Lufthansa Group jedná s Boeingem o Dreamlinerech pro Austrian
Boeingy 787-9 v barvách různých aerolinek skupiny Lufthansa Group
Letouny by mohly pocházet z původní objednávky Lufthansy na 30 těchto strojů, případně může jít o hmotnou náhradu zpožděných Boeingů 777X.
Austrian jsou s Lufthansou nějak majetkově propojení, nebo jim jen pomáhají?
Lufthansa (Lufthansa Group) Austrian vlastní
Je to logické, a hlavně i potřeba. Staří B767 u AUA je znát. Sjednotit flotilu ze 767-300ER a 777-200ER, přičemž kapacita 767 je 211 PAX a dolet 10500km a 777 je 306 PAX a 12100km – náhradou za jeden typ a to B787 a je jedno v jaké verzi, jestli jen 787-9 tak je to s průměrnou kapacitou napříč aerolinkama cca 260 PAX a doletem 15300km. Ideální pro AUA by bylo pořízení B787-8 a B787-10. To by pro potřeby dle kapacity stačilo a plusem je nesporně údržba když se jedna o jeden typ.
Spíš bych volil B787-9 a -10.
Ta verze -8 není moc kapacitní a tudíž ani efektivní. Doplnit by to mohli A321XLR pro méně vytížené trasy.
Ono dost zalezi na tom, na co presne je budou nasazovat.
Ještě zaměnit B787 za A350 a bude to ideální.
Taky sympatizuji s A359. A náhrada za B772, která je nejstarší u AUA 25,5 roku, a další dvě 24,5. Jenže nahradit B763 Airbusem A359 je hodně velký skok. Hlavně kapacitně.
Myšleno tak, že A359 je adekvátní náhrada za B772 ale za B763 rozhodně ne.
Austrian není Lufthansa, tam se na takový dobrodružství, jako méně kapacitní trasy s A321 jen tak nedostanou. Navíc Vídeň na to nemá ani nejlepší polohu.