Lotyšsko povolilo provoz nových jednotek od Škody, vyjedou v prosinci
První elektrická jednotka od Škody pro Lotyšsko, prezentace v Rize 7. září 2022. Pramen: Škoda Group
Lotyšské státní dráhy odeberou celkem 32 čtyřvozových jednotek.
Vlaky vypadaji velmi krasne, ale sedacky velice nekomfortne.
Nicmene usporadani po trech sedadlech vedle sebe zni fajn.
To je možné díky širší skříni. Ona i ulička je pro našince nezvykle široká ;o)
Staré sovětské ER2 nemůže nic nahradit.
Maximálně v Rusku, kde se vyrábí pod označením ED2 v různých variantách dodnes.
ED 2 běžel v sériové výrobě 1993-1999 a v kusové 2002 a 2004, jste teď probudil z komatu před 20 lety? Navěky to bude jezdit tak na Ukrajině a Asijských republikách, kde modernizují vlaky staré přes půl století..
Dnešní reinkarnace ve výrobě je ED2+hromada písmenek. Ale pod tou „vrstvou kitu“ je to pořád ER2. Je to stejně „nový“ vývoj, jako kdyby ve škodovce vzali 1000MB a dali na to karoserii z Octavie.
Byl jsem na den otevřených dveří a měl si možnost prohlédnout tyto jednotky v různé fázi rozpracování.
Opravdu to rozložení 3+2 vypadalo luxusní/zajímavé.
Skoro škoda že u nás lze jen 2+2…
Úplně to vidím třeba v 471 u nás (nejen) v Msk. Na jedné straně středního vozu 3+3 a vedle kola třeba…
Jsem přejícný Ukrajině ve válce. Ale Ruská(Sovětská) rozteč kolejí 1511 nabízí neskutečně neskutečné když to má člověk možnost vidět na vlastní bulvy…👍😀🚂
Zapoměl jsem dodat že náš Unuckův kraj vlastně s něčím podobným počítá. 811+011. Hovadstvo s jistotou fungování do 2034. Strašné…😰
Je to cca 9 cm na rozchodu, kolik získate na šíři skříně?
Prý 25 cm. Ono to s rozchodem kolejí souvisí jen velmi volně.
Skříň širokorozchodných panterů je širší o 61 cm, proti tuzemským. Samozřejmě není rozdíl jen v rozchodu, jde o celý průjezdný profil.
Ve Švédsku také mají širší vlaky než my i při normálním rozchodu
Rozchod kolejí je poměrně irelevantní. Záleží na obrysu, který infrastruktura v dané zemi dovolí.
3+2 se jezdí na VRT v Taiwanu a Číně.
Zlatá jednička, 2+1.
Vámi zmíněná 810 má také širší skříň než vozy typu Y a ty jsou zase o něco širší než vozy typu Z. Vše na stejném rozchodu.
Šířka průjezdného profilu souvisí s rozchodem jen velmi volně.
Souhlas. Neni to jen o tom, jakou maji rozchod koleji. Ale celkove maji i jinou moznost sirky vozu. Ten rozdil oproti treba regiosharku byl neskutecne obrovsky.
Tam je teda hodně místa na sezení…
Copak rozchod a geopolitická situace, to se dá řešit podvalníky a cestou přes Litvu, ale šířka skříně 3430 mm je pro jízdu po českých kolejích příliš.
Krom toho, nebyl by s těmi podvalníky i problém s výškou? A jakou rychlostí by to mohlo jet a jak by se to brzdilo?
Takhle dalece jsem o tom nepřemýšlel 🙂 Na podvalnících se vozí Vectrony do Finska, ale to je rozměrově pořád ten samý Vectron. Je fakt, že s tím brzděním čtyřvozové jednotky by to bylo horší.
Vozy se vozí po jednom. Před přepravou na podvalníku se musí odmontovat téměř všechno vybavení na střeše.
Ta rozteč sedadel (6.fotka) se zdá hodně malá a nekomfortní.
Já bych nechtěl sedět ani proti těm sedačkám na kisně (na obr. č. 9), což teprve kam by dal nohy takový pan Aleš Petrovský.
Vzájemné proporce šířky a výšky sedaček a jejich podélná rozteč u mně docela úspěšně vzbuzují „honeckeroidní dojem“.
Kolik jednotek již Škoda dodala a do kdy má dodat zbytek.