LOT zůstává v Ostravě, dohodl se na pokračování pravidelné linky z Varšavy
Embraer E170 po přistání v Ostravě. Foto: Letiště Ostrava

Ostrava díky pokračování linky do Varšavy nepřijde o jediné spojení síťového dopravce s leteckým uzlem.
Myslím, že to už jeden uživatel do předchozích diskuzí psal. Ale zopakuji, proč vadí dotace na lety z Ostravy, když se stovkami milionů dotují vlakové lokálky kterými jezdí pár lidí za den?
Takže jestli to dobře chápu, bylo by nejrozumnější to letiště Leoše Janáčka rozorat a osít. Protože město velikosti Katowic dvě letiště prostě nepotřebuje a neuživí…
Tohle „mesto“ ma prumer 120km a 6 milionu obyvatel.
No rekneme si to otevrene. Ostrava je v uplne dobre pozici aka Katowice a Krakow. Sam dost pouzivam radeji nez ten Pragl kde se clovek musi drbat jak cip aby se tam vubec dostal z Ovy. Ova je takova spici. Ovaci moc nelitaj ven teda krome Morgosu ktery makaj venku. Nic vezlem. Muj postreh. Samozrejme preji Ove aby se mela ekonomicky fajn a mistni mohli vice litat ven. Coz by samozrejme prineslo vetsi moznosti. Je to jednoduche. Kde je poptavka tam bude i nabidka ze.. Netreba ohybat trh nesmyslnyma dotacema zeano.
Taky mi prijde, ze tam nema co letat … business lety? Pro koho? Koupaci? Jako na tu 1-2 cesty za rok neni uz tak hrozny jet o par minut autem dal do Katowic a letet tam. Turisticky linky? Ostrava tech zahranicnich turistu uplne nenalaka …
Tady mi asi dava nejvetsi smysl mit nejaky shuttle vlak, co by dojel az katowicich na letiste. A hezky aspon v hodinovym taktu.
Tak černě to nevidím. Třeba Ryanu se daří. Snad ještě něco přibude. U mě jednoznačně vede Ostrava, už jen ta blízkost od domova a také na odbavení je to fajn, není moc nával a letiště samotné je příjemné. Než počítat cestu do Katowic, počítat třeba se zpožděním, pak čekání na odlet, to raději si připlatím a letím z Ostravy.
Myslíte si, že to jedno letadlo, co se v Ostravě v průměru za den otočí, to letiště uživí? Ne. Každý letadlo, co na tom zbytečným letišti přistane, stojí daňového poplatníka stovky tisíc. I kdyby se za ně měl nakupovat ohňostroj, byla by to lepší investice.
rozhodně zbytečné letiště to není. Tak jako Brno. Holt na zimní sezonu toho moc není.
Kdyby to nebylo zbytečné letiště, poznalo by se to tak, že by z něj létala nějaká letadla. Jenže nelétají, protože skutečné mezinárodní letiště je 120 kilometrů daleko a to bohatě stačí. Mošnov je úplně stejně zbytečný letiště jako třeba Pardubice, akorát jsou to černý díry na veřejný peníze. A to vaše Brno je taky holej nesmysl vzhledem ke vzdálenosti na Švechaty u Vídně. Kdyby město či kraj zaplatilo každému, kdo chce z takto bizarního letiště letět, taxíka někam na skutečný letiště, stálo by to o řád míň než udržování takovýchhle nesmyslů v chodu.
Jasně, takže nejlepší řešení je zavřít všechna naše letiště a dát vydělávat jiným…. tento postoj úplně nechápu. Uvědomte si, že letiště mají dost zásadní funkci v rámci obecné dopravní obslužnosti a konkrétně Ostrava slouží jak pro civilní, tak cargo lety a zároveň je nezbytným prvkem pro obsluhu opravárenského centra. Nehledě na to, že fungování našich regionálních letišť zase není tak tragické ve srovnání s obdobnými letišti v EU.
Zrovna to brněnské letiště ale na své komerční riziko provozuje soukromník, ne?
Měl jsem za to, že Ostrava si narozdíl od Varů, Budějic a Pardubic na svůj provoz vydělá díky nákladům a opravárenství?
Kdyby byla Ostrava v pozici Katovic či Krakova, tak by z ní nelítal, když se fakt zadaří, jeden let denně. To letiště je pro osobní dopravu zcela zbytečný a kraj, pokud už chce vyhazovat peníze, by udělal lépe, kdyby je napřel do nějakého spojení s opravdickým letištěm v Katowicích, odkud něco létá. Ale holt u nás platí, že z čím větší díry lokální politik jsi, tím více chceš mít vlastní letiště…
Místo domněnek a tlachání co by kdyby, udělejte relevantní analýzu a propočty. Bez toho jste jen troll a tlučhuba.
Vždyť vy ani nevíte, co do/z Ostravy lítá soudě podle toho, co tady jste schopen vyplodit…
Moc dobrá zpráva, že Lot pokračuje. To, že obsazenost je nižší, je podle mého výsledkem horšího letového řádu. Snažím se lítat co nejvíce, ale mnohokrát se mi nedařilo napasovat lety tak, abych začínal a vracel se do OSR…
Snad to bude teď lepší. A k tomu druhému hubu, třeba to bude mít šanci právě kvůli toho, aby se začínalo a končilo v OSR. A nebude potřeba navštěvovat okolní letiště.
Je škoda, že tuto linku nevyužívají moc naši, když už ta možnost je, Většinou na letech bylo tak šest z Česka, Zbytek zahraniční. Obsazenost pořád mezi 22-35 cestujících. Nejvíce bylo 44 na večerním letu. v nedělL Letos proletěno čtyřikrát, příští rok plánuju 6x, dokud ta možnost je. 1x samotná Varšava a pak s přestupem – Sopoty, Oslo, Vilnius, Bukurešť, Slovinsko- Koper-Piran.
Už koncem listopadu zakoupeno na květen. Mají teď dobré ceny.
Moc nechápu myšlení některých lidí. Letadla do Varšavy létají poloprázdná a hledají další až dvě spojení do dalších HUBů…
Ony to nebudou „další dva huby“, že by celkem byly tři. Varšava je prodloužena jen o půl roku. Po konci výběrového řízení se můžou stát následující situace:
1. vybere se opět Varšava
2. vybere se jiný hub než Varšava
3. vyberou se dva huby – 3.1 jeden+Varšava, nebo 3.2 dva bez Varšavy
4. nevybere se nic
To je jednoduchý. Pražáci maj letiště, tak ho chcem taky, ať to stojí, co to stojí. Sice ta díra nevygeneruje dost lidí ani na ten jeden let denně, proto je taky zcela mimo zorné pole veškerých dopravců a aby tam vůbec někdo lítal, musí se mu za to platit, ale to nebrání fantaziím o nekonečném potenciálu.
Zjistěte si prosím ekonomické výsledky než budete plácat nesmysly…