LOT zatopí ČSA na lince z Prahy do Budapešti, bude létat dvakrát denně embraerem
Embraer E195 společnosti LOT. Foto: Letiště Praha
Cestující na lince z Prahy do Budapešti čeká od příštího letního letového řádu větší výběr letů. Po Českých aeroliniích a
Nechápu to srovnání s ČSA na prvním místě. Ryanair tam litá taky, a narozdíl od ČSA to není bezvýznamný aeroklub
Naprostý souhlas, hezká trefa do černého 🙂
LOT míří na segment zákazníků ČSA (tedy hlavně korporátní klienti)
Ano, oni i dobře vědí proč otevřou novou linku z Budapešti do Soulu.
V ČSA už není nikdo, kdo by o tom měl přemýšlet, možná nějaké věštění z koule u Tarvelservisu proběhne…
Ryanair nemá business class.
Ryanair, ale zvolí třeba Korejští studenti, kterých sem létá celkem dost. Ti mohou hezky naplnit i část kapacit Ryanu. Oni rádi šetří, aby si potom mohli koupit nejnovější mobil od Samsungu. Jejich zákaznické chování je trochu jiné. Oni hlavně chtějí navštívit Prahu a dostat levnou letenku, jeden přestup pro ně není žádnou překážkou. Celé to ale hezky ukazuje jak konkurence nespí 🙂 , což se o ČSA moc říct bohužel nedá.
Lot je v současnosti lepší (viz. skytrax i vlastní zkušenosti), výrazně větší a zdá se že i chytřejším vedením vybavená aerolinka než umučená, zoufalá ČSA.
ČSA časem z této linky zmizí, zdůvodní to třeba malou ziskovostí a hotovo. Co je to dnes vlastně ČSA a kam se ubírá?
Osobně jsem také minule do Budapešti letěl, protože považuji za nedůstojné sedět v narvaném vlaku (a to velmi často v EC vozech pochybné kvality) šest a půl hodiny a to vše abych překonal vzdušnou vzdálenost jen něco málo přes 400 km. Žijeme v poměrně bohaté části světa a toto spojení je ostudné… navíc když mezi Brnem a maďarskou hranicí je to v principu jedna velká placka.
PS: Rozhodně nepatřím mezi ty, kteří zpochybňují globální oteplování a vliv člověka na něj.
Tak za nedůstojné to nepovažuji. Ale je smutné, že se jedná o vzdálenost, kterou v železničně civilizovanějších částech světa dají za hoďku a půl, maximálně dvě.
Železniční rozvoje je v zemích V4 velmi pomalý. V ČR netřeba popisovat…
Turisté si z Prahy oblíbili létat do Budapešti a naopak, protože 6 hodin ve vlaku je prostě půl dne dovolené pryč.
Lehce přes 400 km je v případě kolejí 610 km a po dálnici 525 km. Lehce?
Jak píšu níž, 3 hodiny by byl úspěch. 1 hodina do Brna, 1 hodina do Blavy, 1 hodina do Pešti.
A nebo z Brna 45 minut do Vídně a za dalších 45 minut v Pešti. To je cca 220-240 km dle trasy případné VRT a muselo by se jet hoodně přes 300 pokud to má zastavit ještě i na Swechatu.
Tak já píšu o „vzdušné vzdálenosti“… trasování železnice není argument, proč bych měl železnici omlouvat, protože já prostě 6,5 hod. ve vlaku trávit nechci (někomu to ovšem vadit nemusí). Pokud jde o rychlé spojení, myslím, že by klidně stačila jízdní doba okolo 4,5 hod., aby nikoho moc nenapadlo létat. A pak jde také o kvalitu vozů, protože při trávení 4 hodin cestou do Bratislavy na sedačkách vozu Bdpee mě už někde okolo Pardubic počaly uchvacovat velmi nenávistné pocity 🙂
Arnošt zde sice schytal mínusy, ale má naprostou pravdu. Takto krátké lety, navíc když do dané destinace je relativně rychlé a velmi levné spojení vlakem i busem je ekologická šílenost. V rámci boje proti změnám klimatu půjdou podobné lety jako první na řadu. Ostatně v Německu už se chystají opatření, kde krátkodobé lety s existující železniční alternativou budou zakázány.
Koukam, ze neomarxisticke ekobojuvky se uz na zakazovani tesi. Co treba zacit tim, ze fanaticti aktiviste se na sve ekologicke workshopy prestanou slitavat jak sarancata?
Tu náckovskou rétoriku si strč ty víš kam a pal zpátky na Novinky
hlavně bys na ty novinky měl upalovat Ty…
Nic takového se v Německu nechystá; to je jen sen nějakého zeleného ekoteroristy.
Emise CO2 z let. dopravy tvoří cca 0,6% všech světových emisí CO2. Takže si laskavě jako cíl toho svého boje zvolte něco, co opravdu škodí!
Zelení, kteří jsou už teď druhou nejsilnější stranou a po volbách nejspíše zasednou ve vládní koalici plánují mnohem radikálnější kroky než jen tohle. Takže máte pravdu, tohle bude pouze první krok. Jinak negativní efekt emisí z letadel se navyšuje tím, že jsou vypouštěny ve velkých výškách, kde znásobují skleníkový efekt, těch aspektů je tam více, nelze jen sčítat objem emisí, doporučuji si k tomu něco nastudovat.
Odkázal bys mě prosím na nějakou patřičnou literaturu nebo nějaký výzkumy, journals apod.? Díky. Tohle by mě zajímalo si přečíst.
http://pernerscontacts.upce.cz/15_2009/Capkova1.pdf strana 23, jistě budou někde i obsáhlejší publikace
ach, tieto ekoteroristické bláboly..
No na otocku je to spis pro Pestaky do Prahy, nez naopak, protoze ten let realne znamena bejt ve 12:00 v kanclu. Zato vecer tam, pracovni vecere, lahvinka Villany, par rund barackpalenky, druhej dej v 9 v officu a vecer dom, to bude fungovat.
ČSA už nikdo nezatopí… jim zatopil politik svým kompetentním rozhodnutím a TVS to dorazil.
Řeší se přetížený letový prostor nad Evropou, škodlivost letadel na životní prostředí a tady se zavádí zbytečné linky na trase, kde vlakem nebo autobusem trvá cesta šest hodin.
To auto celých 12 hodin jízdy (tam i zpět) totiž pojede na ranní rosu a noční chlad, takže nesežere ani centilitr nafty. Nebude mít žádnou uhlíkovou stopu, možná i filtrem pevných částic vyčistí vzduch od nánosu mikroprachu a zplodin spadlých z letecké přepravy. Och, jak ekologické myšlení.
Auto má několikanásobně menší uhlíkovou stopu než letadlo. To dnes snad už ví i malé dítě.
A 120 aut?
Jojo, auto jezdí za už 4 litry, čímž je jsou jeho emise několikanásobně menší než emise letadla spotřebovávajícího 3 litry na 100 km a sedačku. Takže je několikanásobně ekologičtější postávat v koloně na D1 v SUV s aktuální spotřebou 8 až 10 litrů nafty. CityGO apod. se spotřebou 4 litry je na takovou trasu za trest. A nebo se spotřeba a emise nesmí přepočítávat na přepravní výkon? Takže autobus MHD se spotřebou 30 litrů na sto je zlo, a těch 60 lidí má jet 30 auty se spotřebou (papírovou, haha) 4,2 litru ve městě. A nebo se emise mohou přepočítávat… Číst vice »
No už aby Elon Musk zavedl Hyperloop do všech hlavních měst EU.
Ale do té doby bude ekonomika tzn. rychlost vždy nad ekologií…
A vy pane Arnošt, žijete v jeskyni, myjete se v potůčku a lovíte divokou zvěř v lese? :-)))
No právě. Takže vyrazit odpoledne a zaplatit si hotel. Místo cesty na otočku den a půl.
Možná je chyba v tom, že ta cesta netrvá pouhé 3 hodiny vlakem, ale jak známo VRT je nesmysl a maximum 200-230 km/h pro ČR stačí, protože je malá.
Já z Prahy do Budapešti taky volím vlak, ale pro běžného smrtelníka, nepraštěného kolejnicí, je ten vlak proti letadlu neatraktivní. Už teoretická jízdní doba není lákavá a když se k tomu připočte chronické zpožďování Hungarií, tak je to fakt bída.
Jezdi jeste Metropol? Protoze to bylo moje nejmilovanejsi spojeni s Pesti. Vecer Na Brezance, 8 piv, po zaviracce dve stanice metrem na hlavak, pak do single luzkace vyspat to, snidane do postele, v devet uz v kancelari a domu vzdycky na foie gras u Keleti Pu (nebo to jezdilo na Nyugaty?) a v deset ve vlaku a dom. Pro me zabava, pro firmu uspora, pro prirodu prijatelny…
Super. Hlavně ten v 18 hod z Budapešti vypadá dobře, budu dříve doma než s ČSA nebo Ryanem. Tak uvidíme jak namyslí ceny, snad budou „polské“.
Kdy to začíná?
Ano, zhruba v těchto časech létal kdysi i Malev.
Tomu se rika konec ATR…:-) jinak si myslim, ze nasazeni E95 je podmineno tim, ze budou letat Maxy, ktere maji LOTi ve Varsace na zemi…jinak to nebudou mit cim obsluhovat…