Lovosické nádraží čeká výměna nástupišť, cena stoupla téměř na dvojnásobek
Vizualizace podoby nových nástupišť v Lovosicích. Foto: SŽ
Součástí akce je prodloužení podchodu do Máchovy ulice.
Součástí akce je prodloužení podchodu do Máchovy ulice.
A v Chomutově dalších 150let sypané perony……
Chomutov neni pro SZ priorita. Nebo jak se to vyjadrili u upravy trati v Kyjicich. 😒
Nastupovat do Krušnohoru je pro starší opravdu zážitek.
V Chomutově se bude stavět fungl nová stanice:
Ano vím, ale nevěřím že se toho ve zdraví dočkám. 2025 až 2028 je asi utopie.
Až budete obcházet stametry zábradlí a chodit na konec perónu po schodech do podchodu, tak ještě budete vzpomínat jak parádní přístup k vlaku po tom úzkým sypaným perónu byl.
Zastřešení nástupišť je potřeba komplet nové? Nebylo by levnější a dostačující pořádně opravit současné, tak jako na mnoha jiných nádražích? Kdo to zastřešení navrhuje? Bude nějaký standard SŽ nebo se to bude i nadále (zbytečně a draze) projektovat pro každé nádraží zvlášť? Ať je jeden standard pro moderní nádraží, vzešlý třeba z architektonické soutěže + individuální přístup pro historická nádraží. Navrhovat zastřešení pro každé nádraží zvlášť je plýtvání penězi.
Přece jenom jsou ty vlaštovky už 55 let staré a bůhví, co je skryté pod povrchem. Zejména na 4. perónu je věk hodně znát, toho se „revitalizace“ v rámci výstavby koridoru (20 let zpět) v podstatě nedotkla. Podchod a schodiště zůstaly pořád stejné jako v tom 67. roce. Než zas nějaké provizorní flikování, to radši ať to vezmou zgruntu, ať to k něčemu vypadá.
To nádraží je z roku 59, ne?
V článku se píše, že bude nové. Ale SŽ píše, že „Současně s touto úpravou proběhne i rekonstrukce jejich zastřešení. To zůstane částečně původní, částečně se vymění, ocelové prvky projdou protikorozní ochranou. “
Tak nevím.
U nás v Roudnici se psalo také o jejich rekonstrukci a dávají komplet nové
Přesně, v Roudnici měly zůstat taky hezké přístřešky.
To co je ve vizualizaci je nově zavedený typ zastřešení, který by se měl používat u všech staveb. Jsou na to vzorové listy.
Tak hurá. Tohle vypadá lehce, jednoduše a vcelku elegantně. Některé kousky za poslední roky totiž vypadaly strašně težkopádně.
Fuj.
Určitě bylo, určitě by se daly vyměnit jen ty vertikální části, co můžou být v zemi shnilé, takhle tam bude zase taková šeredná šílenost, místo těch pěkných přístřešků.
„a prodlouží pod celým nádražím až do Máchovy ulice“
Kvituju s povděkem. Takhle se to mělo dělat od začátku, stejně jako se to zkrz nádraží prokopalo v Hulíně či v Chocni. A je úplně jedno, jestli to cestující zneužijí 🙂
Tak Choceň je (stejně jako Zdice) specifická v tom, že zástavba je na opačné straně než historická nádražní budova.
Totéž převážně platí i pro Střelice, kde však podchod, budovaný v letech 2020 – 21, nevede „skrz“!
Prodloužení je určitě skvělý počin. Akorát si to zde vzhledem k výškové poloze Máchovy ulice říká spíše o lávku.
Dívám se na panorama. Kamera na střeše auta je cca 2m vysoko a je zhruba ve výšce nosného lana troleje.
To by znamenalo z ulice 2,5 až 3 metry nahoru a pak tytéž metry dolů. Z podchodu na peron je převýšení zhruba stejné. Aby z toho nebyla lávka na peron, na ten další se muselo do podchodu a pak zase nahoru, musela by být lávka přes všechny perony.
No právě. Nebyla by lávka přes všechny perony s výtahy a schody na nástupiště levnější a přívětivější, než oprava a prodloužení podchodu s doplněním výtahů? Akorát by se nějak muselo vymyslet napojení na výpravní budovu, která je koncipovaná na podchod.
Jo, hele i za tu cenu klidně. Vždyť to nádraží vypadá strašně. Ještě na koridoru, odkud k nám taháme cizince. Není to pěkná vizitka.
Cizince? Cizinec je něco důležitějšího než český cestující?
Myslíte ty cizince, kteří tam projedou rychlostí asi tak 140 km/h ? Tak těm je to určitě jedno.
Věřte že zrovna v Lovosicích těch západních cizinců vystupuje minimum. To by tam musely zastavovat vybrané EC.
Takže se nebude z posledních dveří posledního vozu 9vozové R20 skákat do štěrku už jen na Podbabě, ale i tady? 🙂
skáče se i v Bohušovicích 🙂
o kolik, že se nástupiště zvýší a prodlouží?
já jenom…že to je opět nějaká podivnost. na v zásadě zbytečnou úpravu je, ale stavební akce na trati se ruší…
Nástupiště se naopak zkrátí. A to tak, že souprava rychlíku R20 v nejdelší variantě se tam nevejde; z 350 na 220 metrů v případě druhého a třetího nástupiště.
Na R Labe jezdí mašina + 9 vozů.
Kolik to je metrů? 240-250m?
9*24,5 + 18,6 ≈ necelých 240 m
9 x 26,4 = 237,6 m, lokomotiva nemusí stát u nástupištní hrany.
1.) 24,5 m – na R20 jezdí výhradně vozy UIC-Y.
2.) Nemusí, ale je to vhodnější. Těch 250 m by podle mě bylo naprosté minimum, ideální by bylo u obou těchto nástupišť ponechat 350 m.
To někdo schopnej na Dobré správě asi netuší….
je tam změna PD. jedno z nástupišť bude dlouhé 350 m
Jenže pokud to bude jen 1 nástupiště, znamená to, že v jednom směru budou muset rychlíky jezdit do odbočky, tedy zpomalit na vjezdu.
Pokud je to 1 nástupiště ostrovní, tak problém nenastane.
Beru zpět, podle fotomapy ten ostrov není uprostřed mezi traťovými kolejemi.
Aha, já vycházel z DSP u zakázky ve věstníku. Nicméně i tak, pokud bude skutečně prodloužen jen jeden „ostrov“, R20 se tam míjejí, takže minimálně 1 bude muset jet do boku (což tam znamená 40 – 50 km/h) a budou navzájem kolizní.
Ona to není zbytečná úprava, ono je to dodělání toho, co se před 20 lety neudělalo a přitom se lhalo, že koridor je hotov. Jen to zkrácení je šlápnutí do hnědého, když tam zastavují rychlíky o 9 vozech+mašina.
Ne vše musí nutně vydržet navždy, ale když nejsou prachy, tak opravovat ještě jakž takž perony je imho zhovadilost. Zvláště když na jiném koridoru jsou perly jako Rájec…
Rájec bude přibližně stejného data. Blbé je jenom to, že se „nevešel“ do současných výluk.
Bezbariérovost. Není tam.
A na daleko důležitější Kolin furt není?
BTW ani všechny perony v Praze na FJB nejsou zrovna vzorové pristupnee
Takže určit pořadí? To narazí na fakt, že jakékoliv pořadí vymyslíte, vždycky někdo najde důvod, proč je tohle pořadí špatně a mělo by se přeskládat. Neustále přeskládávat pořadí není řešení. Nedělat nic také není řešení.
Přesně to si také říkám. V Lovosicích by nebyla žádná tragédie počkat s opravou ještě 5-10 let. Když už se škrtají ty prioritní (a podle mě důležitější) stavby, tak by mohli cestující ještě pár let zdolávat schody se zavazadly postaru…
Dopravní priority v praxi.
A vo tom tu celou dobu mluvíme…a jen někteří pochopí, ale zato mnozí stále haji dobrou správu….
Dopravní priority se plánují zejména podle bydliště politiků, kteří jsou zrovna u koryta.
Jako že Babiš už dopředu plánoval, že neotevře poslaneckou kancelář ve „svých“ Lovosicích, a tak pro sichr prosadil i peróny v Roudnici?