LOT spustí desátou linku do USA, začne létat do Washingtonu

LOT a jejich Boeing 787. Foto: LOTLOT a jejich Boeing 787. Foto: LOT

Polská letecká společnost LOT Polish Airlines začne od 2. června létat nově létat z Varšavy do hlavního města USA Washingtonu.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

„současně přes sezónu létá ještě z Krakova do Chicaga“

Já měl za to, že jsem před měsícem letěl s LOTem do Chicaga z Varšavy. Když už se omáčkou honí konec článku, tak aspoň kvalitně prosím.

Přemek

Přílišné vazby na USA se nikomu, tedy ani Polákům nevyplatí.

X 1

Z historie víme, že s Ruskem to neklapne, tak to každý zkouší s kým to půjde. Jeden s USA, druhý s Čínou.
Boha jeho, ty máš starosti. ….

Shangri La

Přemku vazby na rusáky se vyplatili komu ? ? ? A vazby na rudé číňany – to by mohl vyprávět Ovar z Hradu ,když mu čínského poradce zavřeli a po několika letech nikdo neví kde je. Vstoupit do diskuze…

Nicky

A nechystá v tomhle směru něco také ČSA/SW? Třeba s mezipřistáním na Azorech?

Hojakar

A ČSA stále lita jen do Ruska, kam nikdo rozumný ne cestuje, když se slávou opustilo Londýn, NYC apod…kde před pár lety byly polské aerolinie a kde byly ČSA…

dvojiteF

preco by tam nikto rozumny necestoval ? co to je za pi****u ?

GPGP

LOT je obyčejná průměrná 3 * aerolinka, A má stejné hodnocení jako ČSA.
A počet 10 mil. přepravených osob vzhledem k její flotile je taky průměr.
Cena jejich letenek vzhledem k ratingu je předražena – přitom platy pilotů LOTu určitě nedosahují částek 200.000 a výše (jako u jejich konkurentů že Západu).
Asi musí platit hodně dolarů za leasing Boeingu nebo jsou poláci ochotni platit více, stejně jako u nás Češi za předražené Škodovky 🙂
Ceny letenek jejich konkurentů 4 nebo 5 * aerolinek je vždy nižší a lety pestřejší.
Prostě za hodně peněz málo muziky.

Jen tak

tak urcite 😀

Zdeněk

Chtělo by se říci: to se to LOTu lítá do USA, když tam žije (údajně až) 4,5 milionu Poláků plus těžko definovatelný, nicméně značný počet lidí s polskými kořeny! Jenže ono to je hlavně o PR, rozumném a zodpovědném managementu a uvážlivé strategii podniku! Společnosti LOT a Air Baltic jsou jasnými vítězi na leteckém nebi v postsocialistické Evropě. Ale etnické složení jejích cestujících není nijak zásadním faktorem jejich úspěchu.

Jen tak

v cem spociva to vitezstvi Air Balticu?

pája

Nemusí lítat se šrotem, vymetat s posádkami (i když posádky SmartWings trpí nějakým stokholmským syndromem a rády se sebou vymetat nechají) a chovají se slušně k pasažérům.

Jen tak

to by me zajimalo, co je tim srotem, kdyz dasena a 737-300 srotem neni 🙂

Hynek

Tak Smartwings má svoje chartery. Servírky do letadel sežene vždy na ulici…

GPGP

To těžko, servírka neumí plynně AJ, není vysoká a mnohdy nemá ani maturitu.
Nebo taky pilotům říkáte řidič? 🙂

medák

Jsem fakt moc zvědavý co budou lidi typu pana Páji psát až se MAX dostane do vzduchu a Smartwings bude mít rázem 18 fungl nových letadel.. 😀 to pak nebudou nadávat na šroty ale že kupují vražedná letadla nebo zase nějakou jinou topovku.. fakt nechápu proč má tolik lidí chronickou potřebu si pod článkem o jakékoli společnosti nebo letadlu kopnout do Smartwings..

Ic540

No už jim tam chybí snad ještě Atlanta…

Držím palce a přeji úspěch…

Nekdo

Pche, je tam toho… Ale QS ted bude letat do Jekaterinburku. Dalsi tezka rana mekkemu menezmentu psonkoair!

RHood

No tak, ale. Viď Románek je chytřejší než nějaký management LOT-u, má totiž 25 let skusenosti.

Přemek

Spíš je to o strategii v měnímcív se světě. Jenže strategie na stromech neroste…

Přemek

„…měníncím…“

Lukas

Na jar si chcem vyskúšať LOTko do NYC, tak dúfam budem spokojný

johny

Desátá linka LOTu do US a ČSA/SW si stále jedou tu svoji blues…

Ron

Tak oni s A321XLR plánují, ale samozřejmě ten růst je nesrovnatelný. Pytlíkování dvojjediného QS/OK je bohuzel velmi nestastne a lze se pohledem do minulosti docela snadno dobrat, kdo a jak za to nese odpovednost..

kanafasik

k tomu vůbec nedojde. to je jen komedie pro média. Plánují v roce 2025 🙂 v té době už bude dávno operovat LOT z PRG do JFK…

Přemek

Velký omyl, protože tou dobou již USA nebudou ani lokální mocností.

Nekdo

Politicke skoleni muzstva si nech do hospody, nebo az budes prijimat nove trolly do farmy..

Nekdo

Mimochodem, kolik Ti plati agenti agresivni benzinky prevlecene za stat za jeden takovyto blabol na diskusi? Mozna bych to zkusil taky 😀

Jen tak

Hmmm… 🙂 a ja čekal, kdy se objeví první příspěvek tahající do toho ČSA 🙂

johny

To skoro zní, jako že by bylo nekalé mezi sebou porovnávat výkony dvou konkurentů

Jen tak

No, oni to sice konkurenti jsou .. ale…

Už to zaznělo monohkrát… oni moc srovnávat nejdou. Každý podnika na jiném trhu, a LOT má to štěstí, že podniká v Polsku … a takový rozmach, jako LOT, by ČSA nedalo, ani kdyby tam neyl Tvrdík, ale od počátku to dělali skuteční experti.

S tím je potřeba se smířit, a netahat do každého tématu „a LOT otevřel, a LOT otevřel…“. Bohužel.

Nekdo

Tak si pridejte srovnani s BT…

Jen tak

Co by se mělo vlastně srovnávat s Air Balticem? Flotila? Počet PAX? Nebo konkurenci na pobaltských letištích? Nebo …?

Adrian

Ono zase z druhé strany, když člověk kouká na jejích výsledky, tak u těch dálkových linek si nelze nevšimnout, že jsou otevírány tak trochu dle politického zadání a jejích úspěch je do značné míry diskutabilní. Jelikož Maďarsko podporuje Polsko ve sporu s EU ohledně systému soudnictví, tak jim LOT dle zadání vlády otevřel bázi v Budapešti a snaží se ji postupně rozvíjet. ORD i JFK z BUD je naprostá tragédie, LAX bylo v prvních letech z WAW taky dost mizerné. Ale musí se uznat, že PR mají celkem dobrý, navíc Poláci jsou dost vlastenci, takže kolikrát dají přednost domácímu dopravci… Číst vice »

johny

A co to tedy je ten „trh“? Člověk by si pomyslel, že zde máme jeden společný a jednotný evropský trh, kde jsme přítomni dobrých víc jak 15 let…

Jen tak

No, to sice máme …. 🙂 ale jaksi LOT lítá z varšavy (a budapešti), a ČSA lítá z Prahy. A jaksi to, odkud lítá, docela intenzivně determinuje to, kdo s tou aerolinkou primárně lítá.

Dog

A on někdo na evropském trhu brání ČSA létat z Varšavy?

Jen tak

😀 nikdo .. ale místní šoto-aviatiaci by to nepřekousli 😀

už to slyším … „čsa .. a lítá v polsku .. to je určitě kampaň na zrušení čsa“ a podobně… 🙂

Hynek

Vždyť Smartwings,což je jako ČSA létá z Polska. Hlavně pro polské cestovky chartery,bylo to i velké haló v médiích. A létají i z řady polských měst jako pravidelky. Koukněte na webovky Smartwings. A ČSA létá do Waršavi. Tak nechápu,co tu píšete,že české firmy nelétají.
Smartwings má snad v Polsku dokonce základnu. Ve Varšavě?

Jen tak

Ach jo .. přešlápni si 😀

Hynek

Vždyť jste tvrdil, že do Jekaterinburgu,východni sračky,Smartwings nelétá kvůli ruským mafiánům ničicím nám krásnou Prahu a Vary. A teď zase hájíte LOT, že má výhodu v podobě Poláků.
Podle mě úspěch aerolinky se hodně určuje fluktuací zaměstnanců a jejich mzdami. Pokud tam totiž jsou opravdu placení dobře a mají výhody a manažeři mají opravdu manažerské platy,pak je to signál, že LOT musí být opravdu dobrý. Ale jejich firmu neznám. Kdo ví, ať napíše, jestli zaměstnávají profíky na všech pozicích a platí jim dle toho.
Marketing jste jim vychválili,tak tam opravdu asi nebudou studenti z vejšky pracující za obyč peníz…

Hynek

Smartwings zase léta pro polské cestovky chartery. LOT zase pravidelky.

RHood

No právě, TVS/QS se nikdy nemělo plést do pravidelné dopravy. Tu nikdy TVS/QS neuměl a ani umět nebude. Ve vztahu k ČSA rozhodovalo pouze ego dvou pánu, hlavně toho jednoho mladšího a touha obchodně omezit a omezovat ČSA, nic více ani méně. Můžet dávat palce dolů.

vlada

Jakých pánů?

Zbyněk

Máš taky někdy nějaký konstruktivní komentář, nebo jen hejtíš ostatní?