Lotyšsko povolilo provoz nových jednotek od Škody, vyjedou v prosinci

První elektrická jednotka od Škody pro Lotyšsko, prezentace v Rize 7. září 2022. Pramen: Škoda GroupPrvní elektrická jednotka od Škody pro Lotyšsko, prezentace v Rize 7. září 2022. Pramen: Škoda Group

Lotyšské státní dráhy odeberou celkem 32 čtyřvozových jednotek.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirik

Vlaky vypadaji velmi krasne, ale sedacky velice nekomfortne.

Jirik

Nicmene usporadani po trech sedadlech vedle sebe zni fajn.

Gotrek

To je možné díky širší skříni. Ona i ulička je pro našince nezvykle široká ;o)

Petr Jetelina

Staré sovětské ER2 nemůže nic nahradit.

martin749

Maximálně v Rusku, kde se vyrábí pod označením ED2 v různých variantách dodnes.

Elb

ED 2 běžel v sériové výrobě 1993-1999 a v kusové 2002 a 2004, jste teď probudil z komatu před 20 lety? Navěky to bude jezdit tak na Ukrajině a Asijských republikách, kde modernizují vlaky staré přes půl století..

martin749

Dnešní reinkarnace ve výrobě je ED2+hromada písmenek. Ale pod tou „vrstvou kitu“ je to pořád ER2. Je to stejně „nový“ vývoj, jako kdyby ve škodovce vzali 1000MB a dali na to karoserii z Octavie.

Ic540

Byl jsem na den otevřených dveří a měl si možnost prohlédnout tyto jednotky v různé fázi rozpracování.

Opravdu to rozložení 3+2 vypadalo luxusní/zajímavé.

Skoro škoda že u nás lze jen 2+2…

Úplně to vidím třeba v 471 u nás (nejen) v Msk. Na jedné straně středního vozu 3+3 a vedle kola třeba…

Jsem přejícný Ukrajině ve válce. Ale Ruská(Sovětská) rozteč kolejí 1511 nabízí neskutečně neskutečné když to má člověk možnost vidět na vlastní bulvy…👍😀🚂

Ic540

Zapoměl jsem dodat že náš Unuckův kraj vlastně s něčím podobným počítá. 811+011. Hovadstvo s jistotou fungování do 2034. Strašné…😰

Lukáš

Je to cca 9 cm na rozchodu, kolik získate na šíři skříně?

Jirka P

Prý 25 cm. Ono to s rozchodem kolejí souvisí jen velmi volně.

Kubrt

Skříň širokorozchodných panterů je širší o 61 cm, proti tuzemským. Samozřejmě není rozdíl jen v rozchodu, jde o celý průjezdný profil.

-mm

Ve Švédsku také mají širší vlaky než my i při normálním rozchodu

Berhof

Rozchod kolejí je poměrně irelevantní. Záleží na obrysu, který infrastruktura v dané zemi dovolí.

MajsterN

3+2 se jezdí na VRT v Taiwanu a Číně.

vagonář

Zlatá jednička, 2+1.

Jiří Kocurek

Vámi zmíněná 810 má také širší skříň než vozy typu Y a ty jsou zase o něco širší než vozy typu Z. Vše na stejném rozchodu.

Šířka průjezdného profilu souvisí s rozchodem jen velmi volně.

JanJanJan

Souhlas. Neni to jen o tom, jakou maji rozchod koleji. Ale celkove maji i jinou moznost sirky vozu. Ten rozdil oproti treba regiosharku byl neskutecne obrovsky.

HanusovickaKolejova

Tam je teda hodně místa na sezení…

Kubrt

Copak rozchod a geopolitická situace, to se dá řešit podvalníky a cestou přes Litvu, ale šířka skříně 3430 mm je pro jízdu po českých kolejích příliš.

Twix

Krom toho, nebyl by s těmi podvalníky i problém s výškou? A jakou rychlostí by to mohlo jet a jak by se to brzdilo?

Kubrt

Takhle dalece jsem o tom nepřemýšlel 🙂 Na podvalnících se vozí Vectrony do Finska, ale to je rozměrově pořád ten samý Vectron. Je fakt, že s tím brzděním čtyřvozové jednotky by to bylo horší.

vagonář

Vozy se vozí po jednom. Před přepravou na podvalníku se musí odmontovat téměř všechno vybavení na střeše.

Pavel

Ta rozteč sedadel (6.fotka) se zdá hodně malá a nekomfortní.

Karl vB.

Já bych nechtěl sedět ani proti těm sedačkám na kisně (na obr. č. 9), což teprve kam by dal nohy takový pan Aleš Petrovský.
Vzájemné proporce šířky a výšky sedaček a jejich podélná rozteč u mně docela úspěšně vzbuzují „honeckeroidní dojem“.

noerf

Kolik jednotek již Škoda dodala a do kdy má dodat zbytek.