Lufthansa Group má další dceřinou společnost, provoz zahájí v létě
Airbus A319 v barvách City Airlines. Zdroj: Lufthansa Group
City Airlines budou mít za úkol feedovat hlavní uzly Lufthansy ve Frankfurtu a v Mnichově za nižší náklady.
Nebylo by lepší zrušit Lufthansu a udělat novou společnost? Takto jen reálně navyšují skutečné náklady.
Pro cestující se nic nemění, palubní služby zůstanou stejné jako u Lufthansy, takže žádné. 🙂
Máš tam BOB v Y, ktorý bude rovnaký ako na mainline Lufthanse. V Cčku by tiež mal byť rovnako odporný taste of heimat.
Letěl jsem teď na feedech během několika týdnů s LH v C čtyřikrát a servis je děsný. Jídlo hrůzné, kafe nepitelné. Nakonec jsem to dal čtyřikrát á dvě sklenice vody bez bublinek. 😉
Čtvereček čokolády a kelímek vody 🙂
Omlouvám se, byla to odpověď pro Petra M.
Po přečtení této věty mi proletělo hlavou naprosto to samé 😀
Zeptám se, protože nevím.
Čím se Lufthanse sníží náklady na provoz těchto linek/letadel, když je bude provozovat dceřinka, a ne přímo Lufthansa? Jde čistě o mzdové náklady, že budou personálu platit méně? Protože linky a letadla budou stejné (ano, budou mít i nová letadla, ale kdyby nebyla dceřinka, nová letadla přijdou pod Lufthansu a situace bude stejná).
Boudou moci jednoduše uzavřít nové smlouvy s personálem, kde u současných dcer i matky je milión benefitů a velký tlak odborů…
Koukám, že je úplně jedno jestli pečete rohlíky, monujete lokomotivy, nebo lítate s aerolinkami. Ojebou nás úplně stejně.
Když ono je to těžké. Pokud jsou silné odbory, tak si vyřvou pravidelné navyšování mezd. Jenže, kde má ta firma brát a nekrást. Nejprve se hledají úspory v procesech, ale tento zdroj jednou vyschne. Letuška bude mít těžko vyšší efektivitu, když se jí přidá. Počet personálu na letadlo také neořežete, kvůli bezpečnosti provozu. Aerolinka může zdražit letenky, ale pak jí utečou cestující. Takže se to řeší tak, že se firmy dobře placených lidí zbavují a nabírají hůře placené nebo si na to založí novou firmu, která jede „od nuly“.
Tak běžte do státního nebo na vlastní živnost.
Jde hlavně o mzdové náklady. Smlouvy v nové společnosti už nebudou tak výhodné jako ve staré Lufthanse. Nejde jen o plat ale i o benefity a celkové podmínky. Staré smlouvy zůstanou ale noví zaměstnanci půjdou hlavně do nové společnosti. Přirozenou fluktuací a odchody do důchodu se počet starých zaměstnanců bude časem snižovat a za pár let budou náklady vypadat úplně jinak.
Cestující nic nepozná. Teda pokud nepočítáme případné stávky a zrušené lety kvůli nedostatku personálu, protože za ty nové podmínky nebude chtít nikdo pracovat
No kéž by zavítala i do Brna. 🙂
Nebo do Ostravy, jakožto Olomoučák bych bral obojí. Jsem ale nohama na zemi.
Taky by se mi to líbilo, ale to by se musela Lufthansa dřív zbavit Austrianu se základnou 65 letadel 110km od Brna, což se asi jen tak nestane… U City Airlines jde Lufthanse spíš o to jak ušetřit na personálu a zároveň si udržet cenově přijatelné cesty s přestupem v MUC nebo FRA. No podle mne si spíš LH vykoleduje tímto krokem jen velkou nevoli stávajícího personálu…
Pokud zruší povinnost, ovládat němčinu alespoň na úrovni B2, tak toho potenciálního personálu budou mít hodně. Stejně se v letectví vše provozní komunikuje anglicky a převážně anglicky se mluví i s mezinárodní klientelou.
To ale helmuti neprezijou. Himl hergot🧐
Zrovna u LH sa obávam že tej klientely ktorá požaduje nemčinu a má ju ako jeden z dôvodov prečo lietajú s LH bude veľmi veľa.
Iné je to u dopravcov ako SAS kde to nikto nerieši a v pohode tam už roky kontrahujú posádky bez znalosti čohokoľvek iného ako angličtiny (napr. SAS Connect ktorá má bázu v Írsku, ale sú občas turnusovaní aj na vnútroštátne lety).