ekonomicky lépe, i spotřebou paliva na sedačku. Oživit A340 je ale levnější a dá se s ní obsloužit kvůli parametrům více letišť.
Naprostý souhlas. Jinými slovy: při plném obsazení je větší letadlo výhodnější, ale ne vždy to velké letadlo dokážete plně obsadit a 200 cestujících v A340 je výhodnější než v A380.
Ono záleží také na skladbě cestujících. 389 má Business 78 | First 8 | Premium Economy 52, 346 Business 44/56 | First 8 | Premium Economy 28/32. Pokud se společnosti daří prodávat prémiové letenky, tak v zásadě nemusí být ani plné, aby let neprodělal.
To máte pravdu, ale to už jste dost odbočil. Šlo o to, jestli je pro dopravce ekonomicky výhodnější A340 nebo A380.
A co se Vašeho komentáře týče, v článku se přeci píše, že A346 se vrací právě proto, že má první třídu.
Dík všem za odpovědi.
Zprovoznění A340 je určo levnější (není tak komplikovaná a plná speciálních materiálů) a v prázdném stavu má nižší hmotnost (pardon výrazně nižší).
Tak z toho co maj je ta A340-600 pořád smysluplná, kdyż nic lepšího není. Ekonomika je oproti A350 bez debat horší, ale má to solidní kapacitu, velkej dolet, solidní interier – tak to jen odkonzervujou, připraví a šup do vzduchu. A kde jinde jsou takhle krásně vymyšlený záchody než v A340 Lufthansy.
Mohli by je občas nasadit i na nějaký krátký let po Evropě, myslím, že by se našlo dost nadšenců co by se proletělo 🙂
Myslím, že v sezoně i na to dojde a podívají se na Kanáry nebo Mallorcu.
…nejvyšší čas opravdu masivně zdanit letecké palivo. Když tuhle krátkou trasu poletí A340 s 297 sedadly a prázdnou hmotností 178t místo A321 s cca. 220 sedadly a prázdnou hmotností necelých 50t?
Nejhezčí letadlo ve vzduchu 🤗
Nejkrásnější evropský chrlič CO2.
Nene, to jste vy.:)
Proč si neustále někdo bere do huby letadla, co se chrlení CO2 týče? Pozemní doprava toho vychrlí podstatně více a námořní ještě více. Další miliony tun vypouští válka na Ukrajině každým výbuchem. A že jsou plundrovány pohlcovače CO2 v Amazonii a na Sibiři, toť další věc.
Protože letadla jsou z hlediska produkce CO2 na osobokilometr / tunokilometr výkonu zdaleka nejhorší způsob dopravy.
Že se jinde CO2 produkuje zcela nesmyslně nebo jsou likvidovány jeho pohlcovače, neznamená, že se produkce nemá omezovat.
To se mi úplně nezdá, kdesi sem viděl nějaké relevantní čísla (už je to pár let tedy) a tehdy z toho vyplyvalo, ze A380 na osobokilometr je zhruba srovnatelná s osobním autem..
Samozřejmě vždycky záleží na tom, co přesně srovnáváte, plné letadlo vychází na sedadlo lépe, než auto, jímž jede jeden člověk. Asi nejlépe vycházejí velká letadla pro střední vzdálenosti jako A321 nebo B737MAX, ty se při optimálním využití dnes dostanou někam kolem 2 litrů na sedadlo a 100km. Letěl jsem loni z Mnichova na Madeiru, plně obsazeným A321neo, cestou nám říkali, kolik paliva letadlo na cestu natankovalo a skutečně to vycházelo na takovýhle nějaký průměr. Plně obsazená A380 s vysokým podílem economy sedadel se na dlouhém letu na podobná čísla asi taky dostane. Letadla pro dlouhé trasy ale většinou vycházejí o… Číst vice »
Prázdný A340-600 váží 178 tun, A321 necelých 50 tun. Tomu bude odpovídat i spotřeba paliva. Pokud na Malorcu nebo kanáry poletíte plným A321, bude spotřeba na sedadlo docela v pohodě. Pokud A340, bude to šílené, i když v něm bude o 50% cestujících víc.
A nepřipadává vám, že větší zlo jsou soukromé tryskáče místo toho, aby si movitý klient koupil bussines nebo first ve velkém letadle?
Jak už jsem napsal v první odpovědi na Vás: „Že se jinde CO2 produkuje zcela nesmyslně nebo jsou likvidovány jeho pohlcovače, neznamená, že se produkce nemá omezovat.“ Podle Vaší logiky se musí nejprve odstranit to nejhorší (soukromé tryskáče), aby se mohlo něco dělat s tím méně špatným (linková letecká doprava)? Navíc jednou srovnáváte absolutní čísla („Pozemní doprava toho vychrlí podstatně více a námořní ještě více.“ – aniž byste řekl, že ta pozemní a námořní doprava má nesrovnatelně vyšší výkony) a teď se zase oháníte těmi relativními (soukromý tryskáč má ohromné emise na sedadlo, ale na celosvětové produkci CO2 se soukromé… Číst vice »
Jak už napsal i nejeden klimatolog, rušit nebo omezovat letectví vůbec ničemu nepomůže. Je to totiž minoritní producent CO2, 98 % jde odjinud. Dokonce i doprava jako celek není zdaleka dominantní. Takže místo ukazování na letadla (která tak jako tak budou muset najít cestu ke snížení, ale nemusí se hned „rušit“ a označovat za nejhorší) je důležité celkové chování společnosti, průmyslu a států. Co a jak a kde se vyrábí, kolik se topí a klimatizuje, kolik jde na úplné „kraviny“ (bitcoin a spol), jak se provozuje zemědělství, odpadové hospodářství, prostě celkové nakládání s energií. A to je ta důležitá většina,… Číst vice »
Zelenej fanatik se projevil v celé své „kráse „:-(
CO2 je velice důležitý plyn, bez něj by nerostly rostliny, víte?
tak to je stejně hloupá odpověď, jen v opačné polaritě.
Nejkrásnější evropský chrlič CO2 je vytápění nezatepleného objektu.
V Kanade jsem cekal, ze kazdy barak bude mit pulmetru izolace. A dockal jsem se akorat holeho betonu a jednoduchych skel v hlinikovem ramu. Tam lide vylozene bydli v nezateplenych objektech.
Když jde o byznys, jde i zelené pozérství stranou… 2 nebo 4 motory, ganz egal…
Jak jde letecká doprava dohromady se zeleným pozérstvím? Letecké společnosti nikdy nenahrazovaly starší stroje novějšími úspornějšími kvůli ekologickým aspektům (ať už tvrdí cokoliv), ale prostě protože se jim to ekonomicky vyplatí.
A dokud se jim ekonomicky vyplatí oživovat starší čtyřmotorové stroje, budou to dělat.
Největšími znečišťovateli jsou kontejnerové lodě a další námořní šrot…
To záleží na typu znečištění. V případě oxidů síry a podobných věcí, o nichž se v současnosti téměř nemluví, máte pravdu. Vypouštějí spousty svinstva, protože ve velkém množství spalují nekvalitní palivo.
V případě CO2 jsou emise námořní dopravy na jednotku výkonu (přepravený tunokilometr) minimální a naopak v případě letadla obrovské, vyšší má na jednotku výkonu snad jen auto, jímž jede jen jedna osoba.
Největšími znečišťovateli jsou zbytečné náklady (např. uhlí z Austrálie do Evropy apod.)