kmax

LOT zůstává v Ostravě, dohodl se na pokračování pravidelné linky z Varšavy

Embraer E170 po přistání v Ostravě. Foto: Letiště OstravaEmbraer E170 po přistání v Ostravě. Foto: Letiště Ostrava

Ostrava díky pokračování linky do Varšavy nepřijde o jediné spojení síťového dopravce s leteckým uzlem.

Letecká společnost LOT Polish Airlines bude i nadále zajišťovat pravidelnou linku mezi Varšavou a Ostravou. Deníku Zdopravy.cz to řekla mluvčí Letiště Ostrava Kateřina Pustějovská.

Dosud byly letenky v prodeji jen do konce zimního letového řádu, nově jsou lety zajištěny minimálně do konce letního letového řádu, tedy do konce října příštího roku. Letenky na letní letový řád už jsou v prodeji na webu dopravce.

Z Ostravy do Varšavy se aktuálně létá každý všední den, a to celkem pětkrát týdně. Na letní letový řád je plánován stejný počet letů, místo nocování letadla v Ostravě z neděle na pondělí však proběhne let v obou směrech v neděli. Jednosměrná letenka začíná na 1 317 Kč, zpáteční letenku lze v nejlevnějším tarifu koupit už za 2 155 Kč.

Ostrava díky pokračování linky do Varšavy nepřijde o jediné spojení síťového dopravce s leteckým uzlem. Zbývající pravidelný provoz zajišťuje výhradně nízkonákladový Ryanair. Nad budoucností linky do polské metropole se vznášel otazník s ohledem na blížící se konec platnosti smlouvy mezi Moravskoslezským krajem a dopravcem o propagaci regionu.

Kraj už tak na každý let přispívá asi 20 tisíci korunami, hodnota dodatečně uzavřeného kontraktu z léta 2023 činila až 4 320 000 eur, tedy v přepočtu více než 100 milionů korun. Podle zdrojů Zdopravy.cz se aerolinka s Moravskoslezským krajem dohodla na pokračování spolupráce. Podrobnosti redakce zjišťuje.

Polským státem vlastněný dopravce začal do Ostravy létat po dlouhých námluvách a odkladech v roce 2020. V té době sílící pandemie a s ní souvisejících omezení v cestování spojení vydrželo v provozu jen několik měsíců. Po přestávce se Poláci vrátili do Mošnova v březnu roku 2022.

LOT by v Ostravě nemusel být jediným síťovým dopravcem nabízejícím návazné lety s jedním zajištěným přestupem. Jak již deník Zdopravy.cz informoval, Letiště Ostrava před nedávnem vypsalo veřejnou zakázku na průzkum trhu k zavedení letů do přestupních uzlů v tzv. Závazku veřejné služby. Jinými slovy plánuje najít dopravce ochotné provozovat dotované linky. Přilákat chce potenciálně až dvě další síťové letecké společnosti.

Provoz nových spojení by financoval Moravskoslezský kraj, kterému Letiště Ostrava patří. Výše poskytnutých prostředků by se odvíjela od soutěžené analýzy. Jak vyplývá z podrobností k zakázce, aktuálně jsou pro Závazek zvažovány cílové destinace Amsterdam, Frankfurt nad Mohanem, Helsinky, Mnichov, Vídeň a Varšava.

Z uvedených destinací budou následně vybrány až dvě, u nichž dojde k zadání příslušné veřejné zakázky.

Jak řekl deníku Zdopravy.cz obchodní ředitel Letiště Ostrava Ondřej Musil, pokud vše půjde podle plánů, předpoklad spuštění linky vzešlé z tendru je se začátkem zimní sezóny 2026/2027.

Ostravské letiště chce přilákat další síťové dopravce. Prozkoumá trh dotovaných letů

Tagy Letiště Ostrava LO LOT LOT Polish Airlines Moravskoslezský kraj Ostrava - Varšava
3 komentáře