LOT získá tři Embraery nové generace, první se k dopravci připojí už v červenci
Embraer E195-E2 Tech Eagle Profit Hunter. Zdroj: Embraer
LOT vybírá nová úzkotrupá letadla na krátké a střední tratě již delší dobu, proces navzdory nejnovější akvizici pokračuje. Letounů chce dopravce objednat přes 80.
Letěl jsem loni s LOT čtyřikrát a vždy bez sebemenších nedostatků. Šly neskutečně nahoru v posledních rocích. Návaznosti v WAW výtečné, PRG-WAW-PRG většinou několik letů na výběr podle časové potřeby.
Teď při plánování na mne pro PRG-RMO-PRG sice zkoušely nějaké cenové pokusy (cookies?), na které jsem online docela háklivý, takže pro tentokrát dostaly přednost Austrian, ale jinak s LOT na létání po Evropě v současnosti asi nejlepší volba.
Hlavne nedelaj takove ty blbe ryanairi triky s nejlevnejsi tridou, v ktere si nelze ani vybrat sedadlo u checkinu a neni zavazadlo ani se zlatou kartou.
Ja letel v nedeli. Let Praha-Varsava byl prebookovan. Rozhodnuti jestli poletite nebo ne ma byt na Gate v dobe ukonceni check-inu. K tomu nedoslo, cekalo se az na konec boardingu tzn. dalsich 45min nejistoty a teoreticky zmareneho casu. Cekalo nas 8, mista zbyly 2. Ja mel nakonec kliku asi proto ze mam Star Aliance silver card. V klidu tam nechali 2 babky cca 75 let ktere se po oznameni ze nikam neleti rozbrecely. Asi je to standard, ja se s tim setkal prvne a prekvapilo me to.
Většina aerolinek přebookovává lety, aby dosáhla maximální obsazenosti. Bohužel se občas stane, že přijdou všichni a na všechny se nedostane. Pokud ani v době ukončení check-inu není na palubě z důvodu overbookingu místo, čeká se na konec boardingu. V případě, že se k odletu nedostaví třeba někdo, kdo se původně odbavil on-line, ale změnil své cestovní plány, na volná sedadla se posadí čekající cestující. Pořadí cestujících většinou určuje letecká společnost dle toho, jaký má cestující status např.: Star Alliance Silver Card. Ti, co se na let nedostanou, jsou na základě nařízení 261/2004 zdarma přebookováni na nejbližší možný let a v… Číst vice »
Ano, presne takhle jsem to v nedeli taky pochopil. Co me mrzelo a nevim jestli to ostatni delaji je, ze mi mohli poslat email ze let je prebookovan a tudiz doporucuji on-line check in abych si to misto zajistil. Misto toho jsem dostal 3x email ktery se tvaril ze mam narok na business class upgrade a az kdyz clovek kliknul na odkaz tak samozrejme zjistil ze je to za poplatek.
Zde záleží jak byla koupena letenka. Přímo přes LOT, nebo přes nějakou třetí stranu? Prodejci třetích stran vám obvykle jen prodají letenku s dalšími informacemi se na vás “vykašlou”…
No, mohli by pak navysit lety do Ostravy…
A koho by do té Ostravy vozily? Při průměrné obsazeosti 41% to na navyšování letů nevypadá…
Jarda psal navýšit, tak asi měl na mysli cenu, ne kapacitu.
Tak nekdo tvrdi, ze pri navyseni rotaci, by se obsazenost zvedla….
Tak v absolutních číslech z logiky věci pravděpodobně ano. V procentuálním obsazení sedadel v dané trase těžko.
Tak, kdyz uz kraj dava 100 milionu na podporu v nejblizsich letech, zkusit by to mohli. Spousta lidi tu psala, ze ta linka neni v soucasne frekvenci pouzitelna pro byznys cestujici. Tak kdyby dali 2 lety denne, jak si preji, tak by se videlo, jestli ma ta linka vubec potencial pro dalsi rozvoj a zda ma smysl dale dotovat. Nejsem zastancem dotaci, ale v pripade MSK to chapu, MSK potrebuje feedovaci linku a LOT byl jediny ochotny ji provozovat.
LOT s nabídkou minimálně dvakrát denně do všech trochu významnějších evropských destinací potřebuje tyto spoje obsadit. Proto je ochoten provozovat tyto návazné krátké linky. Problém vidím trochu ale v solventnosti/ochotě severomoravských potenciálních zákazníků. Ono OSR-WAW, potažmo i OSR-VIE, není nic, co by se nedalo bez obtíží dojet autem. Pro PRG-WAW je významná úspora času, ale pro OSR už srovnání vypadá dost podobně.
Není to o tom, že bych nepřál ostravskému letišti úspěch a Ostravsku dobré napojení na globální leteckou dopravu. Ale pokud je do leteckou dopravou velmi dobře obsluhovaných Katovic hodinka jízdy autem, tak jsou pokusy o rozlétání 2x denně provozované linky na jakékoliv uzlové letiště v Evropě jen skokem do zdi. A podpora tohoto marného pokusu veřejnými prostředky bude vždy je jejich vyhazování do luftu. Doporučuji se podívat na neúspěšné pokusy v Brně.
Vypadá to jako příklon k Embraeru, je to asi i logické. Za mě raději A220 na E190E2 je uvnitř nesmírně hlučná.
Ono obecně Embraer a Boeing hlučnost neřeší. Nedávno jsem se na to zaměřil a srovnával. B787 s aktivními sluchátky pro potlačení hluku plus další normální je pořád hlučnější, než A350 jen s těmi sluchátky pro potlačení hluku. Navíc v případě B787 místo téměř zcela vpředu, u A350 až uprostřed.
Napadá mě zda vyjednávání i o A220 není jen tlakem na Embaer, aby poskytl co nejlepší podmínky. Osobně se mi lépe cestuje v A220.
A220 je hlavne znatelne vetsi. E2 family 90–146 mist max, A220 135-160 mist max.
Z toho pohledu myslim, ze bude E2 pro LO lepsi, kdyz je pouziva hodne na trzich kde te kapacity az tolik potreba neni.