Loučení s „Mochovandou“. KŽC Doprava dnes jezdí s třívozovou soupravou
Motorový vůz společnosti KŽC Doprava v Mochově. Pramen: KŽC Doprava
Provoz na středočeské lokálce končí opětovně po 3,5 roku od obnovení. Důvodem je podle kraje nezájem cestujících.
Tak jo, ať se to vezme z gruntu u všech tratí, ne jen u těch, které někomu leží v žaludku. Nedotujme z daní provoz vůbec nikde a tratě, které si na sebe komerčně nevydělají, nechť se zruší. Ale ne, že některé tratě (respektive jednotlivé spoje) budeme dotovat, protože jsou prodělečné, a jiné z úplně stejného důvodu budeme zavírat. To moc koncepční není.
a každý autobus, který na sebe nevydela, taky zrušíme, jo?
Při téhle logice určitě. Ať se to nechá na trhu. Není důvod, aby někdo, kdo veřejnou dopravou z jakéhokoliv důvodu nejezdí, ze svých daní dotoval cestování (například za zábavou) veřejnou dopravou někomu jinému.
Podporovat dotováním veřejnou dopravu i na místa, kde se sama z jízdného nezaplatí je jednoznačně dobře, protože alternativa v podobě dotování stavby a neustálých oprav silnic a parkování, plus sanace externalit z přebujelé individuální automobilové dopravy vyjde o hodně dráž. Nemluvě o tom, že ne každý může řídit (a u některých je to, aby za volant nutně nemuseli, v zájmu širokého okolí). Nicméně to neznamená platit naprosto všechno, na co si kdo vzpomene, např. dotovat donebevolající kraviny bez praktického využití, jako jsou za každou cenu vlaky na pár km bývalé vlečky do vesnice, která může být daleko lépe a levněji… Číst vice »
Jo, jenže nikdo nikdy nestanovil, co to je ta donebevolající kravina, respektive kde je hranice mezi kravinou a dotovánímhodným spojem. Co třeba různé půlnoční spoje, se kterými jede pár vožralů? Zaslouží si dotace z veřejných zdrojů? Podle mě ne, nebo aspoň ne víc než ranní vlak z Mochova, se kterým jedou děti do školy a pracující do práce.
Za prvé, půlnoční vlak nevozí jen ožraly, ale třeba lidi, kteří pracují do pozdního večera. Budete se divit, Bonifáci, ale ve městě je takových profesí hodně. Za druhé, i kdyby ten vlak vezl pouze nalité lidi z hospod, pořád to znamená, že ty lidi nemusí nikdo odvážet autem nebo (v horším případě), že za volant sami nesednou pod vlivem. Za třetí, vlak do Mochova je nesmysl, když jede z mizerného nádraží na okraji obce a většina lidí musí i tak přestupovat. Oproti tomu nízkopodlažní klimatizovaný bus staví na návsi a nabízí víc přímých spojení, včetně Prahy. Kapacitně problém není. Už… Číst vice »
Třívozový šotovlak, kterým nikdo nejede, dotujeme taky z našich peněz?
Chceme jezdit vlaky o třetinu kratší dobu, než před třiceti lety?? Chceme po vytížených lokálkách jezdit stovkou a nejlépe na elektřinu? Chceme mít na železnici takt? Chceme mít na železnici nová, klimatizovaná, tichá, svižná a nízkopodlažní vozidla? A dnes hlavně CHCEME VYSOKORYCHLOSTNÍ TRATĚ? To všechno je většinou zúčastněné veřejnosti přijímáno kladně. Například na VRT existuje shoda napříč politickým spektrem jako na ničem jiném. Ačkoli zde budou ekonomičtí mudrcové tvrdit, jak tohle všechno jde z jiných zdrojů, tak ve skutečnosti všechny ty jiné zdroje čerpají z toho, co stát vybere na daních. Ono to opravdu je i o tom, zda udržovat… Číst vice »
nechci obhajovat provoz na mochovce ale…i zrušením všech lokalek v CR na stavbu a provoz VRT neušetříte. takže falešné dilema a manipulativní výkřik.
Dočkáme se nějakých oficiálních čísel a následných nářků od nezávislých sčítačů, kteří si čirou náhodou pro svou činnost zvolili dnešní den?
Je to škoda.
Že se ta trať spustila? To rozhodně.
Myslíte těch peněz co to stálo? To ano.
Ne, ta hloupost místních, kteří aby ušetřili pár kroků z návsi k nádraží, jedou radši do centra Prahy jednou tak dlouho…
Jo no, místo aby v Čelákovicích přestoupili do plného vlaku, tak sedají do prázdného Metra na Černém mostě. Které navíc jezdí furt.
Ty to vůbec nechápeš. Já teda taky ne, ale asi je to náš problém. Plus těch dalších desítek a stovek obyvatel Mochova, kteří nepochopili, k čemu jim vlak daleko od baráku slouží. Tedy sloužil, díky bohu.
Čas centrum Mochova – centrum Prahy byl někdy ve prospěch vlaku.
Bus stojí v koloně, metro jede pomalu.
S2/S9 jedou do centra. S marketingem by si to cestující našlo. Ale beru fakt, že ani obsazené by to ekonomicky nevycházelo.
Tak tohle bych někam zaznamenal. Hloupost místních, co místo aby šli půl hodiny pěšky, sednou u baráku do autobusu, a nechápou, že vlastně prodělali.
Marketing IDSK moc nejde. 🙂
Nedivím se, když vím, kolik dinosaurů z ČD tam přešlo v posledních letech…
Spíš nechtějí jezdit v té pixle. V tom jsem jezdil pravidelně na střední školu – a je mi 42. Celkem pravidelně jezdím vlakem ze Všetat do Prahy a pokud si tam ráno dovolí ČD přistavit šukafon(což se už naštestí dloho nestalo), tak volám do práce, že nepřjdu.
Vždyť je to romantika…
Ať násobím jednou kolikrát chci, tak furt mi vychází stejný číslo. A ještě ušetřej pár kroků.
Škoda je asi o 30 km severněji, v Mladé Boleslavi. 🙂
A píše se s velkým Š.
Jel jsem tam před nedávnem a pár lidí tímto spojem z práce od Prahy jezdilo. Ideál pro řadu 810 se skvělou návazností v Čelákovicích.
Ano jezdilo, skutečně pár (v pravém smyslu toho slova).
Vždyť jo, jeden denní dojíždějící udělá zhruba 500 jízd ročně. Co je proti tomu jednorázová akce.
Pár lidí je spíš ideál pro řadu SOR/Iveco/… Návaznost v Čelákovicích se dá zajistit taky a jako bonus to maj v Mochově od zastávky nebo na zastávku o dost blíž.
Pár lidí je ideálem pro osobní auto, ne pro prostředek hromadné dopravy.
To je fakt (byť je dobrý myslet i na ty, kdo z jakýhokoli důvodu nemůžou řídit), nicméně je to celkem vedlejší, protože je to obec o 1400 obyvatelích, předpokládám, že těmi busy tam jezdí o poznání víc lidí, než jezdilo tím šukafonem.
Přesně tak. Pro ty dva lidi osobák, jestli nechtějí busem, pro zbytek stávající autobus.
Šla by ale není. Od zastávky busu v Čelákovicích na nádraží to je ještě docela daleko.
V porovnáním s docházkou na mochovské nádraží to vychází šul-nul.
Tak snad jim vyjde počasí a dostaví se v hojném počtu. A jestli tam potkají někoho místního, měli by mu poděkovat.
3 vozy. Bude to stačit na ten nával?
Tak co, stačilo?
Stačilo 😉
Nával se ani tenktokráte nekonal. Takže ani pro ortodoxní šotouše ta linka neměla význam? Smutný konec jedné bezvýznamné lokálky.
Vozil jsem odpoledni spoje a prvni obrat byl úplně plný, cca 100cestujicich. A hodně lidi jezdilo az do večera.
Nojo, kdyby byl konec každý den, tak by se to uživilo.
Ale těch stejnejch dokola ne ?A někteří i s kapesníčkem..
Mimochodem, chápu to správně, že od pondělí bude KŽC denně jezdit místo 48 km na Mochově 68 km na Neratovicích?
Lobby KŽC asi nezesláblo ani s politickou změnou ve Středočeském kraji…
Spis to tak asi vyslo, aby nuceny nasazeni motoraku KZC aspon bylo trochu uzitecny.
A až se zjistí, že tady potřeba není, tak ho pošleme na dvě kola do Turnova, ne?
Tady teď ovšem nešlo o lobby, ale o platnou smlouvu, které je na určitý objem kilometrů a ty se přesnuli.
A navýšily skoro o 50 %, že…
KŽC nemá na Mochov samostatnou smlouvu, je součástí balíku všech „turistických“ vlaků. Není to čisté navýšení tratí 092, jinde se naopak škrtalo.
Třívozová souprava, to podle toho uváděného vytížení 31 cestujících na 12 párů spojů, nemaj v některém z těch vozů ani jednoho cestujícího.
Ta drzost, se kterou se šéf KŽC tváří, že to někdy bylo o něčem jiným, než přisát se na krajskou kasu naprosto zbytečným spojením, je teda fascinující…
Píšou, že to nasadili dnes vyjímečně…..
To chápu. Nechápu tu drzost tuhle záležitost dál rozpatlávat a dělat z ukončení toho provozu událost. Za mě by udělali o dost líp, kdyby se prostě potichu sbalili a tiše si dál gratulovali k tomu, že jim bývalý vedení kraje tu nevypověditelnou smlouvu na nesmyslnou trasu přikleplo.
Mohla by to platit Jermanova a frien
Odešlo poněkud dřív:(
Proč je toho kolem tohohle konce všude tolik? 😀 Nepřijde mi to zas tak zajímavý 😀
Je to jeden ze symbolů železnice v ČR.
Podobnou důležitost si nedávno získalo Osli Hlavní nádraží, na Rožmitálce
Spousta lidí si to chce projet, kdoví kdy tam zase něco pojede (snad alespoň příležitostně). Nevidím na tom nic divného ani špatného.
Tak snad těch nadšených zájemců o Mochovku bude aspoň pětatřicet. 🙁
Minulý týden, kdy jsem si to byl projet naposledy, nás v té sólo 810 klidně 35 být mohlo. Dneska jich tam zcela určitě bylo víc.
Podle reportáže v Regionech ČT se s těmi dalšími dvěma vozy navíc nemuseli obtěžovat. Jeden šukafon to pobral bez problémů, ještě zbylo dost místa. A takový to mělo potenciál!😂
Potenciál to má samozřejmě i nadále. Dokud tam bude aspoň kus jedné kolejnice, potenciál existuje.
Možná v nějakém alternativním šoto vesmíru.
Co postavit letiště Mochov? Pod heslem Mochov není Lublin.
To je nápad, zopakujeme úspěch z Budějovic!
Ta reportáž byla z ranních vlaků, to skutečně nebyl žádný nával cestujících. Odpoledne to už bylo o něčem jiném a dobře za tři vozy.
Šotouši si přišli poplakat? Protože jinak ty vlaky jezdily zcela prázdné. Bylo to do nebe volající plýtvání veřejnými prostředky.
Na druhou stranu takových vyplýtvaných kostlivců po Annofertu je ve Středních Čechách celá řada.
zkuste se neposmivat a nedělat z lidí debily. k ničemu to není, krom toho, že si udelate dobre. a železniční fanatiky svým konstruktivním přístupem akorát zatvrdíte. debata dvou hluchých není totiž možná.