Lufthansa a Deutsche Bahn prohlubují spolupráci, s letenkou lze jet už ze 17 měst
Vysokorychlostní jednotka ICE. Foto: Deutsche Bahn
Letecká společnost Lufthansa se dohodla s německým železničním dopravcem Deutsche Bahn na rozšíření spolupráce pro přepravu cestujících vlakem na letiště.
Tohle je akorát marketing. Rozhodně to není tak výhodné, jak se to tváří. Tahle služba slouží akorát lidem, kteří by jinak vlakem nikdy nejeli, protože si neumí koupit lístek. To není spekulace ale osobní zkušenost, kterou mám možnost vidět na klientele spojů ICE, prakticky každý týden. Lidé, co vidím sedět ve voze rezervovaném pro klienty Lufthansa Express Rail, hovoří za vše. Ve většině případů je lepší koupit si zvlášť lístek na vlak a pak letenku od LH. Když jsem viděl co mi jednou koupili v práci za „letenku“ nestačil jsem zírat. Spojení QKL – FRA – BUD takto vyšlo na… Číst vice »
Smysl je v tom garantovanem prestupu. V druhe rade pak firmy maji casto pravidla nastavena tak, ze nekupuji nejlevnejsi letenky, ale minimalne automaticky kupuji odbavene zavazadlo a casto treba i flexibilni odbaveni a fast lane. Takze pak nejde porovnavat nejlevnejsi moznou kombinaci s tim, co koupila firma.
Ale samozrejme netusim, jak to bylo ve Vasem konkretnim pripade.
Pro redakci: Dobrý nápad s tím tučným perexem. 🙂
Nedivil bych se příliš, kdyby o něčm takovém u nás začal uvažovat Jančura, byť zatím asi jen v kombinaci letadel a autobusů, případně zavedl vlastní autobusový tranfer mezi ruzyňským letištěm a pražským hlavním nádražím ke svým vlakům a od nich – o nějakou podobnou kombinaci autobusů a letadel na vídeňském letišti se přece už v minulosti pokoušel.
FRA je obří hub LH. Jančura x návazná spolupráce s 50 aerolinkama v Praze není tak jednoduchá jako v rámci dvou defacto státních podniků.
To nerozporuji – ale „státní“ ČD nebyly schopny ani udržet jednu jízdenku na kombinaci „vlak + AE“, takže si kombinaci „letenka + pozemní VHD“ dovedu mnohem spíše představit jako „produkt“ Jančury než ČD: když se dokázal (a navíc za relativně krátkou dobu) dohodnout na vlacích do Chorvatska, tak by tohle jistě zvládl také (když navíc letenky sám prodává). Ale možná v tom jen zatím nevidí pro svoji firmu žádný tak velký přínos, aby mu to stálo za námahu s tím spojenou.
Coz je skoda. Byl hy to velky argument proc kupovat letenky u nej a ne jinde…
Tohle by bylo naprosto idealni reseni pro nasi malou a rovinatou zemicku. Lide z Ostravy, Drazdan, Berlina, Olomouce, Brna nebo Plzne by prijeli rychlovlakem na stanici Prague Airport, odkud by se dostali do cele Evropy a nejdulezitejsich mest na svete nasim uzasnym sitovim dopravcem Czech Airlines. Helga z Drazdan by si koupila u CSA letenku Dresden-JFK a bylo by… Bylo by kdyby. Ale nebude, protoze nebude nic. Nebude rozsirene letiste, nebudou zadne dalnice, zeleznice, proste nebude nic. Vlastne bude… v Polsku. Takze nam zbyde maximalne letiste v PED a tankodrom mezi Prahou a Brnem.
Nevic proc bychom meli jakkoliv investovat do regionalniho letiste v Praze. Vetsina republiky ma bliz a lepe doatupne jina letiste. My treba VIE…
tak s tím bych si dovolil nesouhlasit, opravdu nejlépe dostupná je pro většinu ČR Ruzyň, sam, že někdo to má blíž do Vídně, ale „někdo“ není většina, pak možná ještě pro některé Katowice, ale tím to hasne, jinak to pro nikoho není výrazně lepší než Ruzyně, pokud tím jiným letištěm má být nějaký HUB nikoliv regionální „letišťátko“
Až začne standardně fungovat letecká doprava, musí být ve výčtu ještě Krakow, Wroclaw, Drážďany a Norimberk, protože jsou to letiště zhruba na úrovni Katovic nebo výše. Z okolních letišť lze za malé označit pouze Linec. Pokud zvážíme všechny podmínky, je podle mne Praha spádová zhruba pro polovinu obyvatel Česka. Podle SPZ na parkovištích létá část českých občanů i z Bratislavy (včetně mne).
ano, opět hovoříte o polovině, tj. není to menšina, která má v dosahu Ruzyni, to je to hlavní, co jsem rozporoval, každopádně za své okolí můžu potvrdit, že drtivá většina lidí z Plzně (tam mám osobní poznatky) létá z Prahy, nevím o nikom, kdo by jezdil do Norimberka na letiště, občas někdo do Mnichova
Diskutujeme o ničem, ale tu polovinu obyvatel ČR bych rozporoval, možná bych připustil tak polovinu území, což ale není vůbec totéž. Navíc není důležité kde má kdo bydliště (neřeším že mraky lidí žijících v Praze a okolí ho má psané někde úplně jinde), ale i kam se cestuje za prací nebo turistikou. A i kdyby to bylo tak, že pro 50 % obyvatel je spádová Praha (bude to víc), pro 30 % Vídeň (bude to míň) a ten zbytek má kolem 5 %, co z toho vlastně vyplývá?
Minimalne cela Morava to ma blize na VIE, BTS, KTW a nebo KRK, nez na regionalni letiste u Prahy…
vážně? i třeba veřejnou dopravou? i kdyby to byla celá Morava, to je většina obyvatel? ČR??
Z Brna je to 2.5 hod na hl.n. v Praze, pak metrem a 119 nebo AE. V obou pripadech nutna rezerva na zacpy na Evropske. Do Vidne na hl.n. 1.5 hod. a pak 20 az 40 minut po kolejich. Vse verejnou dopravou. Jak jsem psal, jenom blazen by letel z Prahy…
Která letiště? Která většina republiky?
jediný region, který má dostupné jiné velké mezinárodní letiště („za humny“) je jižní morava a vídeň.
To je tak všechno.
Taky musite brat potaz, ze cesta na VIE, MUC nebo do Berlina se casove vyplati vic nez na PRG, protoze je tam daleko vetsi nabidka primch linek a neni nutny priskok po Evrope z regionalniho letiste Praha. To je typicky dve az tri hodiny usetreneho casu…
Helga z Drážďan na tom bude líp, když dojede vlakem do Berlína.
Škoda že takový systém nemáme taky tady v ČR. Souhlasím s Luďkem, ale chtělo by to už tuto službu rozšířit například u letů Praha-Videň na railjety až bude spojka na letiště ve Vídni.
Jakou „spojku na letiště ve Vídni“ máte na mysli? Tam se přece lze přímo dostat i teď (byť z některých tratí úvratí), tam chybí spíše nějaké řádně vybavené odstavné kolejiště pro soupravy vlaků, které by tam končily a začínaly – a hlavně je pro velkou většinu nezistátních cestujících z / do ČR asi užitečnější, když mezistátní vlaky z / do ČR nekončí a nezačínají u vídeňského letiště, ale někde jinde v Rakousku a Vídeň pouze tranzitují.
ad spojka: no někdy v roce 2007/2008 jezdily osobní vlaky Břeclav-Wien-Schwechat-Wiener Neustadt, takže už kdysi tam železnice vedla, jen nevím, zda to nějak nenarušili při výstavbě hl.n. nebo zda už nezrušili úsek Schwechat-Wiener Neustadt, netuší někdo, jak to tam vypadá
Stačí mrknout na mapy 😉
jooo a do kterých? to si vážně myslíte, že jsem takový blbec, že se nedokážu podívat do map? jenže mapy ukazují rozdílné výsledky a nejsou dost podrobné, takže nedají spolehlivý obraz
Ak náhodou nepoznáte, tak odporúčam túto:
https://www.openrailwaymap.org/
děkuji, ty neznám, prozkoumám je, na první pohled vypadají velice dobře
kakov: A kudy podle vás ta trať ze Schwechatu do WIener Neustadtu měla vést? Vždyť je to na úplně jinou světovou stranu …
no něco tam je, nějaká trať, vede ze Schwechatu (tím je myšleno letiště) na jih, tehdy opravdu ten osobní vlak jezdil a ještě divnější bylo, že mezi Schwechatem a W.Neustadtem neměl žádnou zastávku
Takové nesmysle my nepotřebujeme. U nás máme mezinárodní letiště pomalu v každém krajském městě. A jaké!
Mě trochu chybí mezinárodní letiště na Kladně, kdo se má trmácet až kamsi na Ruzyni horní konec.
Vodochode Vam neraci stacit?
Ty jsou ovšem od Kladna ještě dál než Ruzyně (a za řekou, kde je most daleko) …