LOT vyřadí turbovrtulová letadla, Bombardier Q400 čeká rozlučkový let
Bombardier Q400 LOT Polish Airlines na letišti v Ostravě. Foto: Radim Koblížka
Turbovrtulové Bombardiery končí u polského dopravce po necelých deseti letech.
To se asi budu muset kouknout, kdy to naposledy poletí do Ostravy, alespoň na čumendu.:)
No konečně to po Austrian udělal i LOT. V tomhle rozklepanem ohlusujicim vraku to byl vždy „zazitek“, třebas i na kousek cesty….
naopak 😉 tohle byla nejlepsi cesta. posledni zbytky skutecneho letani 🙂
Přesně tak. Potom, co se stal ukrajinský An-24 nedostupný kvůli válce, už tech vrtuláků na linkách v okolí moc nezbývá. Snad jen Maďaři, Chorvati a Estonci…
Luxair
To sice byl/je zážitek. Ale zrovna Dash je takový napůl mezi malým jetem a klasickou turbovrtuli jako ATR. Rychlé, ale hrozně hlučné a proti ATR neekonomické. A hodně poruchové, hned několik systematicky slabých míst, např. podvozek…
Ahoj, v květnu se budeme vracet z Rigy s LOTem do Prahy přes Varšavu.. Jaké typy letadel LOT nejčastěji nasazuje na tyto lety? Díky moc.
Proudové Embraery E175/195, turbovrtulové stroje by v té době již mít neměl.
Co je důvodem vyřazování těchto strojů?
Unifikace a modernizace flotily, snížení nákladů, údajně jsou i jako turbovrtulové poměrně nákladné a poruchové.
Před měsícem jsem tím letěl z Ostravy do Varšavy a zpět, celkem příjemné lety, možná trochu hlučnější, ale nic zásadního. Byla to relace čtvrtek – sobota a obsazenost byla cestou tam 14 cestujících a zpět 15 cestujících. Je tu někdo, kdo tou linkou taky letěl a pamatuje si počet pasažérů? Docela by mě zajímalo srovnání, ty čísla z mých letů jsou dost nízká..
Někdy bývá tolik co píšete, někdy 25, 36, 41 a někdy 7. MS Kraj by však chtěl víc.
Ke konci června – sobota tam 35 zpět v pátek 1.7. 15 lidí. Tam větším letadlem, zpět menším. Oba lety dobré.
Nějak u rozložení 2+2 nechápu příplatek do uličky.
Zní to absurdně, ale asi to bude standardní poplatek za výběr sedačky při koupi letenky. Spíš ten prodej přes telefon je mimo mé chápání.
Je to tak. Platí se za výběr konkrétní sedačky. V srpnu jsme u LOTu těmito letadly letěli (a stejně tak i zmíněným Embraerem) a nechali jsme to na „automatice“ – prostě nám to přidělilo nějaká dvě místa vedle sebe. Je to klasická obchodní politika, kdy se základ nabídne co nejlevněji a všechno ostatní (např. výběr místa, odbavené zavazadlo…) je za dost mastný příplatek.
Spíš by mě zajímalo, proč se chce LOT těchto letadel (myslím Bombardier i Embraer zbavit). V článku se to bohužel nedočtu.
Unifikace a modernizace flotily, snížení nákladů, údajně jsou i jako turbovrtulové poměrně nákladné a poruchové. Za zapomenutí to zmínit v článku se omlouvám.
Pravděpodobně jde o co největší zaplnění letadla a tedy logicky co největší zisk.